Talveks ois tarkotus hommata uutta projektia, mkiv supria kateltu jo pitkän aikaa. Tykkään rakennella eikä oo varmaan ihan hetkeen varaa pistää autoon kerralla +15k niin vaihtoehdoks on muodostunu nyt tuo vaparimalli. Ajatuksena siis laittaa gte kone singleturbona tollasen keulille, voimansiirtoon v160 getrac tai bemarin iso 6v joka ois varmasti halvempi vaihtoehto.
Lain vaatimat jutut on tiedossa, siis mitä muutoskatsastuksen osalta vaaditaan.
Nyt kiinnostais lähinnä moottorin elektroniikkapuoli, kun virranjakajan korvaa 6 suorasytkä puolaa jne. Pystyykö moottorin johtosarjan vaihtaan jotenkin fiksusti/helposti turbomallista? Vai sopisko tuo vaparin johtosarja jollain pienillä muutoksilla noiden kaveriks? Moottorinohjaukseks suunnittelin jotain plug in ecua, ecumasteria, link g4, maxxecu tms. Megasquirtista löytyy iteltä kokemusta aiemmista projekteista, joten ihan käsi en oo johdotusten/säädön ym suhteen. Tietty sen johtosarjan vois itekkin askarrella kerran ecukin vaihtuu mut edellisestä projektista purin orggis johtosarjaa varmaan kaks päivää ja tein toiset uutta niin ei jaksais taas jos vakioo vois käyttää.
Tämä lähinnä siks, että tiedän kannattaako hankkia joku half-cut 2jz-gte aristo vai riittääkö mulle pelkkä moottori.
Autojäsenenä varmaan aukeis enemmän asioita tän foorumin kautta, mutta kun en vielä harmillisten sattumien johdosta supraa omista, yks vehje joka piti hakea pois tänään oli kuulemma porsinu..
Ei ole vaivanarvoista sovittaa vakiosarjaa missään muodossa. Homma on iso töinen ja lisäksi oem johtosarjat alkaa suurinosa olemaan ehtoopuolella kaikkineen muutenkin. Jotta ite suosittelisin kyhään sarjan uusiks varsinkin kun ecu vaihtuu kumminkin.
Ja niin ollen kun johtiksen ite askartelee niin säästää pitkän pennin jo siinäkin että voi ottaa muun kuin plug`in ecun.
Lainaus käyttäjältä: TmiJKaas - 03 elokuu, 2016, 19:23:07
Ei ole vaivanarvoista sovittaa vakiosarjaa missään muodossa. Homma on iso töinen ja lisäksi oem johtosarjat alkaa suurinosa olemaan ehtoopuolella kaikkineen muutenkin. Jotta ite suosittelisin kyhään sarjan uusiks varsinkin kun ecu vaihtuu kumminkin.
Ja niin ollen kun johtiksen ite askartelee niin säästää pitkän pennin jo siinäkin että voi ottaa muun kuin plug`in ecun.
Selkee, näin vähän aattelinkin mut elättelin toiveita et moottorin johtosarja ois erillään auton omasta johtosarjasta. Varmasti, onhan noilla jo ikää. Totta, aukee vähän enemmän vaihtoehtoja.
Multa löytyy kokonainen ariston johtosarja jos kiinnostaa, paiskaa tarjousta priva viestillä. On siitä ainakin mukavampi lähteä muokkailemaan irrallaan.
Lainaus käyttäjältä: Juusoo - 03 elokuu, 2016, 19:33:04
Selkee, näin vähän aattelinkin mut elättelin toiveita et moottorin johtosarja ois erillään auton omasta johtosarjasta. Varmasti, onhan noilla jo ikää. Totta, aukee vähän enemmän vaihtoehtoja.
On se ns. erillään muttei lähellekkää yhteensopivia keskenään ge-gte eikä toisinkaanpäin.
Toki jos suprasta peräsin olevan koneen johtosarjoineen TÄYDELLISENÄ ja ecun(liittimien) kera löytää niin se on about suoraa sopiva, jotain mittariston pinnejä pitää vaihtaa/muokata että saa kierroslukumittarin pelaan ym. (noista koneen mukana tulevista sarjoista vaan useimmiten puuttuu/on katkottu koriliittimet ja sulakerasian liittimet) sulakerasialle menee 3 ja 5 napaset ja koriin 18 ja 38 napanen jotka on yhteydessä ecun 40-napaseen joka myös usein puuttuu.
EDIT: aristonkin sarja about muokattavissa, koriliittimet jalkotilassa pitää pinnittää uusiksi (pitää olla supran liittimet saatavilla, aristossa yksi body-plugi ja suprassa 2) ja vetää laturin virrat uusiksi...