Vaihdevälin lyhentimistä ?

Aloittaja Ethan_Hunt(toyotafreak), 31 tammikuu, 2010, 21:34:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ethan_Hunt(toyotafreak)

No niin , kysymys: kuinkas paljon noi myytävänä olevat vaihdevälin lyhentimet lyhentävät liikerataa vakiosta ?
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Joo-oh kävikin niin kuin arvasinkin , siksipä otin yhteyttä STA-Racingiin ja tiedustelin hieman ne lupas tehdä lyhentimen mikä sit lyhentää liikeratoja 60-80% :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Jeps jeps , saatu keppi kotio asennettu paikoilleen , todella näppärä :-) ei jäykistänyt mun mielestä mitenkään pahasti vaan tuli todella hyvä :-) nyt kelpaa
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 07 maaliskuu, 2010, 16:06:21Joo-oh kävikin niin kuin arvasinkin , siksipä otin yhteyttä STA-Racingiin ja tiedustelin hieman ne lupas tehdä lyhentimen mikä sit lyhentää liikeratoja 60-80% :-)

Paljos makso? Ite joskus W1:seen tein TRD:n mittojen mukaan, suht. helppo homma kyllä.

Tohon ekaan kyssäriin oli vähän hankala vastata, ku ei mitään käryä mistä autosta edes puhutaan... ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Ethan_Hunt(toyotafreak)

MK3 suprahan se kyseessä oli , no joskus sanoin hinnaksi 300 e hiilikuitu varrella :-) eräs tuttu osatekijä teki sen mulle ,markkinoinu joskus osiaan STA-Racing nimellä :-)

Ai niin meinas unohtua , keppi on jonkin verran pidempi kuin orkkis mutta silti liikeradat vähintään 50 % lyhemmät kuin vakiossa :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

emk67

Yleisesti ottaen Starleteissa käytetty kilpureissa n. 12mm alumiinista tehtyä välilaippaa. Omassa tais olla 25mm paksu toi laippa, mutta toisaalta keppikin oli pitkä.
Käytännössähän kepissä pitää kepin alaosassa "pallojen" väli kasvaa samassa mitassa välilaipan kans. Näin siis lähinnä yleisimmin Toyotan takavetolootissa (T40/50, W40-58 ainakin)
Etuvetosissa on helpompaa joissain tapauksissa kun voi lyhentää vain toista liikerataa vivustoista.
Takaveto laatikoissahan jos tahtoo pystyliikkeen lyhyeksi, niin sivuttaisliike menee jo niin lyhyeksi jotta pykältäminen vaikeutuu. Tosin siihenkin tottuu  ;D
Niin vielä. Itte jatkoin tuota keppia noista "pallojen" välistä ihan migillä lisää tavaraa väliin hitsaamalla. Kesti rallissa niin kauan kuin siirryin suorakytkentälootaan (n.4 vuotta). Siihen en viittiny enää omatekelettä jättää, vaan teetin yhdestä pötköstä koneistamolla.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Niinhän toi STA mies kertoili ihan samat , tosin itsellä on k laatikoissa ollu 30 mm laippoja siellä välissä nekin kepit STA peruja :-) ja keppien varret Hiilikuitua

Voin ottaa ton K-laatikon kepin mukaan jonnekkin messuille joskus jos joku haluaa välttämättä nähdä konstruktion , tosin noi kepit on race versioita
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Holset

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 21 huhtikuu, 2010, 20:41:27
Niinhän toi STA mies kertoili ihan samat , tosin itsellä on k laatikoissa ollu 30 mm laippoja siellä välissä nekin kepit STA peruja :-) ja keppien varret Hiilikuitua

Voin ottaa ton K-laatikon kepin mukaan jonnekkin messuille joskus jos joku haluaa välttämättä nähdä konstruktion , tosin noi kepit on race versioita

Eikös hiilarikeppi mene tuninkiosien puolelle?
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

Ethan_Hunt(toyotafreak)

KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

emk67

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 21 huhtikuu, 2010, 20:41:27
Niinhän toi STA mies kertoili ihan samat , tosin itsellä on k laatikoissa ollu 30 mm laippoja siellä välissä nekin kepit STA peruja :-) ja keppien varret Hiilikuitua

Voin ottaa ton K-laatikon kepin mukaan jonnekkin messuille joskus jos joku haluaa välttämättä nähdä konstruktion , tosin noi kepit on race versioita
30mm laippa ja normimittanen keppi menee jo niin tarkaksi ajaa, että vie kaiken huomion kiihdyttämisessä. Oli se keppi hiilaria tai ei.
Tuossa -> http://i163.photobucket.com/albums/t319/Doommaker_photos/Dynamiitti_com/Kuva046.jpg "pallojen välinen pidennys" Ihan googlettamalla.
Tuon pidennyksen paksunen välilaippa lootan ja kepin kiinnityksen väliin, niin hyvä tulee. Jos tulee  ;D
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Ethan_Hunt(toyotafreak)

noo eipä ollu koskaan ongelmia noilla 30 mm laipoilla tms , aika lievännäköinen pidennys näyttäs olevan :-) hyvin tottu noihin STA:n tekemiin keppeihin , tosin kaapissa on toi 15 mm laippa ja siihen sopiva keppi :-) sen voisin ottaa mukaan messuille jos joku haluaa nähdä
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

emk67

Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07