Tere. Supran hankkinut äskettäin. Kertokaas viisaammat miten ahtojen
pitäis nousta, kun vapaalla kierrättäessä ei mittari nouse lainkaan.
Kovassa vedätyksessä nousee hieman..
Niin ja autohan oli ma70 ja tietty 7m-gte.
Lainaus käyttäjältä: Einar - 29 heinäkuu, 2006, 16:00:20
Tere. Supran hankkinut äskettäin. Kertokaas viisaammat miten ahtojen
pitäis nousta, kun vapaalla kierrättäessä ei mittari nouse lainkaan.
Kovassa vedätyksessä nousee hieman..
Eipä ne oikein vakio koneella varsinkaan nouse vapaalla. Mikä on hieman kovassa vedossa? Vakio paineet on 0,36 BAR ni ei se kovin paljon ahdakkaan. Alkup ahtomittarin mukaan kai jonnekkin sen kekimmäisen viivan yläpuolelle.
Eipä ne oikein vakio koneella varsinkaan nouse vapaalla. Mikä on hieman kovassa vedossa? Vakio paineet on 0,36 BAR ni ei se kovin paljon ahdakkaan. Alkup ahtomittarin mukaan kai jonnekkin sen kekimmäisen viivan yläpuolelle.
Lainaa
Suurinpiirtein näin. Onko miten hankalaa nostaa hieman paineita (hukkaporttia säätämällä), onko
vastaavaa hyötyä?
Miten lie....ennen omia muutoksia kyllä omakin mittari heilahti reippaasti pohjaan...mitä se sitten näyttikään...
Vai pohjaan.. Ei oo pelkoa että heilahtas..
Taitaa vuotaa jostain...
Lainaus käyttäjältä: TurboTarga/Mika - 29 heinäkuu, 2006, 17:16:57
Miten lie....ennen omia muutoksia kyllä omakin mittari heilahti reippaasti pohjaan...mitä se sitten näyttikään...
Just just... mitenköhän se nyt menikään, että toi oman mittarin +4 MM/Hg oli noin 0,6 BAR. Korjatkaa jos muistan väärin. Eli ei sen vakio paineilla kai pohjaa pitäs mennä. Tosin tuntuu noi alkup. mittarit (ahto) olevan suuntaa antavaa mallia... :D
Ai niin...olihan siellä muutama prikka kellon pulttien alla....
Lainaus käyttäjältä: TurboTarga/Mika - 30 heinäkuu, 2006, 14:08:51
Ai niin...olihan siellä muutama prikka kellon pulttien alla....
Laitoin 4 prikkaa, ei vieläkään ihan pohjaan asti heilahda mittari. Voi olla jousi jo sen verran löysä..
mä pistin ali-paine venttiilin kellolle menevään letkuun ja venttiili säädettiin 1,3bar hyvin heilahtaa mittari tappiin ;D
Vähän aiheen sivusta mutta miten paljon viitsii nostaa paineita "lähes" vakio moottorilla? nyt jotain 0.7 paikkeilla.
Lainaus käyttäjältä: JL - 31 heinäkuu, 2006, 17:27:47
Vähän aiheen sivusta mutta miten paljon viitsii nostaa paineita "lähes" vakio moottorilla? nyt jotain 0.7 paikkeilla.
reilusti O0
Lainaus käyttäjältä: JL - 31 heinäkuu, 2006, 17:27:47
Vähän aiheen sivusta mutta miten paljon viitsii nostaa paineita "lähes" vakio moottorilla? nyt jotain 0.7 paikkeilla.
Kyllä fuel cut sitten kertoo kun on tarpeeksi ;)
Hakua käyttämällä paineista löytyy paljon juttua.
Mullon 1paaria ja FC tulee vastaa vasta 1,3... 8)
Vakio CT ei kyllä työnnä 1bar jälkeen kierroksilla kuin kuumaa höyryä,
kannattaa mitata pakopaineet
Lainaus käyttäjältä: FrozenOne / Marko - 01 elokuu, 2006, 09:15:39kannattaa mitata pakopaineet
Asiaa sivuten, onko tuo niinkin yksinkertainen homma, että pakolämpömittari irti ja normaali painemittari tilalle?
(mittari siis pakosarjassa, koneen ja ahtimen välissä)
Mitenköhän kauas painemittarin anturi pitäis tuoda, ettei se ota itteensä..?
Ja mitä pakopaine sitten kertoo milläkin lukemilla?
Lainaus käyttäjältä: Tem - 01 elokuu, 2006, 14:27:33
Lainaus käyttäjältä: FrozenOne / Marko - 01 elokuu, 2006, 09:15:39kannattaa mitata pakopaineet
Asiaa sivuten, onko tuo niinkin yksinkertainen homma, että pakolämpömittari irti ja normaali painemittari tilalle?
(mittari siis pakosarjassa, koneen ja ahtimen välissä)
Mitenköhän kauas painemittarin anturi pitäis tuoda, ettei se ota itteensä..?
Ja mitä pakopaine sitten kertoo milläkin lukemilla?
Dieseleissä ovat laittaneet metalliputkea pätkän aluksi lähtemään pakosarjasta, siitä letku koppiin ja teollisuusmittari kiinni. Edullinen ja tarkka ratkaisu. Jos menee rikki tai tukkeentuu jostain kumman syystä ( dieseleissä noki ), uusi ei maksa montaa egua.Tietty jos letku/putki ei vuoda, eihän mittarille periaatteessa pääse mitään ylimääräistä.. ???
Lainaus käyttäjältä: FrozenOne / Marko - 01 elokuu, 2006, 09:15:39
Vakio CT ei kyllä työnnä 1bar jälkeen kierroksilla kuin kuumaa höyryä,
kannattaa mitata pakopaineet
Kyllä toi vakiokin lisää vääntöä jaksaa keskikierroksille työntää yli barillakin, mutta 5000rpm kohdalla missä paras teho irtoaa ei olekaan enää kun 0,7baria ahtoa vaikka maksimiahdot olis enemmän.
Jeps, tätä tarkoitin, tuli ilmaistua väärin sanoin :)
Lainaus käyttäjältä: Tem - 01 elokuu, 2006, 14:27:33
Lainaus käyttäjältä: FrozenOne / Marko - 01 elokuu, 2006, 09:15:39kannattaa mitata pakopaineet
Asiaa sivuten, onko tuo niinkin yksinkertainen homma, että pakolämpömittari irti ja normaali painemittari tilalle?
(mittari siis pakosarjassa, koneen ja ahtimen välissä)
Mitenköhän kauas painemittarin anturi pitäis tuoda, ettei se ota itteensä..?
Ja mitä pakopaine sitten kertoo milläkin lukemilla?
jos ei pysyvästi laita pakopainemittaria niin ajaahan tuo halpa ahtopainemittari testauksissa saman asian,pätkä metalliputkea ja siitä letku mittarille niin toimii!
oisko kellään kokemusta mitkä ois passelit maximi paineet vakio turbolla jos putkisto muutettu kolme tuumaiseksi ???
Lainaus käyttäjältä: superpete - 02 elokuu, 2006, 00:20:34
oisko kellään kokemusta mitkä ois passelit maximi paineet vakio turbolla jos putkisto muutettu kolme tuumaiseksi ???
1Bar...
tämä selvä.... onkos tuohon fuelcuttiin mitään pätevää omavalmiste patenttia...joka todettu toimivaksi, kun tuolla haulla koitin ettiä niin löyty liikaakin ja välistä aika sekavaakin tekstiä :P
et mikä ois halvin ja helpoin keino fuelcutin huijaukseen ???
Lainaus käyttäjältä: superpete - 08 elokuu, 2006, 23:46:04
tämä selvä.... onkos tuohon fuelcuttiin mitään pätevää omavalmiste patenttia...joka todettu toimivaksi, kun tuolla haulla koitin ettiä niin löyty liikaakin ja välistä aika sekavaakin tekstiä :P
et mikä ois halvin ja helpoin keino fuelcutin huijaukseen ???
Mitään halpaa patenttia tohon ei ole olemassa. Ellet sitten jotenkin päästä turbolle ilmaa ilmamäärämittarin ohi, joka on aika arvelluttavaa touhua. Halvin ja helpoin keino taitaa olla HKS FCD (fuel cut defencer).
jep...
onkos kokemuksia miten paljon tuota ilmaa kannattais päästää ilmamäärämittarin ohi ??? vai kannattaisko päästää ollenkaan, meneekö laihalle ??? ku ei oo kun tavallinen fmi seosmittari käytössä, et en tiä tohtiiko ruveta kikkailemaan. :P
mut eikös lambdan pitäis huolehtia et seokset ois noin luokkaa kohillaan vai miten on suprassa.?
Kyllä suosittelisin kanssa hks:n fcd:tä :) Ei ole järin kallis ja workkii hienosti O0 Jos sitä ilmaa johtaa ohi afm:män ni se voi käydä ihan miten sattuu sit normikin ajossa rikkaalla tai laihalla :ohnoes: Vakio oma turbo itel ei sit kyl kestäny 1bar:in paineita kuin yhen kesän, pakopuoli hohtaa punasena ja sen jälkeen on miljoona halkeamaa ;D
Mites on bensan kulutuksen suhteen käyny, kun ootte ahtoja nostelleet, itellä ainaki tuplaantu. Vai oisko sitten kaasujalka muuttunu raskaammaksi samalla ;D ??? ::) :P
Lainaus käyttäjältä: peeku - 10 elokuu, 2006, 13:02:17
Mites on bensan kulutuksen suhteen käyny, kun ootte ahtoja nostelleet, itellä ainaki tuplaantu. Vai oisko sitten kaasujalka muuttunu raskaammaksi samalla ;D ??? ::) :P
Aika hullua mutta kulutus on paremminkin tuntunut vaan vähentyvän, tai sitten oon tulossa vanhaks eikä jaksa enää polkea :P
Lainaus käyttäjältä: leksa - 09 elokuu, 2006, 00:57:39
Kyllä suosittelisin kanssa hks:n fcd:tä :) Ei ole järin kallis ja workkii hienosti O0 Jos sitä ilmaa johtaa ohi afm:män ni se voi käydä ihan miten sattuu sit normikin ajossa rikkaalla tai laihalla :ohnoes: Vakio oma turbo itel ei sit kyl kestäny 1bar:in paineita kuin yhen kesän, pakopuoli hohtaa punasena ja sen jälkeen on miljoona halkeamaa ;D
joo täytyypä heti maanantaina tilata tuo hks fcd niin voi nostaa ahdot kohilleen :yum:
varmaan ronin motorssilta saa halviten.. vai miten on??
asiaa sivuten tuo 3" putki vaikutti aika perkeleesti tehoon 8)