Olis tällänen pieni ongelma että mulla sytty tuo yleis varoitusvalo tossa kun autoa tallille ajelin. En ole vielä ehtinyt vikakoodeja katsomaan ja ajattelin että, jos jollain on tuo kyseinen "kauhu kolmio" siihen mittarin keskelle syttynyt niin mitä olette tehneet.
Auto on Mkiv vm,93 jdm
Lue ensin vikakoodit, niin vianmääritystä on helpompi alkaa kartoittamaan. :) Master warning light kun on yhteydessä useampaan toimintoon.
Käytetäänpäs tätä vanhaa topiccia, kun kerran on olemassa.
Eli Supraan syttyilee silloin tällöin tuo master warning valo ja sitten taas sammuu, Ehkä mäet vaikuttaa hiukan eli olisiko jokin neste mahd. vähissä?
Ja toinen kysymys varoitusvaloista. Kun laittaa virrat päälle niin syttyy luonnollisesti varoitusvalot jotka sammuu starttauksen jälkeen, mutta kuuluuko oikeallekin puolelle syttyä joitain valoja? Minulla syttyy vaan battery, "nuudelit valmiit" jne valot mittarilukeman alla. Eli RHD vasemmat varoitus valot vain syttyy virtojen päälle laiton jälkeen??
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 14 maaliskuu, 2010, 20:52:04
Käytetäänpäs tätä vanhaa topiccia, kun kerran on olemassa.
Ja toinen kysymys varoitusvaloista. Kun laittaa virrat päälle niin syttyy luonnollisesti varoitusvalot jotka sammuu starttauksen jälkeen, mutta kuuluuko oikeallekin puolelle syttyä joitain valoja? Minulla syttyy vaan battery, "nuudelit valmiit" jne valot mittarilukeman alla. Eli RHD vasemmat varoitus valot vain syttyy virtojen päälle laiton jälkeen??
Joo, siellä oikealla ne tärkeemmät valot on, öljynpaine, öljyn "vähyys" ja se keltainen, yleisvaroitusvalo. Yleensä syynä heikot juotokset siinä piirilevyssä (pistoke tai sen sisällä olevan hyppykaapin pinnit), helppo tinata uudelleen. Mulla ollu jo kahdessa mkiv:ssä sama homma, tyyppivika? ::)
Ainakin vähäinen jarrunesteen määrä sytyttää sen handbrakevalon, en muista syttyykö tuo mittarin triangeli samalla (jos sietä tarkoitat)?
Siitä keltaisesta oikeenpuolen paneelin Check engine valosta voit lukee vikakoodit jos se ei johdu jarrunesteestä, tuossa ohjeet
Käytännössä pinnit e1 ja te1 yhteen johdonpätkällä, sytytysvirta päälle ja koodeja lukemaan siitä check engine valosta
http://www.mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html (http://www.mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html)
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 14 maaliskuu, 2010, 21:24:13
Joo, siellä oikealla ne tärkeemmät valot on, öljynpaine, öljyn "vähyys" ja se keltainen, yleisvaroitusvalo. Yleensä syynä heikot juotokset siinä piirilevyssä (pistoke tai sen sisällä olevan hyppykaapin pinnit), helppo tinata uudelleen. Mulla ollu jo kahdessa mkiv:ssä sama homma, tyyppivika? ::)
Ainakin vähäinen jarrunesteen määrä sytyttää sen handbrakevalon, en muista syttyykö tuo mittarin triangeli samalla (jos sietä tarkoitat)?
Kiitos nopeasta vastauksesta. Joo triangelia tarkoitan.
Missäs tuo piirilevy sijaitsee?
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 14 maaliskuu, 2010, 21:27:16
Missäs tuo piirilevy sijaitsee?
Se yläpaneeli jossa on varoitusvalot, se muoviosa irti (oliskohan ~5 ruuvilla kiinni siitä alapuolelta, kannat näkyy ratin takaa. Sit kun saat pistokeet irti, näkee sen oikeen puoleisen varoitushässäkän piirilevy siinä samantien. Se koko setti irti ja tinaamaan, aika helppo homma. Voi näyttää että ovat kunnossa mutta kylmiä juotoksia oletan.. ja tosiaan kannattaa tinata ne pistokkeen pinnit ja sen hyppykaapelin pinnit :)
Pistin varoituskoodien lukuohjeet tuohon ed postiin jos se triangelijuttu on antanut jonkin vikakoodinkin (kun saat ensin sen check engine valon toimimaan)
Ainakin vähäinen öljymäärä sytyttää sen check engine valon, triangelista en tiedä kun ei toimi mulla ;) Mutta se vois hyvinkin olla jos sytyttelee nousuissa etc.
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 14 maaliskuu, 2010, 21:31:39
Se yläpaneeli jossa on varoitusvalot, se muoviosa irti (oliskohan ~5 ruuvilla kiinni siitä alapuolelta, kannat näkyy ratin takaa. Sit kun saat pistokeet irti, näkee sen oikeen puoleisen varoitushässäkän piirilevy siinä samantien. Se koko setti irti ja tinaamaan, aika helppo homma. Voi näyttää että ovat kunnossa mutta kylmiä juotoksia oletan.. ja tosiaan kannattaa tinata ne pistokkeen pinnit ja sen hyppykaapelin pinnit :)
Pistin varoituskoodien lukuohjeet tuohon ed postiin jos se triangelijuttu on antanut jonkin vikakoodinkin (kun saat ensin sen check engine valon toimimaan)
Ainakin vähäinen öljymäärä sytyttää sen check engine valon, triangelista en tiedä kun ei toimi mulla ;) Mutta se vois hyvinkin olla jos sytyttelee nousuissa etc.
No joo öljy tikun mukaan olikin vähissä , justiin tikku kastui. No noilla ohjeilla pääseekin eteenpäin ja ruuvailemaan uutta tuttavuutta. Onkohan näissä jotain muuta mielenkiintoista odotettavissa mitä kannattaa tsekata? Auto on alunperin JDM mutta briteissä viettänyt viimeiset 10v. -94 vap. man.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 14 maaliskuu, 2010, 21:40:15
No joo öljy tikun mukaan olikin vähissä , justiin tikku kastui. No noilla ohjeilla pääseekin eteenpäin ja ruuvailemaan uutta tuttavuutta. Onkohan näissä jotain muuta mielenkiintoista odotettavissa mitä kannattaa tsekata? Auto on alunperin JDM mutta briteissä viettänyt viimeiset 10v. -94 vap. man.
Toivottavasti ei oo se öljynpainekin ollu vähissä kun ei ole öljynpainevalo ollu toiminnassa :ohnoes: :ohnoes: :ohnoes:
Eikai noissa kuin perussetit niinkuin muissakin autoissa, moottoriöljyt + laatikon + peräöljyt vaihtoon, sit ne vikakoodit... ei taida tuossa vaparikoneessa olla kovinkaan paljon ns. tyyppivikoja :)
Ja jos sedät ottaa sut autojäseneks, tuolta mkiv puolelta löytyy jonkin verran vaikka minkämoista juttua...
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 14 maaliskuu, 2010, 21:48:12
Toivottavasti ei oo se öljynpainekin ollu vähissä kun ei ole öljynpainevalo ollu toiminnassa :ohnoes: :ohnoes: :ohnoes:
Eikai noissa kuin perussetit niinkuin muissakin autoissa, moottoriöljyt + laatikon + peräöljyt vaihtoon, sit ne vikakoodit... ei taida tuossa vaparikoneessa olla kovinkaan paljon ns. tyyppivikoja :)
Ja jos sedät ottaa sut autojäseneks, tuolta mkiv puolelta löytyy jonkin verran vaikka minkämoista juttua...
No niin, vaivas sen verran että joutui käydä vielä tsekkaamassa. Eli laitoin virrat päälle ja läimäytin kevyesti paneelin päälle ja kaksi valoa syttyi. Pintavahti ja öljynpaine (keltaiset) . Käynnistin auton, niin molemmat sammui mutta triangeli paloi. Kuuluko syttyä muuta, kuin nuo 2 valoa?
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 14 maaliskuu, 2010, 22:08:08
No niin, vaivas sen verran että joutui käydä vielä tsekkaamassa. Eli laitoin virrat päälle ja läimäytin kevyesti paneelin päälle ja kaksi valoa syttyi. Pintavahti ja öljynpaine (keltaiset) . Käynnistin auton, niin molemmat sammui mutta triangeli paloi. Kuuluko syttyä muuta, kuin nuo 2 valoa?
Joo, kolme valoo pitää syttyä kun kääntää sytytysvirrat päälle. Öljynpaine (punainen), öljynvähäisyys (olikohan keltainen ??? ) ja check engine (keltainen).. ja taiskohan olla vielä ABS jos moiset löytyy. Check engine ja abs taitaa sammua hetken päästä. Jos sulla ei syty se check engine valo (ei toimi) ja triangeli jää palamaan kun käynnistät auton, se voi tarkoittaa että on joku vikakoodi... Kannattaa siis tsekata se, voihan olla että se check engine valon polttimo on palanut tms..
edit: ja jos kerran varoitusvaloista puhutaan, sit syttyy tietty se triangeli ja kässärivalo kun vetää kässärin päälle (i) joka kans ilmaisee jos jarruneste on vähissä. Pelaako auto muuten normaalisti?
edit2: videoo... http://www.youtube.com/watch?v=qLMX64WcwuE (http://www.youtube.com/watch?v=qLMX64WcwuE)
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 14 maaliskuu, 2010, 22:14:34
Joo, kolme valoo pitää syttyä kun kääntää sytytysvirrat päälle. Öljynpaine (punainen), öljynvähäisyys (olikohan keltainen ??? ) ja check engine (keltainen).. ja taiskohan olla vielä ABS jos moiset löytyy. Jos sulla ei syty se check engine valo (ei toimi) ja triangeli palaa, se varmaan tarkoittaa että on joku vikakoodi.. jos se kerran sytyttää sen triangelinkin. Kannattaa siis tsekata se, voihan olla että se check engine valon polttimo on palanut tms..
edit: ja jos kerran varoitusvaloista puhutaan, sit syttyy tietty se triangeli ja kässärivalo (i) joka kans ilmaisee jos jarruneste on vähissä. Pelaako auto muuten normaalisti?
edit2: videoo... http://www.youtube.com/watch?v=qLMX64WcwuE (http://www.youtube.com/watch?v=qLMX64WcwuE)
Auto pelaa muuten täysin normaalisti. Kaikki tuntuu toimivan. ABS:ia ei ole. Täytyy vaihdella/tarkastaa nesteet. Tosiaan eilen 200 km . ajoin ja välillä alkoi palamaan triangeli ja kohta taas sammui. Teki matkan aikana pari, kolme kertaa sen. Ja nyt kun käynnistää niin se palaa.
EDIT: tuohan oli selventävä video. Kyllä, eli mulla ei pala siellä ylemässä palkissa mitään ja alemmastakin puuttu 1 valo.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 14 maaliskuu, 2010, 22:36:15
EDIT: tuohan oli selventävä video. Kyllä, eli mulla ei pala siellä ylemässä palkissa mitään ja alemmastakin puuttu 1 valo.
Joo, koeta ensin saada ne varoitukset palamaan ja sit vikakoodeja lukemaan jos ei nesteiden lisäys auta! ;D ;D Kässäri päällä sit sytyttää muuten triangelin kans... vika voi olla siinäkin tunnistimessa... mut veikkaan sitä jarrunesteen määrää, se on aika kranttu siitä.
Meillä yksi tuontiauto herjasi ainakin aktiivi spoileria, vaikkei sitä autossa ollutkaan.. niitä nappeja ropaamalla sen sai syttymään ja sammumaan, eli joku anturi/rajakytkin vika.
Nyt selvisi triangelivalon syy -->liian vähän öljyä.
Oli sitten jäähdytysjärjestelmä täytetty melkein 5% vahvuisella pakkasneste seoksella. Eilen -20 ja ihan puket sohjossa (ala- ja ylävesiletku) . Ei muutaku pikkuhiljaa käytellä autoa ja sitte laskea vedet pihalle.
mitkä kaikki sytyttää ton valon? äsken kävin ajamassa, niin pelkkä tuo kolmio valo paloi.. polttimot katoin, kaikki ehjiä. jarrunestettä oli, ohjaustehostimen nestettäkin oli.. mistäs vielä vikaa etsimään? Eli mikään muu ei pala kuin tuo kolmio..
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 29 maaliskuu, 2010, 17:10:10
mitkä kaikki sytyttää ton valon? äsken kävin ajamassa, niin pelkkä tuo kolmio valo paloi.. polttimot katoin, kaikki ehjiä. jarrunestettä oli, ohjaustehostimen nestettäkin oli.. mistäs vielä vikaa etsimään? Eli mikään muu ei pala kuin tuo kolmio..
Kerran tuli hetki "korjattua", mut sitten tarkistin käsijarrun ja se oli karvan verran ylhäällä... toinen väärä hälytys tuli kun oli apparin ovi rakosallaa.
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 29 maaliskuu, 2010, 17:10:10
mitkä kaikki sytyttää ton valon? äsken kävin ajamassa, niin pelkkä tuo kolmio valo paloi.. polttimot katoin, kaikki ehjiä. jarrunestettä oli, ohjaustehostimen nestettäkin oli.. mistäs vielä vikaa etsimään? Eli mikään muu ei pala kuin tuo kolmio..
eiks sulkin olu aktiivi siipi,ota sulake pois sieltä..
Lainaus käyttäjältä: arben - 29 maaliskuu, 2010, 17:26:07
eiks sulkin olu aktiivi siipi,ota sulake pois sieltä..
meinaat sitä keulan laskevaa lippaa?
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 29 maaliskuu, 2010, 17:27:29
meinaat sitä keulan laskevaa lippaa?
nih,lähinnä kun tota ylempää lueskelin ni..kun jollain oli herjannut...
mutta tosiaan tarkista se käkkäri ja ovi ekaks ;D
Lainaus käyttäjältä: arben - 29 maaliskuu, 2010, 17:26:07
eiks sulkin olu aktiivi siipi,ota sulake pois sieltä..
Vilkkuuko active aeron valo? Jos, niin yhdistä spoilerin ohjauksen pari pinniä ja paina spoikan kytkin off-moodiin. En nyt muista mitkä pinnit olivat, pitää kaivella muistia.
Edit: Pinnit 3 ja 4 yhteen vaikka paperiliittimellä.
(http://homepage.ntlworld.com/peter.betts/supra/TechTips/spoiler6.gif)
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 29 maaliskuu, 2010, 17:37:57
Vilkkuuko active aeron valo? Jos, niin yhdistä spoilerin ohjauksen pari pinniä ja paina spoikan kytkin off-moodiin. En nyt muista mitkä pinnit olivat, pitää kaivella muistia.
Kyllähän tuo vilkkuis, mutta otin liittimen irti ettei vilku enää :D eli vika on tuossa? Juu olisin kiitollinen jos löytäisit ne pinnien paikat.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 29 maaliskuu, 2010, 17:37:57
Vilkkuuko active aeron valo? Jos, niin yhdistä spoilerin ohjauksen pari pinniä ja paina spoikan kytkin off-moodiin. En nyt muista mitkä pinnit olivat, pitää kaivella muistia.
Edit: Pinnit 3 ja 4 yhteen vaikka paperiliittimellä.
Näin on, eli spoileri -ylhäällä rajakytkin-liitäntä yhteen. Mut ei varmaankaan jätetä paperiliitintä lopulliseksi kytkennäksi ;)
mitäs tää auto nyt varottaa kun od ja luiston estopois päältä vilkkuu vuorotelle kun on ajanu joku 30min putkeen..
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 02 huhtikuu, 2010, 23:16:20
mitäs tää auto nyt varottaa kun od ja luiston estopois päältä vilkkuu vuorotelle kun on ajanu joku 30min putkeen..
Kannattaa katsoa vikakoodit mitä antaa.
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 02 huhtikuu, 2010, 23:16:20
mitäs tää auto nyt varottaa kun od ja luiston estopois päältä vilkkuu vuorotelle kun on ajanu joku 30min putkeen..
Tarkista luistoneston sulake sieltä konehuoneen sulakeboxista,
myöskään nopeudenrajoitin ei toimi silloin kun tuota tekee..
Mulla teki ton kans kerran mut kun käynnisti uudelleen auton ni vika hävis..
Mut tosiaan ku ottaa sen luistoneston sulakkeen pois tai se on palanut,
ni alkaa vuorotellen vilkuttaa OD:ta ja Trac:ia..
(edit. ja nii samalla lähtee pois se nopeudenrajoitin)
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 02 huhtikuu, 2010, 23:57:06
Tarkista luistoneston sulake sieltä konehuoneen sulakeboxista,
myöskään nopeudenrajoitin ei toimi silloin kun tuota tekee..
Mulla teki ton kans kerran mut kun käynnisti uudelleen auton ni vika hävis..
Mut tosiaan ku ottaa sen luistoneston sulakkeen pois tai se on palanut,
ni alkaa vuorotellen vilkuttaa OD:ta ja Trac:ia..
(edit. ja nii samalla lähtee pois se nopeudenrajoitin)
No se on kumma kun ne ei vilku aina, sammuttaa auton niin lopettavat noin puoleksi tunniksi :S No tarvii kattoo noi sulakkeet..
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 02 huhtikuu, 2010, 23:16:20
mitäs tää auto nyt varottaa kun od ja luiston estopois päältä vilkkuu vuorotelle kun on ajanu joku 30min putkeen..
Muistaakseni automaatti tahtoo vilkutella noita valoja "yleishälytyksenä" kun systeemissä joku brobleema, eli esim eculle ei mene speed signaalia.
Tämä ilmeisesti siks että kuski huomais vian ja korjais sen ettei automaattiloota mee päreiksi (kun ecu ei osaa rajoittaa tällöin tehoja vaihtamisen ajan). :thumbsup:
Tuossahan se (engine torque control):
(http://www.mkiv.com/specifications/ncf/ncf93/ncf150.jpg)
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 03 huhtikuu, 2010, 18:36:40
Muistaakseni automaatti tahtoo vilkutella noita valoja "yleishälytyksenä" kun systeemissä joku brobleema, eli esim eculle ei mene speed signaalia.
Tämä ilmeisesti siks että kuski huomais vian ja korjais sen ettei automaattiloota mee päreiksi (kun ecu ei osaa rajoittaa tällöin tehoja vaihtamisen ajan). :thumbsup:
Surkean lontoon takia, mistä nyt sitä vikaa kannattais lähtee hakemaan näin suomeksi?
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 03 huhtikuu, 2010, 18:57:10
Surkean lontoon takia, mistä nyt sitä vikaa kannattais lähtee hakemaan näin suomeksi?
Ota jotain lontoontaitajaa hihasta kii ja eikun vikakoodeja lukemaan niinkuin joku tuossa ehdottikin :P
http://www.mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html (http://www.mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html)