Olen juuri ostanut mk3 koppasen supran. sellanen ongelma meinasin vaihtaa metallisen kannentiivisteen kun vuotaa vanha Tiivari. Miten paksu siihen kannattaa laittaa kun kokoina ovat 1,3mm ja 1,9mm? Onko porukka suosinu jotain kokoa ja mitä hyötyä on paksummasta jos laittaa sellaisen tai haittaa? Sellainen ongelma
Matalampi yleensä parempi, mutta riippuu paljonko joutuu kannesta/lohkosta ottamaan pois jotta saa tasot suoraksi.
Terästiivarin kanssa täytyy molemmat pinnat (+ jakopäänkopan yläreuna) ajaa suoraksi, vieläpä sillä hienommalla pinnanlaadulla (olikos se joku 50 ra tjsp, viisaammat korjatkoon)
Mittaa paljonko männät tulevat yli dekkitason ja laitat sen pahvin millä tulee sopiva paljeväli.
Mihin momenttiin olette metallikannentiivisteen arp pulteilla kirineet? 110 vai enempi
Lainaus käyttäjältä: k_joni - 10 syyskuu, 2015, 08:30:50
Mihin momenttiin olette metallikannentiivisteen arp pulteilla kirineet? 110 vai enempi
mää oon laittanu 90nm. Ja hyvin on pysyny 1.4bar paineilla. Kone lämpiää niin pultit kiristyy lämpölaajenemisen takia lisää.
Laitan muutaman huomionarvoisen kysymyksen kansipahvin valintaan.
Paljonko on "hyvä" paljevälys. Ja vaikuttaako käytettävä polttoaine tähän?
Mitkä asiat muuttuvat muutettaessa paljevälystä suuremmaksi tai pienemmäksi? Onko muutokset lineaarisia?
Pitääkö ottaa huomioon venttiilin ja männän välys. Mikä on minimi?
Paljonko muuttuu puristussuhde puolenmillin pahvin muutoksella?
Jos pultit kiristyy lämmmetessään menevätkö ne jossain vaiheessa poikki?
Mihin momenttiin pinnapultti kiristetään lohkoon? Kannattaako näissä käyttää kierreliimaa?
yleensä puhuvat että millin ja puolen millin väliin suurinpiirtein pitäs se paljevälys saada
olettaisin että ne vakio venttiilinkolot riittää pitkälle, ettei mikään ihan heti törmää
puristussuhdettahan ei tarkkaan pysty sanomaan muutakun mittaamalla palotilan ja laskemalla, kyllä se puol milliä jo jotain vaikuttaa.
omassa lähti melkeen puol milliä lohkosta, kun oli sen varren paljon syöpymiä ja sitten se 1,3 cometikki ja ehkä kymppi kannesta, eli ainakin se puol milliä tuli männät ylöspäin. en mitannut muuta kun paljevälin enkä sitäkään enään muista, ei ihan tainu ees olla optimi mutta kyllä se siellä vakio ahtimella vielä on hyvin toiminu. kai tuo tapansa näyttää ens kesänä kun laittaa 40superin ja puoltoista kiloo painetta