Eli kertokaas vähän. mitä pitää ottaa huomioon ku asentaa dumpin? tuoko tehoja paljon jne. kertokaa ihan yleisesti?
http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
Lainaus käyttäjältä: gentti - 26 helmikuu, 2007, 22:57:58
Eli kertokaas vähän. mitä pitää ottaa huomioon ku asentaa dumpin? tuoko tehoja paljon jne. kertokaa ihan yleisesti?
Musta toi dumppi on vähä niinku ääniä varten asennettava (ainakin vakioautoon..) eli suurta tehonlisäystä ei kannata odottaa kun sen dumpin asentaa.
On niitä äänettömiäkin dumppeja, ei ne kaikki ulkoillmaan sihise. ;) Ei kyllä kannata odottaa edes pientä teholisää, mutta yo. linkistä lisempää.
Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 27 helmikuu, 2007, 00:04:31
Lainaus käyttäjältä: gentti - 26 helmikuu, 2007, 22:57:58
Eli kertokaas vähän. mitä pitää ottaa huomioon ku asentaa dumpin? tuoko tehoja paljon jne. kertokaa ihan yleisesti?
Musta toi dumppi on vähä niinku ääniä varten asennettava
Just joo... ;D
Lainaus käyttäjältä: Ama - 27 helmikuu, 2007, 18:29:16
Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 27 helmikuu, 2007, 00:04:31
Musta toi dumppi on vähä niinku ääniä varten asennettava
Just joo... ;D
...no tää nyt on vaan mun mielipide.. (vaikka kyllä munki auto sihisee ;) )
pitääks huomioida jotain auton käytössä jne. ku on dumppi kiinni ?
jos se on säädettävä niin se ei saa olla liian kiinni eikä liian auki...ensi säädät sen lähes auki ja kokeilet höräytellä paikoillaan jos auto sammuu niin dumppi on liian auki, käännät kiinnemmäksi niin kauan että se jää käyntiin(2 kierrosta kerrallaan) sitten käyt ajamassa, dumppi ei saa olla auki esim motarilla ajettaessa pinta kaasulla, eikä sen tarvi tuhista jos ei ole ahtojen puolella eli jos kiihdytät niin ettei nouse yli 0 baria niin dumppi ei saa aueta hellätessä vaan vasta kun on käynyt paineen puolella... ja tietenkää ei saa vuotaa paineilla! korjatkaa jos olen väärässä mutta suunnilleen noin ;D
Nostan tämän fiksun topicin ylös kahdesta syystä:
1. Porukka saa iltahuumorit.
2. Minulla on vakava kysymys "aiheeseen" liittyen.
Millä paineilla kannattaa suosiolla siirtyä aftermarket jäteventtiiliin, jottei hajottaisi alkuperäistä bypassia turhaan? Ku ensi kesänä ahtoja tulee olemaan 1.2-1.4bar ja oon ymmärtäny et tuo vakio JZ-moottorien bypass ei hirveitä kestä.
Forge bypass, keltaisella jousella.
Sopii 1.0 - 1.6 paineille.
Metallinen mäntä toiminen.
Ollut itselläni jo muutaman vuoden. Hyvin toiminut. Ei ole kertaakaan pitänyt mitn sakkaus ääntä niinkuin vakio liiallisilla paineilla tai rikkinäisenä.
Makso noin 80€
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 06 maaliskuu, 2012, 19:00:36
Nostan tämän fiksun topicin ylös kahdesta syystä:
1. Porukka saa iltahuumorit.
2. Minulla on vakava kysymys "aiheeseen" liittyen.
Millä paineilla kannattaa suosiolla siirtyä aftermarket jäteventtiiliin, jottei hajottaisi alkuperäistä bypassia turhaan? Ku ensi kesänä ahtoja tulee olemaan 1.2-1.4bar ja oon ymmärtäny et tuo vakio JZ-moottorien bypass ei hirveitä kestä.
Itellä alkoi vakio vuotamaan 0,9bar:n jälkeen. Ebayn kiinalainen mäntätoiminen on pelitellyt hienosti vakion tilalla.
Hmmm.. Kaippa se on sitten vielä jonkunnäkönen, mieluiten bypass maffin takia hommattava. Kun on vähä jääny semmonen käsitys et nuo vakiot ei tosissaa hirveitä kestä. Kiinalaiset jätän tällä kertaa väliin.
Lainaus käyttäjältä: TRollis - 06 maaliskuu, 2012, 20:19:10
mäntätoiminen on pelitellyt hienosti vakion tilalla.
Mallia "ikuinen"... Itellä on myös moinen ja en keksi siitä yhtäkään asiaa mikä siinä voisi rikki mennä tai ruveta vuotamaan.
Uskaltaako täällä kysyä dumpin hyötyjä ja haittoja? Isot pojat ei kuuleman mukaan edes käytä dumppeja, tähän syynä oli se että dumppi tyhjentää ahtoputkiston ja ahtimen pitää sitten taas täyttää se, kun taas salaman nopean vaihtokäden omaava vetomies vaihtaa vaihdetta länsiväylällä niin ettei ilma ehdi kääntää suuntaa. Tälläistä siis olen kuullut, enkä väitä itse olevani tuollainen edellä mainittu salaman nopea vetomies, mutta muistelisin että nopealla vaihdolla ei juurikaan sakkausta tapahtunut. Dumpittomuuden miinuksena tietty ahtimen rasitus. Itellä ei ollu dumppia viime kesänä, mutten kyllä mitään vertailupohjaa osaa sanoa oliko parempi vai huonompi, kun en ole dumpin kanssa ajellut.
Kyllähän se ahdin aika reilusti välillä sakkaili viime kesänä, mut mieluummin jätän koko kötöstyksen laittamatta jos siitä ei mitään järkevää hyötyä ole, mites muilla?
Tulipas sekava viesti.. No ei voi mitää.
Bypass.llä tätä dumpin ongelmaa ei ole.
Jokainen rikkokoon laitteensa miten haluaa.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lainaus käyttäjältä: Gitz - 07 maaliskuu, 2012, 15:20:08
Bypass.llä tätä dumpin ongelmaa ei ole.
Jokainen rikkokoon laitteensa miten haluaa.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Eikös bypass laske ilmat ahtoputkesta intakeen? Sittenhän se on sama asia kun laskisi suoraan pihalle.
Monipiippunen juttu, eihän se suodatin kauheita ylipaineita pitele. Näkisin sen ennemmin niin, et jos välijäähdytys on oikeesti kunnossa niin silloin olisi järkeä käyttää by-passii. Mutta jos se vaan on pelkkää kuumaa ilmaa niin turha sitä on enempää kuumentaa kierrättämällä uudestaan ahtimen läpi. Ja kylhän tolla ilman suodattimellakin on pieni ilmanvastustus tekijä, joten by-passilla ja hyvällä jäähdytyksellä voitasiin saada pieni prosentuaalinen hyöty kun saadaan ahdinta kokoajan ruokittua kylmällä ilmalla ilman isompaa virtaus vastustusta ???
Siis mitä työ jätkät oikei selitätte? Mainitsin bypassin sen takia, koska minulla on maffikone. Tarkoitan siis, että jos käytän dumppia, se laskee joka kerta suhahtaessaan mitattua ilmaa pihalle sen sijaan että se menis moottoriin jonne se kuuluu. Kun tas bypass palauttaa mitatun ilman takaisin sinne minne se kuuluu. Ja osmo taas pohdiskeli ahtimen kautta purkautuvan ahtoputkiston paineen rasitusta ahtimelle.
EDIT: Uudemman kerran viestinne luettuanne: Juu näihä se tosiaan on, että dumppi taikka.bypass, ni samalla tavalla se paine sieltä ahtoputkistosta vaihtojen välillä purkautuu. Itsellä automaatti, joten vaihtojen välillä ei koko laitoksella ole mitään virkaa. Mut eipähä rasittais ahdinta silloinkaan harvoin kun se kaasuläppä sattuu kiinni käymään.
maffikone bypassin kans tai ei mitään. jos haluaa että ei sekoile
Paras ratkaisu: MAFF veke ja MAP tilalle, esim E-Managen avustuksella toteuttavaksi.
Henkilökohtainen mielipide: Dump/BOV = vena joka ohjaa ylimääräsen ahtoilman ilmakehään taikka takaisin ahtopuolen alkupäähän(by-pass). Herneitä? :wave:
Noita hks:n kopiodumppeja taitaa hinnoista päätellen olla liikkeellä aika helvetin paljon. Mistä tunnistaa aidon? Vai tunnistaako nykypäivänä enää yhtään mistään.
aika usein kopiossa on ollut vaan kolo siinä kohtaa, missä aidossa on hks lätkä. Tämäkään ei varmaan pidä paikkaansa noissa härskeimmissä kopioissa.
jossain oli kuvia monestaki mistä ne erottaa mutten enään muista sitä linkkiä.
http://realorfakeitem.com/real-vs-fake/hks-blow-off-valve--bov-id24
Lainaus käyttäjältä: Gitz - 07 maaliskuu, 2012, 15:20:08
Jokainen rikkokoon laitteensa miten haluaa.
Mikä hajoaa? Lisätietoja kaipais.
Hymyilyttää tämä topicci aika vahvasti ;D yhtä voisin suositella , paten dumppi , löytyy lahdesta ja yleensä sellainen puulaaki kuin bike & tuning on tiennyt tästä paremmin tai tämän kautta on niitä saanut hankittua
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 14 maaliskuu, 2012, 19:00:12
Hymyilyttää tämä topicci aika vahvasti ;D yhtä voisin suositella , paten dumppi , löytyy lahdesta ja yleensä sellainen puulaaki kuin bike & tuning on tiennyt tästä paremmin tai tämän kautta on niitä saanut hankittua
Itsellä ei kyseisestä dumpista kokemusta, mutta omilta datsuniajoilta muistuu mieleen, kun s13 miehet kirosivat tuon dumpin alimpaan helvettiin. Kyseisellä kapistuksella on kuulemma tapana hiipiä auki silloin kuin ei pitäisi. No mutta vuodet ovat kuluneet, ja tuotekehittely on saattanut tehdä tulosta, mikäli kyseisistä ongelmista on valmistajalle valiteltu.
Mitä noihin HKS ssqv kopio dumppeihin tulee. Niin tosiaan ainakaan niitä kopio ssqv IV dumppeja ei tunnista enään aidosta hevillä ja tais olla jo kolmosetkin suht hyviä hologrammit ja tarrat löytyy. Tosin halba hinta kertoo paljon, myös aidon mukana ei tule laippaa letkulle. Jos dumpissa tulee mukana seuraavanlainen laippa http://forums.trinituner.com/upload/data/b6/HKS%20SSQV%20Imitation3-marked.JPG (http://forums.trinituner.com/upload/data/b6/HKS%20SSQV%20Imitation3-marked.JPG) niin on se 99% varmuudella kopio.
Mitä tuohon dumppiin ja maffiin tulee, niin ei ainakaan noiden ssqveidenkanssa ole ollut mitään probleemaa ainakaan coupe datsunissa ollut. Tietysti sitten jos dumppi vuotaa niin vaikuttaa hyvinkin moneen asiaan. ssqv:tahan ei tarvitse säätää.
Itselläni on ollut kopioita ja aitoja, yksi maanantai kappale on osunut kohdalle muuten ovat toimineet kopiotkin miedoilla ahdoilla moitteettomasti 0.7-1.3b
Mutta jos bypass toimii suottako tota vaihtamaan, saahan niitä aftermarket "bypassejäkin" niin ei tarvitse hajoilla suhinaan ja puhinaan :D