Täysi koneremontti tehty 7M-GTE koneeseen ja kone nyt saatu keulille... VAAN KUN EI PRKL KÄY KUNNOLLA... ei lähde käyntiin kuin kaasu melkein pohjassa ja käy röpeltämällä. Jako kohdillaan, sytytys (pitäisi olla) kohdillaan, kaikki puolat ovat ehjiä ja kipinä tulee kaikille sylintereille, bensanpaine ok ja suuttimet ok, imu tms. vuotojakaan ei ole ja auto tosiaan toiminut ennen moottoririkkoa (kiertokanki lohkosta läpi).
Auton ostin osittain kone purettuna (kaikki osat kyllä on) joten en ole nähnyt miten originaali kytkennät menevät. Tietääkö joku millä tavalla VSV-venttiilit vaikuttavat käyntiin??? Itse en ymmärrä korjauskäsikirjan EFI SYSTEM sivu FI-3 kaavion kohtaa jossa on molemmat VSV:t on kuvattuna (fuel pressure unit VSV & exhaust gas system VSV). Kyseinen härvelihän on peukalon kokoinen oranssi muovi mötikkä jonka päässä on 1 metalliputki ja toisessa päässä 2 muoviputkea.
Käsitykseni mukaan bensanpaineen säätimeltä tulee letku FPU puolen VSV:hen josta sitten lähtee yksi letku imusarjalle. Mihin VSV:n kolmas liitos kytketään? Sama kysymys pakokaasujen kierrätys VSV:n kohdalla, siinähän VSV:lle tulee letku EGR:n alipaine moduulilta ja lähtee ennen kaasuläppää sijaitsevaan kupariputkeen? Ovatko FPU & EGR VSV:t jossakin yhteydessä toisiinsa siitä kolmannesta liitoskohdasta?
Alkaa 3 päivän miettimisen ja säätämisen jälkeen ajatukset harhailemaan jo niin pahasti että pitäisi saada joidenkin muidenkin näkemyksiä ja vinkkejä asiasta. :P-<:
Pitäisikö tässä jo epäillä että kannentiiviste ei ole kunnolla??? Sekä lohko että kansi on kuitenkin tasohiottu merkkikoneistamossa...
Mitäs muita vikoja epämääräiseen käyntiin voisitte keksiä?
Jos lähistöllä muita supran omistajia niin minulle riittäisi 2 minuutin kurkistuskin pellin alle jotta saisin varmuuden muutamiin asioihin jotka askarruttavat.
PIZZAT JA OLUET TARJOAN AINAKIN JOS JOKU VAIVAUTUU PAIKALLE! :laugh:
jos sulla on mahdollisuus ottaa osia jonku muun supesta koitettavaksi niin suosittelen kipinävahvistimen testausta.
Ilmamäärämittaria putsailtu brake cleanerilla ja onnistuttu hajottamaan se ::)
nim. kokemusta on >:(
Ilmamäärämittarissa signaalikatkos tai sytkä poskellaan sen tutun 15 astetta. :ohnoes:
ei siinä mitään vikaa ole meinaa kävi ittellä samallai ja se johtuu moottorinohjauksesta ku se ettii uusii karttoja ja ajat sillä hetken jokasella kierroksella ni se alkaa toimii pian
Vika löydetty ja korjattu... PRKL!!! NIMELTÄ MAINITSEMATON FIRMA SAA KYLLÄ VIELÄ KUULLA KUNNIANSA!!! :bootyshak
Kansi oli tosiaan koneistuksessa ja laskussa ainakin lukee että venttiilinvälykset on säädetty tai ainakin 150€ on saatu siitä operaatiosta laskua...joten ei nyt ole tullut mieleenkään että välykset olisivat noin viturallaan... pakopuolella ei ole välyksiä ollenkaan ja imupuolella 0,05-0,5mm välillä...ihme että edes auto kävi...
Joten käynti haminan autohuollossa ja 77€ uusia välyksen säätöpaloja ja eikun tallille itse välyksiä säätämään... 2 tuntia ja kylläpä käy nätisti... :laugh:
Jos jotakuta kiinnostaa seurata tätä pommikoneen rakentelua niin kuvia löytyy tästä:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=SeaDevil&image_id=56706062
Lainaus käyttäjältä: Herranen - 10 huhtikuu, 2007, 16:01:57
Jos jotakuta kiinnostaa seurata tätä pommikoneen rakentelua niin kuvia löytyy tästä:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=SeaDevil&image_id=56706062
Noo kuis nykyään homma etenee ???