Mkiv lämpenemisongelma

Aloittaja TheDuck, 22 joulukuu, 2013, 18:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TheDuck

Moro,

Ostin supran viime viikolla. NYt ongelmana ettei puhalla sisälle lämmintä olmenkaan
Aluksi tarkistaessani paisari oli tyhjä, lisäsin täyteen ja syylärin myös ei apua,
Koitin ilmata järjestelmää paikallaan jäähdyttimen korkki auki kierrokset n 2000 alkoi tulla lämmintä sisälle. Heti liikkeelle lähdettyä puhaltaa vaan kylmää, missä vika? Koneen lämmot nousee nopeasti ja pysyy 90c.
Meno ja paluu letku ovat lämpöisiä eli vesi kiertää kyllä. Auttakaa miestä mäessä ei keksi enää mistä johtuu.
Kun säätää lämpötilaa kabiinista kuuluu selvästi kuinka moodivaihtuu (ääntää kojelaudan sisältä) ei millään pahalla tavalla.

LiquidStone

Kokeile nyt aluksi ilmata uusiksi. Keulaa ylös ja vaikka 1,5 litran limsapullosta virittelee syylärin korkin paikalle säiliön, johon nestettä. Sen jälkeen pitäisi ilmauspuolen sujua.

TheDuck

Huuhtelin nyt sisäkennon ja sieltähån tulinruskeaa mömmöä. Nyt tilanne parantunut mutta vain hyvin vähän.
Onko tuo voinut auttaa kun ollut nyt pari aamua  lohkolämppäri kiinni?

TeeJii

Lainaus käyttäjältä: TheDuck - 25 joulukuu, 2013, 22:22:09
Huuhtelin nyt sisäkennon ja sieltähån tulinruskeaa mömmöä. Nyt tilanne parantunut mutta vain hyvin vähän.
Onko tuo voinut auttaa kun ollut nyt pari aamua  lohkolämppäri kiinni?

tuliko mimmosta mömmöä. Kuulostaa vielä et olisko öljyä pikkasen päässy sekaan
Toyotat:

Nykyinen Supra mk3 tbo targa man.
ex. Soarer -92
ex. Aristo mk2
ex. Celica st205

TheDuck

No enimmäkseen ruskeeta vettä mut muutama pienempi klöntti oli mukana. En kerinnyt hirveästi tutkimaan ku tulivat aika paineella sieltä ja valuivat sit muun veden mukana koneen alle. Kannattaisko sinne sisäkennoon valuttaa joku liuotinpesuaine? Ja sit huuhdella uudestaan!

Nall3

Ihan nopeesti kristallipallosta katottuna näyttäis erään tampereella toimivan yrityksen britti tuonnilta?

Melkeimpä kannattais letkuja irrotella mahollisimman paljon ja kaadella vettä sekä hissukseen paineilmaa puhallella jos sattuis klöntit irtoomaan. Syylärille huuhtelua esim käsisuihkun alla ja termari luultavammin täynnä ruostemujua.
Ettei vaan olis ilmaa vieläkin jossain linjoissa jos ei lämpöä meinaa tulla....
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy

Krister

#6
Jos on ruostetta jäähdytysjärjestelmässä niin kannattaa harkita sitruunahappokäsittelyä. Haulla löytynee lisää.

Lisäksi kannattaa ilmata kunnolla kun olet saanut ruosteet pois. Keula ylös ja tiivis suppilo syylärin korkin tilalle ja pidät vettä täynnä.

TheDuck

Oongelma korjattu.

Sisäkenno oli aivan tukossa, en edellisellä ns huuhtelukerrallla hoksannut letkujen välissä olevaa pientä putkea välissä josta vesi kiersi läpi. Jäähdytin järjestelmään iiertämään pieni määrä liuotinpesuainetta ja kierrätettiin vettä. Sitten kovalla paineella sisäkennon huuhtelu, ilman haaraletkua. Vesi lähti kiertämään hyvin ja lämpöä saatiin kabiiniin. Perään uudet jäähdytinnesteet ja normi ilmaus js toimii. Kiitos kaikille vastanneille.