Jees 2 viikkoa se kesti ja nyt alakerta kalattaa kivasti... Tulos 3 pytyn kk laakeri heti kunnolla särki... Kele. Miten noi laakerien koot meni kun ei Vaasassa ainakaan tuntunu tietävän muuta kun että kk:n laakereita on viittä kokoa tai mallia.. Lohkon vasempaan reunaan öljypohjan tiivisten "alla" oli merkattuna 222222 ja kk:n laakerien kauloissa oli "valettuna" kolmeen 2 ja kolmeen 3.. Eli kumpikohan noista meinaa mikä laakeri tuonne tulee? kaikki kakkosta? Mitä eroa noilla numeroilla on? Paksuus? Leveys? Tulee kiire ajaa kone sisään ku pitää mennä 26 päivä ajamaan viimeiseen Vaasa Street Raceen.
osta ronin motorssilta cleviten laakerisarja!
Siitä vaan lukemaan sivu 70-72 kertoo mitä vakiona on siellä,kannatais kuitenkin mitata ettei ole joskus hiottu ..... http://www.cygnusx1.net/supra/library/TSRM/em/EM_70.html (http://www.cygnusx1.net/supra/library/TSRM/em/EM_70.html)
Hommahan menee niin, ettei tuolla lohkon 22... numeroinnolla ole merkitystä kiertokankien laakerointiin. Pitää kattoa numero kiertokangesta ja kampiakselista. Näillä numeroilla sitten katsotaan manuaalissa sivulla 70 olevasta taulukosta oikea laakerikoko, joita näköjään on se 5 erilaista. Tuo mittaus on tietysti tärkeä, ettei ole koneistettu. Jos on koneistettu, niin näillä numeroilla ei ole enää merkitystä.
Helpoimin saat oikeat laakerit kun viet romppeet asiansa osaavaan koneistamoon
niin siellä setät mittaa kaulan ja koneistaa jos on tarvis ja soittaa toyotalle ja tilaa oikeat laakerit,
helppoa ja nopeata.
Lainaus käyttäjältä: lauri - 29 heinäkuu, 2006, 21:55:13
Helpoimin saat oikeat laakerit kun viet romppeet asiansa osaavaan koneistamoon
niin siellä setät mittaa kaulan ja koneistaa jos on tarvis ja soittaa toyotalle ja tilaa oikeat laakerit,
helppoa ja nopeata.
Ja Kallista. :'( :'(
Joo kampiakseli on mittailtu ja muuten vaan katseltu ihan OK kunnos, onko noita Cleviten laakereitakin montaa kokoa? Laitoin tänään s-postia tonne Ronin Motorssille saa nähä koska ehtivät vastata.
Lainaus käyttäjältä: JL - 31 heinäkuu, 2006, 17:31:27
Joo kampiakseli on mittailtu ja muuten vaan katseltu ihan OK kunnos, onko noita Cleviten laakereitakin montaa kokoa? Laitoin tänään s-postia tonne Ronin Motorssille saa nähä koska ehtivät vastata.
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 01 elokuu, 2006, 00:11:49
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaa
Onko tuota standardikokoa tosiaan vain yksi? Ihmetyttää ainakin minua, koska tuon manuaalin taulukon mukaan sopivasti väärin valitsemalla päästään negatiiviseen välykseen akselin ja laakerin välissä. Käytännössä siis tulisi niin tiukka, ettei edes pyörisi. Onko tuo cleviten standardilaakeri sitten varmuudella sen verran ohuempi, ettei varmasti mene välys liian pieneksi?
Lainaus käyttäjältä: Antti Jylkkä - 01 elokuu, 2006, 15:03:13
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 01 elokuu, 2006, 00:11:49
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaa
Onko tuota standardikokoa tosiaan vain yksi? Ihmetyttää ainakin minua, koska tuon manuaalin taulukon mukaan sopivasti väärin valitsemalla päästään negatiiviseen välykseen akselin ja laakerin välissä. Käytännössä siis tulisi niin tiukka, ettei edes pyörisi. Onko tuo cleviten standardilaakeri sitten varmuudella sen verran ohuempi, ettei varmasti mene välys liian pieneksi?
Tuosta en osaa tarkemmin sanoa, mutta yhtä kokoa ne on. Ainakin Kristerillä on standardikokoiset Clevitet ja tietääkseni ihan kivasti toimii! :D
ja mulle tuli kans stanu kokoiset. kakkosen rivi oli lohkoon painettu eikä koneistamolta ainakaan mitään ilmoitusta tullut että väljäksi olisi jäänyt... :-\
Lainaus käyttäjältä: Antti Jylkkä - 01 elokuu, 2006, 15:03:13
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 01 elokuu, 2006, 00:11:49
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaa
Onko tuota standardikokoa tosiaan vain yksi? Ihmetyttää ainakin minua, koska tuon manuaalin taulukon mukaan sopivasti väärin valitsemalla päästään negatiiviseen välykseen akselin ja laakerin välissä. Käytännössä siis tulisi niin tiukka, ettei edes pyörisi. Onko tuo cleviten standardilaakeri sitten varmuudella sen verran ohuempi, ettei varmasti mene välys liian pieneksi?
stanu koolla taisi cleviteillä jäädä suunnilleen maksimi välysten arvoihin,itselleni tuli noin 6 satkun välykset k-kankeen
tuossa tilasin just clevite77 laakeri setin ni tuli maksaa 230e eli vähemmän ku alkuperäset ja sisälsi kirtokangen liuskat ja runkoliuskat
pitäis varmaan ite kans tollanen setti tilata...
tosi mies mittaa ja tekee päätökset sen mukaan ;) ei minkään hellvetin nymerointien mukaan. ja tarvitteas vaik takistaa välys langalla 8)