Toyota Chaser Briteistä

Aloittaja Kukkonen, 10 huhtikuu, 2012, 18:33:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SubLine

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 12 huhtikuu, 2012, 21:55:51
Laatikko, kytkinkoppa, kytkimen työsylinteri, poljin/polkimet, kardaanin alkupää, vaihdekeppi.

Pari tonnia siihen saa rahaa palamaan.
+1

Ja mitä noihin valomuutoksiin tuli niin eikös se vaadi sen ammatilaisen lausunnon jos ei ole e-hyväksytty tai sitten tuo korkeudensäätö:)
No remorse

Kukkonen

kuka se tässä tapauksesa on se ammattilainen?  :icon_biggrin:

Ja siis nyt jotta pääsisin kunnolla kärrylle; niin mitä siinä ekana tapahtuu ku auto tulee suomeen, ja hoitaako japan imports siinä mitä?
ja sitte seuraavaksi niin ku lueskelin nii tullille ilimottelemisesta sun muusta niin mitä mun pittää siinä niinkö ensimmäisenä tehä ja näin pois päin??

Pääsis vielä vähä paremmin kärrylle nii ois helepompi tehä päätöksiä! Ja mitä oon käsittäny niin tuo valohomma on niinkö yleensä se minkä kans joutuu vähä värkkäämään mutta entä muuta mitä yleensä tullu esille katastusasemalla??  :icon_scratch:
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

PedroK

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 22:55:46
kuka se tässä tapauksesa on se ammattilainen?  :icon_biggrin:

Ja siis nyt jotta pääsisin kunnolla kärrylle; niin mitä siinä ekana tapahtuu ku auto tulee suomeen, ja hoitaako japan imports siinä mitä?
ja sitte seuraavaksi niin ku lueskelin nii tullille ilimottelemisesta sun muusta niin mitä mun pittää siinä niinkö ensimmäisenä tehä ja näin pois päin??

Pääsis vielä vähä paremmin kärrylle nii ois helepompi tehä päätöksiä! Ja mitä oon käsittäny niin tuo valohomma on niinkö yleensä se minkä kans joutuu vähä värkkäämään mutta entä muuta mitä yleensä tullu esille katastusasemalla??  :icon_scratch:

Sit kun oot lyöny rahat tuontifirman kouraan niin meet esimerkiks ensin tulliin täyttämään vaadittavat kupongit ja haet 3kk siirtoluvan et pääsee ajelemaan. Sen jälkeen pitää aloittaa katsastus. Itse oon tehny niin et menee sellasena konttorille ja ne kertoo kyllä siellä mitä muutoksia autolle pitää tehdä. Valot, vaatimuksenmukaisuustodistukset tarvitaan yms. Käsittääkseni Kimmoltakin dokumentit saa lisähinnasta mutta maksanevat tänä päivänä maltaita. Akselimassoja noissa tuv papereissa ei ole joten punnituksen lopputulos on todennäköisesti paikkaluvun muutos kolme tai jopa kaksipaikkaiseksi. Jos jaksaa nähdä vaivaa niin kannattaa laihduttaa autoa ennen punnitusta, koska se on usein aika pienestä kiinni. Siinä vaiheessa kun katsastus on aloitettu niin ajoaikaa on tasan kuukausi, eli sen aikana tarvittavat todistukset ja muutokset on toteutettava ja esitettävä konttorilla. Veropäätöksen saa tänä päivänä melko nopeasti ja kun se yllärilasku on hoidettu niin konttorilta saa sitten pientä maksua vastaan kovat kilvet autoon.

Kukkonen

teoriassa kuulostaa helpolta, mutta käytännössähän se tietenkin on aina värikkäämpää vai kuinka  :icon_biggrin: mutta nyt kyllä pääsin hyvin jyvälle tuossa hommassa että miten etenee! Nyt ei muuta kuin mietintämyssy päähän ja pohtimaan kumpi se nyt ois sitte helpompaa/mieleisempää`!
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

ToniH

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 23:35:41
teoriassa kuulostaa helpolta, mutta käytännössähän se tietenkin on aina värikkäämpää vai kuinka  :icon_biggrin: mutta nyt kyllä pääsin hyvin jyvälle tuossa hommassa että miten etenee! Nyt ei muuta kuin mietintämyssy päähän ja pohtimaan kumpi se nyt ois sitte helpompaa/mieleisempää`!

Vahvasti suosittelen avaimet käteen tyyliin auton hankkimista varsinkin jos ekaa kertaa temmeltää japsituonnin kanssa säästyy monelta päänsäryltä sen muutaman tonnin jonka siitä joutuu maksamaan on sen arvoista. Lisäksi näillä firmoilla on yleensä hyvät suhteet katsastuskonttoreihin /tietotaitoa joten suurella todennäköisyydellä saat autosi 4 paikkaisena ja ilman räpeltämistä.

TRollis

Chaseriä saa sitten laihduttaa aika ankarasti että saa 4 paikkaiseksi...
SXE10 2jz swap

Tem

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 22:12:45miten tuo tomaatti kestää jos ja kun sitä haluaa ruveta persettä nakkeleen niin pitemmäsä juoksusa sitte?

Kestää.

Mut jos sun perän nakkelu käsittää driftausta, niin ei siitä oo oikein kenelläkään koskaan tullut yhtään mitään tomaatilla. Mut kadulla kyllä sutii hyvin tomaatillakin.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 13 huhtikuu, 2012, 01:16:00
Vahvasti suosittelen avaimet käteen tyyliin auton hankkimista varsinkin jos ekaa kertaa temmeltää japsituonnin kanssa säästyy monelta päänsäryltä sen muutaman tonnin jonka siitä joutuu maksamaan on sen arvoista. Lisäksi näillä firmoilla on yleensä hyvät suhteet katsastuskonttoreihin /tietotaitoa joten suurella todennäköisyydellä saat autosi 4 paikkaisena ja ilman räpeltämistä.

Mitenköhän tuo japan imports niin hoitaakohan ne autot tuohonki tyyliin asiakkaalle ku sopii hinnan ja näin? Pienentäs päänvaivaa kovin paljon :D

Ja joo oishan se mukava käyvä nakkelemasa tuota perrää vähä enämpiki, ja eihän se tietenkään niin heleppua oo ku manuaalilla
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

PedroK

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 13 huhtikuu, 2012, 08:18:41
Mitenköhän tuo japan imports niin hoitaakohan ne autot tuohonki tyyliin asiakkaalle ku sopii hinnan ja näin? Pienentäs päänvaivaa kovin paljon :D

Näin uudesta ei e- tyyppihyväksytystä autosta ei mulla ole kokemusta, mutta pienellä varauksella kannattaa suhtautua aina automyyjänkin puheisiin. Myyjän perimmäinen tarkoitus on myydä auto mahdollisimman hyvällä katteella. Kannattaa kysyä Viherkoskelta, että mitä Japanimports ottaa avaimet käteen palvelusta. Mamasanilla on ainakin ollut nettisivuilla hinnasto, jossa on esimerkkihintoja erilaisista paketeista. Sitten vaan tekemään laskelmia, että mitä mikäkin maksaa. Se on yllättävää miten niitä sadan euron seteleitä alkaa menemään kun pelkästään katsastukonttori ottaa maahantuontikatsastuksesta muutaman satasen, tuv paperit taas muutaman satasen, sitten kaikki perushuolto-osat > mm. jakopää, vesipumppu, suodattimet, asianmukaset öljyt +missä kunnossa kaikki muut, kuten jarrut, iskarit ja muut alustan palikat yms. Voihan Englannista saada täydellisellä huoltohistoriallakin varustetun Chaserin, jossa kaikki suuret huollot on tehty, mutta sellaista saa sitten oikein hartaudella etsiä.

Kukkonen

joo nyt tuli semmonen että ei saakeli! Huomasin tuossa ku ajan kanssa kävi ajatuksella sitä listaa läpi siitä autosta mitä kimmo minulle ehrotteli, niin että hitsattu perä! Siiä joutuis heti peränvaihto hommiin, eli vähä niinkö tyssäs kiinnostus sitä autua kohtaan!
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

El_Paco

Jos itse olisin hankkimassa chaseriä, en edes harkitsisi tuontia niin kauan kun suomesta on saatavilla tämmönen yksilö

http://www.nettiauto.com/toyota/chaser/4217337

Pysähdyppäs miettimään hetkeksi.

-Tuo auto on ensinäkin uskomattoman pornon näköinen kuvissa. Ja kuten aikaisemmin sanoin, sitä se on livenäkin heidän mukaan jotka sen on nähnyt.

-Ei vaikuta miltään amisviritykseltä, mutta kuitenkin "sopivasti" laiteltu yksilö jo valmiiksi.

-Jakopää rempattu, tulpat ja akku vaihdettu, sekä renkaat uudet. Nämä joutusit varmasti tuontiautossa uusimaan.

-Kilvissä

-E-hyväksytyt valot. Takana taitaa olla alkuperäiset, mutta sinnehän voi heittää ihan mitkää vaa viritykset jos katsastusmies niitä edes huomaa.

Jos ei tuo kelpaa automaattilaatikon takia, niin eikun vaan onnea metsästykseen. Sitä tulet tarviamaan. Sitäpaitsi automaatti on huollettuna näissä vehkeissä oikein sulavasti toimiva ja kestävä laitos. Tottakai manuaali on aina manuaali, mutta ei se maailma siihen automaattiin kaadu. Käy koeajamassa, tulet varmasti rakastumaan.

Kukkonen

ylempään kommentoiden niin kyllä kovasti on harkinnassa ja unohdan nyt täysin sen britti chaserin! Mutta että tottakai kaikki vaihtoehdot kannattaa ottaa huomioon nyt varsinkin kun en tunne nuita maahantuonnin vaikeuksia! Mutta juu komea on kampe ja kyselyä olen jo harrastaut! Ja kovasti himottaisi jo päästä ruisailemaan :D ja ostamaan omaksi! Mutta mitäänhän ei saa selville ellei kysele!
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Juzzo

Tietysti jos on masokistin vikaa, niin kylhän ne laitteet kannattaa tuottaa tänne ja hoitaa ite rekisteriin. Muistan lopun ikäni kui paljon joutu juttuja pähkäileen kun Aristoni tuotatin esv:n kautta -07/-08 taitteessa... seuraavalla kerralla varmaan ite järkkäisin kaiken ulkomailta lähtien, mut se nyt johtuu tosta mun pää vammasta  :icon_biggrin:

Mut jos ei, niin suosittelen ostaan tommosen melkein valmiin pelin suoraan Suomesta. Siinä vaan pääsee niin paljon helpommalla ja halvemmalla. Aikuisten oikeesti :icon_salut:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Kukkonen

joo kyllä oot aivan oikiasa täsä asiasa! Ja kyllähän tuota kerkiää sitte joskus wanhempana ja kokemusta keränneenä harrastaa sitä masokismia jos on pakko :D mutta tosihan se on että helpoin ja luultavasti halvempiki tapa on ostaa se auto suomesta nii ei tuu niitä ikäviä yllätyksiä  :thumbsup:
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)