Tosi usein näkee kyselyitä, että onnistuuko esim. MR2 turbon tai Skylinen tai jonkun muun japsiauton rekisteröinti mutta missään en ole nähnyt tietoa, mitä autoja pystyy ilman suurempia ongelmia rekisteröimään.
Osaako kukaan sanoa, mitä nopeita Japanista tuotuja autoja saa rekisteriin niin, ettei katsastuskonttorilla tule ongelmia esim. päästöjen tai muiden vastaavien asioiden kanssa. Eli siten, että vaihtaa valot ja vie maahantuontikatsastukseen.
Autot jotka on ensirekisteröity 31.6.1987 tai sitä ennen. Niiden ei tarvitse olla vähäpäästöisiä ja päästötason todistamiseen riittää mittaus katsastuskonttorilla.
Lainaus käyttäjältä: ast - 10 joulukuu, 2006, 19:13:56
Autot jotka on ensirekisteröity 31.6.1987 tai sitä ennen. Niiden ei tarvitse olla vähäpäästöisiä ja päästötason todistamiseen riittää mittaus katsastuskonttorilla.
kai joihinkin uudempiinkin autoihin luulisi löytyvän selllaiset vaatimuksenmukaisuustodistukset / vastaavat paperit, että auton saa rekisteriin ilman VTT-testejä, kun noita autoja kuitenkin on rekisterissä.
Löytyy varmaan, mutta ne joilla niitä on eivät niitä muille anna. Hyvänä esimerkkinä EVO3 jonka rekisteröintiin on mahdollisuus kahdella yrityksellä tällä hetkellä.
Just tollanen tieto kiinnostaa eli millä yrityksillä on paperit tuohon EVO3:een ja onko muistakin autoista tietoa?
Lainaus käyttäjältä: markoh - 10 joulukuu, 2006, 21:45:36
Just tollanen tieto kiinnostaa eli millä yrityksillä on paperit tuohon EVO3:een ja onko muistakin autoista tietoa?
www.japanimports.fi
Ovat kilvettäneet evoja.
Lainaus käyttäjältä: markoh - 10 joulukuu, 2006, 21:45:36
Just tollanen tieto kiinnostaa eli millä yrityksillä on paperit tuohon EVO3:een ja onko muistakin autoista tietoa?
Fin-Ranacolta saa kilvityksen EVO3:een:
EVO3 rekisteröintipalvelu maksaa 1300e (sis.alv22%)
Hinta sisältää:
-Maahantuontikatsastuksen ja päästömittauksen
-Vastaavuus ja vaatimuksenmukaisuus todistukset (4kpl)
-Valomuunnoksen* (sis. etu-umpiot ja asennustyön)
*valomuunnos sisältyy hintaan vain Evo3:sille joiden ensirekisteröintipäivä on 6/1995 tai vanhempi.
Mikäli auton ensirekisteröinti päivä on uudempi, vaaditaan valojen korkeussäätö jolloin korkeussäätömekanismilla varustetut umpiot ja asennus veloitetaan tarvittavien osien ja tuntiveloituksen perusteella.
Auto ja alkuperäiset paperit on toimitettava meille n. 1viikoksi rekisteröintiä/dokumentointia ja katsastusta varten.
Meiltä tai sopimuskumppaneiltamme (esim. JDM Trading Oy, www.japanimports.fi) ostettuihin autoihin rekisteröinti palveluun myönnetään -20-50% erikoisalennus automerkistä ja mallista riippuen.
Lainaus käyttäjältä: ast - 11 joulukuu, 2006, 00:47:55Suomen nykytilanne on kyllä uskomattoman typerä koska se käytännössä takaa monopolin rekisteröinteihin yrityksille jotka ovat saaneet keploteltua itselleen paperit ja käytännössä yksinoikeuden niiden toimittamiseen.
Keploteltua?
Rahalla niitä saa. Jos sulla on ylimääräistä, niin ala ihmeessä tehtailla noita papereita ja levitä niitä ilmaiseksi yksityisille maahantuojille, koska en usko liikeyritysten siihen lähtevän. ;)
Lainaus käyttäjältä: markoh - 10 joulukuu, 2006, 20:06:07
kai joihinkin uudempiinkin autoihin luulisi löytyvän selllaiset vaatimuksenmukaisuustodistukset / vastaavat paperit, että auton saa rekisteriin ilman VTT-testejä, kun noita autoja kuitenkin on rekisterissä.
Pointti on se että eurooppa, japani ja amerikka ovat autoteollisuudessa eri markkina-alueita. Toiselta markkina-alueelta tuotua autoa ei ole minkään lain mukaan pakko saada kilpiin ja tästä johtuen _mikään_ alunperin Japanin markkinoille tehty (poislukien vanhat) auto ei mene kilpiin viheltämällä.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 11 joulukuu, 2006, 08:59:48
Pointti on se että eurooppa, japani ja amerikka ovat autoteollisuudessa eri markkina-alueita. Toiselta markkina-alueelta tuotua autoa ei ole minkään lain mukaan pakko saada kilpiin ja tästä johtuen _mikään_ alunperin Japanin markkinoille tehty (poislukien vanhat) auto ei mene kilpiin viheltämällä.
Joo, helppoa ei ole mutta löytyykö muista autoista vastaavaa tietoa eli kuka/mikä firma on onnistunut hankkimaan jonkinlaisen "tyyppihyväksynnän" eli saa auton kilpiin. Itse olen hankkimassa jotain nopeakulkuista peliä alle ja tietenkin kiinnostaa tietää, että miten rekisteröinti onnistuu. Luulisin, että kaikki muutkin ostoa harkitsevat haluaisivat tietää mitä autoja saa kilpiin, miten ja millä hinnalla.
Lainaus käyttäjältä: markoh - 11 joulukuu, 2006, 10:06:14
Joo, helppoa ei ole mutta löytyykö muista autoista vastaavaa tietoa eli kuka/mikä firma on onnistunut hankkimaan jonkinlaisen "tyyppihyväksynnän" eli saa auton kilpiin. Itse olen hankkimassa jotain nopeakulkuista peliä alle ja tietenkin kiinnostaa tietää, että miten rekisteröinti onnistuu. Luulisin, että kaikki muutkin ostoa harkitsevat haluaisivat tietää mitä autoja saa kilpiin, miten ja millä hinnalla.
Skyline malleja vuoteen -92 asti kilvittää useampi taho, EVOja kilvittää tosiaan FinRanaco, itse olen saattanut kilpiin eri toyotia, subaruja ja mazdoja. Mikään ei tähän asti ole ollut mahdotonta, ainoastaan työnmäärässä ja sitä kautta hinnassa on heittoja.
-Jore
PS, mulle laskeutuu tällä viikolla se MR2. Osta vaan se pois, mä laitan hanskalokeroon vaatimuksenmukaisuustodistuksen ;)
ranaco kilvitti myös mun arabi supran
Lainaus käyttäjältä: ast - 11 joulukuu, 2006, 15:42:14
Yhden firman "monopolikin" olisi vielä siedettävä tilanne jos hinta olisi kohtuullinen, luokkaa TUV:n vaatimuksenmukaisuustodistus, mutta tässä puhutaan kuitenkin 13 kertaa kalliimmasta palvelusta.
TUV:n lappuja menee varmaan muutama kappale enemmän päivittäin, mistä se hintakin muodostuu. TUV:n "kohtuullisista" hinnoista sen verran että selvitin TUV hyväksynnän ostamista (kyllä, ei voida puhua tarkastamisesta vaan _ostamisesta_) eräälle japanilaiselle alustasarjalle. Hinta oli nimelliset 2500e (alv0) per alustasarja PER automalli. Eli yhden mallinen alustasarja 20 automalliin = 50.000e *katshing!*
On se vaan erireilu instanssi..
-Jore