Toyota Aristo kilpiin

Aloittaja mkaa, 13 heinäkuu, 2007, 20:05:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tem

...ja se wanhan lain mukainenkin ylitys oli 30%, eikä 3-paikkaisesta tule sillä kaavalla vielä kuin 0.9 henkilöä. ;)

Wanha laki:
"Autossa saa olla kuljettajan lisäksi enintään rekisteriin merkityn henkilöluvun mukainen määrä matkustajia. Henkilöautossa (M1-luokka) ja linjaliikenteeseen käytettävässä linja-autossa (M2- ja M3 luokka) saa kuitenkin rekisteriin merkityn matkustajamäärän kuljettaja mukaan lukien tilapäisesti ylittää 30 prosentilla."

Nykyään:
"Autossa saa kuljettajan lisäksi olla enintään rekisteriin merkityn istuma- ja seisomapaikkaluvun mukainen määrä matkustajia. Kuljettajan ja matkustajien tulee käyttää istuma- tai seisomapaikkoja, jotka täyttävät niitä koskevat vaatimukset."

Tuossa tarkemmin ko. muutoksesta päivämäärineen:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#a20.4.2006-289
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Arppe

Lainaus käyttäjältä: Tem - 15 syyskuu, 2009, 00:24:21
...ja se wanhan lain mukainenkin ylitys oli 30%, eikä 3-paikkaisesta tule sillä kaavalla vielä kuin 0.9 henkilöä. ;)

Wanha laki:
"Autossa saa olla kuljettajan lisäksi enintään rekisteriin merkityn henkilöluvun mukainen määrä matkustajia. Henkilöautossa (M1-luokka) ja linjaliikenteeseen käytettävässä linja-autossa (M2- ja M3 luokka) saa kuitenkin rekisteriin merkityn matkustajamäärän kuljettaja mukaan lukien tilapäisesti ylittää 30 prosentilla."

Nykyään:
"Autossa saa kuljettajan lisäksi olla enintään rekisteriin merkityn istuma- ja seisomapaikkaluvun mukainen määrä matkustajia. Kuljettajan ja matkustajien tulee käyttää istuma- tai seisomapaikkoja, jotka täyttävät niitä koskevat vaatimukset."

Tuossa tarkemmin ko. muutoksesta päivämäärineen:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#a20.4.2006-289

Juurikin tämän takia sen kävin muuttamassa 4 paikkaiseksi, kuintenkin 4 tuolla autossa vähän väliä on niin ei viitti ajaa sakon riski persuksissa  ;D
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Taski

Aika rumaa, no täytyypi luottaa siihen että poliisisedällä on maalaisjärki kourassa, jos nyt tajuaa ruveta noita paikkalukuja katselemaan. Tosin melko harvoin itselläni ketään takana kyydissä edes on.
Suksi potkee, jalka notkee, sujulevi sukkelaan.

Jesseh

Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?

Hencca

Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 29 syyskuu, 2009, 21:13:16
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?

vittu mitä paskaa, oisit pyöräyttäny sitä katsastusmiestä. eihän nyt vittu mitenkää päin mee 6h normaalissa auton katsastamisessa. ja oisit käskeny sen inssin saunan taakse. :)
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 29 syyskuu, 2009, 21:13:16
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?

Aika pöyristyttävää, varsinkin kun Kokemäen ja Euran konttoreiden päällikkö on sama.
Ja päällikkö itse usein tekee rekisteröintejä ainakin Eurassa ja ei niihin nyt sentään mene kuin se 1-1,5h aina.

Vastaavia tapauksia on kyllä kuulunut Vaasasta ja Porista päin ja hinnaksikin ovat ilmoittaneet alkaen 500eur, perusteena niin mahdottomat paperityöt ja aikaa menee sen min. 6h. Varmaan meneekin jos ei osaa hommiaan.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 29 syyskuu, 2009, 21:13:16
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?

Joo kuulostaa kyllä kummalliselta, ei mulla tuossa ensi rekisteröinnissä menny ku vajaa 1,5h paperihommat mukaan lukien... jotkut ei vaan nähtävästi osaa tai riitä kiinnostusta  :nono:
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Jesseh

Inssi sanoi, että auton tarkistuksessa ei mene kauaa, mutta paperihommissa kuulemma olisi mennyt monta tuntia.
Täytyy ajella Euraan katsastamaan, niin kuin Joni jo autoa ostaessani suositteli.

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 30 syyskuu, 2009, 07:41:11
Inssi sanoi, että auton tarkistuksessa ei mene kauaa, mutta paperihommissa kuulemma olisi mennyt monta tuntia.
Täytyy ajella Euraan katsastamaan, niin kuin Joni jo autoa ostaessani suositteli.

Toimii kokemäellä aivan normaalisti käsittääkseni, eli soittamalla ensin varaa ajan "japanintuonnin ensirekisteröintiin" ja sitten menee paikalle kun aika on. Tarkastus kestää tunnin puolitoista ja aika usein kyselevät, tarviiko paperit heti vai haetko vaikka seuraavana päivänä... ei kait niillä paperiasioilla kuitenkaan ikinä niin päivän päälle ole, kun ei vaikuta auton käyttöön tai verotukseen millään tavalla.

reaper

Tuohon paikkojen määrään liittyen vielä sen verran että itselle katsastusmies ilmoitti (kun alko laskea että 3-paikkanen tulis) että penkit pitää fyysisesti poistaa, eli autossa saa olla vain kolme penkkiä. Sitäpaitsi Aristohan on perheauto, pitää ny viis mahtua!
Ei rahaa, ei aikaa eikä taitoa. Onneks on tuuria.

Jesseh

No nyt Ariston katsastus onnistui Kokemäellä pienen selvittelyn ja muutaman puhelun jälkeen. Itse "päällikkö" tuli Eurasta katsastamaan. Sain juuri ja juuri nelipaikkaiseksikin, kun hiukan pudotti painoa. Mutta alapallonivelet olivat väljät, sivuvilkut puuttuivat ja varoituskolmio puuttui. Mistäs olette alapalloja noihin ostanu ja minkä hintaisia ovat olleet? sopivat vissiin GS300:sta saako muualta kuin Toyotalta?

samsa

Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 05 lokakuu, 2009, 20:40:28
No nyt Ariston katsastus onnistui Kokemäellä pienen selvittelyn ja muutaman puhelun jälkeen. Itse "päällikkö" tuli Eurasta katsastamaan. Sain juuri ja juuri nelipaikkaiseksikin, kun hiukan pudotti painoa. Mutta alapallonivelet olivat väljät, sivuvilkut puuttuivat ja varoituskolmio puuttui. Mistäs olette alapalloja noihin ostanu ja minkä hintaisia ovat olleet? sopivat vissiin GS300:sta saako muualta kuin Toyotalta?
gs300 ja aristo samat alapallot. Ite ostin vuosi sitten toyotalta Riihimäeltä 91€/kpl
Toyota IlmAristo -93

Noppa_

mites olisi seuraavaksi yläpallot? ;D  itse molemmat puolet vaihtaneena ovh karvan yli 400e/kpl :icon_salut: :icon_salut:
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97

Juzzo

Ei millään pahalla mut ite vaihoin kuun vaihteessa molemmat yläpallot 120€ yht. a'la Blue Print  :toothy10:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

VilkkuS

Aristo JZS-147  -92 umpioita hankkimassa:

Minkäs hintaisia / mallisia noitaAristoon sopivia  GS300 etu-umpioita oikeen on?
Toyota Kaivokselassa ei osannut kaveri oikeen varmuudella sanoa, mikä lamppu/umpio sinne menis.

Minkä vuosimallin GS300 lamput tuohon Aristoon käy?
(Mitä eroja Jenkki - Euro malleissa ?)

Japso

Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 01 kesäkuu, 2010, 16:46:18
Aristo JZS-147  -92 umpioita hankkimassa:

Minkäs hintaisia / mallisia noitaAristoon sopivia  GS300 etu-umpioita oikeen on?
Toyota Kaivokselassa ei osannut kaveri oikeen varmuudella sanoa, mikä lamppu/umpio sinne menis.

Minkä vuosimallin GS300 lamput tuohon Aristoon käy?
(Mitä eroja Jenkki - Euro malleissa ?)


Ite tilasin jenkeistä GS300 valot eteen, tais olla kuluineen 250€ (postarit, alvi ja tulli). DOT-merkintä löytyi ja kelpasi konttorilla, parkkivalot joutui ranettamaan umpioihin lisäksi. Kaikki JZS147 GS300 valot käy heittämällä.
JZS147 6spd
www.500whp.net

nr000001

Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 01 kesäkuu, 2010, 16:46:18
Aristo JZS-147  -92 umpioita hankkimassa:

Minkäs hintaisia / mallisia noitaAristoon sopivia  GS300 etu-umpioita oikeen on?
Toyota Kaivokselassa ei osannut kaveri oikeen varmuudella sanoa, mikä lamppu/umpio sinne menis.

Minkä vuosimallin GS300 lamput tuohon Aristoon käy?
(Mitä eroja Jenkki - Euro malleissa ?)


Kahta eri mallia taitaa olla. Euromallit ovat 2-osaisia eli vilkku ja ajovaloumpio erikseen. Jenkkimalli on yksi kokonainen umpio, jossa vilkku ja sivuvalo ovat samassa. Jenkkimalli vaatii modaamista, jos haluaa 100% leimakelpoisen, mutta on paremman näköinen IMO. Hinnat vaihtelevat hankintapaikasta riippuen, mutta pari uusia umpiota saattaa maksaa Suomesta ostettuna n. 600 eur.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Juzzo

Niin tai jos haluat halvalla tehdä, niin valot irti, uuniin, "lasit" irti, valokuvion kääntö ja kaivertajalla DOT merkintä "lasin" sisäpuolelle... samalla voi kiillottaa umpion kirkkaaksi = hinta 20-40€.
Mutta tämähän on laitonta ja sellaista ei saa tehdä :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

VilkkuS

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 02 kesäkuu, 2010, 03:14:13
Niin tai jos haluat halvalla tehdä, niin valot irti, uuniin, "lasit" irti, valokuvion kääntö ja kaivertajalla DOT merkintä "lasin" sisäpuolelle... samalla voi kiillottaa umpion kirkkaaksi = hinta 20-40€.
Mutta tämähän on laitonta ja sellaista ei saa tehdä :icon_biggrin:

Tätähän en tietenkään edes harkitse,
mutta harmittelisin ja miettisin kovasti mistä tuollaisen kaivertajan löytäisi?....siis jos olisin joku toinen ( outlaw henkilö.)  Hyi hyi..   :angel:

Juzzo

#139
Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 02 kesäkuu, 2010, 12:40:40
Tätähän en tietenkään edes harkitse,
mutta harmittelisin ja miettisin kovasti mistä tuollaisen kaivertajan löytäisi?....siis jos olisin joku toinen ( outlaw henkilö.)  Hyi hyi..   :angel:
Yksi kaveri joka meni noin tekeen löysi kaivertajan Eniron yritys haulla, toimiala kaiverrus tjm... noi pikku yritykset ei mitään kysele :icon_biggrin:

-----
E: Ja tosiaankin käsin kaiverrettu, laaseri vehkeeseen kun ei mahtunu toi kupu. Tyypit mitkä tekee plakaatti/koru ym. kaiverruksia haltsaa noi.
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Ari

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 01 kesäkuu, 2010, 17:49:59
Jenkkimalli vaatii modaamista

Mulla riitti inssille et vaihto vilkun/parkin polttimon kirkkaaksi. Umpion mukana tulee keltanen valmiiksi kiinni.

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Ari - 02 kesäkuu, 2010, 12:59:27
Mulla riitti inssille et vaihto vilkun/parkin polttimon kirkkaaksi. Umpion mukana tulee keltanen valmiiksi kiinni.

Kyl mä jouduin modaamaan, parkki ei saa olla oranssi ja vilkku taas ei saa olla keltainen
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Muffler

kysy lehtonen tota päästötodistusta pakettiautopojilta, ite sain sellasen sieltä samaan hintaan kuin vaatimuksenmukaisuustodistuksen... ja kaikki kelpas katsastukseen nyt...

VilkkuS

Noniin joskohan sitä tänä vuonna nyt laittais tuon oman Ariston kilpiin.   Mikäs on tämän hetken rumba tuolle kilvittämiselle?
Se  vaatimuksienmukaisuus todistus jostain?  ja muuten verolaput menemään jne.   DOT etu-lamput sain ebaystä halvalla ja takalampuissa olikin jo DOT merkintä. (Kyseessä siis 92vm yksilö )

Mitkäs katsastus paikat olisi hyviä tähän jaappanin tuonnin rekisteröintiin, siis pääkaupunki seudulla?
Siis jotka osaavat hommaan, eivätkä ala hulluna päätä raapimaan?   (missä olette käyttäneet?)

Japso

En tiedä miten paikkaluku tätänykyään menee, mutta varmistaisin kaiken varalta että auto painaa sen 1600kg maksimissaan vaa'alla, niin saat 5-paikkaisen ongelmitta :).
JZS147 6spd
www.500whp.net

VilkkuS

#145
Välijäähy ois vaihdettava orkkikseen....joten semmosen joutuis ny vishiin hankkimaan katsastusta varten.  huhuu, onko kellään? 
Nelipaikkaseksi meni meikäläisen oma, se sinänsä riittää minulle.

Puslia menee myös vaihtoon, vaikka yriten ne kyllä tarkasti läpi katella.
Edestä: alapallonivelet(vas ja oik) + vas yläpallonivel
Takaa: yläpallonivelet (vas ja oik)
huoh...

Airpack valo ei palanu kun virratlaittaa päälle, mut taitaa olla sulake ongelma
(muistaakseni kumminkin on aiemmin palanut)

Etusumarit otettava vaihdettava.....jaappanin valot. (eli otan pois)

Joten vähän nihkeesti meni.......   :'(

Uldiz

Jonilta ostettu -93 "Veilside Aristo" rekisteröintikatsastettu tänään, tietenkin viisi paikkaiseksi  ;)

Etuvalot- ja kulmavilkut vaihdettu Mondeon settiin ja sivuvilkut valittiin 206 Pugista. Oik. etu ylätukivarsi uusittu ja tyhjän katin tilalle laitettu vastaava tarvike.