Kevättä kaikille, otin tossa hetki sitten celican taas talvehtimasta, ja nyt tuntuu, että kytkimelle tarttis tehdä jotain, vaihdekepissä rattaat tuntuu kolmos vaihteella ja kakkonen ei mee päälle, kuin hyvin hiljaisessa vauhdissa (auto manuaali), olenko oikeassa, että kykin olis huollon tarpeessa, jos olen oikeassa, niin miten kova homma on vaihtaa kytkin tommoseen kiituriin, mitä kaikkee sinne kannattaa uusia?
kiitoksia vaivannäöstä, ja valistamisesta.
No voi olla kytkinkin loppu, mutta ihan yleinen tyyppivika on noi vaihteiston syncrot, ne tuppaa rutisemaan.
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5500.0.html
Tossa topic jotakuinkin vastaavista ongelmista...
kiitoksia vastauksista, toi topic minkä laitoit ei auennut, valitti se on vanhentunut, tai mulla ei ole sinne oikeuksia??
Kattelin tossa motonetin sivuja, ja sieltä löytyi kytkin sarja 129 euroa, pelkkä levy ois 50 euroa, mitä mieltä ootte, kannattaako vaihtaa heti koko satsi, vai riittääkö jos vaihtaa pelkän levyn, ja tosiaan onko miten vaikee homma toi on, pitääkö moottori nostaa pois, vai mistä päin sitä kannattaa lähtee katsomaan?
Liity autojäseneks niin näkyy sullekkin.
Lainaus käyttäjältä: jarski - 17 maaliskuu, 2008, 00:49:24
Kattelin tossa motonetin sivuja, ja sieltä löytyi kytkin sarja 129 euroa, pelkkä levy ois 50 euroa, mitä mieltä ootte, kannattaako vaihtaa heti koko satsi, vai riittääkö jos vaihtaa pelkän levyn, ja tosiaan onko miten vaikee homma toi on, pitääkö moottori nostaa pois, vai mistä päin sitä kannattaa lähtee katsomaan?
Ei tarvi moottoria nostaa pois..
Itte aikanaa otin vaa laatikon alakautta pois mahtu juuri ja juuri..
Mutta mahtui.. ;) kone oli appari reunasti kii ja lankku iskareitte välii ja siihen kii..
Helpoin oli ottaa ku otti palkit pois sieltä.. Ekana kerralla en ottanu ni millipeliä oli.. :D
Ja tosiaan jos kerta avaat vaiha koko satsi.. ;)
kaikki uusiks vaan, painelaakeri, kytkinlevy, kytkinasetelma ja samalla kampiakselin takastefa.. ei näissä remonteissa kannata säästellä...
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 17 maaliskuu, 2008, 14:51:50
kaikki uusiks vaan, painelaakeri, kytkinlevy, kytkinasetelma ja samalla kampiakselin takastefa.. ei näissä remonteissa kannata säästellä...
Jos säästää ni kohta ne on edessä taas ku joku menee..
Kokemus puhuu :D
Lainaus käyttäjältä: hihhuli6 - 17 maaliskuu, 2008, 21:32:49
Jos säästää ni kohta ne on edessä taas ku joku menee..
Kokemus puhuu :D
Näin on. Kun kerta rupee repiin askin irti nii uutta osaa tilalle ja tosiaan tefaki kannattaa laittaa uus.
Kiitoksia paljon neuvoista, nyt olen jo niin paljon viisaampi, kuin ennen. Pitää laittaa palikkaa tilaukseen ja ottaa joku vk:loppu vaihtoon.
Mietin että varmaan ne vaihteiston syncrot on kans lopus, on toi vaihdekeppi sen verran vetelän olioinen, mites sen kans sitten pitäis toimia? osaako sen ite korjata, ja en mikään auto insinööri oo, mutta jos se on semmonen "perus juttu" ja puolta autoa ei tarvii purkaa, niin ehkä sen ite saa vaihdettua? Mutta, jos viititte vielä laittaa kaiken moista tietoa siitä hommasta, niin se olis hieno juttu.