Ensimmäistä Lexusta olen ostamassa käyttöautoksi ja tässä olen miettinyt että josko JCE10 kopan Lexus IS300 olisi hyvä käyttöauto. Tyyppivikoja ilmeisesti hyvin vähänlaisesti näissä, lähinnä jarrut kuluu melko nopeasti.
Sattuu olemaan itseä miellyttävä sopiva yksilö (ns. käyttis-projektiaihio :D) kiikarissa ja koeajollakin on käyty. Eteenkin alusta miellyttää ajettavuudeltaan ja esikammio-turbodieselin jälkeen vapari-2JZ tuntuu ihan rivakalta, toki äänetkin on ihan mukavat :D Hankinta on kiinni enää lähinnä hinnasta josta neuvottelen myyjän kanssa.
Kyseinen yksilöhän on tämä: http://www.nettiauto.com/lexus/is/8088805 ( myös vanhempi ilmoitus http://www.nettiauto.com/lexus/is/7809626 ). Ei satu kellään olemaan tietoa tästä yksilöstä?
Auto on Jenkkituonti. Konin Sport-alustasarja, ja ihan kohtuulliset hifit. Takavaimennin ja navigaattori poistettu. Rengastus (ja muukin auto sinänsä nykykuosissa) on vähän liian euroskene minun makuun, joten jos tuon tulen hommaamaan niin homman jonkut RAY'S Volk Racing TE37:t tuohon sopivilla renkailla, ei stretsattuna. Poistetun navigaattorin tilalle (painikkeesta nouseva/laskeva näyttöpidike) voisi kehitellä jonkun väylään liitettävän tabletin softineen, esim HKS OB-linkin tai Defin, vähän kuin R34:ssa Skyline GT-R:ssä konsanaan, vaan modernimmalla toteutuksella. Kolmas juttu putkisto, vakion tilalle joku HKS:n catback. Ja sitten jonkinlainen sopiva korisarja. Ja lukkoperä (alkuperäinen, paikallaan olevan avoimen perän tilalle).
Tietynasteinen JDM-vivahteinen visio on siis olemassa tuon varalle. Katsotaan mitä tästä tulee... :) Niin, ja bensankulutus 8-12+ (13-14) l/100 km on ihan ok.
Ruosteet kannattaa tarkistaa takarenkaiden etupuolelta helmoista ja pyöränkaarista. Eipä kai näissä mitään sen suurempaa tyyppivikaa ole muutakuin jotain pientä, orkkis CD vaihtaja harvoin toimii ja ilmastoinnin suulakkeiden ohjausmoottorit voivat hajota, mutta ne voi itsekin korjata.
Ko. auto ollut ainakin emk67 nimimerkillä jonkin aikaa.
Joo, mullahi käväs sen puoli vuotta. Vastailin enempi mailiis.
Edit: Kilvistä ja nimimerkistähän jo näkee, miksi toi oli pakko ottaa vaihdossa Sainziin ;D
Mitenkähän vaikea olisi euromittariston swappaus, samoin ilmastoinnin ohjauspaneelin euromallin swappaus, meneekö ihan heittämällä ilman ongelmia bolton (pitäisi kai mennä?) Molemmat saa 200+200 €:lla eBay:stä. Mittaristo toki pitää säätää tämähetkisiin kilsoihin (maileihin), missähän tuo onnistuisi?