Mites on, onkos sitä tullu jo kokeiltua? Tossa mietiskelly että pitäisikö kokeila... Ajatuksia ja mielipiteitä tänne kiitos!
on kokeiltu 110oktaanista mut tosta 99+ :o pitää käydä tankkaamassa :yum:
No tuntuis pelaavan suht hyvin, tällä hetkellä kosla kuitenkin säädetty 102 oktaaniselle. Perjantaina sais sitte säädettyä 98 oktaaniselle. Shellin v-powerin specsit lueskelin läpi niin keskimäärin pitäisi olla 99,7 oktaanista ja vähintään sitä 99:siä.
Itse ajattelin käyttää pelkästään tuota Suprassa. Antaahan se pelivaraa ahtojen kanssa kun on enemmän oktaaneja.
Itse tankkaan enää vain V-Poweria Supraan.
laitoin just poikkeuksellisesti 95e rättijärveltä tankkiin matkaajoa varten. ;D ;D 14,50ruplaa/litra
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 kesäkuu, 2006, 11:01:12
Itse tankkaan enää vain V-Poweria Supraan.
Mistä vaihdoit tohon ja mitä käytännön eroa siinä huomas?
Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 kesäkuu, 2006, 13:21:49
Mistä vaihdoit tohon ja mitä käytännön eroa siinä huomas?
Tepparin 98E:stä. Faktuaalista eroa on vaikea määritellä, sillä samaan aikaan vaihdoin uudet kylmemmät tulpat. Kunhan nyt saan ajettua tolla jonkin aikaa, niin testaan vielä ysikasilla lähes tyhjään tankkiin. Kulutustakaan on vaikea toistaiseksi arvioida annostelun ollessa yleensä on/off tyylistä.
Pysykää kanavalla. Katsotaan kun tuo satasen tankillinen on palanut. :ohnoes:
Tähän mennessä on mun mielestä toiminu hyvin toi V-power, olihan se pakko kokeilla ja taidan pysyä siinä kun prkl saan vielä niitä boonuksia! ;D
Lainaus käyttäjältä: Onni - 21 kesäkuu, 2006, 20:11:42
8)
1l Tenua ja 10 "98" bensaa = Oktaani ? ......VASTAUSTA PYYDETÄÄN...
;D ;D ;D ;D ;D
Tenusta en tiedä, mutta Tolueenia olen käyttänyt noin 30% seoksena. Pitäisi tulla n. 105 oktaanista.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 kesäkuu, 2006, 22:29:27
Tolueenia olen käyttänyt
Mistäs tolueenia oot ostanu?? Mä metsästin sitä joka paikasta mut ei missään oo.. :/ Jos sun kauttas saa, ni mitäs maksaa 200 litraa? :)
Osaako supran ecu muuten säätää sytkän ennakkoa? Aattelin vaan, että onko tosta shellin 99+:stä/muusta korkeempioktaanisesta jotain hyötyä, ku tuntuis ainakin että 99+:lla pääsee ihan oikeesti pidemmälle..? ???
Noniin, nyt on testattu tankillinen viipauveria vs. tiiboilinysikasi. Bensan kultusta en ole mitannut, mutta mm. tyhjäkäynti on tasaisempi viipauverilla kuin tiiboilinysikasilla. Kumpaakin tuntuu kuluvan riittävästi/liikaa. 8)
Tosin edellinen tiiboilin hinta oli n. 1.36€/litra ja nyt näyttäis viipauver maksavan jo 1.5X€/litra. Eli viipauverilla saa tankatessa 70 litraa maksaa jo yli satasen / tankkaus. Great.
Pyörässä tuntuu ainakin olevan herkkyyttä enemmän shellin tavaralla
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 heinäkuu, 2006, 11:00:03
Noniin, nyt on testattu tankillinen viipauveria vs. tiiboilinysikasi. Bensan kultusta en ole mitannut, mutta mm. tyhjäkäynti on tasaisempi viipauverilla kuin tiiboilinysikasilla. Kumpaakin tuntuu kuluvan riittävästi/liikaa. 8)
Tosin edellinen tiiboilin hinta oli n. 1.36€/litra ja nyt näyttäis viipauver maksavan jo 1.5X€/litra. Eli viipauverilla saa tankatessa 70 litraa maksaa jo yli satasen / tankkaus. Great.
Samoja huomioita olen tehnyt. 5. tankillinen menossa :) Hyvin/pikkusen paremmin tuntuis pelaavan V:llä :angel:
En huomannu minkää laista eroa 98 ja ton vee poverin välillä
Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 28 heinäkuu, 2006, 14:22:15
En huomannu minkää laista eroa 98 ja ton vee poverin välillä
Hä? Auto ei muuttunutkaan Ferrariksi? :P
Korkeempioktaanisesta polttoaineesta ei tietääkseni ole mitään hyötyä jos matalampioktaanisen puristuskestävyys riittää. Riippuu käytettävistä ahdoista, mutta vakioahdoilla / lähellä vakiota en uskois olevan mitään hyötyä vs 98.
Itse ajattelin testata josko tuosta sais jotain hyötyä.. jos ei tunnu selkeää eroa tehoissa ni enpä ala maksamaan selkeää extrahintaakaan.
niille joista bensan hinta tuntuu kalliilta tai kuinka paljon sitä menee suosittelen ostamaa moottorikelkan,mielellään 440cc niin seuravaana kesänä tuntuu et kylläpä kulkee tojota hajulla :)
Lainaus käyttäjältä: spl - 28 heinäkuu, 2006, 17:50:12Korkeempioktaanisesta polttoaineesta ei tietääkseni ole mitään hyötyä jos matalampioktaanisen puristuskestävyys riittää. Riippuu käytettävistä ahdoista, mutta vakioahdoilla / lähellä vakiota en uskois olevan mitään hyötyä vs 98.
Jep, jos kone toimii 98:lla ilman nakuanturin sekaantumista, eikä boksi osaa hakea säätöjä automaattisesti (tai käy säädättämässä), niin ei tosta teholisää pitäis saada.
LainaaItse ajattelin testata josko tuosta sais jotain hyötyä.. jos ei tunnu selkeää eroa tehoissa ni enpä ala maksamaan selkeää extrahintaakaan.
Moni on sanonut, että kuluttaa selvästi vähemmän ja hintaero euroa/matka on sen takia olematon. Kannattanee seurata sitäkin, eikä pelkästään tehoa..
Kahen tankillisen jälkeen taidan ite jatkaa ton käyttöä. Nesteen 98:lla nakuantura antoi max. 50 arvoja (80 katsotaan nakutukseksi, mistä tehdään jotain, 120+ on kuuluvaa nakutusta) ja veepoverilla lukemat on max. 30. Veepowerin kanssa kestää laittaa ennakkoja paikasta riippuen 1-3 astetta lisää, että antaa samoja nakulukemia kun nesteen bensalla.
Veepowerilla tosin pakolämmöt nousee korkeammaksi kun 98E:llä. Liittyykö tää nyt siihen maagiseen energiasisältöön, mistä löytyy kovasti mielipiteitä, mutta vähän tietoa..? ???
Lainaus käyttäjältä: duke - 28 heinäkuu, 2006, 20:07:22
niille joista bensan hinta tuntuu kalliilta tai kuinka paljon sitä menee suosittelen ostamaa moottorikelkan,mielellään 440cc niin seuravaana kesänä tuntuu et kylläpä kulkee tojota hajulla :)
Ei Supra mahdottomia syö, mutta imho se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa! :) Yleensäkin ostan bensat sen periaatteen mukaan, etten rupea tyhjästä maksamaan. En esim. tankkaa peruskärryihin 98:ia, koska siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos V-powerissa on joku oikeasti havaittava ero 98:iin nähden omassa käytössä ni sit tietysti eri juttu.
Lainaus käyttäjältä: duke - 28 heinäkuu, 2006, 20:07:22
niille joista bensan hinta tuntuu kalliilta tai kuinka paljon sitä menee suosittelen ostamaa moottorikelkan,mielellään 440cc niin seuravaana kesänä tuntuu et kylläpä kulkee tojota hajulla :)
Tai moottorivene kuluttaa kovin kukkaroa kilometriä kohti
Tuossa tarkempaa testailua: Klik (http://www.motec.com.au/pdf/fueltest.pdf) (pdf-tiedosto)
Ite kokeilin talvella talviautoon Nitroa tai no 10% nitroa ja loput metanolia(radio-ohjattaviin tarkoitettua). 15l bensaa ja 2dl piristettä hyvin tuntu auttavan tehon puutteeseen eikä kone edes hajonnut. ;D
Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 23 heinäkuu, 2007, 22:06:39
Ite kokeilin talvella talviautoon Nitroa tai no 10% nitroa ja loput metanolia(radio-ohjattaviin tarkoitettua). 15l bensaa ja 2dl piristettä hyvin tuntu auttavan tehon puutteeseen eikä kone edes hajonnut. ;D
juu ite oon koittanu tota samaa mankissa mutta sihen laitoin noin 80%nitroo ja 20%bensaa ni vittu ei meinannu ekana lähtee käymää mut sit ku laitto pelkkää bensaa ekaa tulpan reiästä ni lähti ja sit käviki vittu ku ei vaan tahtonu sammua millää vaikka otti virrat pois ni se vaan kävi ja sit repäsin tulpanjohon paniikissa pois mut ei auttanu ni oli pakko laittaa bensahan kii ja sit sammu ;D mut kyllä se ihmeen hyvin lähti sillä mut ei vaan ollu oikeen säädöissä ku sais jostai vaa metanoli kaasarin ni sit vois koittaa uusiks ::)
ja jos joku haluu tolueeniä ostaa ni mun kautta sitä vois saada kuhan sitä on viel vaan jäljellä ja sitä on 10l kannuissa ja 20l kannuissa ja sit 200l tynnyrissä ja hintaa nyt en muista mutta ei se mitään hirveesti ollu ja sillä ainaki saa yli 100 octaanista bensaa jotkut väittää että sillä saa 114 octaanistaki mut sitä vähän epäilen
Lainaus käyttäjältä: Ero - 24 heinäkuu, 2007, 14:17:09vittu ei meinannu ekana lähtee käymää
vittu ku ei vaan tahtonu sammua millää
Joo, semmosiahan noi on, että ens saa lämmitellä vaikka miten, että lähtee ja sitten se ei enää tosta vaan sammukaan.
Lainaus käyttäjältä: Ero - 24 heinäkuu, 2007, 14:30:29
ja jos joku haluu tolueeniä ostaa ni mun kautta sitä vois saada kuhan sitä on viel vaan jäljellä ja sitä on 10l kannuissa ja 20l kannuissa ja sit 200l tynnyrissä ja hintaa nyt en muista mutta ei se mitään hirveesti ollu ja sillä ainaki saa yli 100 octaanista bensaa jotkut väittää että sillä saa 114 octaanistaki mut sitä vähän epäilen
Selvitäppä hinta niin jatketaan. :)
Taitaa olla puhtaan tolueeninkin oktaaniarvo alle 114, ksyleenillä taisi olla tuota luokkaa (laadusta hiukan riippuen).
Lainaus käyttäjältä: Patrikek - 24 heinäkuu, 2007, 14:46:03
Lainaus käyttäjältä: Ero - 24 heinäkuu, 2007, 14:30:29
ja jos joku haluu tolueeniä ostaa ni mun kautta sitä vois saada kuhan sitä on viel vaan jäljellä ja sitä on 10l kannuissa ja 20l kannuissa ja sit 200l tynnyrissä ja hintaa nyt en muista mutta ei se mitään hirveesti ollu ja sillä ainaki saa yli 100 octaanista bensaa jotkut väittää että sillä saa 114 octaanistaki mut sitä vähän epäilen
Selvitäppä hinta niin jatketaan. :)
Taitaa olla puhtaan tolueeninkin oktaaniarvo alle 114, ksyleenillä taisi olla tuota luokkaa (laadusta hiukan riippuen).
ok saan tietoa hinnasta viimeistään ensiviikolla
Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...
Lainaus käyttäjältä: Milla - 09 syyskuu, 2007, 17:37:30
Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...
Ei siitä mitään haittaa ikinä ole laittaa korkeampioktaanista bensaa. Viritetyssä bensa-autossa jopa ihan suotavaa laittaa enemmän oktaaneja.
Jeah kokemuksia on karttunut V-POWER:ista kesän verran ja sen sanon että muuta en tankkaa enää supraan. Mielestäni kulutus laski, tarkaan en osaa sanoa paljon koska ei ikinä malta ajaa tankillista polkematta jossain vaiheessa oikeen kunnolla. Mutta jos joku luku pitää sanoa niin 1litran verran vähemmän. seossuhde mittari näyttäisi seosten olevan aavistuksen rikkaammat v-powerilla eikä ajaessa ole ilmentynyt minkäänlaisia nykimisiä tai pätkimisiä mitä joskus on saattanut tavallisella polttoaineella olla.
Lainaus käyttäjältä: Milla - 09 syyskuu, 2007, 17:37:30
Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...
Siihen saa tankata ihan mitä vaan suomen asemilta löytyviä bensalaatuja.
Vakiokoneella, et saavuta juuri mitään hyötyä käyttämällä 95 korkeempaa.
Kun koneessa on mahdollisuus säätää ahtopaineta ja sytynajotusta, aletaan päästä asiaan. Niissä noilla voidaan kunnon säädöillä saavuttaa kohtuullisiakin tehoetuja, sekä suojella moottoria mahdolliselta nakutukselta.
Lainaus käyttäjältä: Milla - 09 syyskuu, 2007, 17:37:30Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...
Ihan mielenkiinnosta, mitäs perusteluja se kertoi 95:sen puolesta? 8)
taitaa suurinosa ajella viinalla, mutta onko kellään antaa faktatietoa. Sisältääkö tää shellin V-power tai V-power nitro aikuisten oikeasti enemmän oktaaneja kuin esim nesteen 98?
Tuotetiedot
Vpower
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=UkpkVb7xMIGsswG6wYPgDw&url=http://www.shell.fi/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/vpower-nitro-tuotetieto.pdf&ved=0CB0QFjAA&usg=AFQjCNGxBXQnbIzPyoNmXjx3PO1mijwXxw
Ja
Neste 98e5
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=skpkVYb5JMizswHdsYGQDw&url=https://www.neste.fi/doc/130178_en.pdf&ved=0CBkQFjAA&usg=AFQjCNHA9YQ9He_CsA1aLoLgXqJlnRCiDg
Siitä vertailemaan.
Ei nykysessä veepowerissa enää oo extraoktaaneja, kuten 10v sitten. :(
Vain yksi sana. Tolueeni.
(se oktaaninkorottaja)
Vähän ehkä offtopic, mutta 5th gear on tehnyt vertailun dynossa muutamalla eri autolla ja polttoaineella. Osa autoista hyötyi octaaneista, osa ei.
https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
Lainaus käyttäjältä: pete- - 26 toukokuu, 2015, 22:55:58
Vähän ehkä offtopic, mutta 5th gear on tehnyt vertailun dynossa muutamalla eri autolla ja polttoaineella. Osa autoista hyötyi octaaneista, osa ei.
Vakiona on vähän niin ja näin noiden oktaanien kanssa, mutta jos auto säädetään korkeaoktaaniselle, niin silloin kyllä hyötyä on.
Lainaus käyttäjältä: pete- - 26 toukokuu, 2015, 22:55:585th gear on tehnyt vertailun dynossa muutamalla eri autolla ja polttoaineella. Osa autoista hyötyi octaaneista, osa ei.
Vaan mistäs sais tota +5v wanhaa tehopensaa? :D
Lainaus käyttäjältä: Tem
Vaan mistäs sais tota +5v wanhaa tehopensaa? :D
En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan
Mulle vastattiin kysyessäni 2 vuotta sitten että V-Poweri on 99oktaanista :icon_scratch:
Totuutta en tiedä.
Lainaus käyttäjältä: MT - 27 toukokuu, 2015, 07:07:18En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan
Kyllä se varmaan siihen liittyi. Joskus tuon jälkeen alkoi nakuarvot nousta, kun oli säädetty sen wanhan tavaran mukaan aika hilkulle. :(
Taitaa tosiaan nykyään olla Suomessa ysikasia, kuten ZhT:n linkeistäkin näkee.
Lainaus käyttäjältä: MT - 27 toukokuu, 2015, 07:07:18
En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan
Ite muistan myös tämän "huhun" siitä kysymys syntyikin. Viimein saatu e85 myös meidän kirkolle ja pohtinut tässä jo usemman tovin että pitäisikö säätää auto vihdoin sille vai edelleen päästellä sillä mikä tuoksuukin motorsportille! :D
Lainaus käyttäjältä: anttj - 27 toukokuu, 2015, 09:31:26
Viimein saatu e85 myös meidän kirkolle ja pohtinut tässä jo usemman tovin että pitäisikö säätää auto vihdoin sille vai edelleen päästellä sillä mikä tuoksuukin motorsportille! :D
Kannatan. Tulee halvaks oikein säädettynä ja potkuakin saa ihan kivasti ulos. :thumbsup: (vaikka sitä periaatteessa tarvitaan 30% enemmän koska energiasisältö mutta oikein säädettynä ei nosta kulutusta kuin 20% max.. Ainakaan oma corolla ei vie ku litran enemmän viunabensaa kuin ysivitosta.
Lainaus käyttäjältä: MT - 27 toukokuu, 2015, 07:07:18
En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan
Ja ihan faktatietoa onkin. Shellin V-poweri tulee samasta rännistä kuin nesteen 98, v-poweriin vain lisätään kitkanvähentimiä ja muita turhakkeita jotta voi mainostaa formulabensana.
Lainaus käyttäjältä: Tapio.L.
Ja ihan faktatietoa onkin. Shellin V-poweri tulee samasta rännistä kuin nesteen 98
Tässä käsityksessä olen itsekin ollut. Wanha, "hyvänajan" V-Power oli kyllä hienoa ainetta pumppubensaksi. Sääli, kun sitä ei ole ollut enää saatavilla vuosikausiin. :(
Monesta suusta eli esson baarista olen kuullut, että muihin nykybensoihin verrattuna v-power olisi parempaa evästä pieniin moottoreihin, esim. mopoihin, ruohonleikkureihin yms. Verrattuna siis näihin perinteisempiin 98 bensoihin. Liekkö tällä väitteellä mitään paikkaansapitävyyttä vai perustuuko näkemys enemmän tuohon vanhaan 99 oktaaniseen v-poweriin.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 toukokuu, 2015, 23:31:04Monesta suusta eli esson baarista olen kuullut, että muihin nykybensoihin verrattuna v-power olisi parempaa evästä pieniin moottoreihin, esim. mopoihin, ruohonleikkureihin yms. Verrattuna siis näihin perinteisempiin 98 bensoihin. Liekkö tällä väitteellä mitään paikkaansapitävyyttä vai perustuuko näkemys enemmän tuohon vanhaan 99 oktaaniseen v-poweriin.
Ylläolevien perusteella lienee pelkkää legendaa.
Ellet sitten sekota siihen pienkonebensaan?