Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: Hartsa - 09 maaliskuu, 2008, 08:43:00

Otsikko: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hartsa - 09 maaliskuu, 2008, 08:43:00
morjens!

toyota celica 2.0 Turbo 4wd vm.91 ja olisi tarkoitus alkaa vähän piristää auton kulkupuolta.


autossa on jo laitettu 3" downpipe ja 3" putkiston...

eli tarkoitus olis alkaa nostaa ahtoja vakio ahtimesta...

asiantuntijoille kysymys: mihin teholukemaan tuo vakio celican ahdin kestää?

ja mitä kaikkia osia minulla pitää vaihtaa ahtopaineiden noston yhteydessä? esim. joutuuko vielä suuttimiin koskemaan jne?

tehon nosto tavoite olisi +50hv......


Harri
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: avpm - 09 maaliskuu, 2008, 09:00:10
Mitä tarkoittaa tuli "laitettua" tälläinen celica?
Ei herneitä mutta outo sana tohon väliin.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hartsa - 09 maaliskuu, 2008, 09:07:04
tilanne korjattu... :D
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: avpm - 09 maaliskuu, 2008, 11:22:20
No kerro mitä se sana laitettua tarkoittaa???  ???
Oletko kenties ostanut celican vai laittanut muuten vaan   :icon_scratch:
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: ast - 09 maaliskuu, 2008, 11:39:00
50 hv lisää voi tehdä tiukkaa ilman säädettävää ecua tai jotain lisäboksia. Riittävä polttoaineen saanti pitää tietysti varmistaa ahtopaineita nostettaessa mutta luultavasti seos menee vaan entistäkin rikkaammalle.

P.S. sanaa laittaa käytetään joissain osissa maata sanan ostaa synonyyminä.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: jammu - 09 maaliskuu, 2008, 11:42:25
Ahdot on jo nousseet jos oot putkiston laittanu, jos ei fuel cut oo vielä tullu vastaan niin seuraavaksi tulee.
Joudut ostamaan purkin joka poistaa FC:n. Tai voit tehdä sen itse  Zener-diodista ja vastuksesta ohjeet löytyy netistä.
Helpompi ja turvallisempi tapa on soittaa vaikka Hariselle, tilata aika ja pojat hoitaa homman kokemuksella.
Autosi tulee samalla turvallisiin säätöihin.


esimerkkejä http://www.hestec.fi/unichip.htm
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: -tarzi- - 09 maaliskuu, 2008, 15:45:59
laitetaan- sana on ihan yleisessä käytössä, synonyyminä niinku hommannut/ostanut/hankkinut termeistä  ;)
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: avpm - 09 maaliskuu, 2008, 19:23:01
On ihan yleisessä käytössä myös täällä etelä suomessa mutta tarkoittaa hieman eri asiaa  ;D
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hyyti - 10 maaliskuu, 2008, 14:40:17
Noi tehot saa kohtuu vaivattomasti laittamalla keulacoolerin ja modauta turbo tuolla: http://www.professionalmotor.fi/index.php?id=3

Kaverilla on 2.5" putkisto, peltipakosarja, isocuuleri ja modautti turbon tolla pajalla niin ei uskalla liukkailla pitää yli 0.5barin ahtoja. Eli menee tosi mukavasti penkitetty ei ole vielä, mutta vakioon verrattuna eroa on kun yöllä ja päivällä. Leimallakaan ei ole ongelmia kun on "vakio" turbo kiinni.

Ite teen saman homman, mutta 3" putkisto on jo.

Suosittelen ensiksi walbron bensapumpun vaihtamista et saa varmasti kakkua.

Harisella joko vakio ecun säädättää tai laittaa esim. unichipin niin saa seokset kuntoon korkeilla ahdoilla ja harisen sivuilla on että celicasta jossa ollut 213hp niin on saatu unichipin asennuksen jälkeen 261hp.

Muut korjatkoon jos puhun puppua.  ;D
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: ast - 10 maaliskuu, 2008, 16:51:25
Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 10 maaliskuu, 2008, 14:40:17
Suosittelen ensiksi walbron bensapumpun vaihtamista et saa varmasti kakkua.

Tätä ei voi suositella jos Celicassa on yhtä ahdas suutintukki kuin MR2:ssa ja miksei olisi, sama konehan se on. Seurauksena on se että suutintukin alkupäässä olevat sylinterit saavat enemmän polttoainetta kuin viimeiset koska tukissa syntyy painehäviö.

Eli jos pumppu vaihdetaan pitää myös vaihtaa tai porata suutintukki isommaksi. Ainakaan MR2:ssa pumpun vaihtoon ei ole tarvetta 440 cc vakiosuuttimilla edes 100% aukiololla. Yhtään isommat suuttimet taas vaativat pumpun ja suutintukin vaihdon. Eli homma on aika hyvin balanssissa vakiona ja jos sitä menee muuttamaan on järkevää muuttaa kaikki siihen vaikuttavat osat.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hati - 10 maaliskuu, 2008, 22:33:11
Lainaus käyttäjältä: ast - 10 maaliskuu, 2008, 16:51:25
Tätä ei voi suositella jos Celicassa on yhtä ahdas suutintukki kuin MR2:ssa ja miksei olisi, sama konehan se on. Seurauksena on se että suutintukin alkupäässä olevat sylinterit saavat enemmän polttoainetta kuin viimeiset koska tukissa syntyy painehäviö.

Eli jos pumppu vaihdetaan pitää myös vaihtaa tai porata suutintukki isommaksi. Ainakaan MR2:ssa pumpun vaihtoon ei ole tarvetta 440 cc vakiosuuttimilla edes 100% aukiololla. Yhtään isommat suuttimet taas vaativat pumpun ja suutintukin vaihdon. Eli homma on aika hyvin balanssissa vakiona ja jos sitä menee muuttamaan on järkevää muuttaa kaikki siihen vaikuttavat osat.

On kait siinä suutintukissa isompi reikä sisällä kuin auton orkkis bensaputkessä, mikä on noin 6mm reikä. ST182 suutintukissa on muistaakseni 12mm reikä sisällä. ST165 oli samaa luokkaa myös.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: ast - 10 maaliskuu, 2008, 22:50:24
Bensaputken painehäviö ei kuitenkaan vaikuta sylinterien väliseen seoksen jakautumiseen, ainoastaan pumpun kuormitukseen ja pahimmillaan saattaa koko suutintukin paine tippua jos pumppu ei saa tarpeeksi ainetta linjasta läpi. En tosin ole varma onko Celican suutintukki samanlainen kuin MR2:ssa vaikka allaolevassa linkissä mainitaankin myös Celica:

http://www.wolfkatz.com/Articles/WolfKatz%20Fuel%20Rail%20Test%20Final%20Report.pdf
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: vipu83 - 10 maaliskuu, 2008, 23:18:52
sama tukki on kyllä celicassa ja mrrässä ...tukin sisä reikä on 6mm ...laittaa sen syötön kummastakin päästä ja paluun ottaa siitä ryyppy suuttimen reijästä jonka poraa ja kierteyttää 10mm:seksi ni varmasti riittää bensa vaikka 800cc suuttimilla...
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hyyti - 11 maaliskuu, 2008, 11:16:42
Onko kellään kuvaa ST185:sen bensa kiskosta? Ostin yhdessä vaiheessa kiskon, minkä pitäisi olla ST185:sen mut en ole ihan varma. Imusarjan alta näkee huonosti mimmonen on. Tarkoituksena olis porauttaa isommaks. Jos jollain on vehkeet ja halua niin saa ottaa yhteyttä.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hartsa - 14 maaliskuu, 2008, 22:08:21
oisko kellään myydä/tiedossa katalysaattorin korvausputkea?
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hati - 15 maaliskuu, 2008, 10:49:29
Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 14 maaliskuu, 2008, 22:08:21
oisko kellään myydä/tiedossa katalysaattorin korvausputkea?

Onhan noita downpipejä myynnissä aika monessa putkassa... eikä ole hinalla pilattuja.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hartsa - 15 maaliskuu, 2008, 18:46:40
niin ne downpipet korvaa sen katin?

kysäsin parista liikkeestä mutta niillä oli vain semmosia että ne ei korvaa kattia...

oisko ehdotuksia mistä liikkeestä kannattis kysyä?
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: -tarzi- - 15 maaliskuu, 2008, 19:43:26
tee ite, ei voi olla vaikeata...  ::)
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: rämeairo - 15 maaliskuu, 2008, 20:51:56
Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 11 maaliskuu, 2008, 11:16:42
Onko kellään kuvaa ST185:sen bensa kiskosta? Ostin yhdessä vaiheessa kiskon, minkä pitäisi olla ST185:sen mut en ole ihan varma. Imusarjan alta näkee huonosti mimmonen on. Tarkoituksena olis porauttaa isommaks. Jos jollain on vehkeet ja halua niin saa ottaa yhteyttä.

Tos pari..
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: rämeairo - 15 maaliskuu, 2008, 20:53:30
Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 15 maaliskuu, 2008, 18:46:40
niin ne downpipet korvaa sen katin?

kysäsin parista liikkeestä mutta niillä oli vain semmosia että ne ei korvaa kattia...

oisko ehdotuksia mistä liikkeestä kannattis kysyä?

Karvanoppa tai eBay
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hati - 15 maaliskuu, 2008, 22:05:00
Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 15 maaliskuu, 2008, 18:46:40
niin ne downpipet korvaa sen katin?

kysäsin parista liikkeestä mutta niillä oli vain semmosia että ne ei korvaa kattia...

oisko ehdotuksia mistä liikkeestä kannattis kysyä?

Se katti on tossa autossa = downpipe.

Ebay on se halvin mistä noita saa.

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 15 maaliskuu, 2008, 19:43:26
tee ite, ei voi olla vaikeata...  ::)

Tiedätkö sä yhtään mistä puhut?
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: -tarzi- - 15 maaliskuu, 2008, 22:07:18
nii jos puhuttiin downpipen uusimisesta, tai putkiston, tai katin korvauksesta, niin itse pystyy helposti tekeen... pahoittelen jos ymmärsin väärin..  :-[

suprassa (7mgte) on downpipessa katti, itse väsäsin downpipen, hintaa tuli n. pari kymppiä normi pakoputkista.  :P
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hati - 15 maaliskuu, 2008, 22:19:26
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 15 maaliskuu, 2008, 22:07:18
nii jos puhuttiin downpipen uusimisesta, tai putkiston, tai katin korvauksesta, niin itse pystyy helposti tekeen... pahoittelen jos ymmärsin väärin..  :-[

suprassa (7mgte) on downpipessa katti, itse väsäsin downpipen, hintaa tuli n. pari kymppiä normi pakoputkista.  :P

Celicassa on hieman enemmän tekemistä kun Suprassa. Varsinkin jos on ilmastointi.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: -tarzi- - 15 maaliskuu, 2008, 22:21:12
joojoo.. sitä en tajunnut, yleisesti toyotan putkisto on selkeästi, mut onhan näitä poikkeuksiakin!  :ohnoes:
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Hyyti - 16 maaliskuu, 2008, 13:27:41
Kiitos rämeairo.  :D

Eikös tossa alemmassa bensakiskon kuvassa näy keskellä yks lähtö? Et olis molemmis päissä ja keskellä lähdöt?
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Arttu_70 - 06 marraskuu, 2010, 18:23:10
Mulla olis kanssa cainzi vailla ohjelmoitavaa ecua tai lastua. Kuka noita unichippejä myy suomessa nykyään. Onkohan miten vaativa asentaa?
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: SuperSilver - 07 marraskuu, 2010, 19:04:02
Lainaus käyttäjältä: Arttu_70 - 06 marraskuu, 2010, 18:23:10
Mulla olis kanssa cainzi vailla ohjelmoitavaa ecua tai lastua. Kuka noita unichippejä myy suomessa nykyään. Onkohan miten vaativa asentaa?
Mulla on ainakin tollainen unichippi boksi minkä saat halvalla,oli kiinni suprassa kun ostin auton ja pitäisi kuulemma myös toimia celicassa juuri tuo malli(Niitä oli kait 3 eri??).
Asennus tuskin on vaativa jos vain kuvat löytyy jostain mihin kytkee kiinni,ei ollut monta piuhaa.Mutta ei tullut sen enemmän katsottua mihin oli kytketty, kuin leikoin kaikki piuhat poikki ja tein uuden nipun megasquirtille.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Arttu_70 - 07 marraskuu, 2010, 19:21:59
Lainaus käyttäjältä: SuperSilver - 07 marraskuu, 2010, 19:04:02
Mulla on ainakin tollainen unichippi boksi minkä saat halvalla,oli kiinni suprassa kun ostin auton ja pitäisi kuulemma myös toimia celicassa juuri tuo malli(Niitä oli kait 3 eri??).
Asennus tuskin on vaativa jos vain kuvat löytyy jostain mihin kytkee kiinni,ei ollut monta piuhaa.Mutta ei tullut sen enemmän katsottua mihin oli kytketty, kuin leikoin kaikki piuhat poikki ja tein uuden nipun megasquirtille.
Toki voisi kiinnostaakkin. Vaatiko toi unichippi lisä antureita vai käyttääkö toitsun omia? Laitoitko itse ton megasqruitin? Semmonenkin kiinnostaa mut en tiiä et riittääkö mulla nou hau laittaa sitä ku ei oo tullu paljoo pelattuu noitten kanssa.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: SuperSilver - 07 marraskuu, 2010, 21:47:29
Kyllä se käyttää toyon omia antureita,sillä sehän vaan huijaa niitä orkkis signaaleja(lämpö,ilmamäärämittaria etc...
Megasquirtin laitoin kyllä itse,ei sekään ole mikään kauhean vaikea juttu jos on edes vähän sähkötietoa ja tietää miten moottoriohjaus toimii.Mutta onhan siinä kuitenkin tekemistä,ei
se ihan viikonlopun juttu ole jos kunnolla tekee niin kuin joskus täällä foorumilla huudeltiin ;D
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: enzie - 08 marraskuu, 2010, 18:27:00
Fintoyssin foorumilla (http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1289200560/0#0) näytti olevan yksi unichippi kaupan joka on ollu st185 celicassa..
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Arttu_70 - 11 marraskuu, 2010, 16:23:13
Lainaus käyttäjältä: enzie - 08 marraskuu, 2010, 18:27:00
Fintoyssin foorumilla (http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1289200560/0#0) näytti olevan yksi unichippi kaupan joka on ollu st185 celicassa..
Suurkiitokset Enzielle linkkivinkistä. Kaupathan siitä synty. Olen täten oluen velkaa  :)
Mites onks tossa sainzissa kaksi katalysaattoria vai yks? Eli jos sen downpipen vaihtaa 3 tummaseen putkeen niin pitääkö sinne laittaa joku tarvikekatti alle että saa leimoista läpi?  Kertokaahan asiantuntiat mimmosia ratkaisuja ootte käyttäny.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: mazzem - 11 marraskuu, 2010, 17:55:49
Lainaus käyttäjältä: Arttu_70 - 11 marraskuu, 2010, 16:23:13
Suurkiitokset Enzielle linkkivinkistä. Kaupathan siitä synty. Olen täten oluen velkaa  :)
Mites onks tossa sainzissa kaksi katalysaattoria vai yks? Eli jos sen downpipen vaihtaa 3 tummaseen putkeen niin pitääkö sinne laittaa joku tarvikekatti alle että saa leimoista läpi?  Kertokaahan asiantuntiat mimmosia ratkaisuja ootte käyttäny.

1 katti siinä on. Omaani aikoinaan laitoin 3''db:n ja oli tosi hilkulla ettei menny päästöistä läpi, eli joutuu laittaan jonku katin sinne.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Salomon - 11 marraskuu, 2010, 18:49:30
Juu hilkulla käy ilman kattiakin, mutta itelle laitoin tuon fensportin kauppaaman aussien katin tai itse cattihan tuossakin on catco. Onhan sillä hintaa mutta oli vaivattomin ratkasu.  :)
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Arttu_70 - 18 marraskuu, 2010, 17:35:15
Joku varmaan osaa kertoo et mihin ton unichipin turbomoduliini tuleva letku tökätään imusarjassa? Ennen vai jälkeen kaasuläpän? Eli kyseessä st185 saizi.
Otsikko: Vs: celica 2.0T st185 piristys?
Kirjoitti: Juzzo - 18 marraskuu, 2010, 18:42:13
Lainaus käyttäjältä: Arttu_70 - 18 marraskuu, 2010, 17:35:15
Joku varmaan osaa kertoo et mihin ton unichipin turbomoduliini tuleva letku tökätään imusarjassa? Ennen vai jälkeen kaasuläpän? Eli kyseessä st185 saizi.
turbomoduliini = elektronisen ahtop.säätimen solenoidi? Ota paine kaasuläpän jälkeen.