Toyotalta ei taida JDM neloskoriseen saada, mutta kysymys siis kuuluukin että mistä saa vaatimustenmukaisuustodistuksen... ja tarviiko niitä vielä näytellä rekisteröintikatsastuksessa?
Pakettiautopojat.fi ja kyllä tarvii.
Pakettiautopojilta tuv-todistus sekä lisäksi vaativat akselimassoista nykyään todistuksen jonka voi tilata Toyota maahantuojan kautta (soita Toyota infoon).
Kiitos, laitoin tuonne sähköpostia! :)
tuon lapun saa myös joiltakin katsastusasemilta hintaan 150€ ::)
Lainaus käyttäjältä: Andréy - 12 maaliskuu, 2009, 12:19:46
tuon lapun saa myös joiltakin katsastusasemilta hintaan 150€ ::)
Joiltakin voi saada palvelu on vapaaehtoinen konttorille. Jotkit katsastusasemat eivät taas ota kantaa näihin Jdm autoihin joten laput on hommattava itse.
Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 12 maaliskuu, 2009, 07:38:00
sekä lisäksi vaativat akselimassoista nykyään todistuksen jonka voi tilata Toyota maahantuojan kautta (soita Toyota infoon).
Onneksi tuo on todella harvinaista.
Täälläpäin osaavat sentään punnita akselimassat, ne kun tulee samalla kertaa taululle kun auto ajetaan iskaritestiin.
Tuli kielteinen päätös tänään sieltä saksasta. hmm.. mitähän sitä sitten keksis..
no on mulla kunnon peltoauto ainakin ;D
Lainaus käyttäjältä: Andréy - 13 maaliskuu, 2009, 12:13:36
Tuli kielteinen päätös tänään sieltä saksasta. hmm.. mitähän sitä sitten keksis..
no on mulla kunnon peltoauto ainakin ;D
tilasitkos sen katsastusasemalta vai?
tietääkseni katsastuskonttorit eivät edes pysty tilaamaan tuv-lappuja eu:n ulkopuolelta tuotaviin autoihin. EU autoihin pystyvät sen lapun järjestämään mutta melko harvinaista.
Akselimassojen kohdalla taitaa olla kysymys "suurin tieliikenteessä sallittu akselimassa", eikä punnituksessa näkyvät akselimassat (auto tyhjänä)??. Jotkut konttorit vaativat näitä maksimi akselimassoja.
Lainaus käyttäjältä: empli00 - 13 maaliskuu, 2009, 12:29:15
tietääkseni katsastuskonttorit eivät edes pysty tilaamaan tuv-lappuja eu:n ulkopuolelta tuotaviin autoihin. EU autoihin pystyvät sen lapun järjestämään mutta melko harvinaista.
Konttorikohtaista, on saatu JDM Evoihin ja Subaruihin konttorilta mutta S14 Silviaan ei. Eli mitään logiikkaa ei ole mihin ne saavat ja mihin ei.
Lainaus käyttäjältä: Andréy - 13 maaliskuu, 2009, 12:13:36
Tuli kielteinen päätös tänään sieltä saksasta. hmm.. mitähän sitä sitten keksis..
Pakettiautopojilta juuri saatu todistukset sekä Vapari-Supraan että ahdettuihin malleihin. Vai oletko jostain konttorilta koittanut saada, ne kun ei saa kauheen moneenkaan malliin.
Lappua koittiin hommata oulun ruskon konttorilta, kun yks tuttu on sielä töissä. se vakuutti että kyllä hän saa sen lapun hommattua. noh, eipä saanut.
pitää nytten hommata se sieltä pakettiautopoikien kautta. :)
itselle viherkosken kimmo hommas moisen lapun. kiitos siitä :icon_salut:
Multa katsastusmies tahtoo kanssa todistuksen akselimassoista. No soitin toyota infoon ja kyselin sieltä moista lappua.
Luurin toisessa päässä äijä kävi ihan s**tanan hiilenä että heillä ei ole minkäännäköistä tietoa näistä japanintuonti autoista....
sieltä ilmeisesti aika paljon kyselty kun lämpes saman tien kun kuuli et japanista tuotu.
Eli voiko noista massoista saada jostain muualta todistuksen mikä kelpais katsastussedälle?? :icon_scratch:
Lainaus käyttäjältä: Toni K. - 23 kesäkuu, 2009, 23:12:34
Multa katsastusmies tahtoo kanssa todistuksen akselimassoista. No soitin toyota infoon ja kyselin sieltä moista lappua.
Luurin toisessa päässä äijä kävi ihan s**tanan hiilenä että heillä ei ole minkäännäköistä tietoa näistä japanintuonti autoista....
sieltä ilmeisesti aika paljon kyselty kun lämpes saman tien kun kuuli et japanista tuotu.
Eli voiko noista massoista saada jostain muualta todistuksen mikä kelpais katsastussedälle?? :icon_scratch:
joo toyota infoon kannattaa soittaa vain, jos on kyse jostain avensiksen vararenkaan ilmanpaineesta. mulle kans rupes vaan vittuilemaan silloon ku asiallisesti kyselin alustanvastaavuustodistusta supraan >:(
Onko tuolta maahantuojalta joku saanut todistuksia akseli- ja kokonaismassoista?
Tuolta toyotainfosta tosiaan sanottiin ettei heillä ole minkäänlaista tietoa japanin sisäisille
markkinoille valmistetuista autoista ja tänään kävin Raision autocenterissä ja sieltä tuli
pitkälti sama vastaus....
Riippuu merkistä ja mallista, Toyotalta ei saa. Soitin Toyotalle Englantiin asiasta, sieltä yhdistivät Euro-konttoriin josta lupasivat tiedustella asiaa Japanista. Otan tuon kielteisenä vastauksena.
Infoile tännekin jos sieltä joku jotain vastaa. Tietää sitten tuleeko tosta peltoauto vai ei....
Lainaus käyttäjältä: reaper - 01 heinäkuu, 2009, 18:57:33
Riippuu merkistä ja mallista, Toyotalta ei saa. Soitin Toyotalle Englantiin asiasta, sieltä yhdistivät Euro-konttoriin josta lupasivat tiedustella asiaa Japanista. Otan tuon kielteisenä vastauksena.
Japanista tulee luultavasti tälläinen vastaus: JDM autot ovat tarkoitettuja vain JAPANISSA ajettevaksi, tälläinen vastaus ainakin napsahti tänne kun otin suoraan japaniin yhteyttä :tard:
Edit: Kysyin kokonaismassan nostamisesta, että sais 5 paikkaiseksi
Vastaus tuli Belgian kautta, sain skannauksen käsin piirretystä lapusta johon on raapustettu tarvittavat tiedot (JDM tietenkin). Käytännössä AKE:n pitäisi hyväksyä tämä sillä se on valmistajan edustajan toimittama (itsehän en sitä hyväksy, sillä massat tekisivät autostani 3,667 paikkaisen).
Seuraavaksi lienee edessä poikkeuslupahakemus, 350€ ja 50/60 mahikset. Ilmoittelen miten köyhän käy.
Jos todella haluaa saadaa 5-paikkaseksi niin sitten se viimeinen vaihtoehto on vääntää auto vaan kylmästi keveämmäksi... se ainakin vielä on sallittua >:D
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 02 heinäkuu, 2009, 19:36:17
Jos todella haluaa saadaa 5-paikkaseksi niin sitten se viimeinen vaihtoehto on vääntää auto vaan kylmästi keveämmäksi... se ainakin vielä on sallittua >:D
Ja tämän kevennyksen olisi tehnyt jo kymmenen kertaa siinä ajassa kuin odottelee vastauksia japanista tai mikä se nyt oli belgiasta... rojut mäkeen ja leima paperiin, ei mene se elämä sen JDM auton kanssa sitten liian vaikeaksi.
Mulle on yks ja sama vaikka tulis kakspaikkaseksi kun nyt sais edes leiman... reaper mihin autoon sun paperit tuli?
Ja onko tonne eurokonttoriin jotain numeroa? Jos yrittäis kans sieltä saada tollasen todistuksen....
En tiiä kannattaako, en usko et toi käsinkirjoitettu lappu vakuuttaa katsastusmiestä (nehä voi tosin mailata/soittaa Toyotalle ja varmistaa). Paperissa tosin on runkonumerot ja pelit, mutta käsin kirjoitettuna ja sen perusteella tulis kolmepaikkanen.
Zoui: Ei kevennyksestä ole mitään hyötyä jos ei ole paperia josta lukea hyväksyttävästi kokonaismassat, jos siitä olisi jotain hyötyä niin olisin jo voinut tehdäkkin jotain. Jos esim. TÜV:n lappu kävisi niin ei tartteis keventää eikä kikkailla, mutta ei käy ei. Jos japanin lappua kattoo ni mun pitäs keventää vaan 230kg että sais viispaikkaseks, eli ei kannata (ja siinähän lukee myös omamassa, joten hyöty +- 0).
Lainaus käyttäjältä: reaper - 03 heinäkuu, 2009, 12:18:43
Zoui: Ei kevennyksestä ole mitään hyötyä jos ei ole paperia josta lukea hyväksyttävästi kokonaismassat, jos siitä olisi jotain hyötyä niin olisin jo voinut tehdäkkin jotain. Jos esim. TÜV:n lappu kävisi niin ei tartteis keventää eikä kikkailla, mutta ei käy ei. Jos japanin lappua kattoo ni mun pitäs keventää vaan 230kg että sais viispaikkaseks, eli ei kannata (ja siinähän lukee myös omamassa, joten hyöty +- 0).
Oukei, tullut leimattua aika monta kymmentä auto ja aristoja siinä seassa, mutta mikä on siis sulla;
- Auton vuosimalli
- Japanin otteen omamassa =
- Japanin otteen kokonaismassa =
- Auton punnittu paino
- akseli 1 =
- akseli 2 =
Tarttesin sen todistuksen vain jarruista sekä turvavöistä, ja senkin katsastuskonttori tilasi mun puolesta hintaan 130€ eli vois jopa väittää hyväksi tuuriksi?
Zoui: mun tapauksessa auto ei tullu suoraan Japanista, joten sitä otetta mulla ei ole. Englantilaiset on niin fiksua lössiä ettei ne kirjannu niitä omiin papereihinkaan.
Yleensähän tämä ei ole ongelma, olen vain poikkeava persoona.
^ Löytyikö tähän paino-ongelmaan joku ratkaisu??
Lainaus käyttäjältä: Toni K. - 06 elokuu, 2009, 19:49:09
^ Löytyikö tähän paino-ongelmaan joku ratkaisu??
Taisi olla punnitus konttorilla niin kuin mullakin.
Tarvihtenkos Supraani varten vaatimustenmukaisuustodistuksen autolle joka on eu tyyppi hyväksytty, kun se on viimeiset 10v. ollut Englannissa. Kuitenkin alunperin jdm?
Onko kokemuksia?
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 17 maaliskuu, 2010, 17:09:13
Tarvihtenkos Supraani varten vaatimustenmukaisuustodistuksen autolle joka on eu tyyppi hyväksytty, kun se on viimeiset 10v. ollut Englannissa. Kuitenkin alunperin jdm?
Onko kokemuksia?
Ei se auto taida olla EU -tyyppihyväksytty jos on jdm malli, mun mielestä tarviit siis sen vastaavuustodistuksen.
Onko sulla alkuperäinen japanin rekisteriote mukana? Jollakin oli ongelmaa auton kanssa jossa oli vaan brittien rekisteröintitodistus ja siellä oli merkitty ensimmäiseksi rekisteröinti (/vast) päiväksi kun auto oli tuotu britteihin ja vaatimukset meni sen päivän mukaan...
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 17 maaliskuu, 2010, 18:00:49
Ei se auto taida olla EU -tyyppihyväksytty jos on jdm malli, mun mielestä tarviit siis sen vastaavuustodistuksen.
Onko sulla alkuperäinen japanin rekisteriote mukana? Jollakin oli ongelmaa auton kanssa jossa oli vaan brittien rekisteröintitodistus ja siellä oli merkitty ensimmäiseksi rekisteröinti (/vast) päiväksi kun auto oli tuotu britteihin ja vaatimukset meni sen päivän mukaan...
No niin lisää harmaita hiuksiatiedossa. Tuo on varmaan kans katsastuskonttori kohtainen juttu. Täytyy käydä kyselemässä. Ei kyllä löydy, kuin britti laput. (Date of first registration 1998, was used registered overseas 1994) Tuohan tietäisi monenlaista paskaa, jos katsovat -98 auton. -->valot ym. ei kelpaisi DOT merkattuina??
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 17 maaliskuu, 2010, 21:16:28
No niin lisää harmaita hiuksiatiedossa. Tuo on varmaan kans katsastuskonttori kohtainen juttu. Täytyy käydä kyselemässä. Ei kyllä löydy, kuin britti laput. (Date of first registration 1998, was used registered overseas 1994) Tuohan tietäisi monenlaista paskaa, jos katsovat -98 auton. -->valot ym. ei kelpaisi DOT merkattuina??
Pitääkö jokaisen jannun nyt hakata päätä seinään näiden brittituontien kanssa. Sama paska mäihä mitä aiemmillakin, eli menee ton mukaan -98 niin verotuksessa kuin leimalla ellei sulla ole Japanin tai jonkun muun maan otetta jossa toisin sanotaan.
Esimerkkinä mm. Japanistakin tuotu, sinne jälkivientinä aikanaan viety -74 BMW 2002 joka oli papereissa käyttöönotettu -90. Ja useita muitakin tapauksia löytyy ja kaikki menneet sen mukaan mitä otteessa lukee.
Kannattaa katsoa niitä papereita ja olla perillä asioista jo ennen kuin autoa ostaa, säästyy monelta murheelta ;)
Siis jos tollaset asiat jännittää...
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 17 maaliskuu, 2010, 21:32:21
Pitääkö jokaisen jannun nyt hakata päätä seinään näiden brittituontien kanssa. Sama paska mäihä mitä aiemmillakin, eli menee ton mukaan -98 niin verotuksessa kuin leimalla ellei sulla ole Japanin tai jonkun muun maan otetta jossa toisin sanotaan.
Esimerkkinä mm. Japanistakin tuotu, sinne jälkivientinä aikanaan viety -74 BMW 2002 joka oli papereissa käyttöönotettu -90. Ja useita muitakin tapauksia löytyy ja kaikki menneet sen mukaan mitä otteessa lukee.
Kannattaa katsoa niitä papereita ja olla perillä asioista jo ennen kuin autoa ostaa, säästyy monelta murheelta ;)
Siis jos tollaset asiat jännittää...
No jos tässä brittien virallisessa paperissa lukee, että otettu
ensimmäisen kerran käyttöön -94 niin en ymmärrä ongelmaa. Vaikka konttorilla ja tullissa ehkä ymmärtävät. Ei sinänsä jännitä tuollaiset asiat pätkääkään, jos näyttää siltä että siitä -98 leivotaan niin laitan taxfree Supran myyntiin. Ei tässä ihan ensimmäistä taxfree häkkyrää olla rekisteröimässä. Vaikka täytyy myöntää, että tämä 3. maahan myytynä auto tuottaa lisää päänvaivaa, ei tullut edes mieleen koko asia.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 17 maaliskuu, 2010, 21:49:29
No jos tässä brittien virallisessa paperissa lukee, että otettu ensimmäisen kerran käyttöön -94 niin en ymmärrä ongelmaa. Vaikka konttorilla ja tullissa ehkä ymmärtävät. Ei sinänsä jännitä tuollaiset asiat pätkääkään, jos näyttää siltä että siitä -98 leivotaan niin laitan taxfree Supran myyntiin. Ei tässä ihan ensimmäistä taxfree häkkyrää olla rekisteröimässä. Vaikka täytyy myöntää, että tämä 3. maahan myytynä auto tuottaa lisää päänvaivaa, ei tullut edes mieleen koko asia.
Mulle riitti tullissa ja konttorilla että otteessa luki tuo "was used registered overseas 19xx"
Lainaus käyttäjältä: Krister - 18 maaliskuu, 2010, 12:24:49
Mulle riitti tullissa ja konttorilla että otteessa luki tuo "was used registered overseas 19xx"
Päivän paras uutinen :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: Krister - 18 maaliskuu, 2010, 12:24:49
Mulle riitti tullissa ja konttorilla että otteessa luki tuo "was used registered overseas 19xx"
Tapaus/virkailijakohtainen asia kuten ah niin moni muukin reksiteröinti/verotusjuttu
Mistähän kannattaisi käydä kyselee mörriin lappuja massoista,jarruista,päästöistä ja meluista? Toyotalta? Hintoja kyseiselle paperille? Coc lappua? Kiitokset etukäteen :)
Lainaus käyttäjältä: Costi - 15 elokuu, 2010, 20:36:10
Mistähän kannattaisi käydä kyselee mörriin lappuja massoista,jarruista,päästöistä ja meluista? Toyotalta? Hintoja kyseiselle paperille? Coc lappua? Kiitokset etukäteen :)
Kantsii kilpailuttaa paikalliset katsastuskonttorit, niiltä taitaa saada lähes puoleen hintaan verrattun pakettiautopoikia.
hmm,ei taida ainakaa tuolla missä käytin mörriä nii onnistua niiden papereiden saanti. Eli pistäkääs mahdollisia paikkoja mistä kysellä noita lappuja(jarrut,päästöt,melu ja massat) ja suht edullisesti? ::) tarviis pikapuoleen saada homma vireille.
kyllä tarviit, koska englannin rekisteriotteessa ei lue minkäänlaisia massoja/päästöjä. jos japanin rekisteriote löytyy niin ei välttämättä tarvitse todistusta =) ite just leimasin pari viikkoa taakse päin britti soarerin joka oli ollu 6 vuotta englannissa.
pakettiautopojilta lappu pistetty tilaukseen. :) eli homma etenee pikkuhiljaa. veropäätös tulossa.. päästöt saada viel kohillee ni vois tarjota leimalle uudestaan. :) Meneeköhän tuo katti mite helposti paskaks? Keraaminen 3" race ois kiini,mietin vaa tykkääköhän se ku liekkii tuloo putkesta ;D
Onnee vaan yritykselle et löydät paikan joka hyväksyy pakupoikien "paskapaperit" :thumbsup: .Meikäläisen lappu ei ainakaan tänään kelvannut,kun kuulemma on ei hyväksyttyjen listalla.Ajattelinkin tossa käydä kohta puoliin paskalla ja pyyhkiä perseeni siihen lappuun.Sitten sujautan sen kirjekuoreen ja lähetän pakupojille kiitos kirjeen kera.
O-ou.. Ei perhana,mitenköhä muilla sitte? Onkohan saaneet katsastuksesta läpitte sillä lapulla?
Lainaus käyttäjältä: Costi - 18 elokuu, 2010, 21:44:05
O-ou.. Ei perhana,mitenköhä muilla sitte? Onkohan saaneet katsastuksesta läpitte sillä lapulla?
kyllä ne moneen paikkaan kelpailee
parempi kyl ois. muuten tuloo kiire jos veropäätös kolahtaa postilaatikkoon. :toothy10: :headbang:
uudenmaan alueella kelpaa pakettiautopoikien laput... :D
riihimäen vanhalla valtion konttorilla kelpaa /katsastus. Katsastusmiehet ovat helvetin mukavia sielä, ja sanoi et johan on kumma jos muut konttorit eivät ole kelpuuttaneet =D
alkuviikosta selviää saako mistään semmosia lappuja painoista mitkä kelpaa trafille.. vai onko mulla kallis peltoauto..
Lainaus käyttäjältä: Defu^ - 21 elokuu, 2011, 10:01:33
alkuviikosta selviää saako mistään semmosia lappuja painoista mitkä kelpaa trafille.. vai onko mulla kallis peltoauto..
Eikö muka pakettiautopoikien lappu kelpaa siellä teillä katsarille...??
ei kelpaa.. käyny 3 eri konttorilla kaikki sanovat että trafin määräyksen mukaan niistä ei saa ottaa painoja.. kaikki muut kyllä.. ja mitä oon täältä lukenu niin toyotalta ei taida mitään lappuja saada
Lainaus käyttäjältä: Defu^ - 21 elokuu, 2011, 12:08:24
ei kelpaa.. käyny 3 eri konttorilla kaikki sanovat että trafin määräyksen mukaan niistä ei saa ottaa painoja.. kaikki muut kyllä.. ja mitä oon täältä lukenu niin toyotalta ei taida mitään lappuja saada
Painot japanin rekisteriotteesta, sitten katsastusasemalla puntari?
siinäpä se, kun ei ole sellaisia kun ei ne nuo britit osaa säästää niitä, saati sitten merkata niitä omiin otteisiinsa.. en kyl enää ikinä sekoa yhteenkää britti autoon :'(
Lainaus käyttäjältä: Defu^ - 21 elokuu, 2011, 12:16:49
siinäpä se, kun ei ole sellaisia kun ei ne nuo britit osaa säästää niitä, saati sitten merkata niitä omiin otteisiinsa.. en kyl enää ikinä sekoa yhteenkää britti autoon :'(
Juu meillä oli tuota samaa ongelmaa, meinasivat aluksi että tarvitaan tojotalta vastaavuustodistus painoista että saadaan kilpiin... Mutta juttelin vanhemman katastusherran kanssa niin tulosteli nuoremalle, virkaintoiselle muutaman trafin sähkeen, jossa sanotaan "Japanin tuonneissa akselimassa lasketaan auton paino + istuintenlukumäärä x 55kg" tällöin 4 paikkaisista autoista tulee meillä 3paikkasia, mutta varmasti menee rekisteriin!
saas nähdä kui ne menee tääl.. no alku viikosta näkee.. ainoo vaan kun tuli verotki sopivasti ja eräpäivä näillä näppäimillä mutta ei viittis niitä maksella jos ei tota romuläjää saakkaan kilpiin
Lähetä maili jenssenille se saa alkuperäisen lapun.
alkuperäisellä leimalla suomeen muutamassa päivässä. Sama juttu oli itellä. alkuperäinen leimalappu kelpas katsurille ja trafille. Oma juttu meni siten, että ei olisi vaatinut muuten vastaavuustodistusta. Auton massoja ei löytynyt britti otteesta niinpiti saada laput niistä virallisilta tahoilta esim tuv nordic mistä se jensenkin hommaa niitä lappuja. En kyllä käsitä miksi ei katsurisi kelpuuttaisi tuvi lappua. Soita tuville ja varmista asia. Näin meni auto kilpiin 6kk sitten
Itse katsastin brittituonnin ilman mitään erikoisempia lippuja tai lappuja. Katsuri kävi auton kanssa puntarilla ja otti painot ylös. Pienen laskutoiminpiteen jälkeen totesi, että auto menee kaksipaikkaiseksi. Kyselin toki millaisella lapulla sais noita paikkoja lisää niin vastaus oli suoraan, että valmistajan todistus. TÜV/Dekra ei kelpaa eli olivat tämän mielestä kyseisen asian osalta paskapaperia.
Ja tuopaikkaluvun laskentakaaviohan menee seuraavasti: paikkaluku * 55kg / 75kg
Ainakin täällä Helsingissä Vuosaaren A1:sellä kelpasi pakettiautopoikien todistuslappu.. Tarjoutuivat itsekkin hankkimaan tarvittavat laput.. Siin vaihees harmitti, et olin jo hommannut oman, mut menipähä mukisematta läpi 4-paikkaisena. :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Joo mekin käytiin puntarilla ja 4x saatiin
noh, tää on ollu tätä mun tuuria.. noh, huomenna yhteys trafiin niin eiköhän selviä asiat.. niin tietää viittiikö maksella verot vai ei :-X
Noniin, trafin mukaan ainoa mikä kelpaa on valmistajan todistus.. eli ei kelpaa tuv laput missään muodossa massojen osalta.. eli muiden maiden toyota infoihin yhteys tai auto palamaan tohon pellon kulmalle.
Jo on kumma jos muka tuosta kiikastaa. Omassa brittituonnissa kun ei myöskään ollut mitään painoja otteessa. Tämän vuoksi eivät suostuneet veropäätöstäkään antamaan ennen kuin oon konttorilla käynyt. Konttorilla siis punnitsivat auton ja saivat tulokseksi tuollaisen 1575. Ja ainakin Raumalla kotimaisella konttorilla eivät vaatineet mitään lappuja tuosta -91 Soarerista. Ja massoihin ei tietääkseni mitään radikaaleja muutoksia ole.
Rekisteröintikatsastuksen lisäpöytäkirjassakin on seuraavanlainen maininta: "Katsastaja tarkastaa akseli- ja kokonaismassat. Mittaus ja punnitus. Tarvittaessa lisädokumentteja." "Hakijan on hyväksynnän tai katsastuksen suorittajaa tyydyttävällä tavalla osoitettava, että säädöksen keskeiset vaatimukset täyttyvät." http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7D8BE3A1-3E39-45E2-94E0-CFB17A1D7956/0/Lisapoytakirja_M1N1.pdf (http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7D8BE3A1-3E39-45E2-94E0-CFB17A1D7956/0/Lisapoytakirja_M1N1.pdf)
Kaikessa yksinkertaisuudessaan tuon pitäisi siis mennä siten, että katsuri ajaa auton puntarille, ottaa siitä omamasssan, laskee kokonaismassan jo tuolla aiemmin kerrotulla tavalla.
"Japanilaisen hyväksynnän mukaan henkilöauton kokonaismassa määräytyy lisäämällä punnittuun omamassaan henkilö- ja tavarakantavuus (henkilöluku x 55 kg). Eurooppalaisten määräysten mukaan henkilöauton paikkalukua määritettäessä tulee henkilö- ja tavarakantavuutta olla kaikille henkilöille, kuljettaja mukaan lukien 75 kg (1.1.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa kuljettajan massa lisätään punnittuun omamassaan)."
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5C21C5A7-1B5E-43F3-9B25-F083C2143268/0/ATT102008.pdf (http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5C21C5A7-1B5E-43F3-9B25-F083C2143268/0/ATT102008.pdf)
hmhm.. katsuri sano äsken juuri puhelimessa, että heitä on lisäohjeistettu tuossa juuri ettei he saa laskea kokonaismassaa vaan se pitää olla valmistajalta ilmotettu.. joko tyyppikilvessä tai sitten valmistajan vastaavuustodistuksella.. ja sano että he ei saa kokonaismassa laskea.. tiedä häntä nyt taas. kauheetä sähläystä
Noniin, nyt sano trafin mies, että jos ei mistää saa mitää todistuksia niin viimekädessä voidaan laskea kokonaismassa.. koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole..e li eiköhän leima saada vielä lappuun
Kuukauden taistelun jälkeen sain kilvet supraan.. :headbang:
Yöunet tässä menee kun lukee näitä kauhutarinoita. Itellä vasta koko hullunmylly alkamassa 91 sorkun kanssa :ohnoes:
Lainaus käyttäjältä: Kristian - 31 lokakuu, 2011, 23:18:58
Yöunet tässä menee kun lukee näitä kauhutarinoita. Itellä vasta koko hullunmylly alkamassa 91 sorkun kanssa :ohnoes:
http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/17402/38319.PDF (http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/17402/38319.PDF)
Tuli maahantuojalta viestiä, että täältä olisi saatavilla nykyään mm. Jdm autoihin kyseisiä todistuksia.
https://www.tuv-nord.com/fi/en/vastaavuustodistus-597-vaatimustenmukaisuus-ja-vastaavuustodistus-598.htm