Mitenhän mahtaa olla kun toin viime syksynä vm. -91 3.0 turbo targan Saksasta, ja mittarissa oli 164 tkm mutta mittaria on ruuvattu ainakin 100 tkm alaspäin. Todelliset km:t on ainakin 250tkm+.. Tullissa kysyttiin vain varusteet (ilmastointi, nahat jne) mutta sillä ei tuntunut olevan merkitystä että penkit on koko lailla hajalla ja ilmastointi ei pelitä alkuunkaan. Ja muutenkin auton yleiskunto ei ole siitä parhaasta päästä. Pakoputki vuotaa, kytkin on vaihdon tarpeessa ja korissa on 7 kpl golfpallon kokoista painaumaa pellissä. Kuitenkin tullin mukaan kyseisen auton myyntiarvo on mukamas 9300e Suomessa.(!) Tietääkö joku onko siihen myyntiarvon päätösprosessiin mahdollista vaikuttaa etukäteen? Kuulostaa meinaan aika hullulta että auto kävi tullin pihassa mutta sitä ei edes vilkaistu. Onhan toi n.9000e ihan sopiva hinta mikäli auto olis ihanne kunnossa ja todella noilla kilometreillä, MUTTA... ???
Noo, tänään tuli päätös -90 tbo targa ja 3772e veroja. Katsovat vain ja ainoastaan mittarilukemaa, ellei asiakas toisin todista. Tuossa ne pitävät todennäköisesti paikkansa, mutta silti summa tuntuu hieman yläkanttiin mitoitetulta. Välillä tuntuu, että tullin miehet ovat ainoita jotka eivät epäile että saksasta voi löytää oikeasti vähän ajetun auton;)
Kai mainitsit että auto on pihassa, merkitsit kunnon huonoksi ja käskit tullimiesten ottaa kuvat vauriokohdista?
No ainakin yksilöintilomakkeessa voi ruksata kunnoksi huonon jolloin ne vaatii lisäselvityksen minkä takia. Ja tietenkin voi valittaa jälkikäteen ja syyksi todeta kunnon?
Niin, kyllähän siitä huonosta kunnosta ja ruuvatuista kilometreistä tulin pariinkin otteeseen maininneeksi mutta sain kiitettävän selkeän vastauksen että ainoastaan sillä on väliä mitä mittarissa lukee, ja kuvaamiseen ei kuulemma ollut tarvetta. Mitähän olisivat tykänneet jos mittarissa olisikin ollut 24tkm? Olisivatkohan ostaneet vielä senkin..? ;) Noin kunnon huomioon ottaen.... No ei vaineskaan, pitänee vaan väsätä se valitus niin eiköhän se siitä.
jokaisella alalla on monenlaisia ihmisiä mutta ne tuntuvat pakkautuvan useimmiten virastoihin ja tulleihin,yleensä tullissa istuu joku lahoperse akka ja elämään kyllästynyt "tullimies" näitä henkilöitä ei kiinnosta kuin kotiin pääsy,sen takia ne on raahattava auton luo ja käskettävä ottamaan tarvittavat kuvat ym..itse tein myös näin!sitä en tiedä mitä vaikutti veroon
Lainaus käyttäjältä: Wolf - 08 toukokuu, 2006, 20:29:13
Niin, kyllähän siitä huonosta kunnosta ja ruuvatuista kilometreistä tulin pariinkin otteeseen maininneeksi mutta sain kiitettävän selkeän vastauksen että ainoastaan sillä on väliä mitä mittarissa lukee,
Siksi laitoinkin omani 89T:n mittariini 142tkm sijasta 342tkm ja veroja ei tullut kuin 2200e ;)
Toki olihan tuossa muutamia ruostejälkiäkin yms.. Samoiten tein kirjallisen yksityiskohtaisen selvityksen kunnosta kuvilla liitettynä.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 08 toukokuu, 2006, 17:14:53
Kai mainitsit että auto on pihassa, merkitsit kunnon huonoksi ja käskit tullimiesten ottaa kuvat vauriokohdista?
Näin tein minäkin.
Mulla meni Imprezassa läpi että ei voi pitää kilsat paikkaansa ku mittarissa 129tkm ja auto vuosimallia -93. Tullimies sanoi itsekin että näyttäähän nämä kilometrit aika pieniltä tämänikäiseen autoon. Eli pitäisi siis mennä oletuskilsoilla.
T:Jore
Jep noin tuli myös rustattua supran verolappuun, 158tkm ja 20v ikää, sanoi tullin tätikin että on senverta alhainen lukema että ei voi pitää paikkaansa, ja kun todisteita ei missään ole niin kertoi menevän 18800km/v kilsoilla ;) Innolla odotetaan mitä ne tuolle laittaa...
Joopa joo, niin ne tullissa sanoi minullekin, jo toistamiseen. Odotelkaahan vain kun arvontaraati on kokoontunut, niin yllättävästi mittari pitää paikkaansa;) Periaate tuntuu olevan sellainen, että jos tuoreessa autossa on oletusmäärää enemmän kilsoja, niin silloin lasketaan sen 18 tkm vuoteen, mutta vanhemmassa asiakkaan pitää todistaa, että kilometrejä on ruuvattu. Itse en viitsinyt alkaa mittaria ylöspäin veivaamaan ja makselin kiltisti verot pois. Pitäähän sen valtionkin jostain rahaa saada;)