Toyota soarerin "overdrive"?

Aloittaja TuplaturboAntti, 20 maaliskuu, 2014, 17:09:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TuplaturboAntti

Ostin just tollasen soarerin 1jz-gte konneella ja kyselisin vain tuosta automaatin kepin overdrive-napista. Mitä hyötyä tuosta on? Missä tilanteissa kannattaa käyttää. Kiitos jo etukäteen!

T: Antti ( uusi jäsen)

LiquidStone

Ylivaihde, eli soarerin tapauksessa nelosvaihde.

Icedman

Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 20 maaliskuu, 2014, 17:20:40
Ylivaihde, eli soarerin tapauksessa nelosvaihde.

Ei kannata myöskään unohtaa että turbiinilukitus menee pienemmällä nopeudella päälle lämpösellä laatikolla kun O/D on päällä.
Toyota Celica ST165 -88
(ex) Toyota Soarer JZZ30 -91
Toyota Camry ACV30 -03
Lexus IS250 -06

TuplaturboAntti

Eli o/d:tä kannattaa käyttää vaan kun tarvii 4:sta. Kiitokset vastanneille!

vaparihenkka

Ite ainakin pidän sitä aina päällä, en ainakaan ite viitti 100sta ajaa ja kokoajan kierrokset päälle 3000. Paljon ekologisempaahan se on pitää päällä.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

Tem

Lainaus käyttäjältä: TuplaturboAntti - 21 maaliskuu, 2014, 11:58:09
Eli o/d:tä kannattaa käyttää vaan kun tarvii 4:sta. Kiitokset vastanneille!

Jokanen tietty tyylillään, mut yleensä se on aina päällä ja raskaan kuorman hinauksessa otetaan pois päältä..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 maaliskuu, 2014, 13:03:49
raskaan kuorman hinauksessa otetaan pois päältä..

l. no fat chicks on board :o

TuplaturboAntti

Asiasta toiseen, paljonko on teidän sorkkujen tyhjäkäynnit? Itellä pitää 1000rpm. Voiko säätää jostain?

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: TuplaturboAntti - 23 maaliskuu, 2014, 11:50:28
Asiasta toiseen, paljonko on teidän sorkkujen tyhjäkäynnit? Itellä pitää 1000rpm. Voiko säätää jostain?

Automaatista en ole varma mutta olettaisin että p:llä / n:llä 800-1000rpm ja vaihdepäällä jarruavasten 600-700rpm

Itellä manuaalissa oli 1100 kun imusarjassa oli vuoto, kun vuodon sai korjailtua niin nyt pyörii siinä 700-800rpm välillä

( Alle 1000rpm jokatapauksessa, koska katsastuksessa voipi tulla hylky jos on yli 1000rpm tyhjis )

EDIT: periaatteessa ei juurikaan säädettävissä, kaasuläpän asennolla voi hiukan hienosäätää.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TuplaturboAntti

Täytyypä tutkiskella et kaikki on niinkuin pitää. Jos imuvuoto on niin ei kyl ilmene millään muulla tavalla. Kiitokset ja palataan!

TuplaturboAntti

Taas pommitan kyssärillä. Kun käynnistän auton, mittariston keskinäyttöön tulee vihreällä system check tai joku vastaava. Sit kun painan jarrua laittaakseni vaihteen päälle, kuuluu piippaus, mittariston keskinäyttö muuttuu punaiseksi japanilaisten merkkien kera. Viittaakohan jarrujen häiriöön vai mahdollisesti laatikon? Auto toimii muuten moitteettomasti. Tuota infotekstiä ei taida mitenkään saada muutettua englanniksi? Onko kukaan löytäny netistä edes englanninkielistä käyttöohjekirjaa sorkkuun?

TmiJKaas

Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TuplaturboAntti

Kiitos avusta. Takavalosta tuo herjaa. Oliskohan kun puolet lisäjarruvalosta ei pala. Täytyy tulostaa autoon nuo varotukset.juu

PH

Mulla kun kytkee overdriven niin tauluun syttyy ect teksti, overdrive toimii kyllä mutta tuo nappi josta kytketään power ja normal niin ei toimi, on aina ilmeisesti powerilla.. Voisko johtua siitä? Pitäisikö olla normalilla kun on overdrive päällä? Vituttaa tuo "häiriö" ilmoitus enkä vielä ole kerenennyt vaihtamaan tuota nappulaa..

Icedman

Lainaus käyttäjältä: PH - 28 maaliskuu, 2014, 06:05:03
Mulla kun kytkee overdriven niin tauluun syttyy ect teksti, overdrive toimii kyllä mutta tuo nappi josta kytketään power ja normal niin ei toimi, on aina ilmeisesti powerilla.. Voisko johtua siitä? Pitäisikö olla normalilla kun on overdrive päällä? Vituttaa tuo "häiriö" ilmoitus enkä vielä ole kerenennyt vaihtamaan tuota nappulaa..

Voi myös olla toinen nopeusanturi sekaisin. Kannattaa laittaa joko konehuoneen diagnostiikkapistokkeesta tai sisäpuolen pistokkeesta TE1 + E1 yhteen, niin pääsee lukemaan koodin. O/D Pitää olla päällä tuota varten, O/D-valon pitäisi sitten vilkkua ja antaa tuo koodi. Tässä vähän ohjeita http://soarercentral.com/sc-forum/messages/1113/932.html?1102577019

Noissa vikakoodeissa saattaa olla pientä heittoa 1JZ-koneellisen ja muiden mallien välillä.
Toyota Celica ST165 -88
(ex) Toyota Soarer JZZ30 -91
Toyota Camry ACV30 -03
Lexus IS250 -06

PH

Noniin eli mittariston purku näin alkuun... Ei nimittäin pala koskaan O/D valo  :ohnoes:
Rupee tuntumaan pikkuhiljaa siltä että aloitan ensitalveksi suunnitellun isomman projektin jo kohta.. Sorkku atomeiksi ja koko automaatti hömpötys lähtee kävelemään, loppuu ect ja overdrive murheet..

Vaihdelaatikko olis jo niinkuin hommattu enää loput..

PH

Niin ja kiitos neuvosta! ICEDMAN! Tulee varmasti tarpeeseen niin itselle kuin muillekkin