moro. mitä eroa on turbon ja vaparin map antureilla kun ei suostu käynnistyy tuolla turbon anturilla ?
Täysin eri voltti/kuorma skaala.
Vaparissa on VACUUManturi (alipaine) joka ei ymmärrä ylipainetta ja turbossa n. -1bar - +1.2bar MAPanturi.
Molemmat toimii 0-5V asteikolla eli vaparissa -1bar - 0bar on 5V asteikolla ja turbossa -1bar - 1.2bar 5V asteikolla
Eivät siis toimi ristiin keskenään. sen siaan kaikki jz turbojen mapit toimii keskenään ristiin
Eli kun tää on omni powerin map 4bar nii se sit toimis turbo supras? Mun vapari ei edes käynnistyny tuolla anturilla.
Joo vapari tuskin käy muulla kuin vacuum anturilla...
Oisko täällä kelläään myydä ehjää vacuum sensoria ?
Ei taida muutenkaan mitkään aftermarket mapit toimia vakio ecun kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 04 syyskuu, 2015, 21:54:43Ei taida muutenkaan mitkään aftermarket mapit toimia vakio ecun kanssa.
Ei ainakaan ajatusmallilla, että lyö minkä tahansa "vacuum sensorin" vaan kiinni ja sillä hyvä. :)
Niinku Crazy sanokin, ni eri antureilla on ihan eri jännite/(ali)paine ja ecuhan ei nää muuta ku sen jännitteen. Eikä sen takia toimi ku just sillä mikä sinne on tarkotettu. Tai ihan saman skaalan omaavalla tarvikkeellakin tietty. Mut ei millä tahansa.
Säädettävällä eculla tai jollain muulla signaaleja roplaavalla purkilla tietty saa toimimaan kaiken. Kai jakepakella joku semmonen onkin, kun vissiin kyse on tästä itte ahdetusta vaparista? En tiiä onko semmoseen sitten taas mitään järkeä laittaa "vacuum sensoria".
http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=21404
(tosin näitten juttujen perusteella suosittelisin viemään auton jollekin osaavalle ennen käyttösavujen karkaamista :) )
Joo siis meinasin että jos tyrkkää jonku 4 barin mapin ni ei varmasti edes käynnisty vakio eculla.
Jos oli siis turbotettu vapari ja edullisesti toimivan haluaa niin:
Laajakaista lambda
Ecumaster det-3 (400kPa MAPilla)
Yhteensä n.600eur
Lisäksi mahdollisesti suuttimet ja bensapumppu