Toyota FT-1

Aloittaja tunsbe, 25 elokuu, 2014, 11:49:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LVA

#30
Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 26 elokuu, 2014, 12:18:15
Paitsi ahdettuja kutos koneita? Niistä on bemarilla kuitenkin aika paljon enemmän viime vuosilta kokemusta, kuin toyotalla.

Ykskään ahdettu kutoskone bemarilta ei kelpaa SUPRAn konepellin alle, ei niissä yksinkertaisesti ole tarpeeksi viripotentiaalia. Asianlaita olisi eri, jos bemari antaisi Toyotan ropeltaa koneen sisuskalut mieleisekseen samallalailla mitä toipotta teki GT86:sen kanssa. Tähän skenaarioon en usko. Subaru kun oli tavallaan pakotettu tähän järjestelyyn. Kuvaavaa on se, että taitaa tosta gt86:sen motista saada järkirahalla tehoa enemmän (tai ainakin saman) ja luotettavammin ulos kuin benarin n54  (vai mikä lie onkaan) motista... Siis siellä missä lainsäädäntö ei hommia rajoita  >:D

M3/M4 on liikkunut jo pitkään ihan muilla moottoreilla kuin rivikutosilla.
Supra SZ-R

agumi

Lainaus käyttäjältä: emk67 - 27 elokuu, 2014, 17:47:31


Jos se on netissä, se on totta :evil5:
Supran kohalla wikissä on vieläkin mun jutut. Tottako :icon_scratch:
;D ;D

haha joo itekki laitoin ton "luotettavin" :D
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Vähän off topikkina ehkä mutta tiedättekös yhtään että mitä noi toyotan moottorit on oikeasti alunperin olleet ? Nykyiset moottorit pitäisi perustua noihin vanhoihin moottoreihin.
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Atte.V

Lainaus käyttäjältä: LVA - 27 elokuu, 2014, 18:18:56
M3/M4 on liikkunut jo pitkään ihan muilla moottoreilla kuin rivikutosilla.
Vaan eipä liiku enää uudet. Uusi M3 on 3 litranen rivi kuutonen kahdella turbolla. 431hv/550nm vakiona ja tuskin se nyt ihan heti laukee jos ahtoja vähän nostaa yms.
-91 Soarer 2,5 single turbo, manuaali
-95 MX-5 1,8 turbo
-03 S320 CDI

LVA

Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 27 elokuu, 2014, 22:55:09
Vaan eipä liiku enää uudet. Uusi M3 on 3 litranen rivi kuutonen kahdella turbolla. 431hv/550nm vakiona ja tuskin se nyt ihan heti laukee jos ahtoja vähän nostaa yms.

Katoppas perkelettä, olet oikeassa! Katsellaan miten paljon tehoa ulkomaan ihmiset noista moteista ottaa.
Supra SZ-R

Atte.V

Lainaus käyttäjältä: LVA - 28 elokuu, 2014, 12:29:12
Katoppas perkelettä, olet oikeassa! Katsellaan miten paljon tehoa ulkomaan ihmiset noista moteista ottaa.
Ja noi 335 yms koneet on jo pitkään olleet turbo kutosia ja niitä löytyy aika paljon viritettyinä. Nopeen googletuksen perusteella kestävät myös ihan hyvin voimaa.

LainaaThe Vargas +-730whp 335i is on stock internals.

Bemarien koneet on kyllä viime vuosina menneet juuri oikeaan suuntaan. Ihan samaa ei voi sanoa toyotista. Toivottavasti supra tuo muutoksen tähän.
-91 Soarer 2,5 single turbo, manuaali
-95 MX-5 1,8 turbo
-03 S320 CDI

Ethan_Hunt(toyotafreak)

#36
Ei muutakuin ideaa/ehdoitusta toyotalle että potkii sen pokemon sukupolven helvaan sieltä ja ottaa vanhat ralli/kilpa/ vanhan kunnon kaartin käyttöön niin johan alkaa tulemaan kunnon koneita autoihin. Ihan vaan vinkkinä että toyota ei ole tehnyt oikeita henkiöauton moottoreita kuin vasta 90 luvulla. Vanhemmat moottorit on joko teollisuuus/trukki/kuorma auto moottoreita tai kilpakäyttöön suoraan suunniteltuja moottoreita.
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

snow90

Jos tähän tulisikin se bemarin kone, niin miten mahtaisikaan suomalaiset auto-ohjelmat suhtautua. Näissä tuntuu olevan trendinä, se että verrataan kuinka paljon auto muistuttaa saksalaista vastaavaa, sen sijaan että sanotaan asiat niinkuin ne ovat (lue: top gear tyyliin). Tämä saa epäilemään ohjelman puolueellisuutta, ja juontajan/tiimin ammattitaitoa. Meinaan ettei puolueettomaksi tarkoitetussa ohjelmassa tarvitse välttämättä tuoda omia perversioitaan niin hanakasti esille.
    Ite kans toivon et löytyis toyotan oma kone, ja mieluiten yamahan virittämänä, mut kyllähän mulle myös Morganin Aero8 kelpais vaikka siinäkin on Bilteman kone.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

Tem

Lainaus käyttäjältä: snow90 - 30 elokuu, 2014, 12:14:00miten mahtaisikaan suomalaiset auto-ohjelmat suhtautua

Oikeesti? Ketä kiinnostaa.. :D :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


snow90

Lainaus käyttäjältä: Tem - 30 elokuu, 2014, 12:31:00
Oikeesti? Ketä kiinnostaa.. :D :D
Meil on kuule työmaal semmosii kavereit, jotka ostaa auton sen mukaan miten paljon kyseistä mallia on myyty. Samat sällit sit selittää miten edellisillan ajoneuvoksen mukaan tää on nyt parempi ku toi. Hetken pääst kysytää mistä se öljytikku löytyy, ja kun se viimein löytyy niin mistä saa pidemmän, kun ei enää yllä öljyihin asti. Ala nyt semmosen kaa keskustelee vakavasti.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

Tem

Lainaus käyttäjältä: snow90 - 30 elokuu, 2014, 13:54:38Meil on kuule työmaal semmosii kavereit, jotka ostaa auton sen mukaan miten paljon kyseistä mallia on myyty. Samat sällit sit selittää miten edellisillan ajoneuvoksen mukaan tää on nyt parempi ku toi. Hetken pääst kysytää mistä se öljytikku löytyy, ja kun se viimein löytyy niin mistä saa pidemmän, kun ei enää yllä öljyihin asti. Ala nyt semmosen kaa keskustelee vakavasti.

Mahtuuhan maailmaan tota porukkaa, joitten mielestä autorankingit tehään sen mukaan, miten Petsku mahtuu istumaan takapenkillä. Miks niitten kanssa ees pitäis keskustella vakavasti, ku ne tietää jo keskustelemattakin, et kaikki harrasteautot on epämukavia ja kalliita ja aina rikki. :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Ethan_Hunt(toyotafreak)

Itse asiassa eräällä suomalaisella autolehdellä oli yks kriteeri se että miten niiden testimies mahtu autoon istumaan :D eli vakavaa oli
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

mima

Olikohan se tekniikan maailma missä oli maastureita vertailussa niin land cruiseria haukuttiin siinä jostain, olikohan ne tehot, joidenkin mukavuusjuttujen puute (mukiteline) ja kankee kaupungissa.

Maasto-ominaisuuksissa se vei muistaakseni voiton kaikista ...

Silti oli listan viimeinen. Kaippa se hifi/mukavuus/jne.. on maastoauton tärkeimmät.

Tem

Lainaus käyttäjältä: miklaher - 01 syyskuu, 2014, 23:55:01
Olikohan se tekniikan maailma missä oli maastureita vertailussa niin land cruiseria haukuttiin siinä jostain, olikohan ne tehot, joidenkin mukavuusjuttujen puute (mukiteline) ja kankee kaupungissa.

Maasto-ominaisuuksissa se vei muistaakseni voiton kaikista ...

Silti oli listan viimeinen. Kaippa se hifi/mukavuus/jne.. on maastoauton tärkeimmät.

Sikäli onnistunut vertailu, että harva taitaa Suomessa ostaa uutta Land Cruiseria maastoautoks? Tuolla ne näyttää pyörivän liikenteen seassa. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Ethan_Hunt(toyotafreak)

Aika monella hevos harrastajalla on uusia landcruisereita ajossa ja missä niillä ajellaakaan ? monesti aika paskasissa paikoissa yms huonoissa :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

mima

mutta joo. Voisi toyota hieman miettiä että ostajia on muillekkin autoille kuin lähinnä anjoviksille ja priiuksille.
Ja että jos oikeasti meinaavat  urheiluautoa niin tekisivät sen sitten japanissa ja japanilaisilla osilla ja että sellaisen joka ei venähdä johonkin LFA luokkaan että ei myydä kuin rajoitettu erä ja hinta huhhuh ja oksat pois.

TAI että tekisivät vaikkapa ihan OIKEAN "AE86" retroversion rivikoneella :D

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 02 syyskuu, 2014, 23:29:02Aika monella hevos harrastajalla on uusia landcruisereita ajossa ja missä niillä ajellaakaan ? monesti aika paskasissa paikoissa yms huonoissa :-)

Ja nekö sitten haluaa tehottoman kankean kopin, kun eivät ikinä aja muuta ku mettässä? :-)

Sen vertaa vähän noita uusia on rekisteröity koko maahan, et tuskin niitä oikeasti edes hevos harrastajilla on niin monella..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Ethan_Hunt(toyotafreak)

Lainaus käyttäjältä: Tem - 03 syyskuu, 2014, 06:05:52
Ja nekö sitten haluaa tehottoman kankean kopin, kun eivät ikinä aja muuta ku mettässä? :-)

Sen vertaa vähän noita uusia on rekisteröity koko maahan, et tuskin niitä oikeasti edes hevos harrastajilla on niin monella..


:sign10:    :happy1: 
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

LVA

Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 28 elokuu, 2014, 13:30:45
Ja noi 335 yms koneet on jo pitkään olleet turbo kutosia ja niitä löytyy aika paljon viritettyinä. Nopeen googletuksen perusteella kestävät myös ihan hyvin voimaa.

Bemarien koneet on kyllä viime vuosina menneet juuri oikeaan suuntaan. Ihan samaa ei voi sanoa toyotista. Toivottavasti supra tuo muutoksen tähän.

Jos nyt netin luotettavaan maailmaan tässä paneudutaan niin aika monet noista bemarin moteista on luokkaa 400hp+ poislukien tuo vargasin dunoqueen. Se on paljon tehoswoimaa, mutta ei riittävästi Supran nokalle. Voisin melkein varmaksi sanoa että uudessa Suprassakin on virivaraa ihan riittävästi. Bemun rivi6 motit rakennetaan siten, että ne on taloudellisesti järkevä asentaa 1-sarjan keulille, ei sellainen moottori oikein pärjää ominaisuuksiaa kun vertaillaan 7m tai 2jz moottoreihin. Enkä oikein usko että M3:sen moottoriakaan ne Toyotan käyttöön antaa.  :( Tämä puhe siis tulee miehen suusta jota suuret hp-luvut ei kiinnosta, mutta ymmärrän kyllä hyvin että juuriaan pitää kunnioittaa--->uudenkin Supran pitää siis pystyä modattuna kiusaamaan super/hyperautoja. Muuten menee maine.....

Nuo uudetkin LC:t olisi kyllä ihan täydellisiä käyttöautoja. Harmi vaan kun hinta karkaa uutena niin vitun korkealle. Jännä huomio on se, että niissä maissa jossa LC:n voi ostaa ilman veroja (esmes Australia) niin käytettyinä niiden hinnat on aivan järkyttävän korkeita. Kyl ne vaan edelleen on oikeeseen käyttöön tehtyjä.


Supra SZ-R