Terve!
Kertokaas viisaammat, mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan Suomeen autoa tuodessa, kyseessä tosiaan vuoden -93 yksilö, kävi askarruttamaan airbagin pakollisuus ratissa..? Kyseinen auto on hieman rakenneltu yksilö, jossa ratti on vaihdettu. Jos anturitkin on revitty, on varmaa että laitan alkuperäisen näköisen ratin jostain avensiksesta, eikä puhettakaan antureiden olemassaolosta...prkl.. ei sitä onneks katsastusmies ole ennenkään testannut...
Ajovalojen korkeudensäätöä ei tarvi kun vasta -97 malleista eteenpäin? mitäs muuta pakollista varustetta huomioitava suomeen rekisteröitäessä?
Vastauksia odotellen, Musavaras
:P-<:
Lainaus käyttäjältä: Musavaras - 08 kesäkuu, 2007, 02:00:35
Terve!
Kertokaas viisaammat, mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan Suomeen autoa tuodessa, kyseessä tosiaan vuoden -93 yksilö, kävi askarruttamaan airbagin pakollisuus ratissa..? Kyseinen auto on hieman rakenneltu yksilö, jossa ratti on vaihdettu. Jos anturitkin on revitty, on varmaa että laitan alkuperäisen näköisen ratin jostain avensiksesta, eikä puhettakaan antureiden olemassaolosta...prkl.. ei sitä onneks katsastusmies ole ennenkään testannut...
Ajovalojen korkeudensäätöä ei tarvi kun vasta -97 malleista eteenpäin? mitäs muuta pakollista varustetta huomioitava suomeen rekisteröitäessä?
Vastauksia odotellen, Musavaras
:P-<:
terve
Kyllä -93 vuosimallia on tehty ilman turvatyynyäkin. E- tai DOT-hyväksytyt etuvalot pitää olla ainakin mutta korkeudensäätö pitää olla Dot-hyväksytyissä -97 alkaen ja E-hyväksytyissä -96?? Takasumarin ne varmaan vaativat ja auton vaatimuksenmukaisuustodistus pitää olla.
Korjatkaa jos muistan väärin.
Lainaus käyttäjältä: Musavaras - 08 kesäkuu, 2007, 02:00:35
Kertokaas viisaammat, mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan Suomeen autoa tuodessa, kyseessä tosiaan vuoden -93 yksilö,
Euromalleihin ei tarvitse vaihtaa mitään. Toki auton tulee täyttää ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset. (http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D2319E0E-E052-4FA7-945C-B93A15FA07A7/0/C154MuuM1N1.pdf)
Lainaus käyttäjältä: StiiTTauS - 08 kesäkuu, 2007, 06:46:01
Kyllä -93 vuosimallia on tehty ilman turvatyynyäkin. E- tai DOT-hyväksytyt etuvalot pitää olla ainakin mutta korkeudensäätö pitää olla Dot-hyväksytyissä -97 alkaen ja E-hyväksytyissä -96?? Takasumarin ne varmaan vaativat ja auton vaatimuksenmukaisuustodistus pitää olla.
Korjatkaa jos muistan väärin.
Moi, onko varmasti tehty JZA80-mallin supria ilman turvatyynyä ja mistä tuo tieto on peräisin? Itse olen ollut siinä käsityksessä että kaikissa MKIV-mallin Suprissa on kuljettajan turvatyyny.
Vaatimuksenmukaisuustodistuksia tms ei '93 ensirekisteröidylle autolle vaadita, mutta sivuvilkut ja dot- tai E-hyväksytyt valot pitää olla. Lisäksi takasumuvalo, takasumuvalon kytkin ja takasumuvalon merkkivalo on pakollinen.
Lisäksi selvitys päästöistä ja meluista. EU- ja Jenkkimallin (vakio) suprissa nämä tulee yleensä auton mukana...
Lainaus käyttäjältä: spl - 09 kesäkuu, 2007, 12:37:56
Moi, onko varmasti tehty JZA80-mallin supria ilman turvatyynyä ja mistä tuo tieto on peräisin? Itse olen ollut siinä käsityksessä että kaikissa MKIV-mallin Suprissa on kuljettajan turvatyyny.
Japsi malleissa ei ollut kaikissa turvatyynyä. Itse sellaista ajaneenakin voin todeta että kohtuu varma lähde ;)
Lainaus käyttäjältä: Krister - 09 kesäkuu, 2007, 15:39:33
Lainaus käyttäjältä: spl - 09 kesäkuu, 2007, 12:37:56
Moi, onko varmasti tehty JZA80-mallin supria ilman turvatyynyä ja mistä tuo tieto on peräisin? Itse olen ollut siinä käsityksessä että kaikissa MKIV-mallin Suprissa on kuljettajan turvatyyny.
Japsi malleissa ei ollut kaikissa turvatyynyä. Itse sellaista ajaneenakin voin todeta että kohtuu varma lähde ;)
Tosi on. Ne ratit jotka on varustettu Supra tekstillä eivät sisällä turvatyynyä...