Löytyykö tietoa miten asennetaan fuel cut mk3:een? Kun cutti on asennettu niin, rupeaako kone käymään liian laihalla?
Turbo on isompi, vakio suuttimet (vielä). ::)
fuel cut on sellainen, joka katkaisee bensan syötön kun ahdot nousee liikaa, se toimii jotenkin ilmamassamittarin avulla. jos haluaa ahtojen nostoa, pitää asentaa fuel cut defender eli se estää kyseisen ilmiön. raja tulee yleeensä 0,7 -1 mutta joskus hieman aikaisemminkin ;)
Kiitti tiedosta, mutta osaatko sanoa miten asennus tapahtuu?
eipä ole omakohtaista kokemusta, esim. hks:ältä löytyy fuel cut defenderejä suoraan supran johtosarjaan.
Noh... kun ja jos sen saa asennettua ja nostetaan paineet kaakkoon, niin miten bensan saannin kanssa?
Korjaus muutes edellisiin viesteihin, kyse oli fuel cut defendern asentamisesta ja sen vaikutuksesta. ;D
joo sitä minäkin ;D
suuttimet riittää n. 450 heppaan. sun kannattaa hommata joku seosmittari, meinaan pakollinen kun alkaa repimään. kyllä tuo vakio pumppu jos vähänkään kunnnossa on niin 350 asti kai rittää... mut tosiaan toi seosmittari ehdoton!
Tämäpä selvä.
mikä turbo ja paljon painetta lykkäät?
Turbo on Pro Turbolla modattu, isompi kompurapesä.
Painetta tulee tällä hetkellä 0.3 - 0.7 (riippuen missä asennossa "venttiili") sen jälkeen tulee fuel cut vastaan.
heleeeeposti riittää bensa, fuelcut voi nippa nappa ottaa ihan ylääl kii ei välttämättä riippuu monesta tekijästä, joillain loppuu 0,9 joillain 0,4 en tiiä syytä, varmaan ilmamassamittarin toiminta vaikuttaa asiaan
Lainaus käyttäjältä: Krister - 08 helmikuu, 2007, 10:42:34
Esim HKS FCD, pitäisi olla mallia Type-K3
http://www.hksusa.com/products/?id=683&rsku=4279
http://www.supras.co.uk/resources/MkIII/tips/hksfcd.htm
Kannattaa sitten pitää mielessä että FCD katkaisee tuon ECU:lle menevän signaalin tiettyyn pisteeseen fuel cutin alle. Eli jos laitat ahtoja paljon yli sen pisteen ja ECU saa silti tiedon että koneeseen virtaa alle fuel cutin määrän verran ilmaa niin kone menee laihalle. Eli jonkinmoinen lisärikastuspiiri voisi olla järkevää tuon kanssa.
jeks ja väittaisin ettei kannata yli 400hv ottaa vakio suuttimilla ;)
kannattaa hankkia kunnollinen seosmittari ( laajakaista lambdalla toimiva) kun rupeaa kikkailemaan tuon fuel cut defenderin kanssa..
vaikka yleensä on seokset suht rikkaalla vielä kilon paineilla... mutta ei kannata riskeerata... yksilöitä kun ovat...
niin ja noin tunnin homma asentaa tuo fcd... ei mikään paha rasti...
Kiva.
Tilasin itpower:lta FCD:n. Toivotaan vaan että tulis jokku ohjeetkin mukaan ja jos sattuu tuleen niin ne on kuitenkin Espanjaksi. ;D
täältäkin löytyy ohjeet asennukseen kun kaytät hakunappia ;)
Lainaus käyttäjältä: Jyrinki - 21 toukokuu, 2007, 09:12:02
Kiva.
Tilasin itpower:lta FCD:n. Toivotaan vaan että tulis jokku ohjeetkin mukaan ja jos sattuu tuleen niin ne on kuitenkin Espanjaksi. ;D
Kai muistit tilata sen viisijohoisen K-tyypin FCD:n? Se tavallinen FCD ei käy Mk3 Supraan.
Lainaus käyttäjältä: Jyrinki - 19 toukokuu, 2007, 22:47:58
Noh... kun ja jos sen saa asennettua ja nostetaan paineet kaakkoon, niin miten bensan saannin kanssa?
fuel cut on moottorinohjauksen hätätoiminto, tuo defenderi ei vaikuta mihinkään muuhun kun siihen että bensaa tulee ahtojen noustessa. bensansyöttöä jo pitää sun ruveta lisäämään esim säädettävällä eculla tai jollain ecun rinnalle tulevalla ohjelmalla =) esim smt6:ella
eli jos on isompi ahdin ja ahdot nousee niin kone menee laihalle ja sulaa männät ;)
Just just...
Kerros lisää tästä smt6:sta
Hakutoiminnolla löytää aika paljon juttua näistä aiheista ja muutenkin virittämisestä. Kannattaa ehkä uhrata muutamia tunteja täältä löytyvän perustiedon omaksumiseen. Voit säästyä näin monilta murheilta!! ;)
EIKU ahdot tappiin ja kumia käryttämään hullunlailla, pariminuuttia rajoittajalle niin tulee opeteltua ainakin moottorin sympatia ;) ja mitä ei kannata tehdä =) heheh
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 21 toukokuu, 2007, 16:16:16
Hakutoiminnolla löytää aika paljon juttua...
Ja se tarkoittaa et kantsii pistää se autojäsen liittymis anomus meneen jos et ole vielä laittanut, meinaan sen jälkeen foorumi vasta "aukeaa".