Moi kaikki!
nyt ois sit sellainen tilanne, et pitkän pähkäilyn jälkeen oisin kallistumass supran puoleen. Ensin meinasin celican laittaa,
mut kyl toi supra taitaa viedä voiton 100-0.
nyt vaan on muutama juttu, mitkä on epäselviä. Ensinäkin: eihän supralla voi ajaa talvella?! ainaakaan täällä(asun kemissä).
Eli kesä-autoks vaan ja seisontaan talveks?! sitähän tarttee sit kaks autoa.
Onko kovaki bensa syöppö? menee pian vararikkoon, kun sillä huristelee?!
Entä ajaminen niinkuin yleensä. Mukavaa? jättää ainakin muut taakseen?!
Verotus on ihan kamala kun sen tuo suomen puolelle. pystyykö yhtään arvioimaan ton pirssin verotusta?
Tässä olis sit kuva/linkki tulevasta. http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=1326820
Ja vaikka kuinka järki sanoo, että älä laita tollasta, niin ei maha mittään. On se niin hieno auto.
Moi! Ei sun perse kestä tommosta supraa. :nono: Ehkä celicasta ois parempi alottaa näin ens hätään :D
mistähän sä tiedät, mitä mun perse kestää ja mitä ei?! ::)
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
nyt vaan on muutama juttu, mitkä on epäselviä. Ensinäkin: eihän supralla voi ajaa talvella?! ainaakaan täällä(asun kemissä).
Eli kesä-autoks vaan ja seisontaan talveks?! sitähän tarttee sit kaks autoa.
Kyllähän nuo talvellakin kulkevat eteenpäin. :D
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Onko kovaki bensa syöppö? menee pian vararikkoon, kun sillä huristelee?!
3000cc moottori ottaa kaiken mitä sille antaa. Polttoainetaloudesta huolestuneen kannattaisi katsoa vaikka 1200cc moottorilla varustettua autoa.
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Entä ajaminen niinkuin yleensä. Mukavaa? jättää ainakin muut taakseen?!
Mukavaa. Tuo vapari saattaa pienemmät perheutot jättää taakseen.
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Verotus on ihan kamala kun sen tuo suomen puolelle. pystyykö yhtään arvioimaan ton pirssin verotusta?
Tullin veropäätöksistä voi arvioida.
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Tässä olis sit kuva/linkki tulevasta. http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=1326820
Melko tuning.
heh, kulkee juu, mut täällä kun sataa lunta silleen ihan kunnolla, niin pitäis olla aikamoinen
että saa sen pidettyä tiessä. tai mistä minä tiedän, eihän mulla sellasesta oo mitään
kokemusta aikasempaa.
melko tuning, niin se mun mielestä pitää ollakki. :yum:
Oletko ostamassa suoraan tradecarviewistä? Ei ole suositeltavaa edes suomalaisen välittäjän kautta - paljon huijareita tuolla.
suomalaisen välittäjän kautta se auto ois tulossa. huijareita? ettei ois sit kunnon auto, mikä tulee jos sen ostaa?
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:55:39
mistähän sä tiedät, mitä mun perse kestää ja mitä ei?! ::)
No aatellen et nainen ratis,tehokas takatuuppari alla ja talvikelit ;)
Kai ne Suprankin polkimet on analogiset, ettei aina tartte painaa pohjaan asti, jos on liukasta? En mä ainakaan keksi yhtään syytä, miksei iso ja painava auto etenis lumessakin nätisti. Ja saahan sen kuivalta asfaltiltakin ojaan, jos ei vaan osaa.
Kulutushan riippuu ihan siitä miten sillä ajaa... Omassa käytössä (yli 80% maantieajoa) 1300 kuutioinen pikkuauto kulutti yhtä paljon kun 7ämmä Supra. 2jiizetaa ei oo tullu seurattua sillä silmällä. Hymy korvissa saa kyllä ajella, mut sit se ylläpito saattaa koitua yllättävän kalliiksi. Ei sillä että välttämättä mitään hajoaisi, mutta kun nälkä kasvaa syödessä... ;D
mkIII on ainakin ihan mukava talvella ajella. lämpeää nopeesti ja eikä tuo perse ny ihan vahingossa sivulle heitä jos ny ei läppää pohjassa pitele. kunnon talvikiekot alle niin nätisti menee. Bensan syöntiä jos alkaa miettiä ennen ostoa,niin parempi unohtaa sit vallan kokoauto. Niinkuin joku aikasemmin mainittikin. Nähny tälläkin foorumilla että ostetaan,pistetään isolla rahalla ja sit myydään valittaen kun löpöä palaa. Se syö ihan tarpeeks jo kesäkelilläkin. Talvella luonnollisesti enemmän. Mut kyl tommone mkiv kyl kelpais ittellenikin, tosin vähemmän thyyningillä :yum:
Lainaus käyttäjältä: Tem - 12 elokuu, 2008, 14:22:26
Kai ne Suprankin polkimet on analogiset, ettei aina tartte painaa pohjaan asti, jos on liukasta? En mä ainakaan keksi yhtään syytä, miksei iso ja painava auto etenis lumessakin nätisti. Ja saahan sen kuivalta asfaltiltakin ojaan, jos ei vaan osaa.
No eikös tosimies pohjaan asti paina?? :whip2: Liukkailla ny varsinki.. ;D
Ja sit :sleepy2:
No joo meen hoitoon :tard:
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 13:21:49
suomalaisen välittäjän kautta se auto ois tulossa. huijareita? ettei ois sit kunnon auto, mikä tulee jos sen ostaa?
Saattaa tulla jopa ihan eri auto mitä tilattu. :) Mitä nyt olen näitä seuraillut, niin olen sitä mieltä, että ehdottoman paras konsepti tällä hetkellä on Mamasanilla noitten jdm autojen tuontiin liittyen. En oikein keksi miksi muualta kannattaisi autoaan tilata, kun Mamasan näyttäisi olevan hintatasoltaankin paras. Toinen hyvä on tietysti ostaa valmiiksi rekisteröity auto suomesta jos sattuu sopivan hintaisen löytämään - taitavat kuitenkin olla harvassa.
Mikäli autoa et ole vielä tilannut, niin suosittelen lämpimästi vierailemaan www.mamasan.fi nettisivulla. Hintalaatusuhde ja palvelualttius lienee lyömätön.
Tuossa vielä juttua tradecarviewistä: http://www.mamasan.fi/foorumi/viewtopic.php?t=31
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Moi kaikki!
nyt ois sit sellainen tilanne, et pitkän pähkäilyn jälkeen oisin kallistumass supran puoleen. Ensin meinasin celican laittaa,
mut kyl toi supra taitaa viedä voiton 100-0.
nyt vaan on muutama juttu, mitkä on epäselviä. Ensinäkin: eihän supralla voi ajaa talvella?! ainaakaan täällä(asun kemissä).
Eli kesä-autoks vaan ja seisontaan talveks?! sitähän tarttee sit kaks autoa.
Jep, aika vaikea olis kuvitella Supraa täällä pohjoisessa ympärivuotiseen käyttöön, ei saata Keminkään -40 pakkaset tehdä 10v+ vanhalle ja Japanin lämpöihin tottuneelle autolle hyvää.
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Onko kovaki bensa syöppö? menee pian vararikkoon, kun sillä huristelee?!
vakiona varmaan tuonne 10-20 väliin
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
Verotus on ihan kamala kun sen tuo suomen puolelle. pystyykö yhtään arvioimaan ton pirssin verotusta?
Oma
arvio (kilomerit + vuosimalli tietty vaikuttaa):
JDM NA 4000-6000
JDM TT 6000-9000
www.ottoauto.de (http://www.ottoauto.de) löytyy päätöksiä
hehee, niinhän se pojat on, että yleinen luulo, nainen ratissa EI ole hyvä homma?! mut kuulkaas, tää on nykyaikaa, kyllä naisetkin osaa ajaa autoa
ja kyllä naisetkin voi olla yhtä kiinnostuneita autoista ku miehet. miks ei vois?
mut toi supran hevosvoima juttu taitaa olla jokin miehisyydenmitta, ku ei nainen sellasta autoa vois laittaa..
katotaan :-*
ps. laitoin VASE sinne paikkaan infoo mistä kerroit, saattaa jopa onnistua, kiitti!
Kannattaa miettiä etukäteen millaisen arvon antaa kuluttajansuojalle ja hankkia auto sen mukaan.
Itse olen ostanut pari autoa hyvämaineisen ison Japanilaisen diilerin kautta huutokaupasta ilman Suomalaisia välikäsiä. Ensimmäinen oli sitä mitä odotinkin. Toinenkin muuten mutta sattui vaan olemaan moottorivaurio jota diileri tai huutokauppa eivät huomanneet tai kertoneet. Tarkastukset Japanissa ovat kuitenkin aika pintapuolisia, siihen voi luottaa mitä korin ja sisustan kunnosta sanotaan mutta tekniikassa voi olla sellaisia vikoja jotka eivät kestoltaan lyhyessä tarkastuksessa jää kiinni. Japanilaisittain puhutaan kuitenkin lähes paalausikäisistä vanhoista romuista joita menee huutokaupoista läpi tolkuttomia määriä päivässä joten autot liikkuvat tarkastuksissakin nopeasti.
Ketutti tietysti kun homma selvisi ja kone oli alkukesän levällään mutta koska tein remontin itse ja hankin osia halvimmista paikoista ympäri maailmaa kulut pysyivät järkevinä ja autossa ei ole ollut muuta huomautettavaa. Todennäköisesti ostan jatkossakin suoraan mutta on siinä puolensakin jos ostaa firmalta jo Suomessa olevan auton tai käyttää sellaista välikättä jota koskevat normaalit kuluttajansuojat.
Mamasanin henkilökunta on erinomaisen asiantuntevaa ja hinnoittelu kohdallaan, mutta peruspaketin kohdalla on pesty kädet kuluttajansuojasta eikä siihen tuolla hintaa olisi käytännössä varaakaan. Uskoisin että moni muukin autontuoja yrittää jollain pykälillä tai sanamuodoilla sopimuksissa välttää kuluttajansuojaa mutta kannattaa ehkä kysellä tapauskohtaisesti mikä on politiikka.
Lainaus käyttäjältä: ast - 12 elokuu, 2008, 22:41:56
Mamasanin henkilökunta on erinomaisen asiantuntevaa ja hinnoittelu kohdallaan, mutta peruspaketin kohdalla on pesty kädet kuluttajansuojasta eikä siihen tuolla hintaa olisi käytännössä varaakaan. Uskoisin että moni muukin autontuoja yrittää jollain pykälillä tai sanamuodoilla sopimuksissa välttää kuluttajansuojaa mutta kannattaa ehkä kysellä tapauskohtaisesti mikä on politiikka.
Välityspalkkio kyseisen palvelun kohdalla on tosiaan vaan 890euroa mikä on aika vähän. Kuluttajasuojan välttäminenkin on vähän niin ja näin kun kuitenkin firmalta ostetaan. Tuskin voi käsiään täysin pestä jos sieltä joku konerikkonen pommi tulee, vaikka aiheesta olisikin mainittu. Varmasti pyrkivät hoitamaan kaikki kaupat niin, että asiakas on tyytyväinen. Internetissä kun tyytymätön tieto leviää hyvin nopeasti. ;)
Yllättävän halpa voi auto olla vaikka tuon 3ke täysihoidonkin valitsisi. Eipä tarvitse itse tehdä mitään ainakaan. :)
Minusta tuo 890e on kuitenkin niin vähän, ettei kannata lähteä itse tilailemaan kun ei hommasta kuitenkaan mitään ymmärrä. ;D Joillakin on tietysti intoa hoitaa näitä juttuja - kyllähän siinä tietysti pienen säästön saa kun itse suoraan tilaa.
Mamasin toiminta vaikuttaa ihan OK:lta mutta itse pidän myös ESV:n politiiikasta että autoa ei ole pakko ottaa jos siihen ei ole tyytyväinen. Esim jos vaihdelaatikossa on kakkosen synkka paskana niin auton voi jättää ottamatta. Mamasin tapauksessa asialle ei varmaankaan mitään mahda. ESV:lläkin tuntuu suurin osa autoista olevan kohtuu edukkaasti hinnoiteltu sekä käsittääkseni heidän autot tulee yleensä aina konttirahdissa aina jolloin rahtipaikka onnistuu nopeammin.
Kummastakaan en ole mitään tilannut mutta molempien tahojen kanssa olen auton tuonnista puhunut.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 elokuu, 2008, 08:52:30
Mamasin toiminta vaikuttaa ihan OK:lta mutta itse pidän myös ESV:n politiiikasta että autoa ei ole pakko ottaa jos siihen ei ole tyytyväinen. Esim jos vaihdelaatikossa on kakkosen synkka paskana niin auton voi jättää ottamatta.
Tämä on tosiaan hyvä juttu. Olisi kuitenkin mukava tietää mitä tilaamasi auto on japanissa maksanut - tätä tietoa ilmeisesti ei esv julkista? Itselleni on näissä autotilailuissa noussut tärkeäksi juuri tuo, että tiedän paljon palvelusta maksan yritykselle. Teoriassa Mamasanin pitäisi tuolla 890e välityspalkkiollaan olla halvempi jos kyseessä on japanin päässä saman hintaluokan autot. Molemmat firmat kun ilmeisesti huutokaupoista näitä ostelee.
Luulisi että tuolla esv:n politiikalla välityspalkkiota täytyy ottaa useampi tuhat euroa.
Toisaalta vaikka ostaisi auton muustakin firmasta niin kyllä välittäjän auto tulee hoitaa kuntoon mikäli se rikki on tai jos auto ei vastaa tilattua niin siitä on annettava rahat takaisin. Itselleni on sattunut molemmat tapaukset (ei kyseisesten firmojen kohdalla) ja epäkohdat tuli hoidetuksi asianmukaisesti, vaikkei mitään varsinaista "palautusoikeutta" myyjä erikseen luvannutkaan.
EDIT: "Peruspaketissa auto ostetaan konkreettisesti asiakkaan lukuun, emmekä itse edes näe autoa missään prosessin vaiheessa. Tästä syystä Peruspaketin osalta peruutusoikeutta ei ole. Luonnollisesti kuitenkin autamme kaikin mahdollisin tavoin, jotta mahdolliset ongelmat saataisiin ratkaistuksi. Voimme esimerkiksi ottaa auton myytäväksi asiakkaan puolesta." -mamasan
Otetaas vähän takaisin. Tässä auton tosiaan ostaa asiakas itse, jolloin firmaa ei tietenkään kuluttajansuoja koske kun se paperilla ei tähän mitenkään sekaannu. Noh, onneksi tuolla on palvelupaketteja mistä valita.
Kysyin hieman aiheesta: http://www.mamasan.fi/foorumi/viewtopic.php?t=42 Varmaan vastausta tulee jossain välissä kiinnostuneille.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 elokuu, 2008, 08:52:30
Mamasin toiminta vaikuttaa ihan OK:lta mutta itse pidän myös ESV:n politiiikasta että autoa ei ole pakko ottaa jos siihen ei ole tyytyväinen. Esim jos vaihdelaatikossa on kakkosen synkka paskana niin auton voi jättää ottamatta. Mamasin tapauksessa asialle ei varmaankaan mitään mahda. ESV:lläkin tuntuu suurin osa autoista olevan kohtuu edukkaasti hinnoiteltu sekä käsittääkseni heidän autot tulee yleensä aina konttirahdissa aina jolloin rahtipaikka onnistuu nopeammin.
Kummastakaan en ole mitään tilannut mutta molempien tahojen kanssa olen auton tuonnista puhunut.
Kaveri otti ESV:n kautta R33 GTR kyllikin, asialliselta toiminnalta vaikutti, olin itse mukana noutohetkellä..
Tosin Skylle ei ole vieläkään kilvissä vaikka pian vuosisitten haettu, tiedä sitten mistä moinen johtuu, omistajan laiskuudesta vai papereiden vajavaisuudesta.. Hmm ::)
ja oli sitten tuo teho miehisyyden mitta tai ei niin ota ihmeessä turbo malli ja viellä mielellään manuaalina tosin se on makuasia mutta myöhemmin rupee kaduttaa jos vaparin ottaa ;)
Kun noista katteista oli puhetta, laskeskelin joskus huvikseen "tiettyjen" tuontifirmojen katteita kun löytyi samoja autoja esim. tradecarview:stä ja suomalaisilla nettisivuilla oli autot myynnissä. Pilkatkaa/korjatkaa jos olen väärässä (;)) mutta kuluthan muodostuu imho näin:
Esim. SupraTT.
Auto japanissa FOB 1,300,000jeniä, eli 7900e... ompa halpa,vaikka peltoautoks ;D
7900+1000(rahti)=8900e
8900e x 1,1 (tulli 10%) = 9790
9790 x 1,22 (ALV22%) = ~11943
~11943 + ilmeisesti tulli ottaa jotain paperitöistä Suomessa??
Pyöreästi 12000e + verot ~7000e + alolupa + ensirekisteröinti + valomuutokset.... siinähän se hinta käytännössä tuplaantuu esim. juuri Supran kohdalla. Huomioikaa että Mamasanin 890e hintaan ei kuulu rahti.
edit: aiemmin tässä threadissa olevan auton hinnaksi siis tulisi 10300 + mahd. tuontikulut + verot.. eli oliskohan tuollainen 14-15000 auto?
Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
nyt vaan on muutama juttu, mitkä on epäselviä. Ensinäkin: eihän supralla voi ajaa talvella?! ainaakaan täällä(asun kemissä).
Eli kesä-autoks vaan ja seisontaan talveks?! sitähän tarttee sit kaks autoa.
Kyllä ainakin minä köyhänä 3 korisen omistajana päästelin paritalvea ennen talviauton hankkimista ja hyvin meni, jäin vain kerran jumiin koko aikana ja pirun kivaa oli ;D
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 13 elokuu, 2008, 14:06:06
Kyllä ainakin minä köyhänä 3 korisen omistajana päästelin paritalvea ennen talviauton hankkimista ja hyvin meni, jäin vain kerran jumiin koko aikana ja pirun kivaa oli ;D
Juu hauskempaa talviautoa saa vähän aikaa hakea. pitkäakseliväli kun on ja lukko niin saa hienoja kilometrin sladeja esim. motarin rampeissa :D Jäärataakín oon käyny supralla kiskoo tosin tavallisilla renkailla... piikeillä vois olla aika hieno peli tuoda.
LainaaTeoriassa Mamasanin pitäisi tuolla 890e välityspalkkiollaan olla halvempi jos kyseessä on japanin päässä saman hintaluokan autot.
Ei välttämättä juurikaan edullisempi, jos em. hinta ei sisällä rahtia.
Otetaan esimerkki Mamasan.fi-foorumilta
Toyota Supra RZ Twinturbo manuaali 8500-9000€
lisätään hintaan rahti 1000€
lisätään hintaan Peruspaketti 890€
lisätään hintaan huolintakulut satamassa ~150€
auton hinnaksi tulisi satamasta haettuna 10540-11040€.
ESV:n edullisin TT manuaali ollut muistaakseni hinnaltaan 10000€ ja Japanimportsilla 10500€. Toki auton kunto ja varusteet vaikuttaa varmasti myös hintaan
Eli aika samoissa hinnoissa noi näyttäisi olevan, tuo tosiaan ESV:llä plussaa, että jos auto ei miellytä niin varausrahan saa takaisin ja autoa ei ole pakko ostaa.
Virhevastuuta ei varmaan pysty mikään tuontifirma kiertämään, jos raha kiertää yrityksen tilin kautta. Eri asia on jos se maksetaan suoraan Japaniin..
Lainaus käyttäjältä: T51R - 13 elokuu, 2008, 16:09:46
Ei välttämättä juurikaan edullisempi, jos em. hinta ei sisällä rahtia.
Otetaan esimerkki Mamasan.fi-foorumilta
Toyota Supra RZ Twinturbo manuaali 8500-9000€
lisätään hintaan rahti 1000€
lisätään hintaan Peruspaketti 890€
lisätään hintaan huolintakulut satamassa ~150€
auton hinnaksi tulisi satamasta haettuna 10540-11040€.
ESV:n edullisin TT manuaali ollut muistaakseni hinnaltaan 10000€ ja Japanimportsilla 10500€. Toki auton kunto ja varusteet vaikuttaa varmasti myös hintaan
Eli aika samoissa hinnoissa noi näyttäisi olevan, tuo tosiaan ESV:llä plussaa, että jos auto ei miellytä niin varausrahan saa takaisin ja autoa ei ole pakko ostaa.
Virhevastuuta ei varmaan pysty mikään tuontifirma kiertämään, jos raha kiertää yrityksen tilin kautta. Eri asia on jos se maksetaan suoraan Japaniin..
Tuohan siinä juuri on. Todennäköisesti esim tuo esv:n halvin on jo japanin päässä erikoisen halpa. Olisikin siis mukava tietää minkä hintainen auto on japanin päässä jolloin tietää suoraan paljon maksaa palvelusta - tämä on se pointti. Kyllähän sitä hieman nuhjuisemman, 5ke japanissa maksavan supran voikin myydä kympillä. On vielä vähän varaa tinkiäkkin kun katteet ovat kunnossa. Noista esv:n autoistakin saattaa yhtäkkiä tippua hinta tonnilla parilla, niin siitäkin voi päätellä jotain. ;) Noh, tämä onkin ihan normaalia kaupankäyntiä - ei kehä3 varressa jobbaritkaan kerro paljon ovat myyntiautoista maksaneet. Mamasanilla nyt vaan on hieman uudenlainen tapa toimia.
Sikäli ei ole väliä miten paljon katetta kukin ottaa kun jokainen voi tuontifirmansa valita ihan itse, mutta minusta se on vaan niiiiiiin hienoa kun tietää mitä oma auto on välittäjälle maksanut. Siinä hymy hyytyy kun olet maksanut välittäjälle 15ke suprasta ja ystäväsi kertoo myöhemmin: "Heiii pogansin sun auton huutokaupasta hintaan 5500 eur!" ;D
Pitää tähän väliin mainita että ESV on suomalainen autoliike, joka ei ota välityspalkkiota. Eli homma pelataan puhtaasti autokaupan säännöillä.
Vaselle, tuo NISMO tulee mainos- ja markkinointi käyttöön, eli sen hinta on perinteistä "nettiautossa roikottamista"... en käyttäisi sitä siis esimerkkinä, en edes kärjistettynä. Supra klubilaiset löytää jäsenten puolelta myynnistä näitä parempia esimerkkejä. I rest my case, omalta osaltani ei ole tarvetta todistella autojen hinnoittelua, niin kauan kuin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja tavara liikkuu...
Lainaus käyttäjältä: Zoui - 13 elokuu, 2008, 17:23:13
Pitää tähän väliin mainita että ESV on suomalainen autoliike, joka ei ota välityspalkkiota. Eli homma pelataan puhtaasti autokaupan säännöillä.
Vaselle, tuo NISMO tulee mainos- ja markkinointi käyttöön, eli sen hinta on perinteistä "nettiautossa roikottamista"... en käyttäisi sitä siis esimerkkinä, en edes kärjistettynä. Supra klubilaiset löytää jäsenten puolelta myynnistä näitä parempia esimerkkejä. I rest my case, omalta osaltani ei ole tarvetta todistella autojen hinnoittelua, niin kauan kuin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja tavara liikkuu...
Selvä peli, muokkasin viestiäni.
Tämähän tosiaan on juuri sitä normaalia autokauppaa. Eihän niitä hintoja kannatakkaan paljastaa jos kauppa kerran käy - saapahan paremmat voitot. Näinhän kaikki autojobbarit toimii ja on aina toimineet. Jokainen voi onneksi itse miettiä mikä on omalla kohdalla se paras tapa ostaa se kauan haaveiltu jdm ajokkinsa. Valintojen maailma. :)
Mää melkein suosittaisin ostaa mkiv turbon Jenkeistä halvan $ kurssin takia,ois ratti vasemmalla ja noissakin kivasti viriosaa.On varmasti helpompi jälleen myydä yms..
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 13 elokuu, 2008, 18:17:14
Mää melkein suosittaisin ostaa mkiv turbon Jenkeistä halvan $ kurssin takia,ois ratti vasemmalla ja noissakin kivasti viriosaa.On varmasti helpompi jälleen myydä yms..
huomattavasti arvokkaampi siitä kuitenkin tulee kuin vastaavasta jdm mallista - 10ke ero? Ainakin jos manuaaleja vertaa. Ei kuitenkaan ollenkaan huono idea ja melkeinpä itsekin suosittelisin tätä vaikka arvokkaammaksi tuleekin, sillä dollarin kurssi on nyt niin mukava meidän kannalta.
LainaaMää melkein suosittaisin ostaa mkiv turbon Jenkeistä halvan $ kurssin takia,ois ratti vasemmalla ja noissakin kivasti viriosaa.On varmasti helpompi jälleen myydä yms..
Supraa ei ehkä kannata harkita jälleemyynti mielessä tuovansa lainkaan, vaikka ohjaus olis vasemmalla. Muistanpa Nettiautosta yhdenkin TT tomaatin leveillä loksuilla, joka ollut myynnissä kohta 1,5vuotta. Tuollaiselle autolle kun ei sitä ostajakuntaa Suomesta kovin paljoa löydy, toki haaveilijoitahan on maa pullollaan..
Lainaus käyttäjältä: vase - 13 elokuu, 2008, 11:59:54Otetaas vähän takaisin. Tässä auton tosiaan ostaa asiakas itse, jolloin firmaa ei tietenkään kuluttajansuoja koske kun se paperilla ei tähän mitenkään sekaannu. Noh, onneksi tuolla on palvelupaketteja mistä valita.
Tarkennetaan hieman. Mamasan siis hoitaa kaiken kontaktin auton etsinnästä sen Suomeen tuontiin, myös rahan siirron. Tässä mielessä siis asiakas ei "osta autoa itse", ettei tule mitään väärinkäsityksiä.
Ainoa syy miksi peruspaketissa ei automaattista palautusoikeutta ole, on se ettemme ole itse satamassa autoa tarkistamassa. Emme siis voi tietää onko asiakas rikkonut auton väärällä käytöllä satamasta noudon jälkeen vai onko autossa ollut vikaa jo Suomeen tullessa. Jo konttipaketissa palautusoikeus on koska noudamme ja tullaamme itse auton. Tämä vastaa siis mm. ESV:n tavanomaista tapaa myydä auto. Halusimme vaan tarjota diy-miehille hyvin edullisen tavan hankkia auto Japanista.
Autojen hinnoista ja niiden vertailusta voidaan todeta sen verran, että foorumillamme mainitut hinnat ovat vain esimerkkihintoja. Saamme toki myös huomattavasti noitakin hintoja halvempia autoja esimerkiksi tinkimällä hieman ajomääristä ja grade -luokasta.
Joten ennen hintaspekulointeja, kysykää meiltä päivän hinta juuri sille teidän kriteerien autolle.
t: Aleksi / Mamasan
Mikähän on käytännössä kuluttajan suojan mukainen "takuu" 10-15 vuotta vanhalle autolle? Puhutaan kuitenkin aika vanhoista autoista. Voisin kuvitella että jos esim. skyllen kiertokangen laakerit vetelee viimeisiä ei täyttä korvausta saa kunnostukselle. Vai mitä olette mieltä?
Auton myyneellä firmalla on käsittääkseni lain mukaan 6kk korvausvastuu piilevistä vioista. Ehkä tuota ei sovelleta 500 euron romuissa ihan niin tarkasti, mutta rekisterissä hintaluokassa 15-20 keur maksavissa autoissa voisi kuvitella jo sovellettavan.. varsinkin jos autoa ei edes pysty itse tarkastamaan vaan joutuu olemaan myyjän puheiden varassa.
Mitenkään varmaahan se ei ole, että kone on paskana vaikka olis se 200tkm rullattu... ainakin mun 15v vanha 2jz-gte oli sisuskaluiltaan erinomaisessa kunnossa kun sen purin. Oli myöskin ajettu varmaan ~5-10v bpu+++ tehoilla ;)
Ei autoliikkeen vastuu taida oleellisesti auton hinnasta riippua? Tietty 500e:n autoon ei kannata maksaa parin tonnin korjausta, kun on halvempaa purkaa kauppa. Mutta sitten se 500e:n romu on taas käsissä.
Ainakin täälläpäin autoliikkeet myy lähes aina ne halpikset varaosiksi, purettaviksi, tai kuka mitäkin sanamuotoa käyttääkään. Ilmeisesti helpottaa juuri tuohon vastuuseen, kun ei myydäkään autoa, vaan kasa varaosia purkuun.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 elokuu, 2008, 09:46:32
Ainakin täälläpäin autoliikkeet myy lähes aina ne halpikset varaosiksi, purettaviksi, tai kuka mitäkin sanamuotoa käyttääkään. Ilmeisesti helpottaa juuri tuohon vastuuseen, kun ei myydäkään autoa, vaan kasa varaosia purkuun.
Vaasassa nimeltämainitsemattomassa huijarisaksantuontifirmassa lukee kaikissa kauppakirjoissa, jopa yli 30k€ autoissa juurikin noin.. :tard:
Lainaus käyttäjältä: myynti@mamasan.fi - 13 elokuu, 2008, 22:15:21
Tarkennetaan hieman. Mamasan siis hoitaa kaiken kontaktin auton etsinnästä sen Suomeen tuontiin, myös rahan siirron. Tässä mielessä siis asiakas ei "osta autoa itse", ettei tule mitään väärinkäsityksiä.
Ainoa syy miksi peruspaketissa ei automaattista palautusoikeutta ole, on se ettemme ole itse satamassa autoa tarkistamassa. Emme siis voi tietää onko asiakas rikkonut auton väärällä käytöllä satamasta noudon jälkeen vai onko autossa ollut vikaa jo Suomeen tullessa. Jo konttipaketissa palautusoikeus on koska noudamme ja tullaamme itse auton. Tämä vastaa siis mm. ESV:n tavanomaista tapaa myydä auto. Halusimme vaan tarjota diy-miehille hyvin edullisen tavan hankkia auto Japanista.
Autojen hinnoista ja niiden vertailusta voidaan todeta sen verran, että foorumillamme mainitut hinnat ovat vain esimerkkihintoja. Saamme toki myös huomattavasti noitakin hintoja halvempia autoja esimerkiksi tinkimällä hieman ajomääristä ja grade -luokasta.
Joten ennen hintaspekulointeja, kysykää meiltä päivän hinta juuri sille teidän kriteerien autolle.
t: Aleksi / Mamasan
Milläs ehdoilla tämä palautusoikeus tapahtuu?
Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 12 elokuu, 2008, 14:05:34
No aatellen et nainen ratis,tehokas takatuuppari alla ja talvikelit ;)
Pitipä tämmönen silmään...ja lujaa pistikin ;D
Neljä talvee takana, eikä kolhun kolhua, ekat kolme talvee saksalaisilla kitkoilla vielä...Että eiköhän se oo ajajasta eikä sukupuolesta kiinni? 8)
On sukupuolesta kiinni. Naiset törmäilee vähemmän...
Tämmönen ongelma elikkäs rekisteröintikatsastuksen aloittelin. Läpihän se ei mennyt tartteisin auton kokonaismassan sekä suurimmat akselimassat maahantuojalta. Tilasin Tuv-lapun siinä niitä ei mainittu. Kirjoitteleeko maahantuoja noita akselimassalappuja? ???
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 02 syyskuu, 2008, 19:17:37
Milläs ehdoilla tämä palautusoikeus tapahtuu?
tarkoittaa armaan sitä että asiakkaan ei ole pakko ostaa autoa vaikka on maksanut varausmaksun ja etukäteen sopinut autosta esim. jos auto ei olekkaan sellaisessa kunnossa kun asiakkaalle on ilmoitettu... hyvin varmaan tiedät että niinkin voi käydä ;D taitaa meinaan olla kokemusta?? ja voin kertoa että se vituttaa kun oottaa autoa ensin monta kuukautta ja sitten sieltä tuleekin jotain ihan muuta mitä on sovittu ja kauppias yrittää saada samaa hintaa autosta mitä alunperin on sovittu...
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:22:48
Tämmönen ongelma elikkäs rekisteröintikatsastuksen aloittelin. Läpihän se ei mennyt tartteisin auton kokonaismassan sekä suurimmat akselimassat maahantuojalta. Tilasin Tuv-lapun siinä niitä ei mainittu. Kirjoitteleeko maahantuoja noita akselimassalappuja? ???
Tämän topicin lopusta löytynee kaikki tarvittava tieto:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=35344.0
Muistaakseni painot otetaan Export Certificatesta mutta käytetään 75kg /hlö 55kg / hlö sijaan mitä japanissa käyttävät. Täten autosta tulee 2-3 paikkainen.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 helmikuu, 2009, 10:40:27
Tämän topicin lopusta löytynee kaikki tarvittava tieto:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=35344.0
Muistaakseni painot otetaan Export Certificatesta mutta käytetään 75kg /hlö 55kg / hlö sijaan mitä japanissa käyttävät. Täten autosta tulee 2-3 paikkainen.
Siitä rekisteriotteessa ei ollut niitä oli pelkät viivat niiden kohdalla.
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:45:25
Siitä rekisteriotteessa ei ollut niitä oli pelkät viivat niiden kohdalla.
Jaa, sitten en osaa kyllä sanoa. Mamasanin kaverit on todella päteviä näissä, kannattaa kokeilla kysyä suoraan heiltä jos viitsivät auttaa ja laittaa vaikka vastaus myös tänne. Tuonne DNSF:n Skyline topickista kannattaa myös kysyä.
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:45:25
Siitä rekisteriotteessa ei ollut niitä oli pelkät viivat niiden kohdalla.
mistä sun tuv lappu tuli?
mulla puntaroivat auton rekisteröihti katsastuksessa josta saivat painon
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 13 helmikuu, 2009, 10:49:55
mistä sun tuv lappu tuli?
mulla puntaroivat auton rekisteröihti katsastuksessa josta saivat painon
Mamasanin Mikko tilasi sen jostakin ilmeisesti pakettiautopojilta. Tuv-lapun painot ei käy pitää olla maahantuojan kirjoittamat laput. Autossa ei muuta vikaa kuin tuo. Ihan naurettavaa pelleilyä... :(
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:53:05
Mamasanin Mikko tilasi sen jostakin ilmeisesti pakettiautopojilta. Tuv-lapun painot ei käy pitää olla maahantuojan kirjoittamat laput. Autossa ei muuta vikaa kuin tuo. Ihan naurettavaa pelleilyä... :(
kyllähän katsastusasemilla punnitaan massat...
Lainaus käyttäjältä: Ero - 13 helmikuu, 2009, 12:07:11
kyllähän katsastusasemilla punnitaan massat...
näin on. kyllä mulla kelpas pakettiautopoikien lappunen
Lainaus käyttäjältä: Ero - 13 helmikuu, 2009, 12:07:11
kyllähän katsastusasemilla punnitaan massat...
Joo mutta pitäs saada selville akselien maksimimassat joita ei saa selville rekisteriotteesta kyllähän siinä muut painot on. Kokonaismassa oli eri Japanin otteessa verrattuna TUV-lappuun johtuu tietenkin kun Japanilassa lasketaan eri tavalla mutta sitten nämä akselienmaksimimassat niitä ei tuv-lapussa ole on vaan tuo kokonaismassa. Pitää tänään soitella tuonne Toyota infoon jos sieltä sais selkoa tähän. Laitan sitten tänne niin saa seuraavat vähän helpotusta.
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 12:24:24
Joo mutta pitäs saada selville akselien maksimimassat joita ei saa selville rekisteriotteesta kyllähän siinä muut painot on. Kokonaismassa oli eri Japanin otteessa verrattuna TUV-lappuun johtuu tietenkin kun Japanilassa lasketaan eri tavalla mutta sitten nämä akselienmaksimimassat niitä ei tuv-lapussa ole on vaan tuo kokonaismassa. Pitää tänään soitella tuonne Toyota infoon jos sieltä sais selkoa tähän. Laitan sitten tänne niin saa seuraavat vähän helpotusta.
mutta kysyppä jos jollain saattais olla tollanen export juttu ni niis kyl yleensä on ne painot... tai sitten kopioit netistä sellasen ja näytät sen konttorilla... jos vaikka kelpais... noita kyllä löytyy netistä..
jos ei muuta niin vaiha katsastusasemaa!
muistelisin et ei munkaan pakettiautopoikien lapus ollu ees painoja ja kilvet tuli!
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:53:05
jostakin ilmeisesti pakettiautopojilta.
www.pakettiautopojat.fi
- Sieltä 99,9% todistuksista on tullut ja varmaan tulee aina tulemaankin.
Ja tosiaan AKE ilmoitti tiedotteessaan muistaakseni Joulukuussa ettei katsastajat saa hyväksyä TYV todistuksen massoja, vaan mahdollisen todistuksen pitää olla tehtaan tai virallisen maahantuojan tai sen edustajan allekirjoittama.
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 13 helmikuu, 2009, 13:51:05
Ja tosiaan AKE ilmoitti tiedotteessaan muistaakseni Joulukuussa ettei katsastajat saa hyväksyä TYV todistuksen massoja, vaan mahdollisen todistuksen pitää olla tehtaan tai virallisen maahantuojan tai sen edustajan allekirjoittama.
Tuosta se katsastusmieskin sanoi. Ongelma ratkaistu soitto Toyota infoon. Lappuja odotellessa. :)
Toyotalta kirjottelevat laput eroopasta ja japanista tuoduille autoille. Amerikkalaisiin taas ei saa kuin pakettiautopojilta niinkuin mun leksuksen kanssa kävi. Näin kehu toyotan jälleenmyyjä ja varmisti asian vielä kaivokselan leksuskauppiaalta.
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 15:29:32
Tuosta se katsastusmieskin sanoi. Ongelma ratkaistu soitto Toyota infoon. Lappuja odotellessa. :)
Soitto tänään Granvia-asioissa Toyotalle tyrmäsi kyllä, luurissa sanottiin että voivat tilata lapun mutta se tulee Japsiautoihin Japanista ja siinä on samat Japsimassat mitä Export Certificatessa, ei suinkaan se mitä TYV todistuksessa, se mitä haettaisiin.
Taitaa olla helpompi vain keventää jostain se puuttuvat 75kg mitä meillä on matkaa että saadaan pakettiautoon tarpeeksi kantavuutta ja halvat verot.
Hmm... penkitkin on jo purettu, voi olla aika homma haalia noin paljon kasaan.
Puskureiden rungoista saa yleensä rälläkällä jopa montakymmentä kiloa pois. Jättää vaan just sillai et puskimet saa keskeltä kii ja päädyistähän ne yleensä kiinnittyvät lokasuojiin.
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 13 helmikuu, 2009, 13:51:05
www.pakettiautopojat.fi
- Sieltä 99,9% todistuksista on tullut ja varmaan tulee aina tulemaankin.
Ja tosiaan AKE ilmoitti tiedotteessaan muistaakseni Joulukuussa ettei katsastajat saa hyväksyä TYV todistuksen massoja, vaan mahdollisen todistuksen pitää olla tehtaan tai virallisen maahantuojan tai sen edustajan allekirjoittama.
Aloitin japanin tuonnin verotuksen, mutta en katsastusta. Hangon tullista tuli selvityspyyntö ajoneuvon kokonaismassasta, jotta voivat verotuksen aloittaa..
Kysyin mistä saan "virallisen" todistuksen kokonaismassasta, ainoa vaihtoehto oli kats.konttorin kirjoittama todistus alkup. rekisteriotteen kokonaispainosta (tosiaan TUV todistuksesta ei inssi suostunut todistusta kirjoittamaan, joka olin sinäänsä onni, kun tarkemmin papereita tutkin, niin otteessa oli isompi kok.massa kuin tuv lapussa..).
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 13 helmikuu, 2009, 21:14:25
Aloitin japanin tuonnin verotuksen, mutta en katsastusta. Hangon tullista tuli selvityspyyntö ajoneuvon kokonaismassasta, jotta voivat verotuksen aloittaa..
Kysyin mistä saan "virallisen" todistuksen kokonaismassasta, ainoa vaihtoehto oli kats.konttorin kirjoittama todistus alkup. rekisteriotteen kokonaispainosta (tosiaan TUV todistuksesta ei inssi suostunut todistusta kirjoittamaan, joka olin sinäänsä onni, kun tarkemmin papereita tutkin, niin otteessa oli isompi kok.massa kuin tuv lapussa..).
Kokonaismassan ottivat juu rekkarista ja omamassan pyysin punnitsemaan kun oli jo sentään liki 100kg Japsirekkarin omamassaa pienempi. Onko ne sitten olleet taas niitä turhia huhuja että Toyotan maahantuojalta saisi todistusta suuremmista massoista.
Koska ei saatu todistusta suuremmalle (Euro-Hiacen) kokonaismassalle, pitää saada auton todellista omamassaa vaan sitten entisestään alas. Liekö vika kysyjässä, aivan sama, ei voi odottaaa vain ja luottaa jonkun sanaan joka "lupaa tiedustelevansa asiaa".
Huomenna ja Sunnuntaina dieettiä kehiin ja Maanantaina auto uudestaan leimalle.