MKIV supran vakiokytkn

Aloittaja JZA-80, 12 helmikuu, 2007, 19:15:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JZA-80

Mitä mahtaaa kestää tehoa/vääntöä vakio kytkin?
Kyseessä siis man twin tbo.
Eli uusi kytkin pitäis ostaa mutta kannattaako hommata jokin parempi kytkin kun kaivelee jotain +500~600hp tehoja?
Ilman turboa on turha elvistellä!

Krister

#1
Lainaus käyttäjältä: JZA-80 - 12 helmikuu, 2007, 19:15:02
Eli uusi kytkin pitäis ostaa mutta kannattaako hommata jokin parempi kytkin kun kaivelee jotain +500~600hp tehoja?

Kannattaa ostaa eri kytkin kuin vakio jos haluaa enemmän vääntöä kuin mitä vakio twinit tuottaa eli n. 600Nm. Joku enemmän MKIV:een kytkimiin perhehtynyt voi sitten suositella kytkintä, mutta esim ACT:ltä tai RPS:ltä löytyy kytkimiä ja vauhtipyöriä. Jokin tiukempi asetelma massakytkimellä voisi olla järkiratkaisu niin säilyy hyvä ajettavuus kaupungissa.

JZA-80

Olen tuossa katsellut vähän noita spec:in kytkimiä taitaisivat olla edullisin vaihtoehto.
Onko kellään kokemuksia niistä?
Ilman turboa on turha elvistellä!

Krister

#3
Lainaus käyttäjältä: JZA-80 - 13 helmikuu, 2007, 20:30:40
Olen tuossa katsellut vähän noita spec:in kytkimiä taitaisivat olla edullisin vaihtoehto.
Onko kellään kokemuksia niistä?

Hyvä hinta-laatu suhde, mutta ACT ja RPS taitavat olla laadukkaampia, mutta maksavatkin sitten taas enemmän.

knös

Suosittelen RPS kytkin http://itpower.fi/gallery/images/supra/rps.jpg Tosi helppo ajaa kaupungissa ja kestää.

spl

#5
Täältä löytyy jenkkien kokoomia käyttökokemuksia muutamista kytkimistä: http://www.mkiv.com/techarticles/clutch/index.html . Vakio riittää tuon mukaan about 325rwhp asti.

Mulla on ollut jo 2v käytössä tuo RPS:n painelevy Toyotan vakiokytkinlevyn kanssa. Tuo yhdistelmä riittää vakio twineille (max 500rwhp) ja on helppo ajaa. Kytkimen painaminen on vähän raskaampaa alkuperäiseen verrattuna, joten ruuhkaliikenteessä saattaa alkaa ottamaan jalalle jatkuva kytkimen polkeminen ;)

Tuolla knös:in ehdottamalla RPS + RPS yhdistelmällä pääsee jo 650rwhp asti. Nalkkaa tuon antamani linkin mukaan noin 1" matkalla kiinni, mutta silti tasaisesti (=helppo ajaa).