Hei,ajattelin uutena jäsenenä kysästä,kuinkas monella täällä on kyseinen mk4 toyota vasemmalla ohjauksella?,ite oon miltein vuoden päivät semmosta etsiskellyt,niin haluisin vaan piruuttain tietää kuinka monella semmonen oikeesti on? :yum:
Lainaus käyttäjältä: Juuso.T - 11 toukokuu, 2017, 14:55:40
Hei,ajattelin uutena jäsenenä kysästä,kuinkas monella täällä on kyseinen mk4 toyota vasemmalla ohjauksella?,ite oon miltein vuoden päivät semmosta etsiskellyt,niin haluisin vaan piruuttain tietää kuinka monella semmonen oikeesti on? :yum:
Taitaa niitä reilu parisenkymmentä ainakin Suomessa olla. Kaikki tuskin tällä foorumillakaan.
Harva niistä haluaa luopua. Oletko mahdollisesti itse hommaamassa, vai pelkästä mielenkiinnosta vain?
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 11 toukokuu, 2017, 16:41:14
Harva niistä haluaa luopua. Oletko mahdollisesti itse hommaamassa, vai pelkästä mielenkiinnosta vain?
Ostan kyllä auton jos vastaan tulee,ja viellä järkevään hintaa,olen amerikoista katsonut,sekä olen harkinnut ohjauksen vaihtoa toiselle puolelle,mutta sitä en mieluusti lähtisi tekemään.
Paljos muuten alkaa olemaan normi euromallin hinta nykypäivänä? 35kiloa...suurin osa varmaan jo sinkuteettu mutta jenkeistä taitaa löyty niitä lähempänä 100kiloakin mitä kattelin 4v sitten.
Lainaus käyttäjältä: L4 - 11 toukokuu, 2017, 23:03:47
Paljos muuten alkaa olemaan normi euromallin hinta nykypäivänä? 35kiloa...suurin osa varmaan jo sinkuteettu mutta jenkeistä taitaa löyty niitä lähempänä 100kiloakin mitä kattelin 4v sitten.
Kunnosta ja tuurista riippuen 25ke ylöspäin euroopassa, hyväkuntoiset varmasti 35-40ke kieppeillä.
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 11 toukokuu, 2017, 23:58:48
Kunnosta ja tuurista riippuen 25ke ylöspäin euroopassa, hyväkuntoiset varmasti 35-40ke kieppeillä.
Jep,varmaan tyydyttävä väärään kätisyyteen,monet sanonut kaveripiirissä,että tottuu,mutta silti epäilen
Lainaus käyttäjältä: Juuso.T - 15 toukokuu, 2017, 10:00:21
Jep,varmaan tyydyttävä väärään kätisyyteen,monet sanonut kaveripiirissä,että tottuu,mutta silti epäilen
Siihen tottuu nopeasti, tosin joitain haittoja huomaat esim. ohittaessa, parkkihalleissa tai drive-ineissä.
Rekkaa ohittaessa joutuu käyttämään vähän erilaista lähestymistapaa.
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 15 toukokuu, 2017, 14:19:46
Rekkaa ohittaessa joutuu käyttämään vähän erilaista lähestymistapaa.
Ajoon kyllä tottuu, monesti naureskeltu vilkut vs. lasinpyyhkijät syndrooma yleensä jää vain päälle. Isommat autot ja kapea tie on joskus turhauttava yhdistelmä, mutta kiirekkö se valmiissa maailmassa.
Toinen mikä on hankalampaa on kadun varressa pysäköidessä poistuminen, pysäköinti kanttikiven viereen taas on helpompaa kun näkee paremmin :)
Lainaus käyttäjältä: reaper - 15 toukokuu, 2017, 15:04:00
Ajoon kyllä tottuu, monesti naureskeltu vilkut vs. lasinpyyhkijät syndrooma yleensä jää vain päälle. Isommat autot ja kapea tie on joskus turhauttava yhdistelmä, mutta kiirekkö se valmiissa maailmassa.
Toinen mikä on hankalampaa on kadun varressa pysäköidessä poistuminen, pysäköinti kanttikiven viereen taas on helpompaa kun näkee paremmin :)
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 15 toukokuu, 2017, 14:19:46
Rekkaa ohittaessa joutuu käyttämään vähän erilaista lähestymistapaa.
Lainaus käyttäjältä: JX - 15 toukokuu, 2017, 14:03:16
Siihen tottuu nopeasti, tosin joitain haittoja huomaat esim. ohittaessa, parkkihalleissa tai drive-ineissä.
Jees kai se on uskottava,kun asioista paremmin tietävät sanovat ,ja kiitos vastauksista :) ,tavallaan itsellä ois myös erikoinen visio ajella oikeelta niin kauvan kun vaatii,jos yhdistäisi vähän celicaa ja supraa sais vasenkätiseksi varmaankin tehtyä,sen ajan koittaessa...
Ja kyllähän noilla postin autoillakin oppii ajamaan teinistä vanhukseen.
MUTTA, onko se sama auto?
RHD vaiko LHD, ihan täysin mielipidekysymys. Tänä päivänä kannattanee tehdä valinta siten, että jos hankkii itselleen RHD Supran, niin elää sen valinnan kanssa sitten eikä ala miettimään LHD swappia. Tämä siksi, että LHD swappiin tarvittavien osien saanti on todella työlästä, sekä erittäin kallista. Todella harvoin tulee tilaisuutta ostaa suuria ja kattavia osakokonaisuuksia kerrallaan esimerkiksi puretusta LHD Suprasta. Monien swappiin tarvittavien osien valmistaminen on lopetettu, joten niitä ei enää uusina saa. Käytettyinäkin myyntiin tullessaan tahtovat olla todella kalliita. Jos haluaa tehdä swapin oikein (eli siten, että kaikki on toteutettu kuin tehtaalta lähteneestä autosta), niin siinä saa menemään ison kasan rahaa, aikaa ja työtä.
Omasta mielestäni oikesti hyvää ja siistiä RHD Supraa ei kannata pilata "kötöstetyllä" swapilla.
Eli summa summarum. Mikäli päädyt RHD Supraan, elä valintasi ja auton kanssa tyytyväisenä. Mikäli haluat LHD Supran, osta kerralla sellainen.
Ja kuten sanoin jo ensimmäisenä, tämä on mielipidekysymys. Mitä mainitsin tässä, on vain oma mielipiteeni asiasta. Tervetuloa joukkoon mikäli päädyt ostamaan Supran, oli se sitten RHD tai LHD. :)
Lainaus käyttäjältä: Juuso.T - 15 toukokuu, 2017, 23:02:09
Jees kai se on uskottava,kun asioista paremmin tietävät sanovat ,ja kiitos vastauksista :) ,tavallaan itsellä ois myös erikoinen visio ajella oikeelta niin kauvan kun vaatii,jos yhdistäisi vähän celicaa ja supraa sais vasenkätiseksi varmaankin tehtyä,sen ajan koittaessa...
Ei kannata mitään kötöstelyä tehdä. Menee vaan hyvä auto pilalle. Nämä on jo muutenkin niin harvinaisia, että aika harvoin on hyviä enää tarjolla missään päin Eurooppaa.
Tuosta ohittamisesta, ei RHD:sta kauheasti haittaa ole. Yleensähän tie aina jonnekkin päin pikkaisen kaartaa, joten joskus on jopa helpompaa nähdä RHD autosta. Rekan ohittaminen on nyt aina erikoisempaa, monesti näkee kun ihmiset ajaa ihan rekan perseessä kiinni. Näkee varmaan tosi hyvin ohituspaikat kun rekan persuus täyttää koko kuvaruudun....
Iha jos jotakuta kiinnostaa,oon laittamassa Saksaan haun päälle vasurille erään tutun kautta :tongue5:
Oikea homma. :thumbsup:
Täytyy kompata tähän keskusteluun jo vastanneita. Tuohon oikeanpuoleiseen ohjaukseen tottuu varsin nopeasti. Ainoastaan nuo parkkihallien ja muiden lippuautomaatit tuottavat pientä epämukavuutta. Ohitustilanteessa kannattaa jättää sen verran etäisyyttä edellä ajavaan, että näkee vähän paremmin :)
Muuten itsekin juuri liittynyt autojäseneksi, tuli ostettua juurikin tuollainen postiauto ;)
Ei tunnu vasureita löytyvän oikeen edes Saksasta :cussing: , joudun ilmeisesti tyytymään tuohon postiauto versioon ahdettuna :wave: .
Kyllä niitä löytyy kun tarpeeksi syvälle laittaa käden taskussa. Eine enään ilmaisia ole.
Lainaus käyttäjältä: Juuso.T - 15 toukokuu, 2017, 23:02:09,jos yhdistäisi vähän celicaa ja supraa sais vasenkätiseksi varmaankin tehtyä,sen ajan koittaessa...
Laitat CelicaSupran ;D
Mulla ois sellanen ja tehookin sopivasti ;)
Tulevana viikonloppuna tulee ilmeisesti ruotsista itselle auto :wave: .
Tervehdys!
Uutena Supran omistajana piti tännekin liittyä :D
Lhd Eurospec Targa hankittu!....nyt kun vain löytäisi vielä osia siihen jostakin...
Lainaus käyttäjältä: Savolmi - 21 elokuu, 2018, 11:13:28
Tervehdys!
Uutena Supran omistajana piti tännekin liittyä :D
Lhd Eurospec Targa hankittu!....nyt kun vain löytäisi vielä osia siihen jostakin...
Laita autojäsen hakemusta niin saat loputkin foorumin osiot näkyviin. 8)
Facebook ryhmistä luultavasti löydät osia siihen amerikkalaisilta.
Tässä esim muutama suht aktiivinen osamyyntiin perustuva sivu:
https://www.facebook.com/groups/161159357411368/
https://www.facebook.com/groups/supraforumseurope/