olisin kiinnostunut ostamaan käyttöautoks tollasen ariston tai lexusen gs 300.... niin kyselen vaan sitä
että saako lexusta turbo mallisena vai onko aina vapari... tai saako aristoa LHD mallisena vai onko aina RHD
tai saako yleensäkään tuon näköstä kampetta jossa on ratti niinku normi autossa ja 2jz-gte kone, automaatti saa olla
näyttäs olevan pirun edulisia nuo 2jz-gte koneiset japsituonnit, muttei kiinnosta ruveta postia jakamaan...
vai onnistuuko tuo ajaminen muka oikeasti hyvin vänkärin puolta,,, tai voiko siihen edes tottua... ::)
toisaalta vaparikin menis, kun käyttöautoks on tulossa mutta jos turbo mallia kerta on saatavilla niin >:D
vai onko??
ja saako tollaseen 91-92 vm vapari lexuseen tehdä koneen vaihdon aristosta... ???
mistä kannattais kysellä nuita?
niin ja onko muuten pätevä kampe?
ilmeisesti verot on olleet aristoihin luokkaa 2000-4000e jos oon oikein ymmärtänyt eli ihan kohtuu edullista vielä...
mutta lexuksen veroja kun katoin niin 8000e tarjos noin suunnilleen, miks kun sama auto kuitenkin vai vaikuttaako tuo ratin sijainti niin paljon...
vai johtuuko tuo siitä että gs300 pyyntihinnat on järestään yli 15000e virosta sais sopivasti alle 4000e gs 300 lexusen ja värikin olis sopivan tumma, mutta ei tiä kehtaako ostaa jos veroja tulee 8000e kun saisin suomiauton suoraan kymppitonnilla...
Aristoa myyty vain japanissa ja ne on siis kaikki rhd vehkeitä. Lexuksissa ei ole turbokoneita ollut vaan 1UZ-FE kasikone. Tekniikanvaihdossa ei järkeä, savotta varmasti melkoinen ja nuo gs:t kun on vähäpäästöisiä niin tulee senkin kanssa todella kova ottelu.
Jos/kun rhd on automaatilla niin luulisi että tottuminen ei kauaa vie kun ei tarvitse vaihteita arpoa. Rekan ohittaminen taas voi olla mielenkiintoista tietyissä tilanteissa.
4000e lexus virossa kuulostaa yhtä hyvältä kuin kuitin kanssa oleva kultakello mustalaisella.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 12 syyskuu, 2007, 11:01:40
Lexuksissa ei ole turbokoneita ollut vaan 1UZ-FE kasikone.
GS300 = 2JZ-GE
Tietämättömyys tuo pelotetta RHD:iin.
Ei se oikeasti ole kummallista, tomaattina aivan sikana helpompaa vielä.
Hyvä autohan se on.
En lähtis Lexusta turbottamaan/vaihtamaan konetta. Suoraan Aristo vain.
Ainahan näissä jotain pientä on, kun vanhoja ovat.
Vaparina en miettis todellakaan, GS300 on laiska laite.
on jonnin verran ajokokemusta RHD manuaali wauxhall cavalierista, kun isällä joskus oli sellanen.... ja ihan hirveätä oli ajaminen ainakin tuolla.... muttta oli tosin manuaali...
jotenkin tuo aristo houkuttelis edullisen hankintahintansa ja halvemman verotuksen vuoksi ja toki siksikin että olis turbo...
ainoa miinus on tuo RHD :ohnoes:
meinaatko tosiaan ettei tuo 300gs lexus menis käyttöautona tehonsa puolesta ??? ei kai se nyt niin laiska voi olla
ja eikös koneenvaihto tarvittaessa vois onnistua helpostikkin jos vertailukohtana vois käyttää aristoa??
entäs ohjauksen vaihto?? jos toisen auton hommais kolaroituna jenkeistä... tarviikohan tulipeltiä vaihtaa... ???
Mulla on taittunut RHD:llä 20tkm, vaikkakin automaatti. Ja siihen tottuu todella nopeasti. En suosittele mitään ohjauksen vaihtoja, onhan RHD:ssä se oma viehätys! ;)
Kyllähän käyttiksenä menee vaikka litranen micra. Mutta eriasia kuinka kauan sitä jaksaa..
Kyllähän GS:lläkin ajelis ihan kivasti, mutta kun tietää mitä se kyyti vois olla.
Lähtisin ehkä johonkin toiseen autoon. Ei nuo painavat ja vajaatehoset sytytä.
Koneen vaihtohan vois käydä, ainoa että johtosarjassa voi olla tekemistä, vähintään pituudessa.
Tulipellistä ei tietoa, veikkaampa ettei oo ihan läpihuutojuttu. Mutta kokeilemallahan sitä selviää.
Eihän tommonen konevaihtokaan mahoton ole. Sopiva kilvissä oleva konevikanen GS, ja siihen täys Ariston tekniikka.
Jää vähän kalliimmaksi ku hyvä kilvitetty Aristo ja tietty työtunnit päälle.
Helpommin koneen vaihtaa, ku ohjauksen, kun tota ei välttämättä ole tehty LHD:ksi.
kyllä polttelis ostaa tollanen aristo... :P ainoa miinus mitä autosta keksin on se että on RHD
muutoin olis just passeli ja mukava perheauto... onko tuommonen muuten hiljainen ja hyvä ajaa ???
onkos tuossa nyt sitten laatikkoa ja perää myöten vastaava tekniikka kuin mk4 turbo autom. suprassa?
mites jarrut ??
täytynee vissiin käydä koittaan jossain jotain RHD autom. autoa niin saa vähän tuntumaa että voiko semmosella edes kaupassa käydä..
Lainaus käyttäjältä: superpete - 13 syyskuu, 2007, 23:22:53
onkos tuossa nyt sitten laatikkoa ja perää myöten vastaava tekniikka kuin mk4 turbo autom. suprassa?
mites jarrut ??
Noissa ei taida olla vakiona lukkoperää. Alustan osista en tiedä, lienevät enemmänkin vastaavat kuin Lexuksissa.
Ei rhd paha ole. Sama missä kohtaa autossa istuu niin kyllä se silti kaistalla on vielä pysyny, ei se ittessään ongelma ole.
On kuitenkin parit asiat joissa pikku eroja lhd:hen:
-Parkkihalliin pitää vain ajaa pakilla jos ei ole apukuskia <= ei ole tarvinnut yrittää
-ohitus tilanteissa hieman hankalampaa nähdä rekan ohi <= voi korvata teholla
-näkyvyys huonompi olan yli esim. moottoritielle tultaessa <= ei vaikuta suorituskykyyn
-vaihteen vaihto vasemmalla <= vaatii pikkusen totuttelua jos on vasen-vammanen kuten itse olen
+radalla on rhd on parempi (kaarteita yleensä 360 astetta enemmän oikealle)
+tienvarsi parkkiin jättäessä pääsee poistumaan autosta pientareelle
+jos vaikka innostus joku päivä postin jako hommista ;D
En kyllä lähtis edes suunnittelemaan puolen vaihtoa.
Itselläni on Celica -91 ja MR2 -95. Mr on RHD ja celica LHD. Ainut mikä sotkee ajonautintoa on käännetyt vilkun ja pyyhkijän viikset.
Tämän kohdan olen ajatellut kääntää toisesta.
kellään kokemusta ostaa auto täältä: http://www.japan-partner.com/Auto/4345/Toyota/ARISTO/car-for-sale.html
kaveri väitti että tuo kalliimpi hinta sisältää kontituksen ja kuljetuksen...
onko kellään mitään tarkempaa tietoa miten homma hoituu jos tuolta auton tilaa vai jääkö auto saamatta ja rahat lähtee...
halpaa ois muuten ja tuokin aristo kelpais vallan mainiosti...
Tilaa pois. Niinhän ne muutkin. ;D
Jos o massia valita, niin ei huono vaihtoehto.
FOB hinta sisältää hinnan Japanissa satamassa. Kuljetuksen Suomeen maksat itse, samoin satamakulut tässä päässä (noin 150 euroa jos tulee autolautalla, kontin kuluja en tiedä).
On tuo Japan-Partner ollut ainakin viime syksynä olemassa joten tuskin se mikään huijausfirma on. Toistaiseksi en ole kuullut että kenelläkään olisi yhdestäkään firmasta jäänyt auto tulematta mutta monet minä mukaanlukien ovat kyllä joutuneet odottamaan muutaman kuukauden autonsa pääsyä laivaan.
EDIT: oma autoni EI siis ole tuolta Japan-Partnerilta vaan ostettu toisen Japanilaisen firman kautta. Laivaan pääsyä sai odottaa noin 2 kk.
Kyllä tuossa oma jumppansa on. Tiedän kokemuksesta. Eniten tuntuu olevan haasteita kuljetuspuolessa.
jeks ariston hankinta menee jäihin :'(
ja hommaan käyttöautoks 96 tai uudemman turbo diesel hiasen...
on tällähetkellä kuitenkin sopivampi laitos mulle...
No niin!! Nyt blompsahti Aristojenkin verot, kiitos Anttilan Autotalon :-\ :
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1532712
Lainaus käyttäjältä: Mace - 29 syyskuu, 2007, 13:01:24
No niin!! Nyt blompsahti Aristojenkin verot, kiitos Anttilan Autotalon :-\ :
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1532712
Aika kova pyynti kolariautosta.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 29 syyskuu, 2007, 13:33:54
Aika kova pyynti kolariautosta.
Niin, ilman kolarihistoriaa arvo (ja verot) tietysti enemmän.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Mace - 29 syyskuu, 2007, 13:01:24
No niin!! Nyt blompsahti Aristojenkin verot, kiitos Anttilan Autotalon :-\ :
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1532712
Ei juma >:( pitihän se arvata... no toivottavasti käyttävät vielä takaisinlaskumallia, muuten jää meikäläisen aristo laittamatta kilpiin. Eikös niitä vertailukohteita pidä olla kumminkin useampi kuin 1?
Onpa noita päätöksiä tehty yhdelläkin verrokilla, ainakin mp puolella.
Mitäs jousia Riston omistajan on käyttäny Coil-overeissaan? Tai mitä laittaisitte tommoseen 1700kg autoon :)
10/14??
ps. Onhan tuolla onneksi noita tax-free autoja myynnissä. Osaavat ehkä käyttää tullissa järkeä? Tai sitten ei. ;D
Vaikka onhan sitä Supriakin verotettu törkeesti, kilvellisiin.
Toisaalta Supran arvo on 2-4x Aristoon nähden tai vielä enemmän.
Auto TT JDM menee mun mielestä lähelle jos Aristossa on alusta ja virit kunnossa.
Mutta se onkin mun hlökohtanen toteemus, eikä tullin. :D
No kesällähän se sitten näkee tuliko siitä hyvä.
Aika hurjan kuuloiset nuo 10/14 kg jouset. En tosin tiedä millainen vipusuhde Ariston ripustuksissa on. Itselläni on 1300 kiloisessa MR2:ssa 3.2 kg/mm ja 5.3 kg/mm ja sekin on 40% vakiota enemmän. Tietysti kaikki riippuu siitä mitä hakee. Itse hain parannusta ajettavuuteen tinkimättä mukavuudesta liikaa.
Cusco näyttäisi laittavan Aristoon 16k / 10k jouset vakiona. Uskoisin näiden(kin) olevan melko optimaaliset katupainotteiseen autoon jolla random radallasudittelua.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 02 lokakuu, 2007, 00:23:03
Cusco näyttäisi laittavan Aristoon 16k / 10k jouset vakiona. Uskoisin näiden(kin) olevan melko optimaaliset katupainotteiseen autoon jolla random radallasudittelua.
-Jore
Mitenhän mk3 suprassa tommoset 16/10 jouset toimii?
millai porukal o käyny aristojen kanssa onko ollu ongelmii saar kilpie väliin..?onko tos supra tekniikas jota yleisii vikoi mitä kannattas kattoo ko autoo menee ostaan pitäs viikoloppun men tollast 98vm aristoo kattomaan ja jos hyvältä näyttää niin ostamaan...itel ei o mitää hajuu kauheesti tost supra tekniikasta...millai lasien kans joutuuko niitä vaihtaan tai jotain muuta..?
Ois -94 Riston kilvitys käsillä ja mitä nyt eri konttoreilta olen kysellyt vaadittavia dokumentteja, niin järjestään on tullut vastaukseksi että tuo auto tänne, aloitetaan katsastus ja katsotaan sitten mitä tarvitaan ::). Sitten jos ja kun ei mene kumminkaan läpi, on kuukausi aikaa ettiä ja tilailla lappuja. Olen jo tehnyt tarvittavat valomuutokset. Eli mitä itse olen käsittänyt, niin dokumentit tuon ikäisestä tarvittaisiin meluista ja jarruista. Päästöjen osaltahan Japanin rekisteriote pitäisi riittää -96 loppuun asti. Paikkalukukikkailun välttämiseksi olisi joku todistus paikallaan akselimassoista, mistä saa? Toyota ei anna mitään todistuksia. Alkaa olemaan pönttö jo ihan sekaisin, mitkä laput ne sitten pitää hommata, että ei pomppaa konttorilla...riittääkö pelkkä Tüv, vai tarvitseeko lisäksi vastaavuus- tai vaatimustenmukaisuustodistusta? Ilmeisesti turvaremeleissäkin pitää olla jotkin merkinnät, mahtaako nuo oman kikottimen laput riittää? Kuva: http://img97.imageshack.us/img97/1544/03032010337.jpg
Kiitoksia sille, joka jaksaa vastailla.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 03 maaliskuu, 2010, 14:47:26
riittääkö pelkkä Tüv, vai tarvitseeko lisäksi vastaavuus- tai vaatimustenmukaisuustodistusta? Ilmeisesti turvaremeleissäkin pitää olla jotkin merkinnät, mahtaako nuo oman kikottimen laput riittää? Kuva: http://img97.imageshack.us/img97/1544/03032010337.jpg
Pakettiautopoikien TÜV-lappu on vaatimustenmukaisuustodistus. Se todistaa melut ja jarrut mitä tuon ikäiseen vaaditaan. AKE ei taida hyväksyä Tüv-lapun painoja joten vajaapaikkainen taitaa väkisin tulla. Jos on käyttöohjekirja tai muu "virallinen" valmistajan dokumentti missä lukee akselimassat niin ne kelpuutetaan jolloin voi saada 5-paikkaisen. Suomen Toyotahan ei mitään lappuja tunnetusti kirjoittele. Jos ei mene vyöt noin läpi niin hae romikselta joistain vöistä E-laput ja ompele kiinni. Noikin on niin konttori- ja inssikohtaisia, ei voi tietää etukäteen tuleeko mulkku inssi vai ei.
DNSF:ltä lukeneena jotkut inssit ovat vaatineet jopa osan takapenkin poistamista jos autosta tullut 3-paikkainen, mutta laissahan ei ole määritelty penkin maksimileveyttä, joten vöiden poisto pitäisi riittää. Leiman jälkeen vyöt sitten takaisin.
Jep niinkun krister sanoi menee aika inssi kohtaisesti mitä lappuja keksivät kysellä itse selvisin tüv todistuksella ja japanin rekkarella.
Akselimassat ottivat japanin rekkarista joten moikka takapenkeille. :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 03 maaliskuu, 2010, 15:11:20
Jep niinkun krister sanoi menee aika inssi kohtaisesti mitä lappuja keksivät kysellä itse selvisin tüv todistuksella ja japanin rekkarella.
Akselimassat ottivat japanin rekkarista joten moikka takapenkeille. :thumbsup:
'
Ja vyöt voi pölliä jostain vanhasta corollasta etc., ja mikäli paikoitus painoissa ongelmia ni autoa keveämmäksi ja uusinta punnitus :thumbsup:
joo mutta ei se sais olla tuurista kiinni pysyykö neljä paikkasena vai ei ::) tosin suprassa ei takapenkeillä on yhtä paljon käyttöä ku toisella navalla keskellä otsaa.
Eli TÜV-todistusta tilaamaan. Kun tuo Suomen Toyota ei ole halukas antamaan lapukoita, niin minkälaisen todistuksen niistä massoista tarvitsee valmistajalta? Olis kontakti tiedossa Alankomaissa, joka saattaisi saada järjestettyä suoraan paikallisesta liikkeestä todistuksen, kunhan vaan osaisin kertoa minkä.
no ongelma mulla oli että japanin rekkarissa kantavuus oli n.200kg vähemmän kun taas tüv todistuksessa annetut euroopan arvot ja tuohan johtuu siitä että japanilaisten keskipainoksi joskun kehitetty 55kg ja eurooppalaisten läskien 75kg. Toivottavasti joku ketä oikeasti saanut kaikki penkit säilymään japanin tuonnissa voi valottaa sulle mitä lappuja tarviit voit myös kysyä Mamasanin Mikolta jos se osais neuvoa.
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 03 maaliskuu, 2010, 20:33:09
no ongelma mulla oli että japanin rekkarissa kantavuus oli n.200kg vähemmän kun taas tüv todistuksessa annetut euroopan arvot ja tuohan johtuu siitä että japanilaisten keskipainoksi joskun kehitetty 55kg ja eurooppalaisten läskien 75kg. Toivottavasti joku ketä oikeasti saanut kaikki penkit säilymään japanin tuonnissa voi valottaa sulle mitä lappuja tarviit voit myös kysyä Mamasanin Mikolta jos se osais neuvoa.
Nelipaikkanen on oma risto ja omamassaksi punnittiin 1650kg kun hiukan keventeli autoa ennen puntarille menoa ja kokonaismassa otettiin japanin lapun käännöksestä
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 03 maaliskuu, 2010, 20:33:09
Toivottavasti joku ketä oikeasti saanut kaikki penkit säilymään japanin tuonnissa voi valottaa sulle mitä lappuja tarviit
Aiheeseen kun ei mitään lappuja ole saatavilla niin oikeasti sinä aikana kun asiaa murehtii ja märehtii eri forumeilla erilaisten optimistien kesken, realisti repii sinä aikana jo riittävästi painoa pois jotta auton saa konttorilla punnittua tarpeeksi kevyenä.
Siis ihan niin kuin sillä olisi merkitystä onko esim. Supra papereissa 2 vai 4 paikkainen, yhtäkään kertaa ei ole poliisi sakottanut jos kaikki matkustajat istuvat tehdaspenkeissä tehdasvöissä.
Aristo käytetty konttorilla, teknisesti meni läpi heittämällä kun olin vaihtanut etukäteen DOT-merkityt yksiosaiset ajovalot jenkki GS300 Lexuksesta. Takavalot mallia UK-Spec GS300 joissa sumarikin valmiina. Sivuvilkut mallia Ebay missä E13 merkintä. Kuten jo oli tiedossakin, paikkaluku tulee muuttumaan jos ei saa valmistajan dokumenttia. Autosta oli otettu kaikki helposti irtoava pois lukuunottamatta soittimia, kun vietiin puntarille. 1700kg näytti ilman kuskia tankki liki tyhjänä 16" orkkisvanteilla ja kapeilla kitkarenkailla. Sanoi että tankin tulisi olla liki täynnä punnituksessa jos pykälien mukaan mennään. Itse en jaksa ruveta enempää keventelemään lisäpaikkojen toivossa, asia lähti etenemään toista kautta. Toyota-Europella työskentelevä tuttuni laittoi tänään asian eteenpäin esimiehellensä, joka kuulemma oli ottanut asian hoitaakseen mielellään, eli todistus massoista voisi olla mahdollista saada Suomen ulkopuolelta. Samassa yhteydessä on laitettu reklamaatiota Toyota-Finlandin haluttomuudesta myöntää todistuksia koskien JDM-autoja. Toyota-Finlandin asenne on ilmeisesti ihmetyttänyt aiemminkin Euroopan pääkonttorissa, toivottavasti tällä saadaan jotain muutosta aikaiseksi. Jos ei, niin on ainakin yritetty. Kirjoittelen tuloksista jos ja kun asia etenee.
Aika reippaasti painoa :o Itte sain tiputettua ~1600kg alle puolikkaalla tankilla... Mutta helvetin hienoa et oot saanu asian etenemään isommille pojille, jos tohon suhtautumiseen joskus joku muutos tulisi :thumbsup:
Toivottavasti oon väärässä mut mitä ite oon ollu japanin toyoon yhteydessä (sieltä ei saa muuta kun todella ystävällisen kieltävän vastauksen) ja kaverilta kuullu euroopan pään lapuista, et se on tyyliä sitä saa mitä tilaa eli saa laput missä on samat painot kun export certificatessa, hope not kuitenkaan
Lainaus käyttäjältä: Arppe - 12 maaliskuu, 2010, 20:14:54
Toivottavasti oon väärässä mut mitä ite oon ollu japanin toyoon yhteydessä (sieltä ei saa muuta kun todella ystävällisen kieltävän vastauksen) ja kaverilta kuullu euroopan pään lapuista, et se on tyyliä sitä saa mitä tilaa eli saa laput missä on samat painot kun export certificatessa, hope not kuitenkaan
No eiköhän se selviä tässä viikon sisällä. Jos ei rupee tapahtumaan Toyotan päässä mitään, niin vois nostaa kunnon äläkän asian tiimoilta. Luulis nyt asiakaspalvelun jotain merkitsevän tässä taloustilanteessa, ei tuollainen perseily ainakaan mainetta paranna.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 12 maaliskuu, 2010, 21:22:23
No eiköhän se selviä tässä viikon sisällä. Jos ei rupee tapahtumaan Toyotan päässä mitään, niin vois nostaa kunnon äläkän asian tiimoilta. Luulis nyt asiakaspalvelun jotain merkitsevän tässä taloustilanteessa, ei tuollainen perseily ainakaan mainetta paranna.
Se vaan taitaa toyotalle olla ihan sama mitä näille 20 vuotta vanhoille, toiselle markkina-alueelle tarkoitetuille vehkeille tapahtuu suomessa...
Lainaus käyttäjältä: Zoui - 12 maaliskuu, 2010, 21:55:06
Se vaan taitaa toyotalle olla ihan sama mitä näille 20 vuotta vanhoille, toiselle markkina-alueelle tarkoitetuille vehkeille tapahtuu suomessa...
Juurikin näin, japanistakin vaan sanottiin että osta uusi tojo suomesta :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: Zoui - 12 maaliskuu, 2010, 21:55:06
Se vaan taitaa toyotalle olla ihan sama mitä näille 20 vuotta vanhoille, toiselle markkina-alueelle tarkoitetuille vehkeille tapahtuu suomessa...
Ei se taida olla Euroopan osastolle ihan sama, jos tuo tuttavan pomon kommenttiin on uskomista. Jos ne sais potkittua järkeä Toyota-Finlandin väkeen. Ei kait tässä mitään menetettävääkään ole.
Joo en jaksanut ootella vastauksia Tojolta, laihdutuskuuri auttoi ja konttorilla puntarin lukemat pysähtyi 1600kg kohdille, eli viisipaikkainen tuli :icon_biggrin:
No niin,itsellä on 5 paikkainen aristo jolle ei ole tehty uudelleen punnitusta!
Omamassa 1680 ja kokonaismassa 2055 eli onko inssi vaan jättänyt välittämättä vai meniskö noilla tiedoilla muutenkin 5 paikkaseksi,häh!?
Lainaus käyttäjältä: Aristo81 - 29 maaliskuu, 2010, 20:41:19
No niin,itsellä on 5 paikkainen aristo jolle ei ole tehty uudelleen punnitusta!
Omamassa 1680 ja kokonaismassa 2055 eli onko inssi vaan jättänyt välittämättä vai meniskö noilla tiedoilla muutenkin 5 paikkaseksi,häh!?
Sorsan kohdalla inssi ei ainakaan merkannut punnittua painoa otteeseen, vaan kaivoi jostain netistä tiedot ja lykkäsi ne otteeseen. Ei ehkä se oikea toimintatapa, mutta miten vain
Lainaus käyttäjältä: Aristo81 - 29 maaliskuu, 2010, 20:41:19
No niin,itsellä on 5 paikkainen aristo jolle ei ole tehty uudelleen punnitusta!
Omamassa 1680 ja kokonaismassa 2055 eli onko inssi vaan jättänyt välittämättä vai meniskö noilla tiedoilla muutenkin 5 paikkaseksi,häh!?
Sulla varmaan tuvi lapusta otettu kokonaismassa kun export cerficatessa riston kokonaismassa on 1955kg
Lainaus käyttäjältä: Krister - 03 maaliskuu, 2010, 15:02:59
DNSF:ltä lukeneena jotkut inssit ovat vaatineet jopa osan takapenkin poistamista jos autosta tullut 3-paikkainen, mutta laissahan ei ole määritelty penkin maksimileveyttä, joten vöiden poisto pitäisi riittää. Leiman jälkeen vyöt sitten takaisin.
Itselle sanottiin skylinen kanssa että vyö pitää ottaa pois(2007) ja supran(2009) kanssa sanottiin että vyöt saa pitää vaikka tulikin 3 paikkainen ::) ota siitä sitten selvää..
Omassa oli japsiotteessa omamassa 1700kg, kokonaismassa 1975kg. Tüv-lapukassa omamassa 1700kg ja kokonaismassa 2055kg, eli senkin mukaan olisi tullut neljäpaikkainen. Nyt siis tuli otteeseen se 1600kg omamassa ja 1975kg kokonaismassa.
Veropäätös kolahti luukusta, 1197€.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 07 toukokuu, 2010, 20:45:24
Veropäätös kolahti luukusta, 1197€.
verotkin tippunu vuodessa 1k€ ;D
Alkavat olla verotettuina ja leimattuna kohta neljän tonnin pelejä.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 07 toukokuu, 2010, 21:33:50
Alkavat olla verotettuina ja leimattuna kohta neljän tonnin pelejä.
Ja sekin on melko paljon lähes 20v vanhasta sedanista ;D
kaikki tuo halvan tehohirmun toivos näit pelei... sit iskee todellisuus, ko pitää jokapäivä käydä tankkaamas... ;)
Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 08 toukokuu, 2010, 06:28:15
kaikki tuo halvan tehohirmun toivos näit pelei... sit iskee todellisuus, ko pitää jokapäivä käydä tankkaamas... ;)
Kyl jos näitä alkaa näkymään samanlailla kun skyllejä niin lähtee kyllä auto vaihtoon :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Arppe - 08 toukokuu, 2010, 06:49:14
Kyl jos näitä alkaa näkymään samanlailla kun skyllejä niin lähtee kyllä auto vaihtoon :icon_biggrin:
Ainakin Tampereen suunnalla tuntuu MKIV Supria olevan pilvin pimein, nettiautostakin vilkaistuna niitä on myynnissä aikalailla. Yllättävää ettei Aristoja ole juuri koskaan 10 enempää myynnissä yhtäaikaa, ja nekin lähinnä samoja autoja jotka vaihtavat usein omistajaa. Hinnaltaan Aristo on kuitenkin vapari MKIV tasolla, ilmeisesti se vaparimoottori ei niin huonoasia ole jos Supran vain saa :)
Täällä myös 1680, 1950 ja 4 paikkaa.
Perskutarallaa, kateeks käy reilut tonnin verot >:D
Oma Mk2 kun kävi puntarissa ni taisi näyttää 1800kg, et keventämistä ois ollu.. 3-paikkasta tarjos aluks. TÜV massat ei tosiaan käy (paitsi tietyissä konttoreissa, esim. mulla oli vaan britti-ote jossa ei ollu massoja).
Toyota Finland käskee painuu kiven taa jos niiltä kysyy ja apuahan ei saa Toyotalta muutenkaan. Menin sen reitin UK -> BE -> JP -> BE -> FAIL. Tämä meni niin että kysyin UK:sta ja ne ohjas uudelleen Belgiaan, eli Euroopan päämajaan. Sieltä ystävällinen täti lupas laittaa asian vireille ja pian napsahti mailiini kuva jossa oli massat. Japanin massat toki, koska ei autovalmistajan työntekijäkään voi vain päättää mitä massoja lappuihin laitetaan. Lisäksi massat oli piirretty lapulle, skannattu ja lähetetty mulle liitetiedostona, joten oisivat konttorilla nauraneet mut suohon jos oisin niillä lähteny.
Ois se japsiotteen massa ollu sinänsä kivempi et ois vähä pienemmät verot tullu, mut ei tätä autoa omisteta siks että halvalla pääsis 'kele.
Niin ja unohtui: kyl ainakin Mk2 sai lukkoperällä vakiona. En usko että kovinkaan kysytty lisävaruste alunperin.
Lainaus käyttäjältä: reaper - 17 kesäkuu, 2010, 11:45:16
Oma Mk2 kun kävi puntarissa ni taisi näyttää 1800kg, et keventämistä ois ollu.. 3-paikkasta tarjos aluks.
Itsellä lukee rekisteriotteessa omamassa 1860kg. kok. massa 2230kg. Mutta 5-paikkainen on! HEH HEH! 8)
Käyny mielessä että mitenkähän onnistuisiko gs300:sen leimaaminen ariston tekniikalla ja mitähän kaikkia pitäisi laittaa? Voikohan aristoa käyttää verrokkina, kun tehothan menee reilusti yli 20% jos vertaa gs:ään. Mitenkähän nuo päästöt kun tekniikka olisi suomikilpisestä aristosta? Jos joku viittis yhtyä pohdintaan niin olisin todella kiitollinen, pitäisi keksiä mitä tolle ruttupelti aristolle tekis.
Jos Lexus on ei vähäpäästöinen, niin tekniikanvaihto on suht ongelmatonta. Tosin tuo tehoraja tulee vastaan, mutta voihan sen vaparin turbottaa paperilla niillä Ariston osilla ja penkittää tehoja vakio +20% max. Vähäpäästöisen auton jälkiturbotus on taas ihan oma lukunsa, joutuu käymään läpi kalliin ajonaikaisen päästömittauksen ja pitäisi vielä läpäistä se. Aristo ei käy verrokkina Lexukseen.
Lexus 3G't vlm. -93-> = ei vähäpäästösiä ::)
Joo eli senpä sitten häätyy tiputtaa laskuista. Helpoin olis ku löytäis jostain tekniikkavikasen ariston tai vaikka rullaavan taxfree korin papereilla, mutta aika hiljaiselta näyttää tällä hetkellä. Mutta eikö tuon pitäis päästöjen osalta olla ok kun on tekniikka kuiten suomikilpisestä autosta joten pakkohan siinä on olla päästöt kunnossa kun on kilvetkin saanut :D mutta kiitos vastauksista.
Laita jostain -86 tai -87 alkupään vaparitomaatti mk3 ja nosta pata siihen keulille.. Tollasesta tuskin paljon yli 2k€ joutuu maksamaan, edes suomen kilvissä.. :D :D
Siitäkin voi sitten vielä myydä mosan jollekin alaväännön ystävälle sopivasti.
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 16 heinäkuu, 2010, 12:18:21
Lexus 3G't vlm. -93-> = ei vähäpäästösiä ::)
Joo eipä ole leksat niin tuttuja että olisin tuon esittelyvuoden tiennyt.
Tarvis saada uudet etujarrupalat Aristoon,niin sopiiko siihen jonkun vuosmallin Camryn palat?. Näin olen ainakin kuullut.. Jos sopii niin olisko jollain tarkempaa tietoa mallista jne?
Osta tojotalta ihan aristoon kuuluvat jarrupalat niin varmasti sopii! 8) 8) tai blueprinttiä
ei varsinaisesti liity ariston pajotuksee mutta oisko kukaan valmis vaihtamaan aristoaan sainzi celicaa? : ;) yv:tä jos kiinnostaa