joo elikkäs onko kellää kokemuksia tosta nelilamppusesta celicasta... 2,0 175hv koneella...? käyttöpeliks germaaniasta ois tarkotus uittaa...
Joo, on toin tollasen St202, vm:1994 Virosta ( Sveitsistä alunperin) Toukokuussa, verot oli n. 3500. Tosi hyvä käyttöauto, toimii ko junanvessa.
Saksasta tuotaessa ei ole noita vaatimusjuttuja niin paljoo, ko niillä pakokaasu/äänet hyväksyntä löytyy paikallisesta rekisteriotteesta.
Minkä ikästä olit ajatellu hakea?
Mäkin hain tollasen tos parikuukautta sitten, ja aika pomminvarmalta tuo tekniikka vaikuttaa, paitsi noi tukivarsien puslat taitaa olla tuon auton heikoin kohta, mul on ainakin yks menny. Mulki tuli oma Sveitsitä Eestin kautta haettua :D
Tosiaan, olisin erittäin halukas kuulemaan teiltä Celican omistajilta käyttökokemuksia kyseisestä vehkeestä. Omalla hankintalistallani on st202 kärkipaikalla, tietoa ei vaan kauheasti löydy. Siis ainakaan asiallista. Suomi 24:stäkin olen jo kysellyt ;D
Tiedän kyllä että super struts-alusta on kallis ja hankala mutta mites on kulutuksen laita? Lähinnä matka-ajon kulutus kiinnostaa, onko se sen 8 vai miten paljon yli? Ja myykee mulle hyvä ilmastoitu st202 kun niitä on melko harvassa ;D
Hyvä autohan tämä kyseinen st202 Celica on. Kuluttaa matka-ajossa sen 7-8 litraa, kun malttaa nätisti ajella. Koneena siis 2,0l (3s-ge). Itselläni on tämä auto ollut yli kolme vuotta, eikä ole ollut pahempia ongelmia. Tietysti tämän super strust-alustan camper linkit piti vaihtaa, kun oli n.170 000 km mittarissa. Osta vaan, kun sopiva yksilö sattuu kohdalle!
Mistäs sen super struts-alustan erottaa normi-mcphersoneista? Ja mitkä on ensioireet vialla?
Yksi mielenkiintoinen yksilö olisi varkaudessa. Pitää käydä koeajamassa se, ja sitten jutella pankin kanssa jos on auto mieleinen. Helvetin hyvännäköinen se on ainakin :headbang:
Kyllä tämä ihan varma auto on&komia ku mikä ;)
Ja eihän kaikissa 202:ssa ole super-strut alustaa,että itte valkkaisin sellasen missä sitä ei ole.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämä super strut-alusta on ollut mukamas "paremmin varustelluissa" Celicoissa. Ja on tosiaan hyvin yleinen esim. Saksanmaalta tuoduissa autoissa. Kurkkaa auton alle, Mcphersonissa iskarin tolppa menee suoraan pöyrän napaan. Kun taas tässä mukavassa Super strutissa iskarin alapää haaroittuu moneksi eri osaksi! (vähän vaikeasti selitetty). :P
No joo, ensi oireita ovat: kolina, nitänä ja pahaksi päästyään ohjaus vetelee puolelta toiselle!
Lainaus käyttäjältä: Vesqu - 30 huhtikuu, 2008, 18:27:01
Kyllä tämä ihan varma auto on&komia ku mikä ;)
Ja eihän kaikissa 202:ssa ole super-strut alustaa,että itte valkkaisin sellasen missä sitä ei ole.
Melko karkeeta valita, hyvä jos pystyy tarjolla olevista värin valkkaamaan, sen verra harvinainen tuo ilmastoitu parilitrainen on. Mutta katsellan, onneksi on aikaa etsia sitä "oikeata" :yum:
Yhtä asiaa ihmettelen, mikä on jakopäänhihnan vaihtoväli? Kauppias ihan oikeesti väitti 120 tkm... Oma mielikuvani ois se että 90 tkm. Pieni juttu sinänsä, mutta olishan se hyvä tuokin vaihtoväli tietää. Ja täytyy sanoa että on melkoisen haluttu auto, en kerinnyt tuota varkauden celicaa edes katsomaan kun oli jo myyty... :icon_scratch:
Jaahas! Kylläpä on mukava kuulla, että on harvinainen peli käytössä. ;D Minusta kun tuntuu, että näitä Celicoita pyörii jo joka nurkilla! Ilmeisesti kuskit sitten hikoilee helteellä. ;D
No 1.8-koneisia on paljon markkinoilla. Mutta ymmärrettävistä syistä en sitä halua :toothy10:
Ja tosiaan, monet parilitraiset on saunoja, jotenka valinnanvara kutistuu jonkin verran. Ei tämä mikään Volvo S40 ole, niitä löytyy kasoittain PKS-seudulta... En kyllä halua sitäkään.
Onko Celica paha ruostumaan?
Ei ole herkkä ruostumaan. Oma on säilynyt hyvin, ainakin vielä. :ohnoes:
Lainaus käyttäjältä: Arzii - 14 toukokuu, 2008, 14:26:11
Ei ole herkkä ruostumaan. Oma on säilynyt hyvin, ainakin vielä. :ohnoes:
Tuli sitten vissiin kärry hommattua. Kunhan saa laina-asiat kondikseen niin saa Celican alle. Parilitrainen ilmastoitu löytyi. Autossa on nahkaverhoilu ja pari kosmeettista virhettä: kuskin ovessa naarmu ja radion paikkaa oli joku "isontanut" melko rumasti. Saisikohan siihen jonkin suojuksen soittimen ympärille joka peittäisi rumat töherrykset? Eli auto ei ollut täydellinen, muttan hintakin oli sen mukainen.
Hyvä ostos, luulen mä. Huollettu ja kaikinpuolin muuten timmissään.
No niin, hienoa! Ja autohan ei ole mikään älytön ohjus. Jotain pientä tapahtuu, kun kierrätää kunnolla rajottimelle saakka! :whip2:
Lainaus käyttäjältä: Arzii - 14 toukokuu, 2008, 15:52:29
No niin, hienoa! Ja autohan ei ole mikään älytön ohjus. Jotain pientä tapahtuu, kun kierrätää kunnolla rajottimelle saakka! :whip2:
No ei älytön ohjus, mutta mukavan suorituskykyinen kumminkin. Siis ainakin verrattuna autoon jolla menin katsomaan Celicaa: Suzuki Samurai. Pien ero autoissa kenkää annettaessa. Toisella kaasu pohjassa ajellessa jää moottoritiellä jalkoihin ja toinen sentään kiihtyy vielä 80 jälkeen... :D
Itselle siis suorituskyky on riittävä, muttei tietysti mikään urheiluauto ole. Tuleekin jokapäiväiseen ajooon, joten luulisi Celican siinä pelittävän ihan jees.
LainaaTuleekin jokapäiväiseen ajooon, joten luulisi Celican siinä pelittävän ihan jees.
Varmasti riittävä suorituskyky päivittäiseen ajoon, onnittelut hankinnasta :icon_salut:
Lainaus käyttäjältä: Juha. - 14 toukokuu, 2008, 18:58:17
Varmasti riittävä suorituskyky päivittäiseen ajoon, onnittelut hankinnasta :icon_salut:
Kiitos kiitos. :)
Sais vaan käsiin sen mahdollisimman pian.
Onnittelen myöskin hyvästä valinnasta :headbang:
Käyttöautona mainio speeli :)
Saa "nykiä hihaa" myös tuolla irkin puolella, viime kerralla satuin olemaan intin kirouksessa. Normipäivänä paikalla :toothy10: