Terve. Eli aristo kaivettu talviteloilta mutta bensan kulutus on aika suuri (n.26l) kävin leimaamassa sen ja päästöjen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Mistään ei vuoda, ja bensa ei haise sisälle eikä uloskaan ainakaan tyhjäkäynnillä. Mikä vikana vois olla? Lambda? Anturi/tunnistin vika? Apuja kaivattas.
Äkillisesti tuplaantunut kulutus saisi itseni ainakin varmistamaan oman matemaattisen toimitukseni.
Ootko vaihtanu lähiaikoina laatikkoöljyjä?
Viimekesäsiin ajoihin verrattuna tuplaantunu. En oo laatikkoöljyjä vaihtanu
Rullaako kaikki renkaat hyvin eli laahaako jarrut? Ei olis ensimmäinen kerta ku mäntä jumittanu satulaan.
Juu kyllähä ne pellaa juur leimallaki kävin
Niijuu ja viimekesänä teki muutaman kerran sillai että suoraan ajosta ylensä vedätettäessä syttyi moottorin vikavalo ja veto loppui. Ja välillä kun koitti autoa käynnistää niiin samanen valo paloi eikä vitullakaan käymään.
Paljonko sulla on kierroksia mittarissa kun 100kmh vauhtia?
Tuota tuota. Olisko siinä kahen ja kolmen tonnin välissä
No ei se sitten laatikkokaan luista...
Juu en tiä. Mystinen homma. Voisko olla joku anturi/tunnistin vika?
Lambda tai moottorin lämpötila-anturi tulis ekana mieleen. Tarkistitko viime kesänä mikä vikakoodi oli kyseessä? Tuolta ohjeet tarkistamiseen:
http://mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html
Lambda vaihdettu ei vaikutusta. En käyny ku sit se meni vähä niinku ohi. Ja sit teki niin ku se valo sytty, että kävi vielä mutta ei ottanut yhtään jenkaa. Kiepit ehkä juur ja juur yli tonnin. Mut en tosiaa tie liittyykö tähän samaseen murheseen
Moottorin vikavaloa siis tarkotan
Kannattanee silti kattoo ne vikakoodit. Siellä voi olla vanhoja koodeja muistissa joista hakea suuntaa. Ja oletko nyt varmasti tarkastanut, että ne jarrut ei laahaa? Jos ne on vaikka aloittanut sen laahaamisen konttorilla käynnin jälkeen.
Itsellä aiheutti kohonnutta kulutusta viallinen imusarjan ja bensanpaineensäätimen magneettiventtiili, joskaan ei tuollaisia määriä. Bensapaineensäätimelle voi vetää letkun suoraan imusarjasta. Se magneettiventtiili siinä välissä on ainakin tämän moottorin tapauksessa aivan turha. Kait sen tarkoitus on vain nostaa bensan paineita käynnistyksen jälkeen jonkun hetken ajaksi.
Mikäli olet tuon kulutuksen laskenut oikein, niin noin suuri kulutus ei voi olla näkymättä missään. Jos konttorilla päästötestin arvot ovat ookoo niin vaikuttaisi siltä, että vika ei ole moottorin puolella vaan jokin muu jarruttaa ja pahasti. Esim. jarrut tai laakeri(t).
Mistäs helvetistä mä löydän ton paineensäätimen ja sen magneetti venttiilin. Ja nyt todettua, käy melko korkeeta tyhjäkäyntiä. Olisko mahdollisesti ryyppy vaivana tai muu bensansaantiin liittyvä?
Voiko joku anturi olla viallinen? Esim joku joka huijjaa moottoria saamaan enemmän bensaa? Lämpötila?
Moottorinesteen lämpöanturi. Ainakin mkiv suprassa aiheuttaa juuri tuollaista. Ainakin supran 2jz:ssa on niitä kaksi, toinen mittarille ja toinen eculle. Se eculle jännitettävä tuottava jos hajoaa, ei anna vikakoodia mutta kone on koko ajan ns. kylmäkartalla ja vie polttoainetta rutosti.
Tänään ei enää mistään moista anturia taida saada. Mitä tekee jos pätkäsee piuhat auki. Milläs kartalla sit ollaan 😆
-40 asteessa eli pirun rikkaalla
Eli uutta anturia vaan tilauksee sitte 👍
Lainaus käyttäjältä: Taateli3000 - 03 kesäkuu, 2016, 18:59:48
Eli uutta anturia vaan tilauksee sitte 👍
Kannattaa mitata yleismittarilla vastus lämpimästä ja kylmästä koneesta ja verrata kunnossa olevan arvoihin
https://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=13147.msg119902#msg119902
Luit varmaan ne vikakoodit, niinkuin kehotettiin. Kaasuläpän asentotunnistimen saa kans mitattua yleismittarilla. Mietin tota ku ei meinannu startata, niin mites nokka-akselin asentotunnistin?
Juu eipä antanut mitään vikakoodia. Tekee sillai ku vedättää että pätkäsee ja syttyy moottorin vikavalo ja luistoesto valo hetkeks. Sammuu hetken kuluttua. Liittyykö johonkin. Ja mistäs tällänen voi johtuu?
Ahtaako yli barin, eli pukkais fuel cuttia yliahtamisen takia? En muista heittikö se tauluun CEL lisäksi myös ton trc:n palamaan.
Ei ahda. N.0,8