Niin...Kun tässä nyt olen autoa ostelemassa, ni tuli sellainen asia vielä mieleen, että kumpi kannattaisi sitten ostaa? Manuaali, vai automaatti, jos kyseessä olisi turbolinen supra! Onko se automaatin ns. "hukka" siinä sitten niinkään olennainen verrattuna tuohon manuaaliin?
Onko kiihtyvyydessä eroja? Hinnassa eroja? Saatavuus? Manuaalit aika harvassa!? >:(
ehdottomasti manuaali..tosin ne on kyllä aika harvassa mutta jos jaksaa etsiä niin eiköhän se löydy.. :)
Manuaali ;D
Manuaali! Mikä urheiluauto se muka on jos on automaatti! Ei käy luisuttelut yhtä nätisti!
Manuaali tietty. ;D Kivasti herätetty kuolleista tää threadi.
/nr000001
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 29 maaliskuu, 2005, 18:19:23
Manuaali tietty. ;D Kivasti herätetty kuolleista tää threadi.
/nr000001
Pakkohan se on ettei jää aivan turhaksi. ;D
Manu tietenkin.
Automaatti tietysti!!! Kyllä ol lepponn ajella kun ei tarvii vatkata vaihteita koko ajan..... ja kyllä se supe sutii automaatillakin.... 8)
Lainaus käyttäjältä: Sakkeus - 09 huhtikuu, 2005, 22:00:58
Automaatti tietysti!!! Kyllä ol lepponn ajella kun ei tarvii vatkata vaihteita koko ajan..... ja kyllä se supe sutii automaatillakin.... 8)
No jos se sutii.. niin leveempää alle.. ::)
Lainaus käyttäjältä: Tiger7mGT - 09 huhtikuu, 2005, 23:18:23
Lainaus käyttäjältä: Sakkeus - 09 huhtikuu, 2005, 22:00:58
Automaatti tietysti!!! Kyllä ol lepponn ajella kun ei tarvii vatkata vaihteita koko ajan..... ja kyllä se supe sutii automaatillakin.... 8)
No jos se sutii.. niin leveempää alle.. ::)
255 ja sutii.. välil vähä liikaaki.. ::)
On jo kaks manuaali supea pihassa, ja jos joskus tulee kolmaskin niin se on varmasti manuaali!
Lainaus käyttäjältä: sttuning - 10 huhtikuu, 2005, 00:06:46
On jo kaks manuaali supea pihassa, ja jos joskus tulee kolmaskin niin se on varmasti manuaali!
Tomaatti mukavempi cruisaaluun.. mut kunno leikkimisee manuaali ois ehoton... Tomaatilla ei saa semmost tuntumaa esim. kunnon driftailus,jne. ku manuaalilla... ::)
Lainaus käyttäjältä: Tomba - 10 huhtikuu, 2005, 00:36:22
Lainaus käyttäjältä: sttuning - 10 huhtikuu, 2005, 00:06:46
On jo kaks manuaali supea pihassa, ja jos joskus tulee kolmaskin niin se on varmasti manuaali!
Tomaatti mukavempi cruisaaluun.. mut kunno leikkimisee manuaali ois ehoton... Tomaatilla ei saa semmost tuntumaa esim. kunnon driftailus,jne. ku manuaalilla... ::)
Se onkin taitolaji ;) Pakko kakkonen tupaa ja kaasua, toimii :)
Automaatti ehdottomasti. manuaali aski kun on pikku korollaakin huonompi.. väittävät. ::)
Lainaus käyttäjältä: peeku - 24 huhtikuu, 2005, 22:24:16
Automaatti ehdottomasti. manuaali aski kun on pikku korollaakin huonompi.. väittävät. ::)
Onhan toi R154 hieman hidas ja raskaskäyttöinen laatikko jos vertaa vanhempien takavetoisten Toyotien laatikoihin, mutta kunnon öljyillä ei enää pysty niin nopeasti pykälää kiskomaan että rusahtelisi ;D
Ite oon ajanu sekä automaatilla ihan ok mutta ei sillä oikein oo kiva leikkii.manuaali ok
Ainakin täällä pääkaupunkiseudun ruuhkissa on mukavampi roikkua jonossa kun on automaatti ja kyllä sillä leikkiikin...vaatii vai harjottelua
Mulla oli vanha Supra r-154 manuaali lootalla, trd:n short shifterillä ja trd:n 6- lapaisella sintterikytkimellä ja voin sanoa, että voi jösses kun se oli herkku kun tuohon pakettiin vaan tottui!! :yum:
Nykyinen Supra on A343E sähköisesti ohjattula automaatti lootalla (ensimmäinen automaattilaatikolla oleva auto minulla!), ja olen tykästynyt siihen kuin hullu puuroon! :yum: Ensin hieman vieroksuin, että olikohan tuo nyt oikea ratkaisu ostaa automaatti, mutta en voi sanoa muuta kuin että oli se kun siihen vain tottuu!! :)
Tietenkin se on makuasia, josta ei voi kiistellä..
Sehän se letkeää olisi kun tallissa olisi vielä toinen samanlainen manuaali laatikolla, niin voisi aina valita kummalla lähtee liikenteeseen! ;)
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 25 huhtikuu, 2005, 13:54:47
Mulla oli vanha Supra r-154 manuaali lootalla, trd:n short shifterillä ja trd:n 6- lapaisella sintterikytkimellä ja voin sanoa, että voi jösses kun se oli herkku kun tuohon pakettiin vaan tottui!! :yum:
Nykyinen Supra on A343E sähköisesti ohjattula automaatti lootalla (ensimmäinen automaattilaatikolla oleva auto minulla!), ja olen tykästynyt siihen kuin hullu puuroon! :yum: Ensin hieman vieroksuin, että olikohan tuo nyt oikea ratkaisu ostaa automaatti, mutta en voi sanoa muuta kuin että oli se kun siihen vain tottuu!! :)
Tietenkin se on makuasia, josta ei voi kiistellä..
Sehän se letkeää olisi kun tallissa olisi vielä toinen samanlainen manuaali laatikolla, niin voisi aina valita kummalla lähtee liikenteeseen! ;)
Mullakin oli huonot ajatukset ATM lootasta mutta yllätyin kyllä todella iloisesti :) On tosi kiva ja leppoisa ajaa ja kyllä silläkin sitä kikkailua voi harrastaa, on ylivaihde, pakkovaihteet ECT ja kaikkee kivaa :D Molemmissa on kyllä puolensa :-\
Lainaus käyttäjältä: Klunssila - 24 huhtikuu, 2005, 23:31:08
Lainaus käyttäjältä: peeku - 24 huhtikuu, 2005, 22:24:16
Automaatti ehdottomasti. manuaali aski kun on pikku korollaakin huonompi.. väittävät. ::)
Onhan toi R154 hieman hidas ja raskaskäyttöinen laatikko jos vertaa vanhempien takavetoisten Toyotien laatikoihin, mutta kunnon öljyillä ei enää pysty niin nopeasti pykälää kiskomaan että rusahtelisi ;D
Eikö? >:D ;D
Lainaus käyttäjältä: Ama - 25 huhtikuu, 2005, 15:03:03
Lainaus käyttäjältä: Klunssila - 24 huhtikuu, 2005, 23:31:08
Onhan toi R154 hieman hidas ja raskaskäyttöinen laatikko jos vertaa vanhempien takavetoisten Toyotien laatikoihin, mutta kunnon öljyillä ei enää pysty niin nopeasti pykälää kiskomaan että rusahtelisi ;D
Eikö? >:D ;D
Ei ;D. Jos rusahtaa niin vika on hitaasti toimivassa kuskin vasemmassa jalassa :P
Lainaus käyttäjältä: Ama - 24 huhtikuu, 2005, 18:03:50
Lainaus käyttäjältä: Tomba - 10 huhtikuu, 2005, 00:36:22
Lainaus käyttäjältä: sttuning - 10 huhtikuu, 2005, 00:06:46
On jo kaks manuaali supea pihassa, ja jos joskus tulee kolmaskin niin se on varmasti manuaali!
Tomaatti mukavempi cruisaaluun.. mut kunno leikkimisee manuaali ois ehoton... Tomaatilla ei saa semmost tuntumaa esim. kunnon driftailus,jne. ku manuaalilla... ::)
Se onkin taitolaji ;) Pakko kakkonen tupaa ja kaasua, toimii :)
Juu.. taitolaji.. mut aika jätkä on jos löytää kunnon sladittelus tomaatista sen tuntuman minkä manuaalista.. molemmis on silti hyvät puolensa... nii se vaa on.. Se ois kyl luxusta jos ois tallis molemmat.... :yum:
kyl niis molemmis tosiaan on hyvät puolet... mut hei miguel mikä toi sun profiilin spoikka on???
Morjens! Tuossa minun avattaressa on vielä tuo Supran korkea "vakio" spoileri. :) Tällä hetkellä paikallaan on B+M:n matala spoileri, ja ensi viikolla taitaa olla jo paikallaan RMM:n hiilikuituisella keskiosalla oleva spoileri. :D
*mahotonta poilerirumpaa!*
automaatilla saa nopeemmin kiihdytettyy ku se osaa vaihtaa parhaalla vääntöalueella (pysyy ahdot kokoajan) eikä mee vaihteen vaihtoon aikaa... mut ite aattelin manuaalin kans ostaa ku sillä on toi leikkiminen vähä helpompaa ;D
Lainaus käyttäjältä: crazy - 13 kesäkuu, 2005, 10:46:55
automaatilla saa nopeemmin kiihdytettyy ku se osaa vaihtaa parhaalla vääntöalueella (pysyy ahdot kokoajan) eikä mee vaihteen vaihtoon aikaa... mut ite aattelin manuaalin kans ostaa ku sillä on toi leikkiminen vähä helpompaa ;D
Höpsin pöpsin :)
pöpsin höpsin! ;)
Mulla tomaatti, eikä oo oikeestaan yhtään hassumpi! Tiätty kepittäminen on aina kepittämistä, eihän siitä minnekään pääse, mut on kyllä tomaattikin ihan ok ainakin sunnuntaiajelussa ::) ::) .. ja kyllä silläkin perän vierelle saa!
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 12 kesäkuu, 2005, 23:07:26
Morjens! Tuossa minun avattaressa on vielä tuo Supran korkea "vakio" spoileri. :) Tällä hetkellä paikallaan on B+M:n matala spoileri, ja ensi viikolla taitaa olla jo paikallaan RMM:n hiilikuituisella keskiosalla oleva spoileri. :D
*mahotonta poilerirumpaa!*
Kuvaa spoilerista... ku ruvennu itteeki kinnostaan jonki sortin hillitty "lintulauta" tonne peräkontin päälle... ku vain osais päättää et minkä moinen
Japanista saa käytettyä alkuperäistä siipeä jarruvalolla sopuhintaan, ovat maahantuotuna siinä 200 eskon nurkilla. Toimitusajat vaihtelevat kuukaudesta jopa kolmeen, mutta kiireettömälle varteenotettava vaihtoehto.
/nr000001
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 29 kesäkuu, 2005, 15:28:37
Japanista saa käytettyä alkuperäistä siipeä jarruvalolla sopuhintaan, ovat maahantuotuna siinä 200 eskon nurkilla. Toimitusajat vaihtelevat kuukaudesta jopa kolmeen, mutta kiireettömälle varteenotettava vaihtoehto.
/nr000001
Menee pahasti ohi aiheen...mut lähinnä jotain hieman erikoisempaa kumminki ku vakio ei oikein silmää hivele ::) ja vakiosta halusin eroon... joku hiilikuituinen kinnostais mut ei älyttömän :o korkee miellellään matala
Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 29 kesäkuu, 2005, 15:32:40
Menee pahasti ohi aiheen...mut lähinnä jotain hieman erikoisempaa kumminki ku vakio ei oikein silmää hivele ::) ja vakiosta halusin eroon... joku hiilikuituinen kinnostais mut ei älyttömän :o korkee miellellään matala
Menee kyl. Yks vaihtoehdto on, ettet laita mitään ja pidät auton siistinä ja riisivapaana. :) Niin ja manuaali, ettei mee liian OT. ;)
/nr000001
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 29 kesäkuu, 2005, 15:54:50
Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 29 kesäkuu, 2005, 15:32:40
Menee pahasti ohi aiheen...mut lähinnä jotain hieman erikoisempaa kumminki ku vakio ei oikein silmää hivele ::) ja vakiosta halusin eroon... joku hiilikuituinen kinnostais mut ei älyttömän :o korkee miellellään matala
Menee kyl. Yks vaihtoehdto on, ettet laita mitään ja pidät auton siistinä ja riisivapaana. :) Niin ja manuaali, ettei mee liian OT. ;)
/nr000001
Kjeh... tomaatti...seki on yks vaihto ehto et ei mitää luukun päälle mut omastamielestä se kaipais jotain vielä :o
mä oon edelleenkin sitä mieltä että toi manu vai tomaatti on makuasia: sano koira ku muniasa nuoli ;D jokanen ajaa sillä mistä tykkää PS: kuhan se on supra ;)
Minun mielipide että himorunkkaajat vihaavat tomaattia ;D
Mutta niinhän se on, automaatti tai manuaali, se on oma valinta :)
Kummassakin puolensa.. itselläkin vähän vaiheilla, laitanko manuskan vai tomaatin.
Juu tiedän, threadi on vanha kuin amiga, mutta mitäs pienistä.. vähän elämää foorumille:P
Molemmissa puolensa, mutta manuaali on enempi omaan mieleen. Kruisailuun + pitkälle matkalle tomaatti olis varmasti hyvä.
Lainaus käyttäjältä: Pichan - 22 heinäkuu, 2006, 14:41:19Minun mielipide että himorunkkaajat vihaavat tomaattia ;D
Kaikelle on paikkansa, mut automaatin paikka ei oo urheiluautossa.
Käyttöautossa automaagi on pop. (ajaessa voi juoda virvokkeita, puhua puhelimessa 50 euron arvosta, pitää luuta ulkona, muuta, mitä? ________), mutta leikkiautoon manuaali on edelleen hauskempi IMHO.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 22 heinäkuu, 2006, 16:52:04
Käyttöautossa automaagi on pop. (ajaessa voi juoda virvokkeita, puhua puhelimessa 50 euron arvosta, pitää luuta ulkona, muuta, mitä? ________), mutta leikkiautoon manuaali on edelleen hauskempi IMHO.
manuaali ehdottomasti!
no leikkiautossahan manuaali on omiaan, mutta onko supra leikkiauto? ;)
Taidan itsekin manuaaliin kallistua, kun tulee sitä leikittyäkin :P Se vain että varmasti auto kestäisi paljon paremmin, jos sen automaatin laittaisi ja välttäisi vain leikkimistä ;D
Se on itsestä kiinni tuleeko Supra leikki vai cruisailu käyttöön, joten kannattaa tehdä valinta sen mukaan. Minulla se on enempi cruisailu/käyttöautona siispä valitsin automaatin.
Manuaali tietty >:D >:D >:D >:D ;D ;D ;D
Mä oon aina sanonut että IKINÄ en hommaa automaattivaihteista autoa.. Sitten tuli toi Soareri hommattua tomaatilla ja nyt ei kyllä manuaalia kaipaa, kadulle ainakaan..
-Jore
Manuaali 8)
Ilman muuta Manuaali >:D
manuaali tietty 8)
Vaikka onkin vapari(vielä), niin olipa sentään manuaali 8)
Jossain vaiheessa pitäisi MKIII Supra laittaa ja manuaalivaihteilla se pitää olla. Muita kriteerejä mulla olis eräs tietty väri, turbo ja targa-katto. Ainakin tällä hetkellä tarjonta näyttää kuitenki siltä, että automaattina kyllä löytyy, mutta manuaalina ei juurikaan. Tuli sitten vaan mieleen, että minkähänlainen projekti olisi vaihtaa automaattvaihteisto manuaaliksi. Saksasta näyttää saavan varaosa-autoja jopa alle tonnin. Jos hakisi sieltä tuollaisen manuaaliturbon, niin varmaan siitä saisi paljon muutakin varaosaa vaihteiston ja siihen liittyvien osien lisäksi. Olisiko tässä mitään järkeä, jos ottaa huomioon, että tykkään tehdä autoremonttia?
Onhan kerhossakin yks tomaatista manuaaliksi muutettu ;) Eli onnistuu.
Mutta jos supe on kerran vielä ostamatta, niin mikset ostaisi saksasta hyvää valmista manuaaliturboa ??? Unohtaa ne alta kolmen tonnin vehkeet ja kerralla kunnon peli.
Automaatti on näpsäkämpi ainaki sillon jos takapenkilläkni on matkustajia. Manuaalil vois olla liian vaikeeta polkea polkimia kun penkki on aivan edessä. Automaatilla onnistuu vielä.
Automaatti on tosin ainakin paikaltaan lähdettäessä aika lussu
Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 heinäkuu, 2006, 11:05:13
Automaatti on näpsäkämpi ainaki sillon jos takapenkilläkni on matkustajia. Manuaalil vois olla liian vaikeeta polkea polkimia kun penkki on aivan edessä. Automaatilla onnistuu vielä.
Ja kumotaanpa väite samantien, allekirjoittanut ajanut supralla 4henkilöä takana ja kyseessä manuaalivaihteinen auto, onnistuu jos sen osaa ;)
Seitsemän vuotta sitten tuli ekaa Supraa ostaessa kokeiltua manuaalia ja automaattia. Aluksia en olisi kokeillut tomaatti Supraa ("automaatti yök"), mut työkaveri kehoitti, että kannattaa kokeilla. Olin yllättynyt, miten hienosti automaattilaatikko voi toimia, joten semmoinen tuli hankittua. :)
Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 heinäkuu, 2006, 11:05:13
Automaatti on näpsäkämpi ainaki sillon jos takapenkilläkni on matkustajia. Manuaalil vois olla liian vaikeeta polkea polkimia kun penkki on aivan edessä. Automaatilla onnistuu vielä.
Automaatti on tosin ainakin paikaltaan lähdettäessä aika lussu
No ei se nyt kovin lussu ole.. jarrulla ahtoja ylös ja sit hanaa. Tuntuu et lähtee paremmin kun ite kepittää L->2->D..
Tosin en ole ite maanuaalilla koskaan ajanu, että vähän jäävi olen kyllä kommentoimaan..
Totta..mut se kyl tuntuu ainaki mun mielest aika pahalta painaa niit samaa aikaa :-\..eikä niit kierroksii paljoo saa nostettua sillainkaan..johonkin runsaaseen kahteentuhanteen nousevat ainaki minulla..tosin kunnolla en ole uskaltanut kaasua survoa jarrun kanssa
Mulla on ollut molempia ja täytyy kyl sanoa, että kyllä se vituttaa puolin jos toisin välillä :ohnoes: Mut jos nyt pakko olis valita niin kyl se siihen manuaalin kallistuis 8)
Kyllä sitä automaatillakin pystyy leikkimään. onhan siinä pakkovaihteet ja tosiaan niitä kaasua ja jarrua vaan yhtä aikaa ja sitten jarru ylös niin avot. :P Maantiellä mukavampi automaatti, ja hiukan pihimpi ilmeisesti..
Kohta on kaikki autot itselläkin jo automaatteja. Supra coupe, Supra targa, Sebring.. Enää vanha kunnon sunny on kovakeppinen. Sillä riehuu sitte kun siltä tuntuu.
Ainakin paperilla manuaalin ja turbon pitäisi olla yhtä suorituskykyisiä eli 0-100 n. 6.3 sek.
Itse olen automaatilla onnistunut saamaan mittarin mukaan sataseen n. 7.7 sekunttia, tosin ilman sitä kaasu/jarru kikkailua.
Näin asiasta sen suuremmin tietämättömänä ja supraa saati autoa omistamattomana (hankalia sanoja) sanoisin että manuaali ;D
Automaatilla vedetään kun on makuun päässyt ja omassa ajotavassakin alkaa tuo kovin hardcore olla jo takanapäin, ja pitäähän HX 50:lle saada jotain uhrattua. Mahtaa talvella tulla sitte Hussolle asiaa. Mersupuolella (kun noi Super Turbomiehetkin näkyy väännöstä jotain tietävän :))tuntui Siekkinen olevan myös hyvässä huudossa Automaattiprepparina, onko meillä kokemuksia ? Palomäki kai käytti Hussolla ?
Onko (MKIII) manuaali/automaattilaatikon kestävyydessä merkittäviä eroja ? Millaisia tehoja/vääntöä nuo kestävät ylipäätään. Manuaalilaatikon heikoin lenkki lienee vakiokytkin/asetelma ?
Onko eroja manuaalin/automaatin perävälityksessä, vai onko kyseessä sama perä?
Aiheen ohi vielä kysymys sylinterikannesta; onko 7M-GTE:n kansi sama riippumatta vuosimallista ? Onko eroja venttiilikoossa tai kanavistossa ? Käsittääkseni eri vuosimalleissa voi olla pieniä eroja tehoissa/väännössä.
-vastis-
Perävälitys eri tomaatissa / manuaalissa (ainakin vaparin esite näin kertoi)
Kansissa ei eroja, vaparissakin sama. Ilmeisesti tuo 238hv on aina ollut turbosupran teho kun euroopassa myydyistä puhutaan.
Lainaus käyttäjältä: vastapaino - 18 marraskuu, 2006, 10:16:17
Onko eroja manuaalin/automaatin perävälityksessä, vai onko kyseessä sama perä?
Sama pitäisi kaiketi olla samassa vuosimallissa..
Kahto tuolta --> http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php?topic=1621.0
Jos tuo tieto nyt sitten paikkansa pitää.
Vielä (edelleen) aihetta sivuten; millaisia varttimailiaikoja suomessa on ajeltu MK3 suprilla. Manuaaleja vai automaatteja, vai ovatko kaikki poikineet jo valoihin :-\ ? Supran hankinta edssä aikaisintaan keväällä, mutta antaisi vähän selkoa hakeeko manuaalia vai automaattia. Onko tietoa supran oman automaattilaatikon "parantelusta" vai meneekö loota vaihtoon heti kättelyssä ?
-vastis-
Lainaus käyttäjältä: vastapaino - 21 joulukuu, 2006, 19:10:09
Vielä (edelleen) aihetta sivuten; millaisia varttimailiaikoja suomessa on ajeltu MK3 suprilla. Manuaaleja vai automaatteja, vai ovatko kaikki poikineet jo valoihin :-\ ? Supran hankinta edssä aikaisintaan keväällä, mutta antaisi vähän selkoa hakeeko manuaalia vai automaattia. Onko tietoa supran oman automaattilaatikon "parantelusta" vai meneekö loota vaihtoon heti kättelyssä ?
-vastis-
Tämä (alla linkki) kuulemma vakio loota ja kestänyt voimaan nähden hyvin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1019630
Oma mielipide asiasta:
Jos slickseillä(oikeat ja pitävät) kiskoo varttia niin varmasti antautuu jotain ja jossain vaiheessa. Mutta käsitykseni mukaan mk3 supen vakio manuaali aski kestää aika paljon eikä peräkään vissiin heti antaudu, mutta korostetaan sitä ETTÄ KAIKKI ON MAHDOLLISTA :o
Jep !
Tuo nettiauton supra on varsin liukasliikkeinen. Manuaaliaskilla pidon säilyttäminen vaatinee muutakin kuin hyvää tuuria. Videopätkien suprat ovat olleet automaatteja (MKIV), mutta onko jossain pätkää MK3 automaattisuprasta varttimaililla ? Automaattilaatikon tilalle voisi aina vaihtaa jotain kestävämpää sen pettäessä (esim. GM:n TH400 tms) melkoinen hommahan siinä olisi, mutta ainakin teoriassa mahdollista. Moottorissa 7M-GTE olisi kuitenkin virityksen kannalta melkoisesti potentiaalia, niin tehoa kuin vääntöäkin. Automaatti saattaisi olla armeliaampi lopulle voimansiirrolle ? Tällä hetkellä mielenkiinto hiukan automaatin kannalla. Jatkuva kikkailu loppuisi kuitenkin pian :police: -stipendiin ja ajokieltoon. Automaatti voisi olla myös arkiajossa miellyttävämpi ratkaisu.
-vastis-
Eikö kukaan oo saanu automaattilaatikkoa rikki.. ;D ?
-vastis-
Lainaus käyttäjältä: vastapaino - 25 joulukuu, 2006, 19:04:04
Eikö kukaan oo saanu automaattilaatikkoa rikki.. ;D ?
-vastis-
Muistaakseni ainakin Kerkko oli saanut tomaatin rikki, ei varmaa tietoa..
Eiköhän Palomäelläkin ole onkelmia lootan kanssa, jos oikeen ole ymmärtänyt.
Eli ei toi automaatti kyllä ole paras vaihtoehto jos tehoa on tai meinaa hankkia ::)
automaatti saatu rikki... ja eikä ollut mitään sen kummempia virejäkään vain normit... eli ahdot ylös.. yms loppupjen lopuksi automaatilla ei voinut kunnolla pakittaa... ja eteenpäinkin meno oli aika mielenkiintoista. oli kun ois ajanut manuaalilla melkein kytkin pohjassa... mutta varttimaili aikoja ajoin vakio ahdoilla 15.05. mut nykyään auto on manuaali askilla ja automaatin perällä... aikoja ei ole vielä otettu...
Vaakakuppi kallistuisi näemmä aiemman kirjoitetun perusteella manuaalin puolelle. Lisämiinuksena automaatissa harvempi perä. Taidampa katsella noita manuaalivehkeitä tästedes. Kiitoksia infosta :P-<:
-vastis-
Molemmat.. ;)
Lainaus käyttäjältä: vastapaino - 21 joulukuu, 2006, 19:10:09
Vielä (edelleen) aihetta sivuten; millaisia varttimailiaikoja suomessa on ajeltu MK3 suprilla. Manuaaleja vai automaatteja, vai ovatko kaikki poikineet jo valoihin :-\ ? Supran hankinta edssä aikaisintaan keväällä, mutta antaisi vähän selkoa hakeeko manuaalia vai automaattia. Onko tietoa supran oman automaattilaatikon "parantelusta" vai meneekö loota vaihtoon heti kättelyssä ?
-vastis-
Itsellän menii muutamanan vuoden käytön jälkeen vaparin automaatti jälkiturbotetussa mk3 Suprassa rikki. 2. vaihde alkoi luistamaan. Sitten minulla oli väliaikaisesti (noin 1-2 vuoden) Autovahinkokeskuksesta hankittu vaparin automaattilaatikko, jota päivitettiin Level 10 venttiilipöydällä + Level 10 öljypumpulla. Päivitetyn laatikon vaihteen vaihto 1:stä 2:een oli räväkkä, kiitos parannetun venttiilipöydän ja öljypumpun.
Kyseinen laatikko kesti varsin pitkään kunnes 1 vaihde alkoi paikaltaan vedättäessä luistamaan. Tästä opimme, että tarvitaan lisää kitkalevyjä ja välykset minimiin levypakettien sisällä.
Nykyisin minulla on korjattu vaparin automaattilaatikko (se joka meni ensin rikki), jossa on lisätty kitkalevyjä, pienennetty välyksiä levypaketeissa, Level 10 venttiilipöytä, Level 10 öljypumppu ja parannettu turbiini (stall speed nostettu hieman). Toimii oikein hyvin. Uskoisin nyt sen kestävän hienosti nykyisen 400 hv tehon ja 550 Nm väännön. Ja varmaankin varttimailiaika on nyt parempi, ei ole testattu.
Lainaus käyttäjältä: Petsi - 29 joulukuu, 2006, 16:49:59
Nykyisin minulla on korjattu vaparin automaattilaatikko (se joka meni ensin rikki), jossa on lisätty kitkalevyjä, pienennetty välyksiä levypaketeissa, Level 10 venttiilipöytä, Level 10 öljypumppu ja parannettu turbiini (stall speed nostettu hieman). Toimii oikein hyvin. Uskoisin nyt sen kestävän hienosti nykyisen 400 hv tehon ja 550 Nm väännön. Ja varmaankin varttimailiaika on nyt parempi, ei ole testattu.
Tilasitko suoraan jenkeistä nuo Level 10 hilut vai jostain Suomesta? Ihan mielenkiinnosta, mitä tulivat maksamaan?
Kuka nosti stall speedin ja missä kierrosluvussa ottaa kiinni?
Lainaus käyttäjältä: Krister - 29 joulukuu, 2006, 19:08:40
Lainaus käyttäjältä: Petsi - 29 joulukuu, 2006, 16:49:59
Nykyisin minulla on korjattu vaparin automaattilaatikko (se joka meni ensin rikki), jossa on lisätty kitkalevyjä, pienennetty välyksiä levypaketeissa, Level 10 venttiilipöytä, Level 10 öljypumppu ja parannettu turbiini (stall speed nostettu hieman). Toimii oikein hyvin. Uskoisin nyt sen kestävän hienosti nykyisen 400 hv tehon ja 550 Nm väännön. Ja varmaankin varttimailiaika on nyt parempi, ei ole testattu.
Tilasitko suoraan jenkeistä nuo Level 10 hilut vai jostain Suomesta? Ihan mielenkiinnosta, mitä tulivat maksamaan?
Kuka nosti stall speedin ja missä kierrosluvussa ottaa kiinni?
Tilasin suoraan USA:sta. Venttiilipöydän lähetin heille ja he tekivät siihen muutokset. Ostin siis venttiilipöydän muutostyön, öljypumpun ja spragin, tekivät yhteensä 1390 US$.
Turbiinimuutoksen teki J&N Traiding Turussa. Pyysin nostamaan stall speedin 500 rpm, en ole päässyt toteamaan nousiko juuri tämän verran, mutta on se selvästi noussut.
Yhteenvetona voin todeta, että olen ollut tyytyväinen nykyiseen kokoonpanoon. Venttiilipöydän muutos auttoi lyhentämään vaihtohetket, joka taas pidentää automaatin levyjen ja pannan kestoikää. Varjopuolena on tasaisen vaihdon puute, vaihteet tulevat brutaalisesti päälle, mutta kukapa sitä kaipaa :)
Lisäksi kannattaa mainita, että automaatin lisäjäähdytin auttaa jäähdyttämään öljyt, lämpö turmelee automaattilaatikon. Automaatin rakentajat suosittavata lisäjäähdytintä tai suorastaan korvaamaan vanhan jäähdyttimen.
kyllä mää ainaki tykkään automaatista, ei oo sellane nykivä. ja hyvin sutii automaatillakin!! ;D
hiekkatiellä mukava auto tää supe ;D ;D
Neloskoppasen (tt) supran omistajat joilla on: A341E ja muutkin tietysti..
Kuka suomessa ropaisi laatikon kestämään?
Kestäähän se kuulemma vakio-ahtimet, ja pienen singlenkin.
Mikäli öljyt ovat ajantasalla?
Mutta jos varmuutta kunnosta ei ole, ja esimerkiksi haluaisi laatikolle paremman jäähdyttimen.
Samantien kun/jos se on irti, jotain pientä fiksausta voisi sille näyttää.
Vai riittääkö öljyjen kierrätys, ja toivoo ettei luista kun ollaan lähemmäs 600nm?
epäilen vahvasti tossa kohtaa kestävyyttä, tuskimpa mikään jäähdytin riittää et toimii. pitänee vvahvistaa tai maanun loota... >:(
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 14 toukokuu, 2007, 23:18:23
epäilen vahvasti tossa kohtaa kestävyyttä, tuskimpa mikään jäähdytin riittää et toimii. pitänee vvahvistaa tai maanun loota... >:(
Onko näin?
Kuulemma (huom. nettitietoa) askin pitäisi kestää tuommoinen 600nm. Iisisti tai ei, mutta pitäisi. :-\ :)
Jos kuvitellaan, että autossa on tuo tehtaan lupaamat 430nm jo vakiona.
Kyllä sinne se IMO 20% on mitoitettu lisää kestoa, sehä lahoaisi muuten aika piakkoin, ihan normi pakkaskeli väännöillä :)
No kaavassa on sikäli virhe jo tässävaiheessa, kun tuosta suoraan 20% laskemalla päästään vain 500nm:n rajapyykin yli.
Missään tapauksessa en laatikkoa vakioahtimien parina ajattelut vahvistaa, korkeintaan öljyjä huoltaa yhden vuosivaihdon.
Eikös TT-tome mk4 Supria (JDM ja US/EU) ole ajeltu BPU vireinä, lootan kestäessä?
Tokihan JDM kestänee paremmin, kun keraamisien hyrrien murenemisen pelon johdosta vääntö rajoitettaan pienemmälle ahtopaineelle.
Onhan Aristossa enemmän painoa jo valmiiksi, ja kaksi kaveria mahtuu takapenkille vielä lisämassaksi. Siinä onkin laatikolle ihmettelemistä.
Tokihan kaiken saa rikki vakionakin, mutta luulisi järkikäytöllä tuo vajaan barin ahdot kestävän. >:D
onko noi paljon vääntöä vkiona? no sit on eri juttu ku luulin että on tuo 350 :P
mut kyllä ton sit pitäs kestää hyvillä jäähyttimillä!
Mitä ajamista se on jos on automaatti. Kas kun ei autopilotti. siis manuaali. jos haluaa nauttia ajamisesta. jos ei jaksa vaihtaa ruuhkissa kuten tuo yksi pääkaupunkilainen, kannattaa vaihtaa (HKL:n) bussiin.
Heeeh... eh! Joo, kyllä mullakin kuppi kallistuu manuaalin puolelle. Helpompi kikkailla kun sille päälle sattuu ja mkiv:n manun pitäs kestää jotakuinkin kaikki mitä moottorista saa irti.. ruuhkissa automaatista olisi kyllä omat ilonsa, kun alkaa tuo kytkin ottamaan joskus polven päälle ;)
Lainaus käyttäjältä: Tami - 15 toukokuu, 2007, 23:38:40
Mitä ajamista se on jos on automaatti. Kas kun ei autopilotti. siis manuaali. jos haluaa nauttia ajamisesta. jos ei jaksa vaihtaa ruuhkissa kuten tuo yksi pääkaupunkilainen, kannattaa vaihtaa (HKL:n) bussiin.
autolla ajamista se on nimimerkillä kokemusta on! ;D oishan sitä itekki manun ottanu mutta ku noin hyvä yksilö löytyky mikä mulla ni oli pakko ottaa ku läheltä ja halavalla sai... "paskaankin tottuu" ;D
Tosimies haluaa ite vaihtaa vaihteensa. :icon_salut:
kyl oon autolaatikon kannalla.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370058253601&ssPageName=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123
Tommosia tilasin pari laatikon jäähdytykseen.
Vittuuko sitä keppii itse hämmentää, kun toinen voi tehdä sen sinun puolestasi.
Automaagit on käyttö- ja perheautoihin tarkoitettuja mukavuuspelejä. Vaihdan itse, enkä ole ilmaisjakelun kannattaja oikeissa autoissa. Herneet nenään kaikille. ;D
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 18 kesäkuu, 2008, 23:57:54
Automaagit on käyttö- ja perheautoihin tarkoitettuja mukavuuspelejä.
Tai manuaalia nopeampiin varttimailiraasereihin ;)
Varttimaili raasereiden tomaatti ei niinkään mukava,vahvinta mitä löytyy.Kiitos :wave:
Lainaus käyttäjältä: Krister - 19 kesäkuu, 2008, 00:15:49
Tai manuaalia nopeampiin varttimailiraasereihin ;)
Suoraanajon mestareille tietty ihan jees. Sopii myös farmarivolvoon hiton hyvin.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 19 kesäkuu, 2008, 10:44:27
Suoraanajon mestareille tietty ihan jees. Sopii myös farmarivolvoon hiton hyvin.
Toisaalta joo, mut kyl se vollen laatikko on vaan vähän tyhmä eikä tiedä mikä vaihde täytyy olla milloinkin.
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 19 kesäkuu, 2008, 12:34:03
Toisaalta joo, mut kyl se vollen laatikko on vaan vähän tyhmä eikä tiedä mikä vaihde täytyy olla milloinkin.
Ite oot.
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 18 kesäkuu, 2008, 22:07:13
Vittuuko sitä keppii itse hämmentää, kun toinen voi tehdä sen sinun puolestasi.
Ei voi mies olla nuon laiska :sleepy2:
Eli vaihdellaan siis ite vaihteet jatkossa...tosimiehet :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 19 kesäkuu, 2008, 15:57:31
Ei voi mies olla nuon laiska :sleepy2:
Helposti ;D
Tietäsit vaan kuin laiska..
No joo nyt menee jo asian ohi...
Manuualikin toki menee mut automaatti on vaan niin letkee 8)
Yllätävän runsaasti irtoaa tunnetta auton voimansiirrosta. Meillä Supra on automaatti siksi, että käyttöauto on manuaali.
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 19 kesäkuu, 2008, 15:57:31
Ei voi mies olla nuon laiska :sleepy2:
Eli vaihdellaan siis ite vaihteet jatkossa...tosimiehet :thumbsup:
kyllä näin on, itte pitää saada autoo käskyttää. :whip2:
molemmat suprat omistaneena mielestäni tomaatti on parempi kylä ringillä,mutta manuska sit valtateillä/revittelyssä :headbang: Itte en oikeen tottunu maantieajossa siihen tomaatin kuminauhamaisuuteen. Mut ei se huono silti ole. :laugh:
manuaali löytyy,ja sitä en vaihda ::)
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 19 kesäkuu, 2008, 15:57:31
Ei voi mies olla nuon laiska :sleepy2:
Eli vaihdellaan siis ite vaihteet jatkossa...tosimiehet :thumbsup:
Vasenkätist runkkarit ajelee tomaatilla :icon_rabbit:
Jos olisin syntynyt vaihdekeppi kädessä niin valinta -->manuaali. Tomaatti paljon luontevampi käyttö- ja kiihdytysautossa, kun taas rata- ja räppäilyvehkeessä manu on hauskempi :wave:
onhan se nyt selvää jos supran ostaa niin tietenkin manuaali, köyhät ostaa tomaattia, "urheilu autoon" sopii kuin nenä päähän tomaatti. terve :icon_rr:
Miksihän sitten monessa autossa automaattivaihteinen versio maksaa enempi kuin manuaali?
Tämänhetkinen kulkupeli automaatti,vaikea sanoa kummalla ajaa mieluummin. Onhan tuo vähän tuollaista kuminauhatyylistä menoa, mutta vaivatonta etenkin kaupungissa. Suoralla tiellä ihan sama kumpi on. Radalla taas ehdottomasti manuaali. Monet sanoo että "kerran kun tomaatilla ajaa ei muita halua", itelle kyllä jatkossa ihan sama kumpi on.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 22 kesäkuu, 2008, 14:25:13
Miksihän sitten monessa autossa automaattivaihteinen versio maksaa enempi kuin manuaali?
Tämänhetkinen kulkupeli automaatti,vaikea sanoa kummalla ajaa mieluummin. Onhan tuo vähän tuollaista kuminauhatyylistä menoa, mutta vaivatonta etenkin kaupungissa. Suoralla tiellä ihan sama kumpi on. Radalla taas ehdottomasti manuaali. Monet sanoo että "kerran kun tomaatilla ajaa ei muita halua", itelle kyllä jatkossa ihan sama kumpi on.
Kumpikos maksaa käytettynä Suprassa enemmän, automaatti vai manuaali?
Tullut tuolla Lexuksen 6lovisella tiptronicilla ajettua kymmeniä tuhansia kilometrejä ja kyllähän se nätisti toimii, enkä sitä tuollaisesta sedanista pois vaihtaisikaan, mutta en silti suostuisi tuota laatikkoa Suprani manuaalinkaan tilalle vaihtamaan, eli riippuu autosta :icon_scratch:
Ei väliä. Nyt vain tuli ostettua automaattivehje. Kai molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Makuasia IMO.
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 20 kesäkuu, 2008, 19:11:58
Vasenkätist runkkarit ajelee tomaatilla :icon_rabbit:
Niin no....
Oha se varmaa niinki...
Tosin jos oma on niin pieni ettei sitä pysty räplää niin kait se on ostettava manuska, että pääsee edes jotain kovaa pyörittelee ja pitää käsissään. :jerk:
Onneksi omani on tomaatti :icon_salut:
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 22 kesäkuu, 2008, 18:11:38
Kumpikos maksaa käytettynä Suprassa enemmän, automaatti vai manuaali?
Tarkoitin uusia autoja. Uutena taisi maksaa suprassakin tomaatti enemmän.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 23 kesäkuu, 2008, 11:19:30
Tarkoitin uusia autoja. Uutena taisi maksaa suprassakin tomaatti enemmän.
Muistaakseni ainakin 3korisessa Turbossa oli manuaali kalliimpi..
Oma vanha kolmoskorinen oli manuaali, nykyinen neloskorinen joka on ollut minulla viisi vuotta, on automaatti. Silloin ajattelin, että ei helvetissä automaattia. Jouduin kuitenkin tekemään kompromissin hankkiessani MKIV:tä, eli ostamaan automaatin. Kriteereitäni täyttävää Euro- mallin manuaali nelosta kun ei yksinkertaisesti ollut missään myytävä silloin yhdeksän kuukauden aikana. Silloin ostohetkellä en oikein tykännyt tämänhetkisen suprani väristä, enkä erityisesti pitänyt siitä, että auto on automaatti. Jotenkin pikkuhiljaa tykästyin autoni väriin ja vaihdelaatikkoon. Enää en kovin mielelläni luopuisi omasta nykyisestä suprastani, mutta voisin hommata sille kaveriksi oikein vähän ajetun neloskorisen manuaalin. En myöskään vaihtaisi tämänhetkistä supraani manuaaliin neloskoriseen, sillä en halua luopua nykyisestä. Vaikea yhtälö, vai mitä..?? :ohnoes:
Taidan vain yksinkertaisesti pitää nykyisen MKIV:n. Muutan sen sitten manuaaliksi, kun siltä tuntuu. :) Jos tuntuu.. Niin, ja hommaan sille sitten kaveriksi 996 TT:n tai GT3:sen. ;) Menee €urot järkevämpään sijoitukseen, jos menee.. :D
Lainaus käyttäjältä: zeppis - 23 kesäkuu, 2008, 00:09:30
Niin no....
Oha se varmaa niinki...
Tosin jos oma on niin pieni ettei sitä pysty räplää niin kait se on ostettava manuska, että pääsee edes jotain kovaa pyörittelee ja pitää käsissään. :jerk:
Onneksi omani on tomaatti :icon_salut:
Joo,aiva sen takia ostin manuaalin :-[
Jösses.....
zeppis sen totuuden laukoi ;D
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 23 kesäkuu, 2008, 19:49:13
zeppis sen totuuden laukoi ;D
Tomaatti mies tietää faktat? ;D
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 23 kesäkuu, 2008, 20:33:56
Tomaatti mies tietää faktat? ;D
Hehe ;D
No se ei ollu millään pahalla niinkuin ei varmaa ollu sekään et vasenkätiset runkkari ajelee tomaatil.
Eli huumori huumorina :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: zeppis - 23 kesäkuu, 2008, 21:51:10
Hehe ;D
No se ei ollu millään pahalla niinkuin ei varmaa ollu sekään et vasenkätiset runkkari ajelee tomaatil.
Eli huumori huumorina :icon_biggrin:
Äijä sai jonkun pakasteherneet kuolemaan sukupuuttoon just äsken ;D
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 23 kesäkuu, 2008, 23:47:09
Äijä sai jonkun pakasteherneet kuolemaan sukupuuttoon just äsken ;D
Muhaha ;D
Kyllä kolmoskorisessa suprassa automaatti oli kalliimpi. Automaatti oli noin 10 tmk kalliimpi. Löysin joistain vanhan tm:n välistä aikoinaan "toyota special cars" esitteen, jossa suositeltiin supraan ehdottomasti automaattia, koska se vastaa suorituskyvyltään ja kulutukseltaan manuaalia esitteen mukaan.
Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 24 kesäkuu, 2008, 13:56:13
Kyllä kolmoskorisessa suprassa automaatti oli kalliimpi. Automaatti oli noin 10 tmk kalliimpi. Löysin joistain vanhan tm:n välistä aikoinaan "toyota special cars" esitteen, jossa suositeltiin supraan ehdottomasti automaattia, koska se vastaa suorituskyvyltään ja kulutukseltaan manuaalia esitteen mukaan.
Niin, mutta oliko automaatti kalliimpi vielä turbossakin? Mulla on tuo sama special cars esite ja se on varma tieto että vapariin tomaatti oli kalliimpi.
Do-dih!
Nyt on räpylässä Tuulilasin suuri autokuvasto, numero 4B/91. :) Varsinainen helmi siis!
Tässäpä olisi Suprien hintoja 1.3.1991: ;)
Supra 3.0i Turbo 3ov 5v : 309200mk + toimituskulut
Supra 3.0i Turbo 3ov A. : 326400mk + toimituskulut
Supra 3.0i Targa Turbo 5v : 324300mk + toimituskulut
Supra 3.0i Targa Turbo A. : 341500mk + toimituskulut
Automaatti & manuaali saman painoisia. Kovakattoinen 1620kg, Targa 1660kg.
Tämä hinnasto ei ole arvailua eikä muistelua, TÄMÄ ON FAKTAA! Että näin. :)
Lainaus käyttäjältä: StiiTTauS - 21 kesäkuu, 2008, 16:04:49
onhan se nyt selvää jos supran ostaa niin tietenkin manuaali, köyhät ostaa tomaattia,
Ja rikkaat ostaa jdm:iä, sori oli pakko, Ei mitään henkilökohtaista
Lainaus käyttäjältä: PastiroL^ - 26 kesäkuu, 2008, 01:38:19
Ja rikkaat ostaa jdm:iä, sori oli pakko, Ei mitään henkilökohtaista
hah hah arvasin :yum:
Lainaus käyttäjältä: jykelä - 19 kesäkuu, 2008, 19:45:39
kyllä näin on, itte pitää saada autoo käskyttää. :whip2:
nyt tällä hetkellä vois olla automaatti paree, ku leikataan toi oikee olkapää 4.7. ja sitä ei saa rasittaa varmaan kuukauteen. :-\
Lainaus käyttäjältä: jykelä - 26 kesäkuu, 2008, 21:20:05
nyt tällä hetkellä vois olla automaatti paree, ku leikataan toi oikee olkapää 4.7. ja sitä ei saa rasittaa varmaan kuukauteen. :-\
Nyt äkkiä JDM alle niin pääset vaihtelee vasurilla :headbang:
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 27 kesäkuu, 2008, 15:47:41
Nyt äkkiä JDM alle niin pääset vaihtelee vasurilla :headbang:
juu supra onkin jo nettiautos myynnis, sais myytyä niin... :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: jykelä - 26 kesäkuu, 2008, 21:20:05
nyt tällä hetkellä vois olla automaatti paree, ku leikataan toi oikee olkapää 4.7. ja sitä ei saa rasittaa varmaan kuukauteen. :-\
Älä itke ruma lapsi,Tosimies vaihtaa vaihteet ITE vaikka olis kaikki raajat paketis :nono:
Ja köyhät ajelee jdm:l.. :evil5:
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 27 kesäkuu, 2008, 16:09:24
Älä itke ruma lapsi,Tosimies vaihtaa vaihteet ITE vaikka olis kaikki raajat paketis :nono:
Ja köyhät ajelee jdm:l.. :evil5:
hmm.. eikö kelpaisi autom.jdm mk4kään.
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 27 kesäkuu, 2008, 16:09:24
Älä itke ruma lapsi,Tosimies vaihtaa vaihteet ITE vaikka olis kaikki raajat paketis :nono:
Ja köyhät ajelee jdm:l.. :evil5:
Epäilen tota ensimmäistä riviä kyllä suuresti... ;D
Toisesta samaa mieltä.
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 27 kesäkuu, 2008, 16:09:24
Ja köyhät ajelee jdm:l.. :evil5:
Totta. Jos olisin ollu rikas ja komee olisin ostanu etuveto vaparin ;D
Lainaus käyttäjältä: zeppis - 27 kesäkuu, 2008, 17:31:19
Totta. Jos olisin ollu rikas ja komee olisin ostanu etuveto vaparin ;D
Mutta ku oon nii hirveen ruma,ni mul on tämmöne karvisen kuva täs :whip2:
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 27 kesäkuu, 2008, 18:22:36
Mutta ku oon nii hirveen ruma,ni mul on tämmöne karvisen kuva täs :whip2:
Totta kuten sanoin.
Ruma ja kaiken lisäksi jdm kuljettaja. Kyllä olen säälittävä. :sign5:
juu kyllä näillä jdm:illä on aivan perseestä mennä kun vertaa kaikki valtiaaseen etuveto vapariin. Taidan olla uber köyhä mies... *kyynel poskella..
Kyllä tällaiset virtuaali vittuilijat on mahtavia jätkiä. Pulla kaffet pistän kyllä kun miitissä tavataan joskus ehkä...
Kalikka kalahtaa kun oikein kolahtaa :tard:
Ei tarvi poijat ottaa nii tosis kaikkee :nono:
Hjumor :angel: