MKIV mittaristossa vilkkuu O/D off ja slip cont off??

Aloittaja RunkiPetterson, 11 huhtikuu, 2015, 17:35:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RunkiPetterson

Moron!

Mittaristoon tosiaan ilmestyi kyseiset valot vähän kovemman ajon jälkeen kun auto käynnistettiin uudelleen, kytkettiin vaihde päälle ja lähdettiin liikkeelle.. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen mutta valot syttyivät uudelleen liikkeelle lähtiessä. Onko jollain tietoa tästä?
JZA80 single 6spd

laamaporo


1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


vaparihenkka

Sama vika omassa autossa, vikakoodiks anto 89. Ilmeisesti joku vaihteiston vikatila. Jos painat manunappulaa, syttyykö sulla kojetauluun manu-valo?

Tosiaan ratkasua en oo keksiny tähän, joten otin vaan polttimon pois kun tuntui ettei se mihinkään vaikuta, muuhunku tuohon et se manu-valo ei syty.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

ZhT

Vikakoodi 89.
All conditions below are detected for 5 secs. or more:
(a) No.1 vehicle speed sensor: 9 km/h (5.6 mph) or more
(b) Mirror check of TRAC ECU input signal is abnormal.
(c) TRAC ECU input signal does not inform to ECM.
(d) TRAC ECU input signal order is abnormal.

Trac ecu paikoillaan?

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: ZhT - 12 huhtikuu, 2015, 17:46:26
Vikakoodi 89.
All conditions below are detected for 5 secs. or more:
(a) No.1 vehicle speed sensor: 9 km/h (5.6 mph) or more
(b) Mirror check of TRAC ECU input signal is abnormal.
(c) TRAC ECU input signal does not inform to ECM.
(d) TRAC ECU input signal order is abnormal.

Trac ecu paikoillaan?

On joo.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

Apexi

jos en väärin muista,mut tällästä tapahtui jos nykäisi luistoneston sulakkeen irti. tarkistappa konetilan sulakelootasta sellane ku "trac" et on ehyt sulake.
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

RunkiPetterson

Lainaus käyttäjältä: fox - 12 huhtikuu, 2015, 17:32:29
Sama vika omassa autossa, vikakoodiks anto 89. Ilmeisesti joku vaihteiston vikatila. Jos painat manunappulaa, syttyykö sulla kojetauluun manu-valo?

Tosiaan ratkasua en oo keksiny tähän, joten otin vaan polttimon pois kun tuntui ettei se mihinkään vaikuta, muuhunku tuohon et se manu-valo ei syty.

Manu nappia painaessa valo ei syty mutta se on silti koko ajan päälle koska vaihteita pystyy valkata niin kuin manun ollessa päällä.. O/D valo vilkkuu mutta nappia painamalla jää päälle ja toimii.
Ajattelin että voisko vika olla kaasuläpän antureissa kun auton käynnistää ja antaa sen rullata vaihde päällä tyhjäkäynnillä niin valot ei syty mutta heti kaasua painaessa alkaa vilkkumaan.. tai sitten se vois olla se laatikossa oleva nopeusanturi..
JZA80 single 6spd

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: RunkiPetterson - 13 huhtikuu, 2015, 13:10:56
Manu nappia painaessa valo ei syty mutta se on silti koko ajan päälle koska vaihteita pystyy valkata niin kuin manun ollessa päällä.. O/D valo vilkkuu mutta nappia painamalla jää päälle ja toimii.
Ajattelin että voisko vika olla kaasuläpän antureissa kun auton käynnistää ja antaa sen rullata vaihde päällä tyhjäkäynnillä niin valot ei syty mutta heti kaasua painaessa alkaa vilkkumaan.. tai sitten se vois olla se laatikossa oleva nopeusanturi..

Ei ollu kaasuläpän antureissa ainakaan mulla. Ja joo identtiset oireet on munkin autossa.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

RunkiPetterson

Tänään sitten luettiin vikakoodit ja sieltähän tuli koodi 89. Tällä hetkellä tuntuu että sitä on suht mahdoton selvittää koska vaihtoehtoja on niin älyttömän paljon vieläkin.. Sulakkeet oli ok kummassakin loodassa. Täytyy kans varmaan suorittaa tuo polttimojen poisto mittaristosta luistonestolta ja o/d:lta. Hieman vielä mietityttää että miten tuo lämpö siihen vaikuttaa.. Tänäänkin ajoin noin 7 kilsaa ennen ku valot alkas vilkkuun mutta lämpimänä tosiaan valot syttyy samantien ku kaasua painaa..
JZA80 single 6spd

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: RunkiPetterson - 21 huhtikuu, 2015, 21:28:43
Tänään sitten luettiin vikakoodit ja sieltähän tuli koodi 89. Tällä hetkellä tuntuu että sitä on suht mahdoton selvittää koska vaihtoehtoja on niin älyttömän paljon vieläkin.. Sulakkeet oli ok kummassakin loodassa. Täytyy kans varmaan suorittaa tuo polttimojen poisto mittaristosta luistonestolta ja o/d:lta. Hieman vielä mietityttää että miten tuo lämpö siihen vaikuttaa.. Tänäänkin ajoin noin 7 kilsaa ennen ku valot alkas vilkkuun mutta lämpimänä tosiaan valot syttyy samantien ku kaasua painaa..

Laskinko aikoinaan et keskimäärin 3-4 minuuttia kerkes just ajamaan ennenku alko vilkkumaan tuo O/D valo. Kerro ihmeessä tänne jos selviää miten tuon valon saa pois välkkymästä.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

RunkiPetterson

JZA80 single 6spd

vaparihenkka

Tuo Code 89 on kyl sinäänsä jännä et ku ameriikoidenkin suprafoorumeilla muutama henkilö kyselly mutta näemmä vastausta ei kukaan oo saanu.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

RunkiPetterson

Iltaa! Palataan astialle tämän asian suhteen.. Tässä tullu ajeltua nyt jonkun verran ja sikaa annettua niin vaikuttais siltä että ongelma on poistunut siinä määrin ettei o/d ja slip cont valot enää syty/vilku.. Varmaan tuo pitkä talvi tekee kiusaa  kun ei pääse ajaan.. Toivotaan että ongelma ratkesi tällä kertaa näin helpolla! :thumbsup:

Vielä sellasta kysyisin täs samalla että sopiiko euroahtimet jdm versioon heittämällä paikoille vai tarvitaanko muutoksia jos tarvitaan niin millaisia? Muuta huomioitavaa?
JZA80 single 6spd

Axu-

#13
Itselläniki vilkkuu od valo pääsääntöisesti joka päivä ja aina n.2-3min kerkeää ajella ennen vilkkumista. Vakionopeuden säädin ei toimi sekä sähköinen etuspoileri. Muuten laatikko sekä slipcont ja manu valot toimivat normaalisti. Sulakkeet ja releet jne ehjiä.  Vikakoodia 42 ja 34 (toinen taisi olla fuelcut koodi)...sopan keittää se seikka vielä että on päiviä ja varsinki vesisateen aikana/jälkeen mitkään valot ei vilku ja etuspoileri toimii mutta ei vakkari  ;D ..Oon tullu siihen lopputulokseen että perkele vilkkukoon mun puolesta kuhan auto toimii normaalisti  :ohnoes:

edit: johtomodia kokeiltu mittaristossa eikä vaikutusta mihinkään.

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: Axu- - 02 kesäkuu, 2015, 01:41:40
Itselläniki vilkkuu od valo pääsääntöisesti joka päivä ja aina n.2-3min kerkeää ajella ennen vilkkumista. Vakionopeuden säädin ei toimi sekä sähköinen etuspoileri. Muuten laatikko sekä slipcont ja manu valot toimivat normaalisti. Sulakkeet ja releet jne ehjiä.  Vikakoodia 42 ja 34 (toinen taisi olla fuelcut koodi)...sopan keittää se seikka vielä että on päiviä ja varsinki vesisateen aikana/jälkeen mitkään valot ei vilku ja etuspoileri toimii mutta ei vakkari  ;D ..Oon tullu siihen lopputulokseen että perkele vilkkukoon mun puolesta kuhan auto toimii normaalisti  :ohnoes:

Odometerin takana (siinä missä näkyy esim. paljon autolla on ajettu, trippimitarri jne)olevaan mötikkään tulee pinkki johto ja sininen johto punasella raidalla, yhistä se pinkki johto siihen sinipunasen johdon väliin. Sillain et se sinipunanen johto tulee normaalisti siihen odometerin takana olevaan mötikkään kiinni, mutta jossain välissä se pinkki johto liittyy siihen.

Itellä oli samat oireet ex-vaparissa kun sulla ja tuolla korjaantu. Toivottavasti sullakin :thumbsup:

e: no jos oot tuon ohjeen mukasesti tehny nii vika luultavasti nopeusanturissa.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

anttj

Lainaus käyttäjältä: RunkiPetterson - 01 kesäkuu, 2015, 20:45:12
Iltaa! Palataan astialle tämän asian suhteen.. Tässä tullu ajeltua nyt jonkun verran ja sikaa annettua niin vaikuttais siltä että ongelma on poistunut siinä määrin ettei o/d ja slip cont valot enää syty/vilku.. Varmaan tuo pitkä talvi tekee kiusaa  kun ei pääse ajaan.. Toivotaan että ongelma ratkesi tällä kertaa näin helpolla! :thumbsup:

Vielä sellasta kysyisin täs samalla että sopiiko euroahtimet jdm versioon heittämällä paikoille vai tarvitaanko muutoksia jos tarvitaan niin millaisia? Muuta huomioitavaa?

Pakosarja ja dp on erilainen sekä ahtimilta lähtevä y putki. Tuossa ahtimien päivittämises moni tuntuu poistavan kaikki turhat alipaine hässäkät ja seqventaalisuuden.  Mutta mun mielestä siinä ei juurikaa järkeä, miksei laittaa sit suoraa sinkkua?
Anybody can do my job, but nobody can be me.