Eli osaiako joku sano käykö mk4 supran a340e laatikko mk3 vaikka molemmissa sama laatikko? Onko sähköt samat vai pitääkö ristiin jotain vaihdella
Lainaus käyttäjältä: Tonisu - 23 heinäkuu, 2016, 16:43:08
Eli osaiako joku sano käykö mk4 supran a340e laatikko mk3 vaikka molemmissa sama laatikko? Onko sähköt samat vai pitääkö ristiin jotain vaihdella
Ei käy. Toisessa on sähkönen linjapaineen ohjaus (Mk4 TT), toisessa on vaijerilla (Mk3). Muistelisin että Vapari Mk4 oli vaijerilla (suattaapi olla että muistan väärin). Sorkun A340E on siinä ja tässä, sähköt on varmaan jonkun verran erilaiset (varmaan suurelta osin noi nopeusanturit laatikon takana) - mutta ainakin Suprastick sopii Sorkkuun yhtä lailla kuin Mk3 Supraan.
Vähän samaan aiheeseen liittyen, mitkä automaattilaatikot yleensäkin käy ns suoraan ristiin? Esim facelift mk4 supran ja mk2 ariston laatikot käykö ristiin?
Jos ei, niin mitä eroja laatikoissa on?
JZA80 Supran ja JZS147 Ariston laatikot sopivat keskenään ristiin, mutta JZS161 Ariston laatikon venttiilipöytä on erilainen ja sisältää yhden solenoidin enemmän. Tietenkin venttiilipöydän pitämällä sopii.
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 04 lokakuu, 2016, 17:40:56
JZA80 Supran ja JZS147 Ariston laatikot sopivat keskenään ristiin
Sellaisella varauksella että kardaanin laippa sekä lootan pääakseli on eri
- laippa vaihdettavissa keskenään
- Ariston loota menee supraan kun vaihtaa laipan ja katkaisee kardaanin keskitystapin
- Supran laatikko menee Aristoon mutten tiedä kuinka kestää un kardaanin keskitystappi puuttuu
Taitaa olla myös mk4 loodassa se irroitettava loppupätkä ''häntä'' osa johon kardaani kiinnittyy laatikossa lyhkäsempi kun mk3:ssa. ja ainakin mulla oli menossa mk3 supeen 1JZ sorkun a340e jonka sitten jouduin myymään kun siitä puuttui kokonaan siitä häntä osasta nopeusmittarin vaijerin paikka joka mk3 laatikossa on. Itse toteutin laatikon vaihdoksen omaani vahvistuttamalla Anzelmilla alkuperäisen, enkä kadu :toothy10:
Mikäs on turbiinin kiristysmomentti?