Elikkäs tuos viime kesän ajelin japsimallin 440cc suuttimilla ja soppa riitti lusikka pohjassa vedättäessä kyllä eikä mennyt laihalle 0.8bar ahdoilla.
Vaihdoin nytten 550cc euromallin suuttimet siinä toivossa että soppa riittäisi vaikka hieman nostaisi ahtojakin mutta nytten soppa loppuu kesken hetken sen jälkeen kun lähtee vedättämään lusikka pohjassa ensin hyppää pirun rikkaalle mutta sitten ahtojen nousun kanssa samaa tahtia kipuaa seosmittari laihalle ja ahdot 0.9bar eli kutakuinkin samat.
Miten helvetissa tommonen voi olla mahdollista..? ???
Näyttäis aivan selvästi siltä että noi 440cc suuttimet riittäisivät pajon pidemmälle kuin 550cc.
Modeina: Blitzin big twin kitti, Greddyn row 3, putkistoo ym. mutta samat palikat olivat jo viime kesänäkin pienemmillä suuttimilla.
Eli onko muilla ollut saman kaltaisia ongelmia?
olikos näissä suuttimissa eri vastus? veikkaan.... :icon_scratch:
mulla teki samaa kolmoskoppasessa ja syynä oli lambda-anturi
Eri ohmi- alueella toimivat suuttimet eivät toimi keskenään samalla alueella, vaikka sitä tällä suuttimien vaihdolla yrititkin. ;) Ei muuta sähköoppia lukemaan!! :whip2:
Lainaus käyttäjältä: Timi - 17 huhtikuu, 2008, 21:05:39
mulla teki samaa kolmoskoppasessa ja syynä oli lambda-anturi
PLX:n laajakaistalta tulee tietoo eculle.
Lainaus käyttäjältä: MT - 17 huhtikuu, 2008, 22:30:40
Eri ohmi- alueella toimivat suuttimet eivät toimi keskenään samalla alueella, vaikka sitä tällä suuttimien vaihdolla yrititkin. ;) Ei muuta sähköoppia lukemaan!! :whip2:
Suuttimet on kytkettynä vastusten kera eli ohmimäärät ovat samat.
Nämä US/EURO-spec peak & hold suuttimet tarvitsevat jännitepiikin aluksi...
Arvaus: JDM-supran suutinten ohjaus ei sellaista tee, koska siinä on vakiona tasaisella jännitteellä toimivat suuttimet.
Googlesta varmaan löytyy ohje, miten noi EURO/US-tyypin suuttimet pistetään toimimaan JDM-suprassa. Vai?
Samoin tietääkseni toimivat molemmat euro/us-tyyppiset suuttimet.
Euro/us-supessa on vain sellanen sarja vastus mökäle josta kulkee läpi virta suuttimille (6.4ohmia per suutin).
Ja japsimallissa virta tulee suoraan suuttimille.
Netistä löytyy kyllä joo ohjeistusta ja tolleen sen kuuluis pelata.
tuosta MKIV 550 suutinten koosta oli jonkin aikaa sitten www.supraforums.com:lla spekulointia ettei ne kaikki oliskaan niin isoja. osa oli mitannu / mittauttanut että olisivat jotain 450 luokkaa, toiset sano että reilut 500:t. itse kun vaihdoin 1jz:an 380cc tilalle 550cc suuttimet korjauskerroin ei mennyt suoraan suutinten laskennallisen koon suhteen vaan jäi aikapaljon pienemmäksi.
Jokin tommonen voisikin selittää asian.
Mulla pelas het suoraan kiinni laiton jälkeen noi "550" ilman mitään korjauksia ja meni päästöistä läpi ym. ilman mitään ongelmaa.
Ei auta vissiin muu kuin isompaa kehiin. 8)
Nytten löyty jonkin sortin syykin kun ei soppa piisannut.
Pensan tulopuolella oli letkusta leikkaantunut siivu letkun sisäpuolelle liitintä lykättäessä letkuun ja se tukki n.puolet letkun reiästä.
Nytten piisaa ruoka ainakin viä 0.9bar ahdoilla vedätettäessä.
Mutta nytten rupes sitten kränään ilmeisesti jokin tulppa tms meinasin laittaa pikkasen lisää ahtoja niin rupee siinä 1bar tienoilla vaan "röpeltämään" ihmeellisesti ja veto loppuu siihen. Luulen että jokin tai jotku pytyt putoavat pois pelista mutta rauhallisemmin ajellessa toimii moitteetta.
Mahtaisikohan vakio tulpat lyödä läpi vaikka ovat liki uudet n.2000km ajetut.
Jokunen vuosi sitten st185 celicassa teki saman tapasen ilmiön ja vika löyty tulpan johdoista.
Onko muilla mkiv omistajilla kokemuksia moisesta??
On!! varmista ensin että käytät hyviä tulppia. NGK BKR7E on todettu parhaaksi bpu mkiv:hen.. (varmista tuo koodi vielä haulla tältä foorumilta)..
Jos ongelma jatkuu tulppien vaihdon jälkeen ni arvaanpa että sulla on puolat väsyneet. Mulla oli toissakesänä sama ongelma ja korjautu vasta puolien vaihdolla.. Ne kannattaa muuten sit tilata lentorahtina jenkeistä, täällä ovat törkeän kalliit!!