Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: Klemma - 12 maaliskuu, 2008, 10:09:37

Otsikko: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: Klemma - 12 maaliskuu, 2008, 10:09:37
Millasia ahtoja porukka on pitänny vakio 2JZ-GTE Moottorissa?
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: nr000001 - 12 maaliskuu, 2008, 11:01:03
0-1,35bar
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: BlueBlooded - 12 maaliskuu, 2008, 13:01:42
Mitä muuten porukat ovat mittaileet n. 1.3-1.35 barin ahdoilla tehoja. Jos muina modeina, putkisto, kuuleri..?
Tai minkälaisia tehoja odotettavissa?
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: Ari - 12 maaliskuu, 2008, 14:18:30
Aiheeseen liittyvä kyssäri: Aristossa vain 1 ahtimella hukkaportti + kuristin putkistossa(?). Jos tekee uuden putkiston ilman kuristinta, puskeeko 2 ahdin niin paljon kun lähtee? Kunnes posliinit sulaa... AVC-R:ä asennettu ainoalle HP-kellolle.
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: @rttu - 12 maaliskuu, 2008, 14:27:11
Ei ne posliinit mihkään sula,ekasta menee vaan akseli poikki.Ahtimet irtonaisena huomaa hyvin kuinka paljon ahtimein kunnossa eroa,ykkönen voipi olla 100tkm ajetussa ihan loppu ja kakkonen ei juur uutta häpee..
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: Ari - 12 maaliskuu, 2008, 14:32:49
Eli ahdot pysyy säädetyssä, vaikka 2:lla ei ole hukkaporttia eikä kuristinta(?)...
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: nr000001 - 12 maaliskuu, 2008, 17:34:55
Lainaus käyttäjältä: Ari - 12 maaliskuu, 2008, 14:18:30
Aiheeseen liittyvä kyssäri: Aristossa vain 1 ahtimella hukkaportti + kuristin putkistossa(?). Jos tekee uuden putkiston ilman kuristinta, puskeeko 2 ahdin niin paljon kun lähtee? Kunnes posliinit sulaa... AVC-R:ä asennettu ainoalle HP-kellolle.

Ilman kuristinta ahtaa yli 1bar, mikä on ahtimen keston kannalta yläraja. Hetkellisesti voivat ahtaa enemmänkin, mutta samalla käyttöikä lyhenee _merkittävästi_.
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE Ahdot
Kirjoitti: @rttu - 12 maaliskuu, 2008, 19:17:39
Mä jarrutin omasta viime kesänä 0.7bar 380hp/480Nm,Modeina:kaivetut sarjat 3"Dp ja iso cuuleri.JDM 2jz-gte,parhaimmillaan ajettiin 1.3barin ahdoilla.Luultavasti syy miksi hajoo,on kakkosen pakokaasun tulo ohjain portti jonka painekellosta kalvo puhki ja näin ollen kello ei saa riittävästi työntö voimaa että kaasut pääsis kakkos ahtimeen.Kuuden sylinterin tuottama pakokaasu määrä on liikaa ykkösellä ja pakopyörä poistuu putkistoon..
Mulla oli tossa kellossa vain kolme pientä reikää,jotka oli tulleet kulumisesta.Autolla ajettu 108tkm.
Pienellä "huollolla" saa noista orkkis JDM ahtimista ihan kelvolliset