Uusin:
veropäätös tuli tänään: 5550eur sis alv.
Terve kaikki,ja sori etten oo muistanu lisätä infoa tänne.papereita kysyttiin toyotalta tuv.Germanyltä ja katsastuskonttori kysy kans parista paikkaa...loppujenlopuks Dekralta saksasta tuli kaikki paperit hintaan 120eur mutta meni kyllä kauan.
kun toisen kerran kävin autoa katsastuskonttorilla näyttämässä ni tuli vielä ongelmia turvavöiden kanssa.Niistä puuttu joitaki hyväksyntä kirjaimia,mutta auto meni kuiteski läpi ilman suurempaa tappelua :)
veropäätös tuli tänään: 5550eur sis alv.
vanhempi viesti:
nyt auto on tullattu,autoverohakemus tehty,ja yritetty katsastaa mutta sitten ongelmat vasta alkoikin....
Katsastuksen yhteydessä sanottiin:
"vaiha etuvalot ja siirrä takasumuvalo vasemmalle puolelle ni tämä on valmis.Me hommataan tarvittavat paperit yms"
No mitenkähän sattu käymään niin et perään soitetaan puolen tunnin päästä ja sanottiin et "täytyy akselimassat selvittää koska painoja ei lukenu auton papereis"
samat valitukset tuli tullilta kirjekuores...
ajattelin et helppo juttu.
tulostin ohjekirjasta massat,mut ei näköjään ehkä kelpaakkaan kummallekkaan.
ja sit:
toinen puhelu viikon päästä:
"Me ei saada hommattua päästö ja melutodistuksia tohon malliin mistään"
eli nytkö mulla on sit hieno pelto/jää auto pihas vai mitäkähän tästä tulee????
MISTÄ TODISTUSPAPERIT???
MISTÄ SELLANEN PAPERI MIKÄ KELPAA TODISTAMAAN AUTON PAINON?
Hermot menee tämän maan kans...jospa muuttais venäjälle ni sais ainaki ajaa tällä autolla.
Vanhin viesti:
lauantaina haen mkiv -94 3.0 na jdm supran joka on Automaattilaatikolla.Japanista tuotu englantiin,ja nyt siis tuon suomeen.
Ensiksi varauduin 6000eur veroihin,sitten joku puhu 4000eur veroista ja sit jotku pelotteli et 10.000 verot ku on niin korkeapäästöinen.
jotku puhuu et ku ratti on väärällä puolella ni saa pienemmän verolapun.
voisiko joku lähettää mulle viestinä varmaa tietoa et kuinka paljon köyhdyn nyt ku on kyseessä vuosi 2008 ja tollanen pitää saada rekisteriin?Kuulemma"huippu hieno ja juuri katsastettu ilman huomautuksia...
mitä muita papereita/todistuksia tarvin?
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.
moro!
hommasitko jonkun firman vai yksityisen kautta auton englannista?
Lainaa
Ensiksi varauduin 6000eur veroihin,sitten joku puhu 4000eur veroista ja sit jotku pelotteli et 10.000 verot ku on niin korkeapäästöinen.
jotku puhuu et ku ratti on väärällä puolella ni saa pienemmän verolapun.
Tulli arpoo aika lahjakkaasti MKIV Suprien veroja. TT-mallien veropäätökset olleet 6-12te. Sinuna varautuisin n. 6-8te veroihin ja kannattaa painottaa tullille että kyseessä on vapaastihengittävä versio eikä tuplaturbo. Päästöt eivät vaikuta tullin antamiin veropäätöksiin, ne tehdään markkina-arvon mukaan.
Lainaa
Auto maksaa 5.500 euroa ja on "kuulemma"huippu hieno ja juuri katsastettu ilman huomautuksia...
Ne halvimmathan on aina parhaita ;) No ei, aika edukkaasti noita vaparisupria saa. Kannattaa käyttää ihan maalaisjärkeä kun käy katsomassa eikä hullaantua. Käytetty auto siinä missä muukin, eli kannattaa ruostekohdat, mahdolliset kolarikorjauset tarkistaa. Tekniissa noissa on kestävää.
Lainaa
mitä muita papereita/todistuksia tarvin?
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.
Haulla löytynee lisää jos viitsisi käyttää vaivaa. Käytännössä umpiot eteen, sumuvalo taakse, sivuvilkut jos niitä ole sekä Tüv:lta/Dekralta päästö/yms todistukset.
auto on yksityiseltä.
Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 04 tammikuu, 2008, 20:22:55
moro!
hommasitko jonkun firman vai yksityisen kautta auton englannista?
Lainaus käyttäjältä: Storri - 04 tammikuu, 2008, 20:15:53
nyt auto on tullattu,autoverohakemus tehty,ja yritetty katsastaa mutta sitten ongelmat vasta alkoikin....
Katsastuksen yhteydessä sanottiin:
"vaiha etuvalot ja siirrä takasumuvalo vasemmalle puolelle ni tämä on valmis.Me hommataan tarvittavat paperit yms"
No mitenkähän sattu käymään niin et perään soitetaan puolen tunnin päästä ja sanottiin et "täytyy akselimassat selvittää koska painoja ei lukenu auton papereis"
samat valitukset tuli tullilta kirjekuores...
ajattelin et helppo juttu.
tulostin ohjekirjasta massat,mut ei näköjään ehkä kelpaakkaan kummallekkaan.
ja sit:
toinen puhelu viikon päästä:
"Me ei saada hommattua päästö ja melutodistuksia tohon malliin mistään"
eli nytkö mulla on sit hieno pelto/jää auto pihas vai mitäkähän tästä tulee????
MISTÄ TODISTUSPAPERIT???
MISTÄ SELLANEN PAPERI MIKÄ KELPAA TODISTAMAAN AUTON PAINON?
Hermot menee tämän maan kans...jospa muuttais venäjälle ni sais ainaki ajaa tällä autolla.
Vanha viesti:
lauantaina haen mkiv -94 3.0 na jdm supran joka on Automaattilaatikolla.Japanista tuotu englantiin,ja nyt siis tuon suomeen.
Ensiksi varauduin 6000eur veroihin,sitten joku puhu 4000eur veroista ja sit jotku pelotteli et 10.000 verot ku on niin korkeapäästöinen.
jotku puhuu et ku ratti on väärällä puolella ni saa pienemmän verolapun.
voisiko joku lähettää mulle viestinä varmaa tietoa et kuinka paljon köyhdyn nyt ku on kyseessä vuosi 2008 ja tollanen pitää saada rekisteriin?Auto maksaa 5.500 euroa ja on "kuulemma"huippu hieno ja juuri katsastettu ilman huomautuksia...
mitä muita papereita/todistuksia tarvin?
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.
Meidän kautta saisi apua tuohon katsastusongelmaan. Terv. Pete / Car-Imports.fi
Lainaus käyttäjältä: Storri - 04 tammikuu, 2008, 20:15:53
MISTÄ TODISTUSPAPERIT???
MISTÄ SELLANEN PAPERI MIKÄ KELPAA TODISTAMAAN AUTON PAINON?
Taas ihmettelen sitä että miten jengi tilaa autoja ties mistä ilman hajuakaan että miten ne saa kilpiin. ::)
Todistuspaperit voi toimitaa esim esv: www.esv.fi Maksaa n. 200e.
Auton massat mittaa katsastuskonttori tai yo. paperi todistaa ne.
LainaaHermot menee tämän maan kans...jospa muuttais venäjälle ni sais ainaki ajaa tällä autolla.
Ei tuo kilvitys ole mikään ongelma nykypäivänä, selvittelisit ensin hieman asioita niin ei talvisi raivota täällä forumilla sitten jälkikäteen kun homma ei onnistukaan niin kuin alunperin ajattelit.
Terve!
Itse kerran auton tuoneena opin heti ensimmäisellä kerralla että paperit on kaiken a ja o, kaikki paperit löyty katsatuksen yhteydessä eikä yllätykisä tullut. Minä sain todistukset suoraan Toyotalta, vaikkakin kesti jonkun aikaa. Hyvänä vinkkinä kaikille autontuojille on että tutustuu AKE:n sivuihin ja pitää huolen siitä että siellä vaadittavat dokumentit löytyy. Itse
aikoinaan hoidin kaiken Japanista käsin ja Suomesta kyselin papereita ynnä sun muuta. Tavalliselle maallikolle ilman kummosempia yhteyksiä minulla meni noin puoli vuotta ennen kuin oli kaikki vaadittavat paperit, mutta heti kun auto oli Suomessa niin se oli myös nopeasti katsastettu.
Sinun tilanteessa en heittäisi pyyhettä kehään taikka sitten Supraa pelolle, tässä hommassa maltti on valttia ja kyllä se työ Suprien eteen kannatta! ;)
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 27 helmikuu, 2008, 11:12:45
Minä sain todistukset suoraan Toyotalta, vaikkakin kesti jonkun aikaa.
Sulla taitaa olla eri juttu koska toit auton muuttoautona. Suomen Toyotan kanta on ettei kirjoita vaatimustenmukaisuustodistuksia Japanin malleihin. Ainoa vaihtoehto on kolmas osapuoli joka on tässä tapauksessa Saksan Tüv, helpoiten käy jos ostaa paperin joltain ko. autoja maahantuovalta taholta, esim juuri mainitsemani ESV.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 27 helmikuu, 2008, 12:21:30
Sulla taitaa olla eri juttu koska toit auton muuttoautona. Suomen Toyotan kanta on ettei kirjoita vaatimustenmukaisuustodistuksia Japanin malleihin. Ainoa vaihtoehto on kolmas osapuoli joka on tässä tapauksessa Saksan Tüv, helpoiten käy jos ostaa paperin joltain ko. autoja maahantuovalta taholta, esim juuri mainitsemani ESV.
Tai meiltä ;D
Terkkuja. =) Pete / Car-Imports.fi
Lainaus käyttäjältä: Krister - 26 helmikuu, 2008, 12:17:56
Taas ihmettelen sitä että miten jengi tilaa autoja ties mistä ilman hajuakaan että miten ne saa kilpiin. ::)
Todistuspaperit voi toimitaa esim esv: www.esv.fi Maksaa n. 200e.
Auton massat mittaa katsastuskonttori tai yo. paperi todistaa ne.
Ei tuo kilvitys ole mikään ongelma nykypäivänä, selvittelisit ensin hieman asioita niin ei talvisi raivota täällä forumilla sitten jälkikäteen kun homma ei onnistukaan niin kuin alunperin ajattelit.
Onkohan tääkin kohta ku dnsf, joka toinen topic on MITES MÄÄ SAISIN SKAILAININ KILPIIN.
Nää kilvetys jutut on helpottunut,itsekkin katsatutin oman Japsituonnin 02/08 ja ei muuta ihmeellistä kuin vastaavuustodistus mikä tarvitaan..
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 27 helmikuu, 2008, 19:29:08
Tai meiltä ;D
Terkkuja. =) Pete / Car-Imports.fi
Paljos sulla maksaa tuo todistus?
Terve kaikki,ja sori etten oo muistanu lisätä infoa tänne.papereita kysyttiin toyotalta tuv.Germanyltä ja katsastuskonttori kysy kans parista paikkaa...loppujenlopuks Dekralta saksasta tuli kaikki paperit hintaan 120eur mutta meni kyllä kauan.
kun toisen kerran kävin autoa katsastuskonttorilla näyttämässä ni tuli vielä ongelmia turvavöiden kanssa.Niistä puuttu joitaki hyväksyntä kirjaimia,mutta auto meni kuiteski läpi ilman suurempaa tappelua :)
tullasin auton helmikuun alussa,ja ei vieläkään veropäätöstä....no,ehkä yhtä hyvä niin ku tilillä on alta 100 eur :D
ESV keskittyy jatkossakin autojen, ei papereiden myymiseen. Siksipä pojatkin julkaisivat tiedot mistä jokainen saa tilata ihan itse dokumentit 165e hintaan.
Olkaapa hyvä:
DOKUMENTIT
Toimiva ja suositeltava suomalainen toimittaja dokumenteille: http://www.pakettiautopojat.fi/palvelut.html
PAPERIEN TILAAMINEN SIVUN OHJEIDEN MUKAAN, tyhmät kysymykset kannattaa esittää katsastajalle, foorumeille tai auton myyvälle taholle.
Dokumentteja saatavilla tüv/dekra:
(ainakin seuraaviin autoihin. Muihinkin saa, mutta tuossa lista mitä on jo tilattu onistuneesti)
Skyline:
HCR32 - R32 GTS-T (2 ja 4 ovinen)
BNR32 - R32 GT-R
ECR33 - R33 GTS-T (2 ja 4 ovinen)
BCNR33 - R33 GT-R
ER34 (osittainen) - R34 GT-T
Nissan:
RPS13 - 180sx
WGNC34 - Stagea 260RS
Muut:
Mazda RX-7 FD3S
Mitsubishi Lancer EVO 2
Mitsubishi Lancer EVO 3 (GRS / RS)
Mitsubishi Lancer EVO 4 (GRS / RS)
Mitsubishi Lancer EVO 5
Mitsubishi Lancer EVO 8
Mitsubishi Legnum vr4
Mitsubishi Galant vr4
Toyota Supra JZA80
Toyota Aristo JZS-147
Toyota Celica GT-4 ST205
Toyota Caldina ST215W
Toyota MR2 GT-S Turbo (-95)
Subaru Impreza WRX STI V4
Subaru Impreza WRX (-96)
Sama listaus löytyy siis Skyline kilvitys FAQ:istakin muiden ohjeiden kera.
Ei kelvannut pakettiautopoikien lappunen supraan.kallista paskapaperia,ei voi muuta sanoa. :D
Annettiinko paperin hylkäämiselle jotain syytäkin?
Kyllä mulla kelpas pakettiautopoikien paperi ;)
Asiasta on enempi juttua tuossa aiheessa, loppua kohden:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=35344
Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 toukokuu, 2008, 11:04:20
Asiasta on enempi juttua tuossa aiheessa, loppua kohden:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=35344
Tem viitannee siihen, ettei noita ylimääräsiä papereita enää tarvita. VTT:ltäkin taannoin vastaisvat näin, kun kysyin:"AKEn nykylinjan mukaan ei noita yksilöityjä selvityksiä enää tarvita ennen 31.12.1996 käyttöönotetuilta, jos ensirekisteröity Japanissa. " Tosin kaikki katsastuskonttorit eivät vieläkään ole ajantasalla eli eivät osaa töitään.
Se mistä lappu oli tullut,eli tuv sud autoservice,niin ei ole hyväksyttävien virmojen listalla.
nii siis päästöjen osalta ei tarvii enää mitää vaan melutaso ja jarrut
itellä sama homma. ei käy juu japanista tuotuun supraan toi vastaavuustodistuksessa ilmoitettu paino)akselimassat! eli traf ei hyväksy tota lappua... mutta, jos olet välikatsastanu sen auton englannissa, niin sit se lappu käy....
et sä sillee ku 2 vuotta oo jäljes :)
morjes! ootko saanu jo supran kilpiin kun itellä vastaavanlainen tapaus soarerin kaa et tuotu englannista kaikki paperit hankittu mut hämeenlinnan kyrvät eiainaka vielä oo huolinut papeita. Pakko jäähdytellä jonkun aikaa ja seisottaa autoo pihassa ettei hermot täysin mee =D