Terve, ois tämmöne vuode -95 targa supra vapari 250hp 6,2 sec 0-100, mietiskelin tässä että onko mahollista turbottaa singellä tuommone vapari supra?, ainaki imusarjat, turbo, välijäähdytin, pakosarja pitäis laittaa? onko paljo muuta mitä pitäs laittaa?, jos haluias semmoset 100 heppaa lisää. mitähä tulis suunnillee maksaa tuommone? - tältä näyttää tällä hetkellä konehuoneistossa apex imusarja, tulpajohdot ja tulpat uusittu ny viime aikoina, muuten kone toimii täyrellisesti :D, mutta kyllä vähä turboa kaipais :).
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=430792460433536&set=a.320569621455821.1073741828.100005083575417&type=1&theater
Mahtaa tulla halvemmaksi ja helpommaksi vaihtaa koko kone gte versioon ja sen saa vielä katastettuakin sille.
Mahtaa olla automaattikin(targasta päätellen) vielä kaiken muun pahan lisäksi? :icon_biggrin:
Järkevintä varmasti myydä vapariraato pois vaan ja ostaa TT, tai jos välttämättä haluaa harrastaa niin edes se GTE+joku muu laatikko -swappi.
GTE:llä saa leimattua, mutta vaatimuksena abs-jarrut koska oltava vastaava TT-mallien kanssa. Kaikissa vapareissa ei abseja ole joten sellasen kanssa vielä asteen verran enemmän haastetta.
Apex imusarja? :D
Lainaus käyttäjältä: Noc - 14 elokuu, 2015, 18:17:59Järkevintä varmasti myydä vapariraato pois vaan ja ostaa TT
Varsinkin, jos ei meinaa pitää autoa koko loppuelämää. Orkkisturbosta saa varmasti paremmin rahaa myydessä ku jostain itte kyhätystä ahdetusta vaparista.
Ei pysty turpottaa, vapariin voi laittaa vaan tupla turpot mut se vaatii greddy imusarjan. Apex ei toimi.
Onko mitkä tulpat? Mikä kärkiväli?
Kannattaa vapari vaan suosista myidä pois jos ostajan semmoselle löydät.
Pääset pikkasen helpommalla.
Chattiautos turposupria kyllä myynnis :thumbsup:
Pystyy turbottaa, imusarjat ja pakosarjat ny kannattaa muutenki laittaa ku röpöttää ja rötää muuten niin vitusti etkä saa oikee kunnolla ahdintakaa paikallee ilman pakosarjaa. 6,2 sec 0-100 on aika rajoilla että riittääkö turbottamisee mut KKD pakosarjoilla onnistuu 5,5 sec jos laittaa 10:1 puristeiset imuventtiilit. Välijäähy ei oo pakollinen mut 0-100 häviit ainaki puol sekuntia ilman cooleria. Enolla oli vuosia sitte -97 facelift vapari ja siinä oli laskennallisesti 903 whp ja vääntöä teoriassa 1051 Nm. facelifti oli ainaki kohtuu helppo turbottaa ku sinne laitettii holset hx35w hybridi teräspunos siivillä ja custom imusarjoilla, siihen tuli kans KKD peltipakosarjat. Joka pakokanavalle oli oma mappianturi. Ja tosiaan faceliftin hienous oli siinä virranjakajassa jota kääntämällä kohti ennakkoa saatiin paukut laitettua ja hirvee pauke siitä kuuluki sillo ku eno otti viivoja sillä. Ei se kyllä kestäny ku sen yhen vedon ku hukkaportti jumitti ja hirveet 4 barin paineet iski ja veti vitun laihalle , peltipakosarjat repes siitä voimasta ja nykyää suosinki rosteripakosarjoja.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 15 elokuu, 2015, 05:06:35etkä saa oikee kunnolla ahdintakaa paikallee ilman pakosarjaa
Onnistuuhan tuo. Hyvä ratkaisu, ehtii pakokaasut vähän jäähtyä ennen ahdinta, niin ei käy niin kuumana. :D
(http://image.superchevy.com/f/9071103+w640+h426+q80+re0+cr1+ar0+st0/148_0502_turbo_12_z.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Tem - 15 elokuu, 2015, 09:45:42
Onnistuuhan tuo. Hyvä ratkaisu, ehtii pakokaasut vähän jäähtyä ennen ahdinta, niin ei käy niin kuumana. :D
Hieno, onko sun oma auto? :)
Saisikohan jdm ahtimiin tuollaiset teräspunos pakosiivet :icon_biggrin:
Mitäköhän Osmo nyt höpisee??
Vai oikein 10.1 puristeiset imuventtiilit????
Ja Hx35w ahtimella yli 900hv pyöriltä??
Joka pakokanavassa oma mappi anturi😄
Ja vielä hyvät paukut virranjakajalla.
Ehkä on parempi jättää ohjeet antamatta tietämättömälle jos ne on tämmösiä.
Lainaus käyttäjältä: avpm - 15 elokuu, 2015, 17:24:18
Mitäköhän Osmo nyt höpisee??
Vai oikein 10.1 puristeiset imuventtiilit????
Ja Hx35w ahtimella yli 900hv pyöriltä??
Joka pakokanavassa oma mappi anturi😄
Ja vielä hyvät paukut virranjakajalla.
Ehkä on parempi jättää ohjeet antamatta tietämättömälle jos ne on tämmösiä.
Osmo nyt höpisee mitä sattuu :tard: Lahti on mesta paikka :merror:
Lainaus käyttäjältä: avpm - 15 elokuu, 2015, 17:24:18
Mitäköhän Osmo nyt höpisee??
Vai oikein 10.1 puristeiset imuventtiilit????
Ja Hx35w ahtimella yli 900hv pyöriltä??
Joka pakokanavassa oma mappi anturi😄
Ja vielä hyvät paukut virranjakajalla.
Ehkä on parempi jättää ohjeet antamatta tietämättömälle jos ne on tämmösiä.
Jep saattaa jutut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta suoraan pihalle jos ei suprien tekninen tietämys ole vahvinta alaa. Yleensä kaikki oppii aikanaan, toisilla vaan voi kestää kauemmin. :thumbsup: