Edellisistä vioista päästy uusi vika. nykii tasasella kaasulla ja parkissa nopeusmittari näyttää ihan omiaa välil. nykiminen ei ole jatkuvaa 200 metrin matkal nykii hetkellisesti 5 metrin matkan. Liittyykö nopeusmittari lukema jotenkin auton ohjausboksii tai tms. vastaavaan? Vai onkohan kyseiset viat vaan sattumalta samaan aikaan? ??? Missähan voi olla vika?
Huonotkin neuvot kelpaa... mut ei niist oikeistakaa neuvoista oo haittaa...
Ja jos jollakulla sattuu olemaan jotain sähkökuvia autosta niin sekin auttaa huomattavasti!!!
tulpat? johdot?? puolat? onko digimittari?
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 13 heinäkuu, 2007, 18:20:33
tulpat? johdot?? puolat? onko digimittari?
jep on tikimittari ja tekee enempi niiku kylmänä ja eile se vähä taas väheni ettei tee enää niin paljoo mutta aloitti vilkuttelee check engine valoa.. ja välil ku nykäsee ni mittaristokin välähtää.. eli joku sähköhärö ilmeisesti.
kannattaa tarkastaa mitä vikakoodia se antaa.. vai voiko celica suprassa kattoa ???
Lainaus käyttäjältä: superpete - 14 heinäkuu, 2007, 14:05:29
kannattaa tarkastaa mitä vikakoodia se antaa.. vai voiko celica suprassa kattoa ???
check engine vilahtaa vaa silloku se nykäsee... no uutta tietoo tekee vaa lämpimäl koneel vaikuttaa et se sammus aina ku se nykäsee
vikakoodi ois kyl kova sana ;)
kyl miust rupee vaikuttaa silt et se ei vaa saa bensaa pitäänee ottaa ja puhistella bensalinja
mulla oli tietsikka bixin maadotus huono,maadotus on siellä imusarjan keskellä , vilkutti kans engine valoa,,,, toisellakerralla oli ilmamäärämittarin piuha kireellä, silloinkin teki samaa....
tjaa tänää ei oo ollu mitää ongelmii auton kans ei oo nykiny tai mitää. tosi menin laittamaa suomalaista bensaa tankkii ;D... ehkä vika oli siinä toivosin kyl et siin ois jotai muuta vikaa ku tuo naapurivaltion bensa o aika paljo halvempaa. ;D
Polttoaineen syötön ongelmat tuskin tuota aiheuttaa. Maadoitusongelma olis hyvä vinkki, samoin se että joko tulpissa tai sytkäpiuhoissa on oltava riittävästi resistanssia tai elektroniikka voi häiriintyä. Toki vika voi olla niin yksinkertainen kuin löysä akunkenkä tai moottorin maakaapeli. Jos Check engine valo löytyy, pitäisi vikakooditkin olla mahdollista saada (T ja E1 yhteen hyppylangalla, sytkävirta päälle, laske vilkutukset).
check valo siis vain vilahtaa välillä ja kone nykii vain lämpimänä ja nykiminen väheni suomi bensalla ;D mutta ei vielä kokonaan ole loppunut että tarkoittaako jos yhes tulpajohos o vikaa ni se voi boksin kautta vaikuttaa kaikkii.. ku tuntuu et auto sammus aina ku nykäsee ja välil o vähä teho kateis mut tulee heti ku auto o nykässy siksi epäilen bensa puolen ongelmia mutta ku en keksi et mikä... ???
Lainaus käyttäjältä: reiska - 23 heinäkuu, 2007, 00:07:04
check valo siis vain vilahtaa välillä ja kone nykii vain lämpimänä ja nykiminen väheni suomi bensalla ;D mutta ei vielä kokonaan ole loppunut että tarkoittaako jos yhes tulpajohos o vikaa ni se voi boksin kautta vaikuttaa kaikkii.. ku tuntuu et auto sammus aina ku nykäsee ja välil o vähä teho kateis mut tulee heti ku auto o nykässy siksi epäilen bensa puolen ongelmia mutta ku en keksi et mikä... ???
Tarkistappa imupuolen kumiletkut....jos kone yskäisyn jälkeen alkaa taas toimimaan, niin vika voi hyvin olla jossain letkuliitoksessa(nykäisy aiheuttaa koneen heilahduksen, ja vuotokohta tukkeutuu hetkellisesti, ja auto toimii taas vajaan sekunnin normaalisti, kunnes vuotokohta taas aukeaa ja auto taas nykäisee kun seokset käy niin laihalla).Samasta syystä voisi johtua että kylmänä toimii paremmin, sillä rikastin on päällä ja pieni imuvuoto ei riitä laihentamaan seosta liikaa. Hakuammuntaa,tiedän ::)
Lainaus käyttäjältä: natikka - 23 heinäkuu, 2007, 08:00:17
Lainaus käyttäjältä: reiska - 23 heinäkuu, 2007, 00:07:04
check valo siis vain vilahtaa välillä ja kone nykii vain lämpimänä ja nykiminen väheni suomi bensalla ;D mutta ei vielä kokonaan ole loppunut että tarkoittaako jos yhes tulpajohos o vikaa ni se voi boksin kautta vaikuttaa kaikkii.. ku tuntuu et auto sammus aina ku nykäsee ja välil o vähä teho kateis mut tulee heti ku auto o nykässy siksi epäilen bensa puolen ongelmia mutta ku en keksi et mikä... ???
Tarkistappa imupuolen kumiletkut....jos kone yskäisyn jälkeen alkaa taas toimimaan, niin vika voi hyvin olla jossain letkuliitoksessa(nykäisy aiheuttaa koneen heilahduksen, ja vuotokohta tukkeutuu hetkellisesti, ja auto toimii taas vajaan sekunnin normaalisti, kunnes vuotokohta taas aukeaa ja auto taas nykäisee kun seokset käy niin laihalla).Samasta syystä voisi johtua että kylmänä toimii paremmin, sillä rikastin on päällä ja pieni imuvuoto ei riitä laihentamaan seosta liikaa. Hakuammuntaa,tiedän ::)
se on haku ammuntaa varsinkin ku se o taas tän päivän toiminu ni vikaa o vaikee löytää.. tiete sähkövikakii on otettu huomioo.. kivaa ku "korjaa" räpeltää tunnin ja sit ajaa pari tuntii luulee et toimii ja seuraavan päivän taas alottaa :D