Terve kaikille!
Nyt olisi se lapsuuden haave tarkoitus hakea Saksasta tässä kevät talvella ja olisi kysyttävää...Nämä kysymykset ja niihin tulevat vastaukset kertovat hyvin pitkälle tulenko ostamaan autoa ikinä... Joten auttakaa nyt miestä kaikin voimin... Tarkoituksena olisi rakentaa todellinen Fast & Fuuuurius tyyppinen hervoton epeli... Joten PLIIIIIIS auttakaa!!!!!!! ja sitten kysymyksiin....
1. Jos kuvitellaan että niinkin yksin kertainen osa kuten laturi hajoaa Suprastani niin saako Suomen Toyota merkkiliikkeistä osia...? Jos ei saa niin mistä auton alkuperäisosia saa parhaiten tilattua (tai edes tarvikkeita)
2. Tietysti kaikki yrittää Supransa huoltaa mahdollisimman pitkälle itse, mutta jos on aivan ylitse pääsemätön ongelma niin mihin huoltoon olette autonne vieneet?
3. Koneen virittäminen on elämääkin parempaa, mutta ketä asentaa/säädättää ja toimittaa Supraan sopivia viripalikoita
4. Kuinkas Supran omistajille on käynyt verojen kanssa... Mitä noin suurinpiirten on verot 94-95 vuotiseen Twin turbo supraan olisi? Ei tarvi tod. sanoa euron tarkkuudella, mutta onko se auton hinnan verran vai muutamia tonneja?
5. Tässä nämä erittäin tyhmät kysymykset, mutta pakko mikä pakko kun ei itse tiedä...
Toivon todella, että vastaisitte kysymyksiini, jotta ratapäivillä nähtäisiin sulattamassa kumeja...
Lainaus käyttäjältä: Waltsu407 - 16 elokuu, 2007, 14:28:14
Tarkoituksena olisi rakentaa todellinen Fast & Fuuuurius tyyppinen hervoton epeli... Joten PLIIIIIIS auttakaa!!!!!!! ja sitten kysymyksiin....
Auts.
Lainaa
1. Jos kuvitellaan että niinkin yksin kertainen osa kuten laturi hajoaa Suprastani niin saako Suomen Toyota merkkiliikkeistä osia...? Jos ei saa niin mistä auton alkuperäisosia saa parhaiten tilattua (tai edes tarvikkeita)
Saa Toyotalta.
Lainaa
2. Tietysti kaikki yrittää Supransa huoltaa mahdollisimman pitkälle itse, mutta jos on aivan ylitse pääsemätön ongelma niin mihin huoltoon olette autonne vieneet?
Toyota merkkihuoltoon.
Lainaa
3. Koneen virittäminen on elämääkin parempaa, mutta ketä asentaa/säädättää ja toimittaa Supraan sopivia viripalikoita
Toimittaa tietty Powerdose (http://www.powerdose.fi) :P Asentajat lienevät usein paikkakuntasidonnaisia. Peruspaikat asentelee itsekin.
Lainaa
4. Kuinkas Supran omistajille on käynyt verojen kanssa... Mitä noin suurinpiirten on verot 94-95 vuotiseen Twin turbo supraan olisi? Ei tarvi tod. sanoa euron tarkkuudella, mutta onko se auton hinnan verran vai muutamia tonneja?
5-15k€
Lainaa
5. Tässä nämä erittäin tyhmät kysymykset, mutta pakko mikä pakko kun ei itse tiedä...
Ja tässä tyhmät vastaukset. ;D
Moi!
Itsellä ei ole supraa, mutta tekniikka liippaa läheltä. Vierestä olen tosin seurannut kommelluksia.
1. Toyotalta saa (lähes) kaiken.
2. Huoltoon on viety Toyotalle.. Jos EURO MKIV TT:seen on varaa, on myös hyvä huoltaa se maahantuojalla. :D (Eli tehdään itse, mutta jos ei, niin sitten).
3. Esim. kerhon yhteistyökumppanit toimittaa osia Supraan.
4. www.tulli.fi tai jokin paremmin toimiva saitti auttaa, esim. www.ottoauto.de tai www.louhos.com/autovero. Näemmä 6000-13.500 euroa.
5. Noh noh, onhan siinä pari tyhmää, mutta onko niitä hölmöjä kysymyksiä oikeasti. Olishan kaikki tämä tieto ihan oikeasti saatavilla ilman tämmösiä topiccejakin. :)
Vielä yksi tyhmä kysymys... Miten ihmeessä voi olla verojen hinta haarukka noin 10 000 €?
Likimain samasta autosta... En ole vielä meinaan elämässäni hakenu autoa ulkomailta...
Lainaus käyttäjältä: Waltsu407 - 16 elokuu, 2007, 14:48:23
Vielä yksi tyhmä kysymys... Miten ihmeessä voi olla verojen hinta haarukka noin 10 000 €?
Likimain samasta autosta... En ole vielä meinaan elämässäni hakenu autoa ulkomailta...
Johtuu tullilaitoksen kädettömyydestä. En jaksaisi alkaa kirjoittaa tästä aiheesta, saattaa nousta verenpaine liikaa. >:(
Lainaus käyttäjältä: Waltsu407 - 16 elokuu, 2007, 14:28:14
Terve kaikille!
Nyt olisi se lapsuuden haave tarkoitus hakea Saksasta tässä kevät talvella ja olisi kysyttävää...Nämä kysymykset ja niihin tulevat vastaukset kertovat hyvin pitkälle tulenko ostamaan autoa ikinä... Joten auttakaa nyt miestä kaikin voimin... Tarkoituksena olisi rakentaa todellinen Fast & Fuuuurius tyyppinen hervoton epeli... Joten PLIIIIIIS auttakaa!!!!!!! ja sitten kysymyksiin....
1. Jos kuvitellaan että niinkin yksin kertainen osa kuten laturi hajoaa Suprastani niin saako Suomen Toyota merkkiliikkeistä osia...? Jos ei saa niin mistä auton alkuperäisosia saa parhaiten tilattua (tai edes tarvikkeita)
2. Tietysti kaikki yrittää Supransa huoltaa mahdollisimman pitkälle itse, mutta jos on aivan ylitse pääsemätön ongelma niin mihin huoltoon olette autonne vieneet?
3. Koneen virittäminen on elämääkin parempaa, mutta ketä asentaa/säädättää ja toimittaa Supraan sopivia viripalikoita
4. Kuinkas Supran omistajille on käynyt verojen kanssa... Mitä noin suurinpiirten on verot 94-95 vuotiseen Twin turbo supraan olisi? Ei tarvi tod. sanoa euron tarkkuudella, mutta onko se auton hinnan verran vai muutamia tonneja?
5. Tässä nämä erittäin tyhmät kysymykset, mutta pakko mikä pakko kun ei itse tiedä...
Toivon todella, että vastaisitte kysymyksiini, jotta ratapäivillä nähtäisiin sulattamassa kumeja...
PLIIIIIIIIIIIS älä sitten mielellään raiskaa mitään Euro twinturboa millään Fast n Furious tyylisillä maalauksella ja alumiinisiivellä. Rahalla saa auton mutta sillä ei voi ostaa makua.. ::)
1. Kaikki osat saa Toyotalta, suurinosa osista löytyy Hollannin keskusvarastosta 1-2 päivän toimitusajalla. Joissain osissa esim laturussa saattaa olla Supralisä. Mutta esim jarruosat on jopa halpoja.
2. Kyllä Toyota huoltaa myös, mutta jos on joku spesiaalivika niin kysyisin itse ensin forumilta. Näitä ei ole montaa suomessa joten Toyotalla tuskin tietävät esim sequentaaliturbojärjestelmään liittyvästä vikadiagnosoinnista juuri mitään.
3. Esim Powerdose, käytettynä forumilta tai minulta. Perusvirit asentaa itse helposti.
4. 5-15te.. Riippuu ihan tullikäsittelijästä.. Jos tekevät ns. takaisinlaskennan ja vertaavat Japanin mallin tax-free hintoihin niin tulee vähän, jos vertaavat nettiauton ~35te hintapyyntöihin niin tulee "vähän" enemmän. Euromalliin kannattaa varata yhteensä se 35te rahaa + jos meinaat virittämäänkin alkaa niin sinne uppoaa muutama touhutonni helposti. Japanintuonteja saa taxfreenä 10te:llä.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 16 elokuu, 2007, 14:53:26
Älä sitten mielellään raiskaa mitään Euro twinturboa millään Fast n Furious tyylisillä maalauksella ja alumiinisiivellä. Rahalla saa auton mutta sillä ei voi ostaa makua..
+1
tulee aika kakka olo jos yhtäkkiä päättäväkin verottaa maksimilla... Ja sitä ei tietenkään voi mitenkään ennakoida tai pelata alaspäin veron määrää...? ei siinä oikein järkeä ole jos maksan tax freenä n. 17 000 € ja vero on 15 000 €? tai sitten jollain poppas konsteilla 5 tonnia? Saatana kun senkin 10000 € voi lyödä perkele konehuoneeseen.... Onko ketään teistä kyseisen supran omistajista saanut maksimia tai mielestään päässyt halvalla? Haluaisin kuulla sanasta sanaan mitä olet tulli leidille sanonut? ;D
Lainaus käyttäjältä: Waltsu407 - 16 elokuu, 2007, 15:18:58
jos maksan tax freenä n. 17 000 €
Melko sopiva ostohinta, millä spekseillä ko. yksilö on kaupan?
Lainaus käyttäjältä: Waltsu407 - 16 elokuu, 2007, 15:18:58
tulee aika kakka olo jos yhtäkkiä päättäväkin verottaa maksimilla... Ja sitä ei tietenkään voi mitenkään ennakoida tai pelata alaspäin veron määrää...? ei siinä oikein järkeä ole jos maksan tax freenä n. 17 000 € ja vero on 15 000 €? tai sitten jollain poppas konsteilla 5 tonnia? Saatana kun senkin 10000 € voi lyödä perkele konehuoneeseen.... Onko ketään teistä kyseisen supran omistajista saanut maksimia tai mielestään päässyt halvalla? Haluaisin kuulla sanasta sanaan mitä olet tulli leidille sanonut? ;D
Itsellä kävi ainakin huonosti verojen kans.. Suomi on vain NIIN PASKA maa
Myynnissä oleviin malleihin noi verot perustuu.
Enemmän pohjautuvat yritysten pyynteihin, siitä sitten lasketaan alennukset.
Suurin vaikuttuva tekijä on vuosimalli, ratin puoleisuus ja kilometrit.
Mielestäni JDM ei ole paha vaihtoehto, ostaa vaikka kaksi, ûberviritetyn ja vakion.
Kilvittää haluamansa. Ja sitten alkaa swappishow. ;D
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 elokuu, 2007, 16:19:23
Myynnissä oleviin malleihin noi verot perustuu.
Enemmän pohjautuvat yritysten pyynteihin, siitä sitten lasketaan alennukset.
Suurin vaikuttuva tekijä on vuosimalli, ratin puoleisuus ja kilometrit.
Mielestäni JDM ei ole paha vaihtoehto, ostaa vaikka kaksi, ûberviritetyn ja vakion.
Kilvittää haluamansa. Ja sitten alkaa swappishow. ;D
No mulla on JDM ja autoa verrattiin yksityisen myynnissä olevaan vasurin puoleisella ohjauksella. korisarja ja piristetty sitä. Mitää JDM alennuksia ei näkynyt eikä muutakaan prkl.. Kilometrit eivät harvinaisemmissa autoissa vaikuta veroihin tai ainakin tullin mukaan..
toi on kyllä jo todella typerää!!
ja ei mitään f'n'f tyylistä tuningia!!:D
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1421394
Ettei olis tää? Valmiiks jo aika FnF. :P-<: ::)
Eli autohan on salettiin jollain foorumilla tai mobilessa tms. myynnissä.
Joskus www.auto24.ee :stä on löytynyt samoja myynnistä, kuin heillä, ja voidaan arvata ettei ainakaan halvemmalla.
Mutta kukin saa suomessa harjoittaa elinkeinoa.
aika maukkaan näköinen peli... taitaa olla vasuri kaikenlisäks? ei ihan näy kuvista :P
näyttäs kuvist kyl oikeelta ohjattavan...
Lainaus käyttäjältä: Waltsu407 - 16 elokuu, 2007, 15:18:58
ei siinä oikein järkeä ole jos maksan tax freenä n. 17 000 € ja vero on 15 000 €?
17te:llä tekee kyllä tiukkaa saada Euro mallin TT. Kannattaa lähteä siitä että automaatista joudut pulittamaan 20te ja 6spd mallista 26te.
Lainaus käyttäjältä: StiiTTauS - 16 elokuu, 2007, 19:18:48
No mulla on JDM ja autoa verrattiin yksityisen myynnissä olevaan vasurin puoleisella ohjauksella. korisarja ja piristetty sitä. Mitää JDM alennuksia ei näkynyt eikä muutakaan prkl.. Kilometrit eivät harvinaisemmissa autoissa vaikuta veroihin tai ainakin tullin mukaan..
Sulle on kyllä sattunut huonompi säkä, on verrattu aikasta keturalleen.
Sen 20% pitäs veron tippua kun on RHD.Mutta eiköhän tosta ole juttua ollut jo..
Ei sun auta muuta, kuin valittaa. Tai perua koko paska, näin syksyn kynnyksellä, ja alottaa uudestaan keväällä.
Johan tuolla on jo 21500e RHD automaatti kilvissä, mikä on ihan ok hintapyynniksi.
http://www.nettiauto.com/1422635
Ton perusteella ei pitäs automaatin kanssa tulla yli 8000e veroa. http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/01_Kaytetyt_ajoneuvot/06_Autoverolaskuri/index.jsp
Aika selvä tapaus taas, sekotettu RHD joiden arvot heittää 30-50% verratuna LHD:iin.
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 elokuu, 2007, 20:55:46
Ei sun auta muuta, kuin valittaa. Tai perua koko paska, näin syksyn kynnyksellä, ja alottaa uudestaan keväällä.
Johan tuolla on jo 21500e RHD automaatti kilvissä, mikä on ihan ok hintapyynniksi.
http://www.nettiauto.com/1422635
Mun mielestä toi on erittäin sopiva hinta ellei halpa, tuohon hintaan on jo vaiketa saada halvemmalla vaikka itse jostain toisi.
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 16 elokuu, 2007, 22:52:52
Mun mielestä toi on erittäin sopiva hinta ellei halpa, tuohon hintaan on jo vaiketa saada halvemmalla vaikka itse jostain toisi.
Jos esim. vertaa myynti-ilmon autoa Ferdan autoon, on autojen kunnossa _merkittävä_ ero, jota ei kuvista näe. Kun myynnissä olevien autojen määrä on pieni, ei järkevää markkina-arvoa saa määritettyä, joten arvonta jatkunee.
Itse etsin juurikin vain ja ainoastaan suomaisittain vasemmalla kädellä ohjaus ja tattia heilutellaan oikeella...Muu ei kelpaa... 90 % haen itse kyseisen auton Saksan maalta, mutta juurikin eniten pelottaa se verotus politiikka... vaikka löytäisin Euro version halvalla, vituttaa se lyödä toiset samanlaiset jumalauta veroihin...varsinkin jos sitä vero määrää ei ennalta tiedä! Ihan kun en niitä tarpeeksi maksa jo muutenkin...
Tota niitä tyhmiä kysymyksiä kun aloin ampumaan niin mitä ihmettä tarkoittaa : TT tai JDM tai RHD... ei sano mitään...
Perkule... ei mee elämä helpoksi...Kiitoksia hurjasti kaikille jo ketkä ovat aikaansa vaivanneet tähän mennessä topicciini...
TT: Twin Turbo
JDM: Japanese Domestic Market eli Japanista tulevat tavarat (kts. myös USDM) Linkki (http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_Domestic_Market)
RHD: Right-Hand Drive eli ohjaus oikealla (vrt. LHD) Linkki (http://en.wikipedia.org/wiki/Right-hand_drive)