Onkos kukaan koskaan törmännyt kehenkään kuka sattuisi ajamaan supralla rallia.. Lähinnä f-ryhmä taitaa olla ainut mahdollisuus. Itse en ole törmännyt ainokaiseenkaan f-ryhmän kilpuriin.. Mihin tämä kaatuu? paino, pituus? tehon puutetta tuskin pitäisi olla.. luulisi 3 litrasesta vaparista sen verran irtoavan piristyksellä. Meinasin vain sitä että ajetaanhan m3 bemareillakin eikä ole paljon pienempi.. Vai onko kyseessä vain se ettei kukaan uskalla kokeilla?
Ja nyt kysehän ei ole mistään että pitäisi tuollainen saada lähinnä ihmettelen kun taas katselin viimeisen f-cupin kisan osallistujalistaa.. B ja A junnuissahan kerkiäisi muillakin laitteilla mutta tuntuu yleinen olevan kovasti m3 suosiossa..
mut tuo m3 on kummiski kevyempi...supest pitäs se 300kg saada pois ni sit
niinhän se m3 on kevyempi ja myös lyhyempi. Painot f-ryhmässä muistaakseen on kyllä rajattu eli eri asia vain on saako supran painoa tiputettua riittävästi.
helpommin ku ostaa ihan pelkän rungon ilman sisustaa ja mitää leluja sinne penkki ja motti ni on se ainaski sen 200kg kevyempi
Tässä olis pelto auto pojille >:D http://www.davesport.com/rally/images/kosmides.jpg
Tuo on jo julmaa :ohnoes:
Ja tässä on ko auton speksit (http://www.rallyracingnews.com/teams/toyota-a.html) .
300 pollea peltoautossa ::)
;D
Ei heti tulis mieleen tehdä mkIV:stä ralliautoa.
Lainaus käyttäjältä: knös - 11 lokakuu, 2005, 21:12:30
Tässä olis pelto auto pojille >:D http://www.davesport.com/rally/images/kosmides.jpg
Huomaa kolmoskoppaisen orkkisvanteet! :D
;D ei mitkää maailma hienoimmat
mut peltoautoo varmaa iha hyvät ;)
voe elämä...vois kyl jos rallii innostuu ni kokella mk3... >:D
Kokeile ihmeessä >:D ;D
voi kyl olla et ei kannata...supra on kummiski niin ylivoimainen et ei siin olis mitää kivaa ;D
Vois olla aika hauskan katsoa supran suoriutumista, supra on kömpelö lahna noihin hommiin ja driftaaminenkin on hankalaa.
Lainaus käyttäjältä: TWIN-TURBO SUPRA - 13 lokakuu, 2005, 20:10:50
Vois olla aika hauskan katsoa supran suoriutumista, supra on kömpelö lahna noihin hommiin ja driftaaminenkin on hankalaa.
Aavikkorallia rekkasarjassa? :D
Onhan sillä joskus tosissaankin rallia vedetty :
http://www.tte.de/ma70.html
Kyllähän sillä ihan kohtuullisesti pärjättii 8)
Vain auto pitäisi aika paljon muuttaa noista asetuksista mitä silloin käytettiin.
Niin no kyl f ryhmässä ainakin viel ajetaan kovaa takavedoilla ;D
Hyvin sillä pärjää eikun kovaa ajoa.Jenkeissä mk3 on tehty rata versio menestys ei nyt ihan huippu luokkaa ollu
taka tuuppari on asiaa ;) etuvetoja ei tueta noh ehkä toi celica on poikkeus ;D
jos en väärin muista sääntökirjaa niin mkIII turbolla pitäs päästä n ja a ryhmää ajamaan... äffäläisiin voi mennä huoletta vaparilla haastamaan m3:sta... >:D
(lähdössä ajamaan f-ryhmää ke25coupella)
lisäystä:
N-ryhmään ei pääse... tai saattaa nykyään päästä. mutta turbolla ei ainakaan ole asiaa ännäläisiin. a-ryhmään pääsee sylinteritilavuudella+ kertoimella 1.7 jos turbolla menee.
vaparilla voi mennä äffään ajaan koska huvittaa. varmasti parempi kuin bemu.
Nii onhan takeveto ehkä mukavampi ajaa mut ei sil nelivedolle pärjää.. >:D
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 18 lokakuu, 2005, 13:12:16
Nii onhan takeveto ehkä mukavampi ajaa mut ei sil nelivedolle pärjää.. >:D
Eiköhän ne just sen takia ajele eri sarjoissa ::)
No joo ;D
onhan se nyt ihan eriasia että vetääkö 2 pyörää vai 4 pyörää O0
Niin ja juha kankkunenkin on janu jokusen kisan mk3 supralla lei siis tehtaan autolla :P-<:
Lainaus käyttäjältä: knös - 11 lokakuu, 2005, 21:12:30
Tässä olis pelto auto pojille >:D http://www.davesport.com/rally/images/kosmides.jpg
on sitä tullu pitkin peltoo 3 koppasellakin vedettyä... on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
no täähän menee jo kohta esson baari juttuihin.. mut siistii vetää kylkimyyryy ojan pohjalla suossa...... >:D >:D
no joo ei se kyllä hauskaa ollu... :(
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
Sit tulee kysymys että tarkoitatteko että auto liikkui tuon 140kmh vai että mittari näytti sitä? Siinä on kohtuu iso ero kun renkaat sutivat. Ja 140-150kmh tunnissa poikittain on jo _oikeasti_ kova vauhti, pari kertaa päässyt tuon kokemaan.
-Jore
joo isä ukolla on tuommonen 91 vuoden mustangi prochargerin remmillä ja coolerilla +600hv ja +800nm ni oli ky aika jännää ku motarin rampissa 120km/h helposti kylkimyyryy on se 8 vähä erivoimaa viel >:D tässä suvussa on kaikilla miehillä melkee vähä vakiota tehokkaampi auto...eli sukuvika et tota supeeki pitää viilata ;D
Lainaus käyttäjältä: Jore - 30 joulukuu, 2006, 13:41:56
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
Sit tulee kysymys että tarkoitatteko että auto liikkui tuon 140kmh vai että mittari näytti sitä? Siinä on kohtuu iso ero kun renkaat sutivat. Ja 140-150kmh tunnissa poikittain on jo _oikeasti_ kova vauhti, pari kertaa päässyt tuon kokemaan.
-Jore
mittari näytti sellasta mutta ei siitä paljoo puuttunu ku muijakaverin pikkuveli tuli peräs oman 360 volvonsa kanssa vähäpääl 110 ja siinä tietääkseni vauhti tulee mitataan etupyöristä... eli ei ole paljoo heittoa ollut ja vauhtia otettiin tieltä ;D ;D
Lainaus käyttäjältä: Jore - 30 joulukuu, 2006, 13:41:56
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
Sit tulee kysymys että tarkoitatteko että auto liikkui tuon 140kmh vai että mittari näytti sitä?
-Jore
Kyllä kuivalla parhaillaan on viskannut perää sivulle jopa 160kmh:n nopeudesta, ja kostealla jopa 200 nopeudesta :o Kuivalla 3 ja märällä 4 vaihteella.
Pakko on myöntää että on ollut äkkinäisiä tilanteita kun ei nämä suomen tiet ole niin urattomia >:(
Siinä taitaa olla osasyy miksi toiset kallistuvat monivetojen puolelle ;)
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 22:08:46
Lainaus käyttäjältä: Jore - 30 joulukuu, 2006, 13:41:56
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
Sit tulee kysymys että tarkoitatteko että auto liikkui tuon 140kmh vai että mittari näytti sitä?
-Jore
mutku supralla ei oo nelikko muuten olis sellanen talvileluna :yum:
Kyllä kuivalla parhaillaan on viskannut perää sivulle jopa 160kmh:n nopeudesta, ja kostealla jopa 200 nopeudesta :o Kuivalla 3 ja märällä 4 vaihteella.
Pakko on myöntää että on ollut äkkinäisiä tilanteita kun ei nämä suomen tiet ole niin urattomia >:(
Siinä taitaa olla osasyy miksi toiset kallistuvat monivetojen puolelle ;)
eiköhän tuol 4 koppanenki oo turhan kallis f-l´sarjaan :P
no suprastahan nyt ei ole mitään järkeä mitään f-ryhmäläistä lähteä tekemään, siinä nyt on jo aika pätevä syy miks ei niitä tehdä. Liikaa painoa ja kokoa, ja vakiona kun vrt. vaikka e36 m3 niin tehoton. Ja sehän on fakta tottakai, että autosta kun autosta saadaan jerkkua irti, mutta kyl toi 300hp alkaa olemaan jo aika katto takatuuppareille sorapätkillä, konkreettinen hyöty tulee kuiteskin jo kuskin kädet+jalat yhdistelmästä. Suomeks ämmän suosion syynä on vakiona valmis kone, osien saatavuus (kori+kone), alkup. paino ja koko. Muutenkin perä/vaihteisto yms. menee melkein vakiona, vain välitystä tarttee tihentää. Hassua :angel:
samalla nyt vois miettiä miks ei ferrareilla ajeta mm-sarjassa, tahi possuilla/lamboilla yms. meneehän ne samoissa hinnoissakin :)
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 22:08:46
Lainaus käyttäjältä: Jore - 30 joulukuu, 2006, 13:41:56
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 30 joulukuu, 2006, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 joulukuu, 2006, 12:18:51
on muuten siisti tunne laittaa 140 menee kylkimyyryy >:D
Ainakin kuivalla asfaltilla ;)
Sit tulee kysymys että tarkoitatteko että auto liikkui tuon 140kmh vai että mittari näytti sitä?
-Jore
Kyllä kuivalla parhaillaan on viskannut perää sivulle jopa 160kmh:n nopeudesta, ja kostealla jopa 200 nopeudesta :o Kuivalla 3 ja märällä 4 vaihteella.
Pakko on myöntää että on ollut äkkinäisiä tilanteita kun ei nämä suomen tiet ole niin urattomia >:(
Siinä taitaa olla osasyy miksi toiset kallistuvat monivetojen puolelle ;)
kyllähän tuo nelikko puoltaa paikkaansa,ainakin noissa nopeissa ohituksissa :)
Tuli netissä vastaan ;D ;D http://rally.motorhome.cz/rally/technika/supra.php
näyttäs tuossa olevan 410hv ja 480nm,varmaan soralentää :D
Lainaus käyttäjältä: MasterBlaster - 23 tammikuu, 2007, 00:40:07
Tuli netissä vastaan ;D ;D http://rally.motorhome.cz/rally/technika/supra.php
näyttäs tuossa olevan 410hv ja 480nm,varmaan soralentää :D
Eikös se Kankkunenki tollasella ajanu Safarin -88, oli Kankkusen synttärit kun tuo ralli ajettiin muistaakseni.. komee oli Supra.. Mulla on se Safari varmaan VHS:ssänä, mutta eipä siitä mitään iloa ole, kun ei saa jakoon..