suprassa havaitsin tämmösen vian kun ajaa eteen päin ja kääntää vasemmalle täydet niin kuuluu semmonen (rutina)/narina. missään nivelissä ei ole löysää vaikka kuinka heiluttelee. ???
edit by nr000001: Otsikkoa fiksattu.
sama vika mulla mut ei oo löytyny mitään häiriöö :-\
Jaaha kerron jos saan jotain selville...
Lainaus käyttäjältä: anttirob - 05 kesäkuu, 2006, 15:50:23
suprassa havaitsin tämmösen vian kun ajaa eteen päin ja kääntää vasemmalle täydet niin kuuluu semmonen (rutina)/narina. missään nivelissä ei ole löysää vaikka kuinka heiluttelee. ???
Katoitko ettei renkaat ota lokasuojiin tai johonkin muuhin kiinni?
Joo katoin en tiä sitte. olisko joku nivel kuiva tai jotain kun liikkeessä pitää ääntä. :-\
Voisko alapallot päästä kuivaksi, tai jousi jotenkin päästä liikkumaan kun käännetään?
oisko jousen ja jousi lautasen välista kulunut se kumi pois... jossain autossa oli tollainen vika just kun käänti ihan linkkuun niin sellainen ärsyttävä narina kuulu...
käännön rajoittimet aineki vanhemmis takavedois narajaa ratti ääriasennos ku ajaa eteen päin . jos muovit jo kulunut toppareista puhki
Ei olisi ohjaustehostin? Ne saattavat vanhemmiten pitää kummaa ääntä ratti ääriasennossa.
Itsellänikin ääntää Celica GT kääntyessä, mutta mulla kuuloistasi kyseessä olevan pyöränlaakeri.
Mulla sama ongelma.. se on semmonen terävä narahtava paukahdus, niinkun metalli metallia vasten kuivana antais myöten.. kaikki paikat on tutkittu ja näyttää hyvältä :-\ mikä lie..
Lainaus käyttäjältä: Palomäki - 06 kesäkuu, 2006, 08:12:50
Mulla sama ongelma.. se on semmonen terävä narahtava paukahdus, niinkun metalli metallia vasten kuivana antais myöten.. kaikki paikat on tutkittu ja näyttää hyvältä :-\ mikä lie..
oli onkos se että kuulostaa ihan ku joku muljahtais pois paikaltaa ja kuuluu semmone pamahdus...? jos on niin vois kuulemma olla "koiranluu"... kutta jos se tekee koko ajan rattia pidettäessä linkussa niin sit ei tod näk ole kyseinen osa vaan iskarien se kumi tsydeemi...
Joo siis sehän kuuluu vaan kerran.. kun ratti on ihan ääriasennossa ja sit ku lähtee ajaan eteenpäin ni tosiaan kerran paukahtaa.. plus, että se ei tee sitä ihan joka kerta.. (oikealle käännettäessä ei koskaan)
Mullaki paukahtaa joskus kun lähtee paikaltaan ja kääntää vasemmalle. ???
Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 05 kesäkuu, 2006, 20:04:08
käännön rajoittimet aineki vanhemmis takavedois narajaa ratti ääriasennos ku ajaa eteen päin . jos muovit jo kulunut toppareista puhki
Tätä epäilen aika vahvasti myöskin. Useamman TOY:n tyyppi "ominaisuus" vanhemmiten. Vaaraton ja nimenomaan johtuu topparimuovin pois kulumisesta.
Kuuluu kun joustoliikkeen aikana kun ratti tapissa.
Jos kuuluu vain toiselle puolen käännettunä, on vastapuolen muovi vielä tallella.
Meiän avensikses (heh) oli ainaki semmone vika et ohjaustehostimen hihna luisti ja piti sellasta "natinaa" mut täs ei ole varmaa kyse samasta ;D
Intin 10k-km ajettu tdi-transu piti kanssa sellasta kivaa jurinaa kun käänti täydet vasurille.. Mitähän on skapparit taas menny tekemään..?
ittellä sama vika et paukahtaa ku ratti vasemmalle ääriasentoon ja tulin siihen tulokseen et nimenomaan se pyörän kääntymisen toppari siellä paukahtelee ku muovi kulunu puhki.
toppari siellä paukkuu ku on kulunu se suoja pois. itsellä sama vika!
Onks kukaan tarkistanut etu-/takakelkan kiinnityksiä?
Ovatko oikeassa momentissa kiinni?
Nelos supran perus huolto ohjeissa oli noitten tarkistus aika-ajoin.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 05 kesäkuu, 2006, 18:17:07
Voisko alapallot päästä kuivaksi, tai jousi jotenkin päästä liikkumaan kun käännetään?
volvossa oli sama vika alapallonivel piti narinaa ääntely loppu ku rasvas
Mulla täysin sama vika ja kuuluu sama ääni kun kääntää töydet oikeallekkin, ääni alkoi ilmestyä vasta sen jälkeen ku ajoin hiljaa tietöyssyyn ja pohja raapas maata niin vein parkkiin ja ihmettelin äljy vanan auton pohajn vieressäm niin veikkaisin että ne oli ohjaustehostimen öljyt ja nyt käy kuivana kun kääntelee? olenkohan vain aivan väärässä? :D
Jos hammastanko päässy raapaisemaan niin voi hyvinkin olla öljyt tullu ulos.. mun entinen oli volvo ajettu kiveen jossain soratiellä niin ei ollu onneks kun lohennu palanen hammastangon korvakosta :D mut en kyl hirveenä suosittele heivaamaan mitään pimppirallia kylillä jos sieltä on öljyt karannu :D
jepp :D ja hulto maksaa taas maltaita. vai pystyykö itse korjaamaan mahdollisen vian?
Itselläni meinas usko loppua kun ei meinannut löytyä vikaa narinaan ja aika metallisseen paukkeeseen. Missään ei mitään väljää löytynyt, mutta sitten selvisi että alatukivarren kiinnitys pultit olivat puslan kohdilta aivan hapettuneet ja sellasessa hiekka/ruoste paskassa, ne avasi ja putsasi hyvin rost offilla ja heitti vähän vaseliiniä perään...hävisi pauke ja narina.
voihan sen hammastangon vaihtaa ite ja varmaan korjata vaik kemiallisella metallilla mut katsurille ei varmaankaan kelpaa jos huomaa? ::) kallis oli hammastanko ainakin volvoon käytettynäkin niin kannattaa jostain purkuautosta sellainen ottaa jos tosiaan on ne öljyt pihalle tullu :)
lähti kaikki narinat ja paukkeet kun lisäsin ohjaustehostin öljyy ku oli aika lopus, mut ihmettelen et nyt ne sit pysyy sisäl :D
Lainaus käyttäjältä: Tuukkaaa - 20 elokuu, 2011, 18:23:59
lähti kaikki narinat ja paukkeet kun lisäsin ohjaustehostin öljyy ku oli aika lopus, mut ihmettelen et nyt ne sit pysyy sisäl :D
kanttis varmaa ettiä ne vuoto kohdat? kyllä oman romun alta löydy viime kesänä märät läntit ja pari letkua oli aika finito