siis supraan automaatista manuaalin vaihto mitä joutuu kaikkee vaihtaa ja hinta
niiku vauhtipyörä peränvälityksen kytkimen taspainottaa kardaaniin uudeleen mitä muuta
oisi yksi halpa supra tomaatti tiedossa meinasin vaan mitä maksaa jos tunkee manuaaliin ;D
Kuis se tarttis manuaaliin vaihtaa? Eiks tomaatilla olisi paljon mukavempi kruisailla :o? Anteeksi OT ;D
Lainaus käyttäjältä: Chegardo - 10 elokuu, 2006, 18:50:22
Kuis se tarttis manuaaliin vaihtaa? Eiks tomaatilla olisi paljon mukavempi kruisailla :o? Anteeksi OT ;D
noh ite en tykkää automaatilla ajaa pätkääkään koska ei sillä pysty leikkii ei muutenkaan hasukaa ja tomaatti viä aian vähän tehoja pois ???
Meikäläinen on semmosen operaation tehny :) Hintaa on paha sanoa ku itse sain laatikon ja pää- ja työsylinterit autokaupan yhteydessä. Yllättävän kivuttomasti se operaatio kuiteski onnistu :o Perävälläri on ainakin ihan ok, kardaanin pituutta joutuu hieman muuttaan ja pari hyppyjohtoo vetäseen ;D Muuten on kaikki paikat valmiina pääsylkälle ja polkimelle. Automaatin ecukin toimii moitteettomasti O0
saisko tietoo mitkä johdot sielt pitää muuttaa ?
Lainaus käyttäjältä: leksa - 11 elokuu, 2006, 01:29:25
Meikäläinen on semmosen operaation tehny :) Hintaa on paha sanoa ku itse sain laatikon ja pää- ja työsylinterit autokaupan yhteydessä. Yllättävän kivuttomasti se operaatio kuiteski onnistu :o Perävälläri on ainakin ihan ok, kardaanin pituutta joutuu hieman muuttaan ja pari hyppyjohtoo vetäseen ;D Muuten on kaikki paikat valmiina pääsylkälle ja polkimelle. Automaatin ecukin toimii moitteettomasti O0
Eli periaatteessa tomaatin vaihto ei ole mikään paha homam jouduitko vauhtipyörän kumminkin vaihtamaan erilaiseksi, ja eikö siinäkin ole hommaa laitaa kytkin poljin sinne myös.MItä hyppyjohtoja vedit ;)
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 04 syyskuu, 2006, 00:23:11
Lainaus käyttäjältä: leksa - 11 elokuu, 2006, 01:29:25
Meikäläinen on semmosen operaation tehny :) Hintaa on paha sanoa ku itse sain laatikon ja pää- ja työsylinterit autokaupan yhteydessä. Yllättävän kivuttomasti se operaatio kuiteski onnistu :o Perävälläri on ainakin ihan ok, kardaanin pituutta joutuu hieman muuttaan ja pari hyppyjohtoo vetäseen ;D Muuten on kaikki paikat valmiina pääsylkälle ja polkimelle. Automaatin ecukin toimii moitteettomasti O0
Eli periaatteessa tomaatin vaihto ei ole mikään paha homam jouduitko vauhtipyörän kumminkin vaihtamaan erilaiseksi, ja eikö siinäkin ole hommaa laitaa kytkin poljin sinne myös.MItä hyppyjohtoja vedit ;)
joutuu vauhtipyörän vaihtamaan ku automaatissa on veto levy
helpoin on ku hommaat toisen auton mikä on manuaali ja vaihat koneen ja laatikon yhten pakettina... ja polkimet ei ole paha homma vaihtaa ollenkaa.... noin 1-1.5h työ... nyt alkaa itellää olla enää johtosarjan paikalleen laitto ja imusarjan takas laittojäljellä jonka jälkeen paketti paikallee ja ja ajoa....
ku kävi itellää paska mäihä että oma tomaatti auto on vm90 ja varaosa auto on vm 88 ja tietenkin alkuvuoden mallia ku 88.8 muuttuu johtosarja joten joutuu sen kanssa leikkimään kivasti...
Lainaus käyttäjältä: ade83 - 04 syyskuu, 2006, 10:48:40
helpoin on ku hommaat toisen auton mikä on manuaali ja vaihat koneen ja laatikon yhten pakettina... ja polkimet ei ole paha homma vaihtaa ollenkaa.... noin 1-1.5h työ... nyt alkaa itellää olla enää johtosarjan paikalleen laitto ja imusarjan takas laittojäljellä jonka jälkeen paketti paikallee ja ja ajoa....
ku kävi itellää paska mäihä että oma tomaatti auto on vm90 ja varaosa auto on vm 88 ja tietenkin alkuvuoden mallia ku 88.8 muuttuu johtosarja joten joutuu sen kanssa leikkimään kivasti...
okei joo kiitii vinkeistä täytyy tossa tollanen projekti alottaa ku kaverilla on just tomaatti laatikko ja haluisi sen manuaaliksi muttei ole vielä löytänyt sopivaa autoa.Missä oliis ehjä kone ja laatikko. ;)
Niin elikkä sinne pitää vaan muutama johto yhdistellä ja sen saa aikas hyvin pähkäiltyy tosta supran manuaalista sähkökaaviosta. En ny enää prkl muista miten se meni ku omasta projektista on parisen vuotta, mutta ei ollu mikään iso homma. Sillein mä ainakin laitoin ne johdot et N asennossa automaatin vaihteen valitsin ja ihan hyvin on ecu ja moottorin ohjaus pelittäny.
terve. en alottanu uutta aihetta kun tähän liittyy. mutta asiaan. elikkä soareriin tarkoituksena manuaali swäppi. peränä on supran a02b torsen ja laatikoksi perus r154. tarkoitus olis ollut pidentää vakio kardaania mutta se ei käy tuohon uuteen perään. mikä kardaani sopisi? jos joltakin löytyy kardaani niin yyveetä vaan. ja otetaan vastaan hyviä neuvoja. kiitos!
Kui ei käy? onko laippa liian iso vai pieni?
Kyllä sorkun kardaanin pitäs käydä kaikkiin a0xx periin.
kardaanin laippa hitusen pienempi kuin perän. reiät ei osu kohilleen. jos peristä sais laipat vaihettuu keskenää ni sit kävis mit taas se kun joudun vaihtamaan kardaakin tai vähintään muokkauttamaan srn manuaskin takia.
Onko sulla se kumilimppu välissä?
on joo.
vaatiiko soarerin manuaali swappi jonkin pidentäjän (shifterin?) kepille jos laatikko tulee esimerkiksi mk3 suprasta. onnistuuko ja kannaatko jos keppiin tekee mutkan ja muokkaa vai saako sitä ylipäätään tulemaan pohjasta nätisti ja toimivasti läpi?
Lainaus käyttäjältä: juupejuupe - 18 elokuu, 2014, 23:40:37
vaatiiko soarerin manuaali swappi jonkin pidentäjän (shifterin?) kepille jos laatikko tulee esimerkiksi mk3 suprasta. onnistuuko ja kannaatko jos keppiin tekee mutkan ja muokkaa vai saako sitä ylipäätään tulemaan pohjasta nätisti ja toimivasti läpi?
Oem soarerin kepissä on s-mutka toisin kun supran kepeissä. Laatikko on sama kuin mk3 suprassa. Jatkohännällisiä lootia mark, chaser, cresta.
Eli tarvii muokatun kepin josset löydä sorkun oe keppiä jostain.
Lainaus käyttäjältä: juupejuupe - 18 elokuu, 2014, 23:40:37
vaatiiko soarerin manuaali swappi jonkin pidentäjän (shifterin?) kepille jos laatikko tulee esimerkiksi mk3 suprasta. onnistuuko ja kannaatko jos keppiin tekee mutkan ja muokkaa vai saako sitä ylipäätään tulemaan pohjasta nätisti ja toimivasti läpi?
kato tuolta mun supran projekti topicista millai sitä laatikon häntää tarvii muokkailla ku tein itelleni juur keväällä :)
edit: itseasias siel ei ollu moista kuvaa, muistin laittaneeni :D no laitan sulle vaikka yv:llä jos löydän koneelta muutaman kuvatuksen siittä hommasta
joo kiitos laita ihmeessä jos löytyy!
Terve. Onko jollain muistissa/tietoa mitkä johdot ja miten ne pitää kytkeä kun vaihtaa automaatista manuaaliksi. Itselle tulee vakio ecun kylkeen haltechin piggypäkki niin varmaan se vaatii näiden johtojen kytkennän että luulee olevansa vapaalla vaihteella.
Tuossa kuva liittimistä (Lainattu MR.Dude @ MKIVSupra.net): https://imageshack.com/i/5t2x65j
"Ok in the pic the red and yellow arrowed wires need to go to the reverse switch, it is on the passenger side of the box at the back and will have about 8" of wire with a plug on it that stays on the box, you will prob have to cut off the toyota plug and use connectors, it does not matter which orientation you put the wires on the reverse light will still work.
And the black and black and white wires (blue arrows) need to be joined, we always solder and heat shrink anything like this. This will by pass the starter inhibiter switch."
Olkaapas hyvät! :)
Kiitos kovasti!:)
Hei. Vielä tosta hyppyjohtojen vedosta. Mihin tuo will have 8" of wires liittyy? Onks toi jotain slangia kun ei ymmärrä ei millään että mitä tossa haetaan takaa?:D