Onko mahdollista ensimmäisen korimallin Lexus IS- tai GS-sarjaan laittaa 2JZ-GTE kone? Onko joku pohtinut tätä mahdollisuutta?
2JZ-GE koneelle ilmoitetaan 225 heppaa, joten laillisesti tehokkain kone olisi 1,2*225=270 heppanen kone. Joten ei onnistuisi 280 heppaisen koneen vaihto. Onko kummankaan korimallin lexasassa ollut mitään tehokkaampaa konetta kuin toi 225 heppanen, että saisi muun vertailumallin?
Toivottavasti tämmöistä voi kysyä täällä kun on kuitenkin kyse legendaarisesta 2JZ-GTE koneesta kysymys :)
GS400 on ollut mielestäni ainakin.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 02 lokakuu, 2008, 16:08:33
GS400 on ollut mielestäni ainakin.
Wikin mukaan GS400 on jo seuraavaa korimallia.
Ei taida IS(1 gen)sarjaankaan saada tuplaturpoa? IS300 olisi tehokkain (215 hepoa) mylly? Altezza 200 RS200 olisi tietysti pieni parannus IS200:een...
Eikös tuota mk1:sta ole ollut 1uz-fe koneella. ja siinä taitaa olla hieman enemmän. kyllähän se onnistuu jos pystyy käyttämään japsimallia vertailuna.
Lainaus käyttäjältä: Nickke - 06 lokakuu, 2008, 23:52:47
Eikös tuota mk1:sta ole ollut 1uz-fe koneella. ja siinä taitaa olla hieman enemmän. kyllähän se onnistuu jos pystyy käyttämään japsimallia vertailuna.
vertailumalli täytyy olla semmonen mitä on joskus suomeentuotu ja rekisteröity.
Lainaus käyttäjältä: Nickke - 06 lokakuu, 2008, 23:52:47
Eikös tuota mk1:sta ole ollut 1uz-fe koneella. ja siinä taitaa olla hieman enemmän. kyllähän se onnistuu jos pystyy käyttämään japsimallia vertailuna.
Olen tutkinut asiaa ja päätynyt siihen että ekan korimallin GS300:sta ei ole valmistettu v-8-koneella(iuz-fe). Aristoa on kyllä valmistettu neliveto V-8:lla. Mutta Aristo ei käy vertailumalliksi, koska ei ole samaa koria. Sama esimerkkinä tekniikan vaihdossa, BMW M3 ei käy vertailumalliksi bemuissa.
Riippuu konttorista mitkä kelpaa mitkä ei.
Yleisin kanta on se, että riittää kun euroopassa tai jenkeissä on myyty vertailumallia. Eli ihan sama onko suomessa myyty vai ei, ei haittaa mitään. Järkevämmät konttorit sitten kelpuuttaa ihan missä tahansa päin maailmaa myydyt ajoneuvot, kunhan ne on tehtaan tekemiä myyntimalleja. Eikä tarvitse edes olla sama mallinimi, jos mallikoodi täsmää.
Esim. paikallinen konttori kelpuutti carina II vertailumalliksi japsien coronan (sama malli mutta eri nimi). Molemmat on T17 mallisarjaa.
Miksi bemuissa sitten ei ämmät kelpaa vertailumalleiksi? Onhan noita 525 -> M5 juttuja tehty kymmenittäin. Toki näissä tulee sitten prosenttirajat vastaan, eli jos karvalakkimalliin pitää vaihtaa lähes kaikki että se vastaa tehokkainta vertailumallia niin menee muutosprosentit komeasti yli.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 13 marraskuu, 2008, 15:30:14
Riippuu konttorista mitkä kelpaa mitkä ei.
Yleisin kanta on se, että riittää kun euroopassa tai jenkeissä on myyty vertailumallia. Eli ihan sama onko suomessa myyty vai ei, ei haittaa mitään. Järkevämmät konttorit sitten kelpuuttaa ihan missä tahansa päin maailmaa myydyt ajoneuvot, kunhan ne on tehtaan tekemiä myyntimalleja. Eikä tarvitse edes olla sama mallinimi, jos mallikoodi täsmää.
Esim. paikallinen konttori kelpuutti carina II vertailumalliksi japsien coronan (sama malli mutta eri nimi). Molemmat on T17 mallisarjaa.
Miksi bemuissa sitten ei ämmät kelpaa vertailumalleiksi? Onhan noita 525 -> M5 juttuja tehty kymmenittäin. Toki näissä tulee sitten prosenttirajat vastaan, eli jos karvalakkimalliin pitää vaihtaa lähes kaikki että se vastaa tehokkainta vertailumallia niin menee muutosprosentit komeasti yli.
Verrokkina tuossa on 540. Korikoodi on eri normi 500-sarjalaisessa kun M-sarjassa.
Itse laittaisin kanssa mielelläni omaan is200 lexuun jonkun tehokkaamman padan. 3sgte olisi yksi vaihtoehto. Mutta mitä kaikkia kalliita lupalappuja joutuu tämän ikäiseen hommaamaan. -99. Päästöt..?? Toki jos puljaisi jotenkin IS F:n vertailu kohteeksi niin sittenhän homma meisi jo isolleen.