7M-GE moottori.
Uudet laakerit koneessa, välykset mitattuina kaikki kirjan arvoissa.
Öljynpaineet paineet uudella pumpulla seuraavat, (mitattu mekaanisella mittarilla):
Tyhjäkäynti/kylmä 2,5kg/cm2
Tyhjäkäynti/lämmin 1,5kg/cm2
Avasin ja mittasin uuden öljypumpun....yllätysyllätys...
Tyhmän rattaan akseli oli liian pitkä, eli pohjasi kanteen (akselin kohdalla jälki kannessa).
Ts. päittäisvälys metsässä.=> Pumppu palasiksi ja tyhmän pyörän akselista 0,1mm pois.
Samalla yksi oikeankokoinen RST prikka relief valven jousen alle.
Tämän seurauksena öljynpaineet seuraavat, (mitattu mekaanisella mittarilla):
Tyhjäkäynti/kylmä 4,5kg/cm2
Tyhjäkäynti/lämmin 3,5/cm2
Öljynä tietysti Castrol TWS 10w-60
ps. lauhdutinta lisää että öljy pysyy oikean lämpöisenä.
orkkis- vai tarvikepumppu?
Lainaus käyttäjältä: H_Nietu - 07 heinäkuu, 2006, 01:52:22
Samalla yksi oikeankokoinen RST prikka relief valven jousen alle.
Tämän seurauksena öljynpaineet seuraavat, (mitattu mekaanisella mittarilla):
Tyhjäkäynti/kylmä 4,5kg/cm2
Tyhjäkäynti/lämmin 3,5/cm2
Öljynä tietysti Castrol TWS 10w-60
ps. lauhdutinta lisää että öljy pysyy oikean lämpöisenä.
Mikäköhän olisi sopiva paksuus tuolle prikalle ???
Lainaus käyttäjältä: Telex - 10 elokuu, 2006, 23:01:03
Mikäköhän olisi sopiva paksuus tuolle prikalle ???
Tuo prikan koko olis hyvä tietää. Onkos monikin tämän modin tehnyt? Olis itsellä öljyvuoto korjattavana kun pohjan ja lohkon välistä tihkuu, niin vois samalla nostella öljynpaineita. Ei taida olla luotettavimmasta päästä orkkis mittari kun kuumana näyttää tyhjäkäynnillä alle 1:en lukemia? ???