Toyota Soarer -98

Aloittaja El_Paco, 22 heinäkuu, 2010, 18:21:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El_Paco

http://www.nettiauto.com/toyota/soarer/3365216

Elikkä tuollainen laitos olisi tulossa nissaniin vaihdossa viikonloppuna.

Kaikennäköinen tieto sekä tästä yksilöstä, että yleisestikkin ottaen tuon vvt-i moottorin sekä hyvistä ja huonoista puolista olisi tervetullutta. Tai yleensäkkään, että onko näissä uudemmissa soarereissa jotain sellaista, jonka takia niitä kannattaisi välttää? Tuo vanhan liiton 1jz-gte on ainaki meikäläiselle paljon kehuttu moottori, mutta tuosta vvt-i:stä ei ole mitään hajua. Koitin etsiä haullakin, mutta ei oikein löytynyt mitään.

Kiitoksia jo etukäteen, ja vastauksiahan kaivattaisiin KIIREESTI!

SEPI

hinta on ainakin aika kova automaatti soarerista...
9-10ke on oikeempi hinta, vaikka onkin facelift malli...

vvti 1jz:sta itsellä ei ole kokemuksia.
alkuperäinen 1jz on puheiden mukaan kuitenkin, tehokkaampi ja twineistä saadaan enemmän irti kuin ct15b:stä.
Eli pikku virityksillä saadaan vanhasta enemmän tehoa. tietenkin tuosta turbosta sorvilla+muut ruuvvimeisselit  ja ammattitaidolla voidaan saada vakion kuoriin kätkettyä
100hp lisää...

Ja kait se saman kestää kuin muutkin jz.


El_Paco

Juu pyyntihinta on kyllä korkea, mutta vaihtokaupan yhteydessä asettuu kyllä kohalleen. Tarkoitus ei ole lähteä autoa ainakaan aluksi virittämään. Mieluummin ottasin jonku vanhemman laitoksen sitä tarkoitusta varten. Iha vaa väliaikaiseksi cruisailupeliksi ainakin näin alkuun, ku on nii komeen näköne  :P Kattelee sit myöhemmi mitä sille laitokselle tekee. Muita kommentteja immeiset, rohkeasti vaan?

Pitääkö myyjän puheet paikkaansa, että on suomen ainoa vm.98? Jos on, niin minkä ihmeen takia porukka ei omista näitä enemmänkin, vai eikö yksinkertaisesti tuntemattomasta syystä ole tuotu enempää? Mitä meinaa tuo Bellof?

OspreY

Sen verran mitä olen omistajan puheita kuunnellut niin tuosta saa kuulemma vakio osilla +600hp helposti irti.  ;) uskoo ken haluaa  ;D


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 22 heinäkuu, 2010, 20:04:35
Sen verran mitä olen omistajan puheita kuunnellut niin tuosta saa kuulemma vakio osilla +600hp helposti irti.  ;) uskoo ken haluaa  ;D
Onkos hän kertonut mitään uskottavampaa? =)

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 22 heinäkuu, 2010, 20:00:27
Juu pyyntihinta on kyllä korkea, mutta vaihtokaupan yhteydessä asettuu kyllä kohalleen. Tarkoitus ei ole lähteä autoa ainakaan aluksi virittämään. Mieluummin ottasin jonku vanhemman laitoksen sitä tarkoitusta varten. Iha vaa väliaikaiseksi cruisailupeliksi ainakin näin alkuun, ku on nii komeen näköne  :P Kattelee sit myöhemmi mitä sille laitokselle tekee. Muita kommentteja immeiset, rohkeasti vaan?

Pitääkö myyjän puheet paikkaansa, että on suomen ainoa vm.98? Jos on, niin minkä ihmeen takia porukka ei omista näitä enemmänkin, vai eikö yksinkertaisesti tuntemattomasta syystä ole tuotu enempää? Mitä meinaa tuo Bellof?

Bellof  ;D

- suosituimpia Japanin markkinoiden HID valoja.

1998 Sorkkuja ei järkisyistä ole enempää Suomessa;

- Turhan korkeat verot verrattuna alkupään yksilöihin
- VVT mottiin ollut vaikeampi saada todistusta päästöistä
- muutenkin työläämpi kilvittää
- Kalliimpi hankintahinta, nuo vähän ajetut tuoreet yksilöt kun maksavat moninverroin enemmän alkupään autoihin verrattuna
- viripotentiaali vanhaan verrattuna surkea; ahdin loppuu heti kesken ja aftermarket viriosaa kautta maailman huonommin saatavilla
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

SEPI

http://www.bellof.co.jp/  ;D

täytyy muistaa itse kun tekee myynti ilmoitusta: Toyota soarer Cobra :angel:


mutta tosiaan jos hinnan saat kohdilleen, niin varmatoiminen ja mukava cruisailu kalu auto varmasti on.

El_Paco

Kiitoksia vastanneille! Juuri tälläistä Joni P:n antamaa tietoa juuri kaipasinkin.

Sehän on vaan meikäläisen kannalta sit hyvä, jos näitä on vaikea kilvittää ja kallis hankkia. Luulisi menevän tulevaisuudessa kaupaksikin, kunhan vain laittaa hinnan kohilleen. Aina löytyy niitä, joita kiinnostaa uudemmat ja erikoisemmat laitokset enemmän, kuin virittäminen.

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: SEPI - 22 heinäkuu, 2010, 18:39:50
hinta on ainakin aika kova automaatti soarerista...

Puhutaanko nyt samasta autosta, joka ainakin nettiauton ilmossa on manuaali ::)

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 heinäkuu, 2010, 08:09:43
Puhutaanko nyt samasta autosta, joka ainakin nettiauton ilmossa on manuaali ::)

Voi olla kanssa että myyjä ei tiedä kumpi se on, kun sitä ei lukenut tuossa Peelofin alla.  :tard:

OspreY

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 heinäkuu, 2010, 08:09:43
Puhutaanko nyt samasta autosta, joka ainakin nettiauton ilmossa on manuaali ::)

Sisäkuvan perusteella tomaatti  ;D

Edit: Uuuu. Ventti saavutettu ;D


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

El_Paco

Juu tomaatti se on. En tiiä miks ilmotukseen on merkattu manuks. Ilmoitushan on autoliikkeen, jonka kautta auto on ollut myynnissä. Yksityishenkilö kuitenkin siis omistaa auton.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 23 heinäkuu, 2010, 09:31:15
Juu tomaatti se on. En tiiä miks ilmotukseen on merkattu manuks. Ilmoitushan on autoliikkeen, jonka kautta auto on ollut myynnissä. Yksityishenkilö kuitenkin siis omistaa auton.

Tietty tulevaisuuden kannalta myyntiä vaikeuttavia seikkoja vain juurikin tuo sisustan ei-toivotuin väri ja automaatti.

www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Sampza

#13
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 22 heinäkuu, 2010, 18:21:09
http://www.nettiauto.com/toyota/soarer/3365216

Elikkä tuollainen laitos olisi tulossa nissaniin vaihdossa viikonloppuna.

Kaikennäköinen tieto sekä tästä yksilöstä, että yleisestikkin ottaen tuon vvt-i moottorin sekä hyvistä ja huonoista puolista olisi tervetullutta. Tai yleensäkkään, että onko näissä uudemmissa soarereissa jotain sellaista, jonka takia niitä kannattaisi välttää? Tuo vanhan liiton 1jz-gte on ainaki meikäläiselle paljon kehuttu moottori, mutta tuosta vvt-i:stä ei ole mitään hajua. Koitin etsiä haullakin, mutta ei oikein löytynyt mitään.

Kiitoksia jo etukäteen, ja vastauksiahan kaivattaisiin KIIREESTI!

omasta soarerista löytyy tuo vvt-i moottori. moottorin laaja vääntö ja tehoalue yllätti automaatti-laatikon kanssa. aikasemmista haukuista että tämä vvt-i moottori ei vetäis mukamas loppuun asti tai et puutuu loppu kierroksilla ei pidä paikkaansa!
polttoaineen kulutus on omalla ollut 10-13l/100km sekalaisessa ajossa.
itse olen kovasti tykännyt vvt-i moottorista ja sen ominaisuuksista normaalissa ajossa. :) ja etenkin tuosta automaatti-laatikosta tykkään koska se on mukava ja toimii todella hienosti ja huomaamattomasti. :) ja pystyy tällä automaatilla sudittelemaankin ja pyörii se "suljetulla-alueella" paska-rinkiäkin ku vähän härnää :)

motonetistä löytyy öljynsuodatin suoraan huollon kannalta ja tulpat paikallisesta varaosa liikkeestä (ngk iridium) 104e/6kpl.
kysy ihmeessä jos tulee mieleen jotain, vastailen kyl mielelläni käyttö kokemuksiin liittyvissä asioissa  :D

ps. tämä -96 oli helppo kilvittää eikä ongelmia ollut missään vaiheessa, ei valoissa eikä muissakaan asioissa.

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 22 heinäkuu, 2010, 22:34:27
Bellof  ;D

- suosituimpia Japanin markkinoiden HID valoja.

1998 Sorkkuja ei järkisyistä ole enempää Suomessa;

- Turhan korkeat verot verrattuna alkupään yksilöihin
- VVT mottiin ollut vaikeampi saada todistusta päästöistä
- muutenkin työläämpi kilvittää
- Kalliimpi hankintahinta, nuo vähän ajetut tuoreet yksilöt kun maksavat moninverroin enemmän alkupään autoihin verrattuna
- viripotentiaali vanhaan verrattuna surkea; ahdin loppuu heti kesken ja aftermarket viriosaa kautta maailman huonommin saatavilla

tää kaipaa hieman kyllä selvennystä koska tuntuu että ihmiset pitää itsestään selvyytenä et jos on 2 ahdinta et tarkoittaa suoraan suurempaa viripotentiaalia. käsittääkseni ne vanhemman 1jz:n ahtimet on semmoset tyyliin "tennispallon" kokoset joista ei jenkki/japanin forumin mukaan saa sen enempää irti ku tuosta uudemman 1jz:n yhdestä "isosta". japanin forumeita on siis tullut lueskeltua enemmänkin kun on tulkki mahdollisuus ollut useampaan otteeseen.
loppupeleissä onko tuolla vakio-ahtimella mitään painoarvoa mihinkään koska suurin osa todennäköisesti vaihtaa isomman ahtimen(ahtimet) tilalle joka tapauksessa?
japanita tuntuu löytyvän aivan kaikki mitä vaan tuohon vvt-i koneeseen pystyy aftermarket osina vaihtelemaan ja paljon osia käy päikseen vanhemman koneen kanssa. tätäkin on selvitelty yhdessä japanin päässä olevan yhteyshlö:n kanssa.
Oldspark Garage

Autoharrastaja
ex-jdm:t Toyota Soarer GT-T VVTi -96, Mitsubishi Legnum VR-4 Type-V -97, Nissan Pulsar GTi-R -90.

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Sampza - 24 heinäkuu, 2010, 20:18:58
omasta soarerista löytyy tuo vvt-i moottori. moottorin laaja vääntö ja tehoalue yllätti automaatti-laatikon kanssa. aikasemmista haukuista että tämä vvt-i moottori ei vetäis mukamas loppuun asti tai et puutuu loppu kierroksilla ei pidä paikkaansa!
polttoaineen kulutus on omalla ollut 10-13l/100km sekalaisessa ajossa.
itse olen kovasti tykännyt vvt-i moottorista ja sen ominaisuuksista normaalissa ajossa. :) ja etenkin tuosta automaatti-laatikosta tykkään koska se on mukava ja toimii todella hienosti ja huomaamattomasti. :) ja pystyy tällä automaatilla sudittelemaankin ja pyörii se "suljetulla-alueella" paska-rinkiäkin ku vähän härnää :)

motonetistä löytyy öljynsuodatin suoraan huollon kannalta ja tulpat paikallisesta varaosa liikkeestä (ngk iridium) 104e/6kpl.
kysy ihmeessä jos tulee mieleen jotain, vastailen kyl mielelläni käyttö kokemuksiin liittyvissä asioissa  :D

ps. tämä -96 oli helppo kilvittää eikä ongelmia ollut missään vaiheessa, ei valoissa eikä muissakaan asioissa.

tää kaipaa hieman kyllä selvennystä koska tuntuu että ihmiset pitää itsestään selvyytenä et jos on 2 ahdinta et tarkoittaa suoraan suurempaa viripotentiaalia. käsittääkseni ne vanhemman 1jz:n ahtimet on semmoset tyyliin "tennispallon" kokoset joista ei jenkki/japanin forumin mukaan saa sen enempää irti ku tuosta uudemman 1jz:n yhdestä "isosta". japanin forumeita on siis tullut lueskeltua enemmänkin kun on tulkki mahdollisuus ollut useampaan otteeseen.
loppupeleissä onko tuolla vakio-ahtimella mitään painoarvoa mihinkään koska suurin osa todennäköisesti vaihtaa isomman ahtimen(ahtimet) tilalle joka tapauksessa?
japanita tuntuu löytyvän aivan kaikki mitä vaan tuohon vvt-i koneeseen pystyy aftermarket osina vaihtelemaan ja paljon osia käy päikseen vanhemman koneen kanssa. tätäkin on selvitelty yhdessä japanin päässä olevan yhteyshlö:n kanssa.

No nyt sitä ollaan sit uuden auton onnellisia omistajia. Eihän se ihan täydellinen ollut. Perussetti, elikkä alusta kun on vaihdettu, pyöränkulmat viturallaan ja takaset kankailla. Muutenki peräpää vähän raiskatun olonen. Kolisee pikkusen töyssyissä, ja alan tässä ensi viikolla selvittelemään, mikä siellä mättää. Mutta sain sen todella edullisesti, joten otin riskin sen suhteen. Sen sijaan muuten koko auto hipoo täydellisyyttä ainakin vielä tässä vaiheessa. Moottori käy pirun nätisti, ja muutenki koko kone puoli on kuin tehtaalta lähtiessä. Ihan niinku yleensäkki näissä japsituonneissa. Vetää, kiihtyy ja vaihtaa nätisti.

Valaiskaapas minua hieman noista automaattilaatikon napeista. Elikkä kun siinä on se ect-nappi, niin mitäs se käytännössä meinaa? Ku siinähä on sit vielä eriksee se normal/sport-valintakytkin. Sit mikä helvetti se punanen namiska on jossa lukee jotaki japaninmurteella? Ei oo paljoo noista japsinkielisistä ohjekirjoistakaa hyötyä :D

Pduk

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 25 heinäkuu, 2010, 14:18:37
Valaiskaapas minua hieman noista automaattilaatikon napeista. Elikkä kun siinä on se ect nappi, niin mitäs se käytännössä meinaa? Ku siinähä on sit vielä eriksee se normal/sport-valintakytkin. Sit mikä helvetti se punanen namiska on jossa lukee jotaki japaninmurteella? Ei oo paljoo noista japsinkielisistä ohjekirjoistakaa hyötyä :D

ECT vaikuttaa laatikon vaihtamistapaan.. econ vaihtaa alemmilla kierroksilla eikä anna vedättää pitkään, taas sportilla kierrättää pidempään..
Se punainen on heittoistuin.. no ei vaan :D kepin vapautus.. esim. jos autossa on akkuloppu ja pitää saada hinattua, siirrettyä työntämällä tai muuten hajonnut ja pitäisi saada nostettua hinausauton lavetille nin saat siirrettyä P:ltä N:lle sen napin pohjaan painamalla.
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Pduk - 25 heinäkuu, 2010, 14:25:46
ECT vaikuttaa laatikon vaihtamistapaan.. econ vaihtaa alemmilla kierroksilla eikä anna vedättää pitkään, taas sportilla kierrättää pidempään..
Se punainen on heittoistuin.. no ei vaan :D kepin vapautus.. esim. jos autossa on akkuloppu ja pitää saada hinattua, siirrettyä työntämällä tai muuten hajonnut ja pitäisi saada nostettua hinausauton lavetille nin saat siirrettyä P:ltä N:lle sen napin pohjaan painamalla.
Ahaa.. Kiitoksia näistä tiedoista. Eiku ihmettelin ku siinä on myös se nappi, jossa lukee tems ja siinä on sekä normal, että sport asennot. Arvelin et sen napin takana on tuon laatikon normal/sport asennot, mutta sehä taitaaki olla alustan jäykkyyden säätöön. Oon vähä pihalla vielä näiden toyotien kanssa ku on tullu vaa tuota nissania räplättyä aikasemmi =)