Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 19:55:15

Otsikko: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 19:55:15
Manuaalinen Turbo Smartin fuel cut defender ruuvi on pellin alla mutta en saa sitä pelaamaan. Sisältää siis kolmitieventtiilin ja ruuvin. 0,8 ahdoilla katkasee syötön. En saa ruuvia reagoimaan lainkaan. Yritin googlata ja käyttää hakua foorumilla mut ei oikein selvinnyt. Auto turbo supra mk3. Jos joku ystävällinen haluaa neuvoa puhelimella niin kiitos jo etukäteen! P. O456746731.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 20:03:37
Ei varmaan pelaa 3 suprassa kun 3 supra ei ole map ohjattu vaan ilmamäärämittarilla.

En täysin varma mut taitaapituo hks fcd k3 (5-johtonen) olla ainoo mikä pelaa maffivehkeen kanssa.

Tuo manuaalinenhan vaan huijjaa map-anturille menevää ilmamäärää.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 20:06:38
Nii ja mihinhän välii ylipäätään oot laittanu ton kommos suprassa?

Turbopressure sensori mikä on iskaritolpassa kun ei tee mitään muutakuin antaa tiedon ahtomittarille, eli jos siihenväliin ton oot laittanu niinkun epäilen niin se kuristaa vain ahtomittarin näyttämää painetta
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 20:35:01
Juu, oli asennettuna tässä koslassa kun ostin talvella. Nyt eka koeajolla. .....tää on ollu muutenki virityksiä täynnä. Tuossa iskarin tolpassa se on. Saako tota toimimaan tässä lainkaan ja jos ei saa ni vinkatkaa mikä toimii.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 21:19:23
Toimiva o. Hks fcd k3 (5 johtoinen)
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 21:38:04
Lainaus käyttäjältä: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 21:19:23
Toimiva o. Hks fcd k3 (5 johtoinen)

Kiitos! Olit tuo näkymä tuolla jo aikasemminki jo maininnut ::)

...ebaysta vai onko jossahi muualla.....?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 21:46:35
....lisäkysymyksenä, että miten ylipäätään tuo moottorin ohjaus kannattaa funtsia. Voipi olla että ensi talvena koitan kutitella lisää tehoja. Kannattaako nyt jo varautua siihen vai tarviiko tuon fcd:n jokatapauksessa? Missä kohen autossa tuo johdollinen defender sijaitsee. Kattos nyt eka ettei sielä ole mitään virityksiä.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 22:21:02
Yleensä fcd on ecun lähistöllä,  eli 3 suprassa hanskalokeron takana/päällä.

Riippuu tehon nälästä. Joitain purkkeja on seos säätöön tuohonkin tai sitten uusi ecu, jolloin fcd:tä ei tarvita ja yleensä myös ilmamäärämittari otetaan pois ja ohjataan map-pohjaisesti.

Oliko auto manuaali?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 22:30:12
Et vissiin vielä ole autojäsen jos oikein katoin. Eli hakemusta sisään niin aukee foorumikin kokonaan näkyviin ja haku antaa paremmin tuloksia
http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=2305.0
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 23:48:57
Lainaus käyttäjältä: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 22:21:02
Yleensä fcd on ecun lähistöllä,  eli 3 suprassa hanskalokeron takana/päällä.

Riippuu tehon nälästä. Joitain purkkeja on seos säätöön tuohonkin tai sitten uusi ecu, jolloin fcd:tä ei tarvita ja yleensä myös ilmamäärämittari otetaan pois ja ohjataan map-pohjaisesti.

Oliko auto manuaali?

Manuaali laatikolla on.

Jotenki kaavaillu että 400-500hp vielä pysyy kohtuudella nipussa. Reilu 400 taitaa saada alkuperäissuuttimilla. Korjatkaa jos olen väärässä. Isompi turbo ja pensanpaineita ylöspäin. Moottorin ohjaukseen tarvittavista muutoksista ei hajua. Tähän yhtälöön mietin että hommaako moottorinohjaukseen heti jotain purkkia vai meneekö halvimman mukaan, eli fuel cat defender nyt vaan ecun kylkeen....

Nyt kesäksi ajatuksena 300+hp, ja se pitäisi tulla kun nyt on paikalla isompi välijäähy ja turboruuvi. Nyt vaan sais ton polttoaineenkatkojan säädettyä.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 23:49:35
Lainaus käyttäjältä: TmiJKaas - 28 maaliskuu, 2016, 22:30:12
Et vissiin vielä ole autojäsen jos oikein katoin. Eli hakemusta sisään niin aukee foorumikin kokonaan näkyviin ja haku antaa paremmin tuloksia
http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=2305.0

Kiitti vinkistä, laitoin sp menee :D
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Tem - 29 maaliskuu, 2016, 00:03:22
Lainaus käyttäjältä: juppes - 28 maaliskuu, 2016, 23:48:57Tähän yhtälöön mietin että hommaako moottorinohjaukseen heti jotain purkkia vai meneekö halvimman mukaan

Lueskele netistä myös isompaan maffiin+suuttimiin vaihdosta. Saattaa olla halvin vaihtoehto, riippuu vähän mihin tehoihin päädyt ja miten onnistut löytämään osia.

Kaupasta saa uuttakin, mut näissä alkaa hinta karkailla:
http://www.suprastore.com/lestafm7msul.html
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 00:31:19
Kattelin noita purkkeja tuolta hanskalokeron luota. 2 niitä sieltä löyty.

Purkin tiedot:
Engine Control
Toyota
89661-14390
175000-2741 12v
DENSO
26p 16p 22p
7MGT M/T

Toisessa:
A.B.S (ESC)
Toyota 89541-14020
079400-0372 12v
DENSO
89540-14040
100794-0282

Vissiin jarrujen purkki toi jälkimmäinen. Ja eikös tuo ole ihan vakio ohjausboksi tuo eka?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 00:47:23
Lainaus käyttäjältä: Tem - 29 maaliskuu, 2016, 00:03:22
Lueskele netistä myös isompaan maffiin+suuttimiin vaihdosta. Saattaa olla halvin vaihtoehto, riippuu vähän mihin tehoihin päädyt ja miten onnistut löytämään osia.

Kaupasta saa uuttakin, mut näissä alkaa hinta karkailla:
http://www.suprastore.com/lestafm7msul.html

Niin riittääkö tuossa orkkispurkissa kapasiteetti / säädöt jos laittaa vaan isommat suuttimet, ja bensapaineita nostaa....? Lisäksi tietenkin isompi turbo ja avarampi pakoputkisto. Eli nyt laittaisi fuel cut defenderin ja saisi nyt sen 300+hp. Ja siitä jatkaisi sitten talven tullen. Jos tavoite olis esim se 450hp. Myyköhän tuota hks fcd k5-johtoista kukaan suomessa?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 13:35:54
.....vai smt6 ecun kylkeen...?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Tem - 29 maaliskuu, 2016, 14:20:00
Jos budjettia piisaa, niin osta ihmeessä säädettävä ecu. Vinkkasin tuosta vaan vaihtoehtona, kun mainitsit miettiväs halpojakin ratkaisuja. :)
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 15:21:44
Lainaus käyttäjältä: Tem - 29 maaliskuu, 2016, 14:20:00
Jos budjettia piisaa, niin osta ihmeessä säädettävä ecu. Vinkkasin tuosta vaan vaihtoehtona, kun mainitsit miettiväs halpojakin ratkaisuja. :)

Tälle kesälle jos saisi edullisesti sen 300+hp. Syksyllä ja ens talvena uusi budjetti.... ton fuel cutin kun saisi ohitettua niin tuo 300hp olisi käytössä. Siihen lienee hks fcd ainut vaihtoehto.....?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 19:09:26
Seossuhteesta kysyisin. Apexin mittari. A/F vedätettäessä 0,7 ahdoilla n. 11.4, kevyellä kaasulla ajettaessa n. 15. Sellasen ohjeen saanu, että arvo ei saisi mennä 13 alkuuseksi, eli olisi hyvä olla 12-13. Tämä lienee tarkoittaa arvoa täsillä ahdoilla? Haittaako tuo kevyen kaasun arvo 15 vai onko normaali?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 29 maaliskuu, 2016, 19:31:38
Lainaus käyttäjältä: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 19:09:26
Seossuhteesta kysyisin. Apexin mittari. A/F vedätettäessä 0,7 ahdoilla n. 11.4, kevyellä kaasulla ajettaessa n. 15. Sellasen ohjeen saanu, että arvo ei saisi mennä 13 alkuuseksi, eli olisi hyvä olla 12-13. Tämä lienee tarkoittaa arvoa täsillä ahdoilla? Haittaako tuo kevyen kaasun arvo 15 vai onko normaali?

Karkeesti:

Pintakaasulla 14.2-15.2 (EDIT: pintakaasulla yleisesti koitetaan pitää mahdollisimman lähellä 14.7 eli lambda 1.0)
Ahdoilla 0-0,3 bar 13 - 12.5
Ahdoilla 0,3bar -->  11.5 - 12.5 ( itse tykkään vetoalueen kylläkin pitää hieman paksummalla varmuuden vuoksi eli 11-12 )

Arvot siis kuulostaa oikeinkin hyville sulla.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 29 maaliskuu, 2016, 20:35:57
Lainaus käyttäjältä: TmiJKaas - 29 maaliskuu, 2016, 19:31:38
Karkeesti:

Pintakaasulla 14.2-15.2 (EDIT: pintakaasulla yleisesti koitetaan pitää mahdollisimman lähellä 14.7 eli lambda 1.0)
Ahdoilla 0-0,3 bar 13 - 12.5
Ahdoilla 0,3bar -->  11.5 - 12.5 ( itse tykkään vetoalueen kylläkin pitää hieman paksummalla varmuuden vuoksi eli 11-12 )

Arvot siis kuulostaa oikeinkin hyville sulla.


Kiitän :notworthy:

Joku edes kohdillaan tuossa vehkeessä ::)
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 31 maaliskuu, 2016, 15:56:08
Soitin Mamasanille, niillä yksi kappale hyllyssä tuotetta 4501-ra002 hks fcd std, 4 johtoa. Kuka osais sanoa passaako tuo vai pitääkö nimeenomaan olla 5-johtoinen malli?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Tem - 31 maaliskuu, 2016, 17:16:47
Niinku Janne jo pari kertaa sano, ni ei siinä toimi ku vaan ja ainoastaan tuo mainittu malli, laitahan nyt muistiin. :D

Toi perusmalli toimii pelkällä jännitesignaalilla, eli jokseenkin kaikissa MAPpiautoissa. 7M:n mittari on ihan erilainen ja vaatii just sen version, missä on viides piuha kiekkasignaalille. Ei toimi ristiin mitenkäänpäin, eikä miltään toiseltakaan merkiltä toimi normaali mappiversio.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 01 huhtikuu, 2016, 12:06:36
Lainaus käyttäjältä: Tem - 31 maaliskuu, 2016, 17:16:47
Niinku Janne jo pari kertaa sano, ni ei siinä toimi ku vaan ja ainoastaan tuo mainittu malli, laitahan nyt muistiin. :D

Toi perusmalli toimii pelkällä jännitesignaalilla, eli jokseenkin kaikissa MAPpiautoissa. 7M:n mittari on ihan erilainen ja vaatii just sen version, missä on viides piuha kiekkasignaalille. Ei toimi ristiin mitenkäänpäin, eikä miltään toiseltakaan merkiltä toimi normaali mappiversio.

Jep! ;) yhessä varaosaliikkeessä myyjän mukaan manuaali tarjosi tota 4 johtoista mk3 supraan, sillä vielä varmistin. Mut uskottava se on ettei passaa ku 5 johtoinen :D
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 01 huhtikuu, 2016, 17:40:50
Lainaus käyttäjältä: juppes - 01 huhtikuu, 2016, 12:06:36
Jep! ;) yhessä varaosaliikkeessä myyjän mukaan manuaali tarjosi tota 4 johtoista mk3 supraan, sillä vielä varmistin. Mut uskottava se on ettei passaa ku 5 johtoinen :D

Riippuu mistä myyjä tietonsa katsoo jos on JDM 1JZ-GTE mk3 supra niin siihen passaa 4-johtoinen ja se aiheuttaa välillä hämmennystä jos nettikaupoissa tms. katsoo sopivuuksia...

EDIT: oletusarvoisesti luulen että sulla kuitenkin perinteinen 7M-gte kone keulalla... johon siis vaaditaan tuo tietty 5-johtoinen malli.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 01 huhtikuu, 2016, 19:06:35
Mites bensanpaineen vaikutus tehoihin. Paljonko orkkis pumppu jaksaa pumpata bensan painetta? Jos laittaisi esim kertovan bensapaineen säätimen tai sitten normaalin 1:1. Budjettivirittämisessä voisi vakio suuttimilta saada lusää soppaa kun bensan paine olisi korkeampi. Onko kokemusta?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: TmiJKaas - 01 huhtikuu, 2016, 21:13:53
Lainaus käyttäjältä: juppes - 01 huhtikuu, 2016, 19:06:35
Mites bensanpaineen vaikutus tehoihin. Paljonko orkkis pumppu jaksaa pumpata bensan painetta? Jos laittaisi esim kertovan bensapaineen säätimen tai sitten normaalin 1:1. Budjettivirittämisessä voisi vakio suuttimilta saada lusää soppaa kun bensan paine olisi korkeampi. Onko kokemusta?

Hetkinen, nyt mennään jo pahasti sivuraiteille...

Bensanpaineen nosto ei vaikuta kyllä tehoihin tippaakaan, ennemmin tiputtaa niitä jos kone menee vaan paksummalle kun oemina on jo sikapaksulla muutenkin. Ainoo millon paineen nostosta voi olla apua on jos seos alkaa meneen laihan puolelle ja suuttimet alkaa oleen peruspaineella tapissa, mutta siinäkin tapauksessa oikea vaihtoehto on isommat suuttimet, ei kikkailua bensapaineella.

Oem pumppu 3-korisessa loppuu ennen vakio suuttimia. En ala mitää hepparajaa sinänsä arpoon mutta en juuri yli 350hv edes yrittäisi orkkiksella... orkkis suuttimet piisaa sinne 400-450hv tietämille.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 02 huhtikuu, 2016, 01:02:48
Lainaus käyttäjältä: TmiJKaas - 01 huhtikuu, 2016, 21:13:53
Hetkinen, nyt mennään jo pahasti sivuraiteille...

Bensanpaineen nosto ei vaikuta kyllä tehoihin tippaakaan, ennemmin tiputtaa niitä jos kone menee vaan paksummalle kun oemina on jo sikapaksulla muutenkin. Ainoo millon paineen nostosta voi olla apua on jos seos alkaa meneen laihan puolelle ja suuttimet alkaa oleen peruspaineella tapissa, mutta siinäkin tapauksessa oikea vaihtoehto on isommat suuttimet, ei kikkailua bensapaineella.

Oem pumppu 3-korisessa loppuu ennen vakio suuttimia. En ala mitää hepparajaa sinänsä arpoon mutta en juuri yli 350hv edes yrittäisi orkkiksella... orkkis suuttimet piisaa sinne 400-450hv tietämille.

Sitä tässä mietin että jos varautuu pelaamaan orkkis suuttimilla niin riittääkö silloin myös oma eku. Eli fuel cut defender paikalleen ja ahtoja ylös. Seuraava askel isompi turbo, esim 40, kun vakio on 26. Jos suuttimisssa riittää koko niin riittääkö bensapumpussa tuotto ja paine / pitäisikö vaihtaa tehokkaampi bensapumppu.

Eli menisikö näin: fcd ja ahtoruuvi -> ahdot, n 1.0 -> tehoja n. 300hp+, tämä maksaisi 100e!

Sitten isompi turbo ja tehokkaampi bensapumppu -> tehoja n. 400hp+, tämä maksaisi muutaman satkun!

Toimisiko kummassakin oma ecu? Jos toimii, niin halpoja hevosia olisi!

Bensapaineensäädintä meinasin, että jos turbo jaksasi vielä lisää puhaltaa, mutta keitto meinaa loppua, niin saisiko siinä tapauksessa lisää potkua jos bensan painetta nostamalla saa suuttimista enemmän irti.

Toki tiedän, että "oikea tie" on hommata ohjelmoitava ohjainlaite, mutta jos noin niinku budjettivirittämistä harrastaa.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Telex - 02 huhtikuu, 2016, 10:15:13
Toimii oma ecu, ainoo että tohon 400+ tehoihin tarvii lisäksi Lexuksen maffin ja 550cc suuttimet.
Säädettävällä bensanpaineensäätimellä pystyy kikkailemaan seokset kohilleen.
Mulla joku vuosi sitten Sporttiauton penkissä 425hp 0,9bar ahdoilla ja nykyään ~500hp 1,2bar, jonka yli ei kannata mennä kun ecusta loppuu kartat.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Tem - 02 huhtikuu, 2016, 10:37:33
Lainaus käyttäjältä: Telex - 02 huhtikuu, 2016, 10:15:13Lexuksen maffin ja 550cc suuttimet.

Mäkin ehdotan edelleen tätä budjettivaihtoehdoks. Pelkällä ahtojen ja bensan lisäämisellä ei tahdo saada koko alueella toimivaa konetta. Sen voi saada toimimaan hyvin kruisaillessa tai täysvedossa, mut ei molemmissa. Moni on koittanu ja yhtä moni todennu, että kyllä se vaatii sen isomman maffin.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 02 huhtikuu, 2016, 15:53:16
Lainaus käyttäjältä: Telex - 02 huhtikuu, 2016, 10:15:13
Toimii oma ecu, ainoo että tohon 400+ tehoihin tarvii lisäksi Lexuksen maffin ja 550cc suuttimet.
Säädettävällä bensanpaineensäätimellä pystyy kikkailemaan seokset kohilleen.
Mulla joku vuosi sitten Sporttiauton penkissä 425hp 0,9bar ahdoilla ja nykyään ~500hp 1,2bar, jonka yli ei kannata mennä kun ecusta loppuu kartat.

Onko sulla alkuperäinen ecu? Jos ecu alkuperäinen, nii  sitten lienee fuel cut defenderi? Entä turbo ja bensapumppu? Mikä tuo suutin malli tms on, että osaa ostaa oikeanlaiset jos niitä kattelee? Sit tuosta maffista, että onko siinä jotain erityistä otettava huomioon? Taisi olla niin, että vaikka maffin vaihtaa, niin tarvii sen hks 5-piuhasen fuel cut defenderin...
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Telex - 03 huhtikuu, 2016, 11:11:10
Juu, on FCD asennettuna, suuttimien merkkiä en nyt muista, mut voin tarkistaa kun talliin taas menen.
Tuolta mun projektitopicista näät listaa muistakin tehdyistä muutoksista.
Tänään päivittelin kuvalinkit, kun ei enää vanhat näkyny.
Eli tuolla: http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=3957.0
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 03 huhtikuu, 2016, 18:50:40
Lainaus käyttäjältä: Telex - 03 huhtikuu, 2016, 11:11:10
Juu, on FCD asennettuna, suuttimien merkkiä en nyt muista, mut voin tarkistaa kun talliin taas menen.
Tuolta mun projektitopicista näät listaa muistakin tehdyistä muutoksista.
Tänään päivittelin kuvalinkit, kun ei enää vanhat näkyny.
Eli tuolla: http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=3957.0

Kiitän. Tulis gielä tuo autojäsenyys niin avautuisi sivut paremmin.

Alkokohan mulla maffi reistaa kun alko toi seosarvo seilaamsn tyhjäkäynnillä 14 - 20 välillä. Samalla myös co arvo vaeltaa. Kun seos 20, on co 0.03 ja kun seos vaeltaa arvoon 14 niin co 0,5.

...sit toi Lexuksen maffi, mikä malli tms? Ei tosiaan aukea vielä tuo sun sivu kun ei ole tullut autojäsenyyttä.
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Telex - 03 huhtikuu, 2016, 22:13:15
Käypänen Maffi löytyy ainakin LS400 Leksasta (muista sopivista ei tietoa)
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: juppes - 04 huhtikuu, 2016, 13:00:07
Lainaus käyttäjältä: Telex - 03 huhtikuu, 2016, 22:13:15
Käypänen Maffi löytyy ainakin LS400 Leksasta (muista sopivista ei tietoa)

LS400 Lexuksen orkkis maffi vai viri osa?
Otsikko: Vs: Apuja fuel cut defenderin asennukseen
Kirjoitti: Telex - 04 huhtikuu, 2016, 19:47:38
Orkkis Maffi ja ei tarvi olla mukana välttämättä edes sitä elektronikkaa, se on sama Suprassa ja vaihtokelponen siis.
Pelkkä maffin runko on suurempi virtaukseltaan ja se riittää (ja vaatii seurakseen ne 550cc suuttimet, ettei mene kone laihalle.