Olen kirjoittanut joulupukille jo tästä, mutta voi olla etten ole ollut ihan niiin kiltti kuitenkaan.
Surffailin mobile.de:tä ja löysin sieltä Helmen. Aivan upea, kaunis, hieno. Kirjoitan väärälle palstalle koska kyseessä on Mazda mut kysyn silti teiltä :)
Mitä minun pitää tehdä jos haluan Hänet itselleni? Siis onko ihmisiä jotka voisi käydä katsomassa onko auto sellainen miltä se kuvissa näyttää, kävisivät koeajolla ja ilmoittaisivat jos moottori nakuttaa, maalipinta on kiveniskuja täynnä ja puskuri halk ym.. ja jos kaikki on hyvin niin toisivat sen minulle? En halua mitään "sinne päin" vaan juuri tuon kyseisen auton jos se oikeasti on niin hyvä miltä se näyttää. Itse en pääse millään Saksaan ainakaan ennen kesälomia, ja tuo on varmasti ehtinyt mennä sitä ennen. En osaa sanaakaan saksaa ja tekninen englantikin on vähän hakusessa, joten itse hakeminen on poissa kuvioista.
Paljonko yleensä suurinpiirtein maksaa ostohinnan päälle auton uittaminen jollain toisella, ilman veroja tai verojen kanssa?
Yleisesti homma menee näin, jos haluat käyttöauton etkä laita sitä esim. talliiin purkua varten tai kilpailukäyttöön:
Ensin välittäjä katsoo auton ja ilmoittaa ostajalle, kannattaako se ostaa. Viimeistään tässä vaiheessa maksat välittäjälle auton ostohinnan, tuontipalkkion ja rahdin. MIelestäni tuo palkkio ei saa olla paljoa 1000 euroa enempää. Rahti pitäisi olla 400-500 euron paikkeilla. Välittäjät saattavat onnistua tinkimään auton pyyntihinnasta muutaman satasen eli siinä kohdassa saatat säästää hieman.
Sen jälkeen välittäjä laittaa auton laivaan ja käyt hakemassa sen satamasta. Sieltä ostat muistaakseni 15 eurolla teippikilvet, joilla saat ajella 3 kuukautta. Sen jälkeen ajat tullaukseen, jossa auto katsotaan ja verotusprosessi lähtee käyntiin. Vero tulee maksettavaksi, kun virkamiehet ehtivät tehdä veropäätöksen. Maahantuonnista 8 päivän kuluessa pitää viedä auto katsastukseen. Sitten, kun auto on katsastettu ja verot maksettu, voit hakea rekisterikilvet katsastuskonttorilta. Katsastus ja rekisteröinti maksaa noin 200 euroa
Välittäjiä on monenlaisia. Suosittelen kyselemään tutuilta, ketä he käyttivät ja jos oli hyvä, niin käytä samaa. Jos ostat tavallista autoa esim. Mazda 6 tai joku muu perheauto, niin säästät melkoisesti, jos haet auton itse mutta silloin pitää tietää, mitä tekee eli saako auton täällä rekisteriin ja mukaan pitää saada 2-osainen rekisteriote + kauppakirja. Jos kyseessä on esim. 10 vuotta vanha urheiluauto, niin kannattaa laittaa välittäjä etsimään sopivaa. Omalla kohdallani välittäjä ajeli toista tuhatta kilometriä ja katsoi 4 tai 5 autoa. Kannattaa muistaa, että kauppa tehdään sinun ja myyjä välillä eli välittäjän valinta on tärkeää, koska jos auto ei vastaakaan sitä mitä on puhuttu, niin olet heikoilla.
Mazdoista kannattaa kirjoitella Mazda-palstalle www.mazdago.net
Lainaus käyttäjältä: markoh - 08 joulukuu, 2006, 15:49:25
Sen jälkeen välittäjä laittaa auton laivaan ja käyt hakemassa sen satamasta. Sieltä ostat muistaakseni 15 eurolla teippikilvet, joilla saat ajella 3 kuukautta. Sen jälkeen ajat tullaukseen, jossa auto katsotaan ja verotusprosessi lähtee käyntiin. Vero tulee maksettavaksi, kun virkamiehet ehtivät tehdä veropäätöksen. Maahantuonnista 8 päivän kuluessa pitää viedä auto katsastukseen. Sitten, kun auto on katsastettu ja verot maksettu, voit hakea rekisterikilvet katsastuskonttorilta. Katsastus ja rekisteröinti maksaa noin 200 euroa
IMO, tonni on saksasta tuonnin _palkkiosta_ paljon. Jos taas sisältää myös rahdin niin on linjassa. Muuten tosta että 3kk kilpien ottamisesta on 5 päivää aikaa aloittaa verotus ja 10 päivää aikaa aloittaa rekisteröintikatsastus. Itse olen maksanut rekisteröintikatsatuksesta 120-140e.
-Jore
Kiitokset vinkeistä. Pitää vähän kysellä mitä kaverit suosittelee...
Kyseessä vm -93 MX-3 Mazda V6 24 V pikkusportti
Mobilen helmi -> yleensä jonkun kebab mit reis turkkilaisen pihanperäauto johon on kustu sisälle ja ajettu rekalla nokka linttaan.
Eli melkoisella varauksella kannattaa mobilea selailla, eritoten ne autot mitkä tuntuu halvoilta ovat sitten täysiä susia.
Lainaus käyttäjältä: markoh - 08 joulukuu, 2006, 15:49:25
Maahantuonnista 8 päivän kuluessa pitää viedä auto katsastukseen.
Jos nulkkua pissitään, niin auton voi ajaa omaan talliin ja pitää sitä siellä vaikka 10v, ja viedä sitten katsastukseen + viedä papereita tullin suuntaan. Eli maahantuonnin jälkeen ei ole pakko aloittaa rekisteröintiä jos ei halua.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 08 joulukuu, 2006, 21:21:39
Mobilen helmi -> yleensä jonkun kebab mit reis turkkilaisen pihanperäauto johon on kustu sisälle ja ajettu rekalla nokka linttaan.
Höpöhöpö. Esim pahamaineisella Hampurin turkkilaisalueella on harvinaisen hyvin voimassa wysiwyg (what you see is what you get). Suurin osa kalustosta on hirveätä paskaa, kuntoansa vastaavaan hintaan ja loput on häikäisevän hyviä hintaansa nähden. Noista jälkimmäisistäkin osaa fiksu kaveri varmaan yhdistää pisteet yhteen. Se mitä tuolla taas ei nähnyt oli samaa paskaa, kauniiksi meikattuna, korkeampaan hintaan. Eli hinta korreloi suoraan laadun kanssa.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 08 joulukuu, 2006, 21:21:39
Mobilen helmi -> yleensä jonkun kebab mit reis turkkilaisen pihanperäauto johon on kustu sisälle ja ajettu rekalla nokka linttaan.
Eli melkoisella varauksella kannattaa mobilea selailla, eritoten ne autot mitkä tuntuu halvoilta ovat sitten täysiä susia.
Lainaus käyttäjältä: markoh - 08 joulukuu, 2006, 15:49:25
Maahantuonnista 8 päivän kuluessa pitää viedä auto katsastukseen.
Jos nulkkua pissitään, niin auton voi ajaa omaan talliin ja pitää sitä siellä vaikka 10v, ja viedä sitten katsastukseen + viedä papereita tullin suuntaan. Eli maahantuonnin jälkeen ei ole pakko aloittaa rekisteröintiä jos ei halua.
Eli maahantuonnin jälkeen ei ole pakko aloittaa rekisteröintiä jos ei halua.
Jos et ota 3kk ajo lupaa ;)
Enpä minä ihan halvinta mahdollista tuolta lähtis ostamaankaan. Noita MX-kolmosia näyttää olevan Suomessakin myynnissä muutamia. Tahtoo tämän yksilön (http://mobile.de/SIDOkM4alSXzPXmd1enK.aS0Q-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1165497722A1Iindex_cgiD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C121B20C139%81a-t-vCaMIMiMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100F200000B14E16800I100000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=131&id=11111111234602447&)
Lainaus käyttäjältä: Jore - 08 joulukuu, 2006, 15:55:41
IMO, tonni on saksasta tuonnin _palkkiosta_ paljon. Jos taas sisältää myös rahdin niin on linjassa. Muuten tosta että 3kk kilpien ottamisesta on 5 päivää aikaa aloittaa verotus ja 10 päivää aikaa aloittaa rekisteröintikatsastus. Itse olen maksanut rekisteröintikatsatuksesta 120-140e.
Lainaa
Kiitokset tarkennuksista. Kuka välittäjä muuten tuo auton Saksasta tonnilla siten, että siihen sisältyy rahti? itse, kun kyselin, niin hinnat olivat 1400-1800 rahdin kanssa ja maksoin yhteensä 1420 mutta toisaalta sain kyllä hyvän auton.
Rekisteröintikatsastus maksoi muistaakseni 120 euroa ja kilpien haun yhteydessä piti maksaa vielä jotain lisää (olisikohan ollut 40-50 euroa) eli taisi jäädä alle 200:n
Lainaus käyttäjältä: Onni - 10 joulukuu, 2006, 08:32:53
Hyppää laivaan, rostok on mukava kaupunki.
Toin helpommin ei juuri pääse asiaa tutkimaan.
Oishan se mukava mut ei oo kielitaitoo eikä vapaata. Kesällä oli suunnitteillaki reissu mut tää tuli nyt vähän turhan äkkiä..
Eipäs noihin saksan sivun kuviin ole pahemmin luottamista! Oman MR2.sen hommaaminen oli aika työlästä.Ensimmäinen kohde 1800€ Kuvat näytti hyvältä mutta auto oli maalattu jollain lateksilla ja pensselillä ( mokkakorvat asialla). toinen kohde oli tyydyttävä 2000€ mutta ei hyvä! kolmas taas osu nappiin ja oli yksityisellä myynnissä,tytöllä ollut vain kesäautona 2500€! jokaisen kohteen välimatka oli noin 100-200km että ei se niin helppoo ole. Onneksi oli tuttu kaveri hakemassa ja tietää mitä/mistä hakee. 1500€ oli palkkiot rantaan tuotuna.
Itte kävin Saksasta hakemassa,välitys palkkio sisältäen myös kilvet,alle 200e.Ajeltua tuli 350km ennen ku oli auto ostettu.Mulla asuu hyvä kaveri Lyypekissä,tuli siinä samalla oltua sillä viikko kylässä. Välittäjä on sen tuttu..
+lennot ja laiva 500e ja tietty 25 laatikkoa juotavaa ;D
Superfast on nykyään täysin paska,jos luottaa ostamaansa vehkeeseen niin ajamalla ruotsin läpi,tai vihreillä rahtilaivoilla hesasta,mutta nkisin kokemuksesta että sf ois viimenen hätävara.
Lainaus käyttäjältä: lauri - 30 joulukuu, 2006, 10:34:43
Superfast on nykyään täysin paska,jos luottaa ostamaansa vehkeeseen niin ajamalla ruotsin läpi,tai vihreillä rahtilaivoilla hesasta,mutta nkisin kokemuksesta että sf ois viimenen hätävara.
Ihan vaan mielenkiinnosta, miten se on "paska"?
Sen omistaa virolaiset eli ruoka kylmää ja samaa paskaa aamuin illoin petivaatteet eli lakanat tyynyliinat lähes aina vaihtamatta koska säästävät ja kyseiset tavarat vaihdetaan vain joka toinen kerta eli 50% mahdollisuus saada vähän käytetyt.
Lainaus käyttäjältä: lauri - 30 joulukuu, 2006, 10:48:42
Sen omistaa virolaiset eli ruoka kylmää ja samaa paskaa aamuin illoin petivaatteet eli lakanat tyynyliinat lähes aina vaihtamatta koska säästävät ja kyseiset tavarat vaihdetaan vain joka toinen kerta eli 50% mahdollisuus saada vähän käytetyt.
Mutta äkkseltään tulee halvemmaksi kuin ruotsin kautta ajelu, varsinkin jos sattuu saamaan jonkun tarjouspaketin. Ruotsin kautta ajellessa pitää kuitenkin myös homehtua lautassa Helsinkiin tai Turkuun.
Itsellä ei ole ollut mitään valittamista Superfastista, tylsäähän siellä on mutta rahtilaivahan se on, hyvä sellaiseksi.
Mä tulin Finnlinesin paatilla (uudella:70 luvun mallia,tehty Italiassa ;D) siellä oli hyvät safkat ja Suomalainen miehistö.
Tosin silloin,kun tulin oli tosi paha keli.Laiva oli 6h myöhässä aikataulusta ja tultiin samasta välistä missä rahtilaiva upposi.
Lainaus käyttäjältä: lauri - 30 joulukuu, 2006, 10:48:42
Sen omistaa virolaiset eli ruoka kylmää ja samaa paskaa aamuin illoin petivaatteet eli lakanat tyynyliinat lähes aina vaihtamatta koska säästävät ja kyseiset tavarat vaihdetaan vain joka toinen kerta eli 50% mahdollisuus saada vähän käytetyt.
Safkoista olen samaa mieltä.
1000 euroa minä maksoin hakupalkkaa ja auto tuotiin kotipihaan asti..Eikä ollu ees ostopakkoa jos jotain valittamista ois löytyny..
mitenköhän on saksassa kästelty näitä loistoautoja? esim. lexus ls400. emmonen hipottas tuua... tietäs vaan että onko ne kaikki paskottuja vehkeitä vai käytetäänkö niitä armollisemmin?