MK4 na Ongelma

Aloittaja henkkatee, 06 kesäkuu, 2012, 13:23:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

henkkatee

Moi! Ja aluksi suokaa anteeksi tietämättömyyteni, tuli vaihdettua kolmikirjaimisen saksalaisen leiristä vastikään tänne..

Toissapäivänä tuli käyttöautoksi hankittua kyseessä oleva -93 supra. Muutamia kysymyksiä heräili ja ajattelin kysyä ensin täältä,  :icon_scratch:

Ensimmäiseksi, auto käy huonosti lämpimäksi asti, ja ehkä vielä vähän aikaa silloinkin.. mutta ajamalla ns. "röpellys" häviää pikkuhiljaa? Autoon syttyy myös kyseessäolevan häiriön aikana punainen valo jossa kolme viivaa ylöspäin + "master" kolmio mittaristoon. Autoon on laitettu Apexin moottorinohjaus, mutta se on nyt ohitettu pelkästään keräämään tietoa.

Toinen, sopivat moottoriöljyt ja tulpat tähän kulkineeseen? Onko jossain ilmoitettu?

Auto on verotettu ja katsastusta vailla ja siellä tuli sanomista takaiskareista, onko näihin olemassa jotain budjettirahalla saatavaa korkeussäädettävää alustaa, ja mitä mahtaa marmori velottaa iskareista?

Ja vielä, autosta uupuu kunnollinen kesävannesarja. Mahtaisiko alle mennä hankaamatta OZ Tribe 18", 8" leveät 45ET:llä?

Kaikki tieto, myös ylimääräinen on tervetullutta.  :)

anttj

#1
onnea hankinnasta ja tervetuloa kerhoon..  Ihan jäsenhakemuksella kannattaa aloittaa, jäsenpuolelta löytyy paljon luettavaakin tietoa kun jaksaa hieman suodattaa..

röpellys nyt saattaa johtua monestakin asiasta, kannattaa varmaan aloittaa checkaamalla ne tulpat ja niiden kunto.. Ihan perus motonetin tulppia porukka taitaa enimmäkseen käyttää esim Denso PK16R11 / NGK BKR5EP11. Öljyiksi castrolin 5w40 edget tai jos radalla ajelet niin esim tws 10w60 tai kendall 10w60 Elitet..

halpisalustoja taitaa olla käytettynä myynnissä foorumillakin ja bc/k-sport/d2 nyt myy aika huokeaa alustaa uutenakin. 8" vanne on taakse kyllä pirun kapea, vakiokin on 9½.. et 50


Anybody can do my job, but nobody can be me.

Noc

Lambdat tai katti rikki? Tai sitten toi apexin boksi on vaan niin sekasin. Multa löytyis vakio katit, lambdat ja manuaalin vakioecu jos ilmenee tarvetta. :)

Kai nuo vanteet alla pyörii, mutta jäävät noilla specseillä about metrin liikaa kaaren sisään. Vähän vielä isommalla et:llä niin vois kutsua jo paripyöriksi. :D
MKIV turbo V160

henkkatee

#3
Kiitoksia vinkeistä. Jäsenhakemuksen pistin juuri sisään.


Tulpat tsekkasin eilen ja näyttivät jopa ihan hyviltä. Hatut sensijaan olivat hieman hapettuneet, varmaan moottoria pesty ja vettä jäänyt lillumaan. Mistä tälläisiä "perusosia" kuten tulpanhattuja, bensansuodattimia jne. mitkä mulla menee varmasti heti vaihtoon kannattaa hankkia? eBay? saksa vai englanti.

Tuntuupas taas tyhmältä kysellä ja opetella perusjutut a:sta b:hen.  :toothy10: :icon_salut:

Vanteiden hankkiminen meneekin sitten näköjään mielenkiintoiseksi...  ;D Nuo vakiot 16" käyttökelvottomilla kumeilla multa löytyykin mutta renkaiden hankkiminen menee jännäksi kun eteen pitää saada 225 ja taakse 245..  :-X 16 vanteelle hieman erikoinen koko..

kaahari

#4
Lainaus käyttäjältä: henkkatee - 06 kesäkuu, 2012, 13:57:27
Tuo että katti ois hajonnu kanssa kävi mielessä itelläkin, hmm, pitääpi tutkia. Millainen vakiona diagnostiikka tässä pelissä on? OBD1? Hyväksi todettua piuhaa/softaa?

Boxi on toytan odb1, koodit luetaan:
-diagnostiikkaportista pinnit E1 ja TE1 yhteen
-Sytytysvirta päälle
-Jos vikakoodeja on tallentunut, ne luetaan check engine/malfunction valon välähdyksistä. Ensin eka nro (välähdysten määrä) sitten toinen numero. Tämän jälkeen on n. 10sek tauko ja tulee toinen koodi tai sitten eka uudelleen jos muita koodeja ei ole. Jos ei ole koodeja valo vilkkuu säännöllisesti.


Tulkkausohje, pitäisi olla suht samat vaparissa pl. vaparissa tuo 2jz-gte:n painekoodit tarkoittaa MAF signaalia.
http://www.mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

anttj

ota se katti irti ja kato miten se toimii ilman sitä? Kaikki perusosat kyllä kannattaa ostaa alkuperäisiä, ei ne nyt omaisuuksia maksa toyotalla. Esim forumin yhteistyökumppaneiden kanssa kannattaa asiasta keskustella..

Anybody can do my job, but nobody can be me.

-Kimble-

Lainaus käyttäjältä: henkkatee - 06 kesäkuu, 2012, 13:23:41punainen valo jossa kolme viivaa ylöspäin + "master" kolmio mittaristoon.

Tuo viittaisi siihen että katalysaattorin lämpöanturin piuhat ottaa yhteen, tai vaihtoehtoisesti katti on TODELLA kuuma.
Mkiv 6speed single -93