Onko kuinka mahdoton tehtävä vaihtaa tuo "remmivetoinen" letti tuolta edestä sähkökäyttöiseksi? ???
periaatteessahan sillä pitäisi saada ainakin GTin mukaan
- nopeampi lämpeäminen talvella
- lisää tehoa O0
GTin pojat muistaakseni teki tuon jollekkin Audille mutta en yhtääkkiä muista missä numerossa... :ohnoes:
Onko kukaan tehnyt tuota muutostyötä muutakuin GTin porukka? :) :)
siis tässä puhutaan viskoflektin muuttamista sähköiseen? Kyllähän niitä moni on tehnyt. En tiedä mikä se todellinen hyöty on muutaku saapahan ainakin vähä lisää tilaa nokalle.
itsekkin oon kelaillu että kannattaako vaihtaa tuo visko sähköiseen...
tilaa tulee kyllä lisää ja ehkä kolme hevosta :P eikä sormet oo vaarassa tuhoutua... niin helposti 8)
mutta kyllähän tuo visko on tehollisesti parempi jos toimii oikein ja kokoajan imee viileetä ilmaa coolerin ja öljyn jäähdyttimen läpi... tuohan sekin lisää tehoa...
en tiä kumpi ois parempi,,, itse olen jo kyllästynyt tuohon viskon huminaan niin taidan vaihtaa sähköiseen..
ei mulla ainakaan humise pätkääkään kun vaihdoin fiskon kytkimen
Lainaus käyttäjältä: V-Racing - 24 helmikuu, 2007, 17:16:58
ei mulla ainakaan humise pätkääkään kun vaihdoin fiskon kytkimen
Liikkuuko sulla ilma ollenkaan sitten enää? 99% siitä huminastahan tulee ilman liikkeestä >:D osa toki tulee muualta. pieni osa.
Ja talvilämpeäminen on "ongelma". Bensaa palaa turhaan monia litroja pannun lämmittämiseen kun järjetön letti puhaltaa jatkuvasti. Toisaalta Supra ei oikeen ole "pihin ihmisen" ajoneuvo. ::)
ps. Ensimmäisen postin "otsikko" korjattu.
Lainaus käyttäjältä: Amp_God - 26 helmikuu, 2007, 15:29:33
Lainaus käyttäjältä: V-Racing - 24 helmikuu, 2007, 17:16:58
ei mulla ainakaan humise pätkääkään kun vaihdoin fiskon kytkimen
Liikkuuko sulla ilma ollenkaan sitten enää? 99% siitä huminastahan tulee ilman liikkeestä >:D osa toki tulee muualta. pieni osa.
Ja talvilämpeäminen on "ongelma". Bensaa palaa turhaan monia litroja pannun lämmittämiseen kun järjetön letti puhaltaa jatkuvasti. Toisaalta Supra ei oikeen ole "pihin ihmisen" ajoneuvo. ::)
ps. Ensimmäisen postin "otsikko" korjattu.
kyllä se sit alkaa humisee kun lämmöt alkaa nousta ;) mutta ei muuten että häiritsisi mitenkään
Lainaus käyttäjältä: Amp_God - 26 helmikuu, 2007, 15:29:33
Ja talvilämpeäminen on "ongelma". Bensaa palaa turhaan monia litroja pannun lämmittämiseen kun järjetön letti puhaltaa jatkuvasti. Toisaalta Supra ei oikeen ole "pihin ihmisen" ajoneuvo. ::)
Kyllä se visko on rikki silloin jos kokoajan puhaltaa.
Itse en laittaisi sähköflektiä juurikin tuon viskon toimintavarmuuden takia. Jos hajoaa niin menee yhdeksi puuksi eli puhaltaa kokoajan, jos sähköflekti hajoaa niin pahimmassa tapauksessa pääsee motti kiehahtamaan.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 26 helmikuu, 2007, 18:59:54
Lainaus käyttäjältä: Amp_God - 26 helmikuu, 2007, 15:29:33
Ja talvilämpeäminen on "ongelma". Bensaa palaa turhaan monia litroja pannun lämmittämiseen kun järjetön letti puhaltaa jatkuvasti. Toisaalta Supra ei oikeen ole "pihin ihmisen" ajoneuvo. ::)
Kyllä se visko on rikki silloin jos kokoajan puhaltaa.
Itse en laittaisi sähköflektiä juurikin tuon viskon toimintavarmuuden takia. Jos hajoaa niin menee yhdeksi puuksi eli puhaltaa kokoajan, jos sähköflekti hajoaa niin pahimmassa tapauksessa pääsee motti kiehahtamaan.
aivan! itselläni teki juurituota että humisi kokoajan mutta ei se ehjän laiton jälkeen pidä mitään ääntä,ja samaa mieltä tosta sähköflektistä :police:
Itse oon aatellut vaihtaa ton ehtoopuolella olevan viskon sähköflektiin, kun se "humina" ottaa pattiin, ja visko on niin pahuksen kallis kuitenkin. Visko olis toki luotettavampi, mut keulalla on liian ahdasta ja sähköinen ei metelöis turhaan... Mene ja tiedä sitten, kumpi loppupeleissä parempi... ??? Kesällä täytyy kattoa mitä teen.
Mielipiteitä kaivataan...
jos jäähdytystehoa kaipaa niin visko on paras,jos ei sitä 3-5 heppaa lisää saa irti muuten supran moottorista niin silloin sähköflekti on ehkä parempi ratkaisu...mulla on molemmat ja ei ole ollut lämpöongelmia eikä ole moottori kärsinyt heatsoak:ista vaikka on sammuttanut moottorin vähäksi aikaa kesähelteellä.koska sähköflekti on käynnistynyt pari kertaa kun lämmöt on noussut yli 92 asteen moottorissa...pääasia on ettei pääse ylikuumenemaan.sitäpaitsi sähköflektit käyttää virtaa joka taas laturi tuottaa ja moottorihan pyörittää laturia joka käy raskaammin kun jokin laite kuluttaa enemmän virtaa...
Lainaus käyttäjältä: DeMoN - 26 helmikuu, 2007, 23:46:53
Visko olis toki luotettavampi
Suprien viallisista viskoista saa lukea joka päivä, mutta kuinka usein olet kuullut että noi sähköflektit on hajoilleet ???
Ainakaan tehonlisäyksen takia sitä ei kannata vaihtaa, ero lähinnä marginaalinen edelläkin olleiden asioiden varjossa. Jos "kaamea" humina häiritsee niin sitten, makuasia.
Itse laitoin viskon lisäksi on/off napilla olevan järjettömän kokoisen flektin syylärin ja ilmasoinnin kennon väliin, eipähän kesähelteellä tarvitse pelätä vaikka joutuu seisomaan ruuhkassa tms. kauemminkin kun napsauttaa flektin lisäksi päälle. Lisäksi plussana, että voi jättää sammuttamisen jälkeen päälle jos tarve vaatii.