Tänään tuli puhelinsoitto ake:sta hyvillä uutisilla. Aikasemmin suunnittelin 8 konetta mut ajattelin että menee varmaan liian hankalaksi. Kunnes puhelin soi ja lupa on myönnetty ja pitäis tulla postiin ens viikolla. Tosin vähän suolanen hinta 340e mut kyllä mä sen maksan mielellään. Talvi-illoiksi siis riittää puuhaa ja voi sitä riemua kun kevät koittaa targalla ja v-8 supralla.
Siis hait poikkeusluvan kyseiselle moottorille? Kerros hieman enempi :yum: Itsellänni ollut samanlainen hinku jo pidemmän aikaa ja oli siitä jotain juttuakin täällä jo.
Eli lueskelin aika tarkkaan aken sivulla olevat ehdot poikkeusluvista. Lähetin kirjoittamani runoelman jarrujen ja tehojen eroista ja painoista ym.ym. Ei siinä kyse ollukaan muusta kuin tilavuuden ylittymisestä normaalin moottorin vaihto säännön mukaan. Teho 20% tilavuus 25%.ym Kyseli kyllä aika tarkkaan miten aion koneen kiinnityksen toteuttaa. Sanoin että en aio käyttää ainakaaan supran omia koneen korvia kun ne hajoo normaalistikin. Laitan kai lexuksen korvat jos saan ne koneen mukana tai hiacen tai kun niissä on liikematka rajattu niin ne ei voi revetä tai teen ite. Ja etuakselimassat ei saa ylittyä yhtään ilmoitetusta eli muutoskatsastuksessa pitää painot pysyä kurissa niin että etupenkeillä molemmilla on 75kg kuormaa. Mun auto on ollu vähäpäästöinen ja lexuksen koneet on kaikki kaikissa maissa niin sen pitää myös pysyä sellasena.
Minkä koppaseen toi on menossa... mk1:n kanssa se olis aika namu :tongue9:
Mk3 91 turbo targa automaatti alunperin.
Waaaaaaaaaau ;D Tulihan se lupa viimeinkin eikä ens viikolla niinkun ake;ssa ensin lupasivat. Nyt on siis lappu kourassa että voi tilata teniikkaa.
projektia ja kuvia odotellessa :P
http://i493.photobucket.com/albums/rr300/easylift/new-supercharged-1uz-fe-v8cressida.jpg (http://i493.photobucket.com/albums/rr300/easylift/new-supercharged-1uz-fe-v8cressida.jpg)
remmiahtimella tottakai. :)
Mitäs tälle kuuluu?
Peltityöt alkaa olemaan valmiit ja seuraavaksi maalataan kaikki uusiksi. Hiukan hillittyjä tuunauksia samalla. Tekniikka olis tarkoitus alkuvuodesta saada paikalleen.
Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 29 joulukuu, 2009, 19:26:15
Peltityöt alkaa olemaan valmiit ja seuraavaksi maalataan kaikki uusiksi. Hiukan hillittyjä tuunauksia samalla. Tekniikka olis tarkoitus alkuvuodesta saada paikalleen.
Olisko kuviakin? 8)
Nyt on tekniikka kotona ja jakopään osat vaihdettu. Lähipäivinä olis tarkotus nostaa paikalleen ja koittaa kuin kasi jyrähtää. Yhden ecun liittimen jouduin tilaamaan kun se luonnollisesti on jääny auton johtosarjaan jaappaniin kun on purettu siellä. Koitan laittaa jossain välissä kuvia.
Hieno ja mahtava UZ ;D... mielestäni yks toyotan parhaista koneista (tehoreserveiltäänkin) jos ahtamaan aletaan :angel:
minkäs vuosimallin kone tuli ? ja vvti vai ei ? 89-~92-93 ??? välissä tais olla kaikista kestävimmillä sisäkaluilla jos painestaa aikoo, ja taas uudemmissa vakiona ne heikot sisäkalut, mut teräs tiivisteet..... :icon_biggrin:
itsellä koko ajan raapinut mielessä et bvanha LS400 kopasta otettu kone pitäs saaha, johonkin koppaan !! mielellään parilla ahtimella, mut suomesssa laillisesti aika mahdottomuus.
paino tuskin tulee olemaan ongelma, jos verrataan rautalohkoiseen toyotan 6 sylinteriseen moottoriin. kevenee vain :D
Kujala, pyyhi se kuola pois, on koko foorumi jo ihan sottanen :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: Hati - 16 helmikuu, 2010, 23:42:51
Kujala, pyyhi se kuola pois, on koko foorumi jo ihan sottanen :toothy10:
en mä lapasseen veivannu....... 4wd UZ aristoa täs vilkuilin innolla männä aikoina... mut onneks en tilannu sellasta :D mk4 1uz koneella talveks on ollu mieles myäs :D mut saa olla, ajetaan Sunnyllä :D ko tollasta pataa saa mihkään asentaa jos pykäliä vahtaa :tard:
Kone on 92-94 väliltä toyota celsior mallista joka on sama kuin meillä ls 400. Ei ollu alunperinkään tarkotus virittää ja mun lupapaperissa on kielletty virittäminen. Kai tossakin jerkkua löytyy ja KASIN ÄÄNI. "pientä" sähkökytkentää on tiedossa kun tarvis saada supran boksit ja ton koneen ecu keskenään pelittämään. Kai se siitä on mulla kytkentäkaaviot ja ecun pinnien tiedot selvillä.
niin eihän vähäpäästöistä saa ilman pussitestiä virittääkään ..... :tard: mutta pikkujekkujahan ei tietenkään koneesta nähdä, siis pikku porttausta ja nokkaa yms... :toothy10: mahtaako viritys käsittää pakosarjat, jos ne joudutaan rakentamaan :icon_scratch: vapaampi imuputkisto :icon_scratch:. ei kai ne....
Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 17 helmikuu, 2010, 21:06:06
Kone on 92-94 väliltä toyota celsior mallista joka on sama kuin meillä ls 400. Ei ollu alunperinkään tarkotus virittää ja mun lupapaperissa on kielletty virittäminen. Kai tossakin jerkkua löytyy ja KASIN ÄÄNI. "pientä" sähkökytkentää on tiedossa kun tarvis saada supran boksit ja ton koneen ecu keskenään pelittämään. Kai se siitä on mulla kytkentäkaaviot ja ecun pinnien tiedot selvillä.
pitäs olla "hyvillä sisuksilla"
Nyt löytyy kuvia www.kuvaboxi.fi ja tietenkin kannattaa etsiä nimellä v8 supra. Konekin käy jo, mihin voisin laittaa videon siitä, kuvaboxiin ei mene ;D
Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 04 huhtikuu, 2010, 16:23:02
Nyt löytyy kuvia www.kuvaboxi.fi ja tietenkin kannattaa etsiä nimellä v8 supra. Konekin käy jo, mihin voisin laittaa videon siitä, kuvaboxiin ei mene ;D
Haun tulokset
hakemallasi tägillä v8 supra löytyi 0 osumaa Kuvaboxin julkisissa kansioissa.
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 huhtikuu, 2010, 16:28:00
Haun tulokset
hakemallasi tägillä v8 supra löytyi 0 osumaa Kuvaboxin julkisissa kansioissa.
kokeileppa uudestaan--- mulla ainakin löys..
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 huhtikuu, 2010, 16:28:00
Haun tulokset
hakemallasi tägillä v8 supra löytyi 0 osumaa Kuvaboxin julkisissa kansioissa.
sama vika ???
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 huhtikuu, 2010, 16:28:00
Haun tulokset
hakemallasi tägillä v8 supra löytyi 0 osumaa Kuvaboxin julkisissa kansioissa.
täällä myös sama juttu >:(
löytyy se sieltä.. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ed72+v8-supra-v8-supra.html
http://www.youtube.com/watch?v=dWQh6z8_OLw Tässä linkki jossa vähän kasin murinaa :P
ihan kivastihan tuo murahtaa :)
aivan nätisti rötköttää
Jo vain, nyt vain ajoon tämä.
Nyt on auto katsastettu ja käyty vähän cruisailemassa. On mukavat murinat kun reippaasti kiihdyttää. Ei mikään ohjus mutta pirteesti kulkee.
Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 01 elokuu, 2010, 12:35:27
Nyt on auto katsastettu ja käyty vähän cruisailemassa. On mukavat murinat kun reippaasti kiihdyttää. Ei mikään ohjus mutta pirteesti kulkee.
Hyvä hyvä :thumbsup:
Oliko siitä putkenpätkästä mihinkään?
Oli oikeen hyvä. Tuli ehkä vähän liiankin hiljanen.
Saisikohan 1UZ-FE pataa laillisesti mk2 supraan, missä nyt 2l twintubo? Vaatiiko tuon erikoisluvan? Vai onko jokin muukin reitti, että saisi sen leimalle?
Ja sit viel kiinnostaisi, miten toi pata toimis/kestäisi eaton M-90 kanssa? ja Saisko sitä mitenkään lailliseksi? ::) ;D
Tere. Hyvä että muutkin on kiinnostunu uz koneesta. Mun tapauksessa oli esteenä iskutilavuus verrattuna alkuperäiseen eli 7m turbo koneeseen. Kun trafin normaaleissa moottorinvaihtosäännöissä on että 25% isompi tai 20% tehokkaampi kuin mallisarjan tehokkaimmassa ei vaadi kuin muutoskatsastuksen. Mun siis piti hakea poikkeuslupa suuremmalle koneelle kun maximi olis ollu n3.75 ilman lupaa. Luvan hakemisessa ei ollu ongelmia eikä auton katsastuksessa. Lupa on kallis 340e vaikka päätös olisi kielteinen. Päätöksessä lukee että etuakselimassa ei saa nousta 5% enempää mutta kun motti on alumiinia niin auto keveni 100 kiloa. Laihtumiseeen tietty auttoi kun muutakin jäi pois cooleri ja ahdin ym. Itse kone on kestävä. En tiedä kuin ahdettuna kestää mutta ympäri maailman näitä on tungettu melkein kaikkeen mikä liikkuu pyörillä, ahdettunakin. Koita piruuttankin hakea lupaa en näkis mitään esteitä miks ei voisi laittaa. Youtubessa riittää pätkiä moottorista aika paljon ja on siellä pari mk2 vehettäkin.
Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 07 lokakuu, 2010, 18:48:26
Tere. Hyvä että muutkin on kiinnostunu uz koneesta. Mun tapauksessa oli esteenä iskutilavuus verrattuna alkuperäiseen eli 7m turbo koneeseen. Kun trafin normaaleissa moottorinvaihtosäännöissä on että 25% isompi tai 20% tehokkaampi kuin mallisarjan tehokkaimmassa ei vaadi kuin muutoskatsastuksen. Mun siis piti hakea poikkeuslupa suuremmalle koneelle kun maximi olis ollu n3.75 ilman lupaa. Luvan hakemisessa ei ollu ongelmia eikä auton katsastuksessa. Lupa on kallis 340e vaikka päätös olisi kielteinen. Päätöksessä lukee että etuakselimassa ei saa nousta 5% enempää mutta kun motti on alumiinia niin auto keveni 100 kiloa. Laihtumiseeen tietty auttoi kun muutakin jäi pois cooleri ja ahdin ym. Itse kone on kestävä. En tiedä kuin ahdettuna kestää mutta ympäri maailman näitä on tungettu melkein kaikkeen mikä liikkuu pyörillä, ahdettunakin. Koita piruuttankin hakea lupaa en näkis mitään esteitä miks ei voisi laittaa. Youtubessa riittää pätkiä moottorista aika paljon ja on siellä pari mk2 vehettäkin.
Mutta jos tuo mk2 tulee nyt vaihdos, niin silloin aloitan tämän projektin. Itselläkin tulee varmaan vastaan tuo iskutilavuus ongelma, eli varmaan erikoislupaa pitää hakea :ohnoes: Kaikki vinkit, siitä mitä hakemukseen tulee runoilla otetaan siis vastaan ;) Tarkoituksena olisi sitten vaihtaa m70 taka-akseli, r-154 loota, ja sit toi 1uz-fe. Tarvitsee ilmeisesti jonkun adapterin tohon r-154 ja 1UZ-FE yhdistelmän sovittamiseks. Nyt kyseisessä autossa on kyllä Lexus is-200:en 6-lovinen paikallaan, mitenköhän sen kans sopis..? Eikös noita 1UZ-FE koneita ollut "kestävämpiä" ja sit vähän huonompia? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Kovasti tuo ahtaminen kiinnostaisi, vaikka kyllä tuottaa ongelmia leimalle :-\ No sit tulee mukava rata-auto..
Lainaus käyttäjältä: apex - 07 lokakuu, 2010, 20:14:17
Eikös noita 1UZ-FE koneita ollut "kestävämpiä" ja sit vähän huonompia?
et oo väärin ymmärtänyt, uudemmat toki parempia, mut ei kestävämpiä, uudemmat koneet onkin lähinnä sellaisenaan tai pikku vireille hyviä patoja, taas jos aletaan ahdistaa, niin ilman muuta GEN1 kone se on LS400 vastaavien kone, kanget, männät siltä
linjaltaan tolkumpi vakiona, toki jos ne vaihdetaan, niin sitten taas uudempi kenun kone. ohan noita "tiivisteet vaihdettuja" gen 1 koneita turbotettu sinne 100 hp / mäntä asti vakio romuilla, sit alkaa mukit pirstoutuun. nakutteluja ei kyllä kestä kovinkaan paljoa noille tehoille. ja tuo jos vakio kierrosaluetta ei lähdetä nostelemaan kovinkaan paljoa... ja vanhaan voi ilmeisesti paneksia sen uudemman keneraation teräskannentiivisteet. mun mielestä nää sopii, mut en oo sovittanut netissä vaan laitettavan kuullut, eli tieto on sillä tasolta, eli tiivisteistä ja sopivuudesta on vastuu kuulijalla :evil5:
Terve, löytyihän tälläinenki keskustelu haulla. Eli olen tuumaillut 7m siirtoa verkonpainoksi, lueskellut mahdollisista jz swapeista mutta tuntuu tulevan sen verran hintoihin ja hankalaksi paperien osalta, joten alkoi kiinnostamaan tämä v8 pellin alle. Miten on vieläkö tänä päivänä tuo onnistuu?
Lainaus käyttäjältä: Numero - 06 syyskuu, 2017, 22:29:37
Terve, löytyihän tälläinenki keskustelu haulla. Eli olen tuumaillut 7m siirtoa verkonpainoksi, lueskellut mahdollisista jz swapeista mutta tuntuu tulevan sen verran hintoihin ja hankalaksi paperien osalta, joten alkoi kiinnostamaan tämä v8 pellin alle. Miten on vieläkö tänä päivänä tuo onnistuu?
Sitä en tiedä kuin helppoa tuo 1uz on laittaa mutta eihän jz swapissa ole mitään hintavaa paperisotaa jos lähtökohta on turbollinen mk3.
Kone pellinalle ja dynosta teholappu jossa alle 285hv. ( koneesta viis tuleehan swapille hintaa useita tuhansia jokatapauksessa )
UZ taitaa edelleen vaatia poikkeusluvan, kuutiotilavuuden ylittymisen takia.
Pitää päivittää tämäkin kun kaikki muutkin asiat nykyään. En tiedä iskikö 50v villitys vai mikä mut sattui osumaan ajallisesti kohdalleen moottorin vaihtolaki ja myynnissä ollut 2004 ls 430 tekniikka. Olen töissä ollut jo kohta 30v toyotalla ja meidän liikkeessä "Autokiila ei mainos" on myös katsastusmies. Kysysin häneltä ja aikaisemmin v8 tekniikan tarkastaneelta että ei vaadi kuin muutoskatsastuksen. Huhtikuussa hain tekniikan Rantasalmelta. Turku-Rantasalmi-Turku oli aika rankka reissu yksin. Aamu 06 lähdin ja takasin 22.30. Mittariin tuli 667 kilsaa. Proacelle kiitos kun sain töistä lainata. Ei viittiny millään vanhalla pommikoneella lähteä. Paikallan ollut 1uz kone meni mukana vaidossa ja pääsee driftikäyttöön. Eihän toyota mee rikki kun rikkomalla. Kaverilla oli paikallaan sama kone ahdettuna ja oli käyny dynossa 2 päivää ennen. Alko sutimaan rullilla 2 sekunnin jälkeen mut silti 600 hp ja 900nm ja täysi rähinä päällä jo 4000rpm. No nyt mulla tekniikka jo paikallaan mk3 suprassa ja 3kuukautta tehny johtosarjoja uusiksi. "Witun väylätekniikka" sotkee kaiken. Purkasin mukaan siis konehuoneen ja kojelaudan sähköt että on orkkis johdot ilman räpellyksiä. Ja rakensin ite 4-1 pakosarjat ettei mene äänet pilalle. Nyt raikuu hyvin ja ylimäräisiä piuhoja purettu melkein 2 kottikärryllistä. Tietääkseni mun on ollut ainoa v8 koneela liikennekäytössä oleva supra. No nyt 3uz tekniikka vielä 6 vaihteisella laatikolla varmaan on mielenkiintoista. Kohta pääsee leimalle kun selän välilevypullistuma on nyt rajoittanu rakentamista.
Hienoa!
Laita vaan projektista kuvia tänne.
Eikö kannattaisi hakea autojäsenyys niin aukeaa loput alueet ja voisi tuonne talli-puolelle kätevästi laittaa oma topic. 8)
https://photos.app.goo.gl/BNPSf4odc7xnnASf8 Tuolla muutama kuva ja video. Omavalmiste pakosarjat ,muutanma ylimääränen johto ,ja vähän pärinää.