Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: Milko - 28 heinäkuu, 2017, 19:34:54

Otsikko: Nakutus..
Kirjoitti: Milko - 28 heinäkuu, 2017, 19:34:54
Tervehdys kaikille!!

Tapauksen kone on japsituonti 3sgte/mr2 -92

Tein juuri 2k konerempan, yksi pytty oli nakuttanut niin pahasti että kansi näytti kuin rotansyömältä/oltermanjuustolta ja mäntä sulanut. Juur muutama kk aikaisemmin tehty kansiremppa.. no.. sanotaan että harmittaa. Nakutus (mitä en tietenkään kuullut enkä 100% voi olla varma että syy olisi juuri nakutuksessa mutta aika selkeesti nakutukseen viittaa??) tapahtui tilanteessa kun revittelin hieman motarilla ja sit mmoottorijarrutin melko pitkään rampille josta aikomus poistua. Eikoissa valoissa rampin jälkeen alkoi kuulumaan hakkaavaa "kolinaa", joka koveni ja kovenemistaan, luulin ensin että joku luukuttaa sterkkoja jossain olan takaa mutta aukaistuani ikkunan tajusin että oman auton takapäästähän tuo ääni kuului. Ennenkuin ehdin sammuttaan konetta sammui/leikkasi se omia aikojaan.

Kansi auki, pienet metallin sirut jotka olivat peräisin lähinnä kannesta olivat seilanneet pitkin imusarjaa ja tietysti joka ikisen pytyn venttiilit vuosi, samoin kiertokangen laakerit paskana.  :-X

Kone on kohta taas (!) kasassa mutta pelottaa ns. kääntää virta-avainta koska tuhon syy ei ole selvillä.

Nämä tulee mieleen;
- laiha seos. Miksi se olisi laihalla.. ? Ihan orkkiskunnossa, ahtopaineet korkeintaan 0,7
- Joku sytkäpuolen vika.. Mikäköhän voisi tulla kysymykseen?
- joku muu eksoottisempi selitys, voiko vääränlaiset tulpat esim alkaa hehkumaan kärjistään kun myllyä rääkätään? Tms. heittäkää vaan ideoita/minkälaisia "caseja" tullut vastaan!

- Kysymys ei ole laisinkaan nakutuksesta. Miksi vain yksi pytty nakutti ja muut täysin kunnossa..?
Tein pitkän moottorijarrutuksen juuri ennen kilahtamista (mikä on aivan typerää, vapaalle vaan ja mielummin vähän kaasua..) Moottorijarrutuksen aikana on käsittääkseni aika suuri alipaine, joku tästä johdettavissa oleva vika kenties?

Varmaankin ajelen hissuksiin Hariselle säädätteleen ja katsomaan josko siellä selviäisi jotain tapauksen selittävää.

Laajakaistaseosmittari on heti hankintalistallani kun budjetti suo!! Osaatteko sanoa onko noissa tehomittauspenkkifirmoissa yleensä seosmittari omasta takaa vai pitääkö hankkia sellainen ensin?

Yksi lisäkysymys, osaako kukaan valaista mikä on termostaattikopasta katsottuna hieman kauempana olevan toisen lämpötila-anturin merkitys? Ovat siellä n. Vaaksan välein. Siitä on liitinosa lähtenyt kävelemään (mahdollisesti kun konetta asennettu paikalleen ottanut hittiä tms.) Huomasin kun johdot roikkuvat toimettomana. Voisiko mitenkään liittyä konerikkoon? Merkkiliike ei kyseistä osaa tunne eikä osaa enempää auttaa koska japsituontiversio. Milläköhän nimellä ja mistä tuota anturia kannattaisi kysellä?

Hyvää kesää kaikille!! Etukäteen suurkiitokset mahdollisista vastauksista ja ideoista!!
Otsikko: Vs: Nakutus..
Kirjoitti: Milko - 28 heinäkuu, 2017, 19:47:19
Niin lisäyksenä vielä että jos nakutuksen tunnistin olisi paskana niin ECUn pitäisi siitä ilmoittaa koodilla 52 ja lyödä safemode päälle. Tässä tapauksessa ei tullut ilmoitusta eikä myöskään mitä ilmeisemmin safemode ole toiminut  ;D

3sgte nakutuksenestojärjestelmästä:

http://www.jekylhyderacing.com/knock.htm